2006 model forester aracıma LPG WİKARS MARKA REGÜLATÖR, KME NEVO OBD VE BARRCUDA ENJEKTÖRLER takılmış... Acaba verim alirmiyim durumu nasıldır? Eksik hatalı yapılan bir işlem var mıdır nasıl tespit edebilirim ya da yapmam gereken bir durum olabilir mi?
En basta araciniza lpg kac bin km once takilmis ilk soru bu olmali. 2. Soru takilirken enjektorler motorun sag ve solunda iki adet olarak mi takilmis ortadan 4 kola mi ayrilmis. 3. Soru lpg takildigi zaman afr ayari yapilmismi. Aracinizda tekleme sallama rolantide sallama cruise kontrolde ikem bayir yukari cikarken cruise den cikma cekmeme ariza lambasi yakma gibi problemler mevcut mu. Bunlarin hepsi bir soru. Bana gore markalarin cok vasat olmadigi surece onemi yok onemli olan aracin sagligi ve montaj ile ayarlarin dogru yapilmis olmasi.
(10-05-2020, Saat: 03:58)Ufuk demiş ki: En basta araciniza lpg kac bin km once takilmis ilk soru bu olmali. 2. Soru takilirken enjektorler motorun sag ve solunda iki adet olarak mi takilmis ortadan 4 kola mi ayrilmis. 3. Soru lpg takildigi zaman afr ayari yapilmismi. Aracinizda tekleme sallama rolantide sallama cruise kontrolde ikem bayir yukari cikarken cruise den cikma cekmeme ariza lambasi yakma gibi problemler mevcut mu. Bunlarin hepsi bir soru. Bana gore markalarin cok vasat olmadigi surece onemi yok onemli olan aracin sagligi ve montaj ile ayarlarin dogru yapilmis olmasi.
Yaklaşık 3000 km önce takılmış, enjektörler sağ ve sola iki adet olarak ayrılmış, afr ayarının yapıldığını bilmiyorum:(,tekleme çekme sorunu arıza lambası vs yok... Tüm bunlar içinde okuduğum bazı yorumlarda enjektör giden ayırma hortumlarını nedir uzaklıkta olması gerektigiydi ancak o şekilde olmamasin biri kısa diğeri uzun...
Ne yazık ki boxer tipi motor için çok kötü bir montaj. İki enjektör çiftinin gidecek yolu birbirinden farklı, bir set manfolda takılmış, diğer set enjektör rayına tutturulmuş, ve aralarındaki bağlantı Y bile değil, T ile yapılmış. Yani motorun sabit akışta sağ ve solunun aynı miktar LPG alması mümkün değil. Enjektörler aynı milisaniye açılsa bile, bağlantının niteliğinden dolayı aynı miktarda gaz gelmeyecek, oksijen sensörü de her silindiri ayrı ayrı değil, birleştiği egsozdan okuduğu için yakıt düzeltmesi yaptığında misal -bir taraf fakir öbür taraf zengin ise, ECU düzeltmesinden sonra bir taraf normal ama öbür taraf çok daha zengin olacak... Bu da ileride fakir kalan tarafın hararet yapıp egsoz subabı yakması, veya zengin kalan tarafın araca çok yaktırmasına sebep olacak...
Boxer motorlar, arabanın karakteristiğini bilen kişiler tarafından, mümkün olduğu kadar simetrik besleme gerektiren motorlar, o yüzden quattro garage gibi yüzlerce subaru yapmış yerlerde montaj yaptırmak daha mantıklı...
(10-05-2020, Saat: 14:38)baris demiş ki: Ne yazık ki boxer tipi motor için çok kötü bir montaj. İki enjektör çiftinin gidecek yolu birbirinden farklı, bir set manfolda takılmış, diğer set enjektör rayına tutturulmuş, ve aralarındaki bağlantı Y bile değil, T ile yapılmış. Yani motorun sabit akışta sağ ve solunun aynı miktar LPG alması mümkün değil. Enjektörler aynı milisaniye açılsa bile, bağlantının niteliğinden dolayı aynı miktarda gaz gelmeyecek, oksijen sensörü de her silindiri ayrı ayrı değil, birleştiği egsozdan okuduğu için yakıt düzeltmesi yaptığında misal -bir taraf fakir öbür taraf zengin ise, ECU düzeltmesinden sonra bir taraf normal ama öbür taraf çok daha zengin olacak... Bu da ileride fakir kalan tarafın hararet yapıp egsoz subabı yakması, veya zengin kalan tarafın araca çok yaktırmasına sebep olacak...
Boxer motorlar, arabanın karakteristiğini bilen kişiler tarafından, mümkün olduğu kadar simetrik besleme gerektiren motorlar, o yüzden quattro garage gibi yüzlerce subaru yapmış yerlerde montaj yaptırmak daha mantıklı...
Bu haliyle ne yapılmasını önerirsiniz
(10-05-2020, Saat: 15:50)Barış Çağlar demiş ki: Ya da benim bu hafta sonu yapacağım gibi söktürmek en mantıklısı degil mi
Takılan parçaların sökülmesi benim için hiç cazip gelmiyor... Yaralanan yerler, aç kapa yapılan forumlar, tak çıkar vs bana hep negatif gelmiştir... Takılmis artık ama üstünde modifiye yapılması gerekecek, benimde hoşuma gitmedi
(10-05-2020, Saat: 14:38)baris demiş ki: Ne yazık ki boxer tipi motor için çok kötü bir montaj. İki enjektör çiftinin gidecek yolu birbirinden farklı, bir set manfolda takılmış, diğer set enjektör rayına tutturulmuş, ve aralarındaki bağlantı Y bile değil, T ile yapılmış. Yani motorun sabit akışta sağ ve solunun aynı miktar LPG alması mümkün değil. Enjektörler aynı milisaniye açılsa bile, bağlantının niteliğinden dolayı aynı miktarda gaz gelmeyecek, oksijen sensörü de her silindiri ayrı ayrı değil, birleştiği egsozdan okuduğu için yakıt düzeltmesi yaptığında misal -bir taraf fakir öbür taraf zengin ise, ECU düzeltmesinden sonra bir taraf normal ama öbür taraf çok daha zengin olacak... Bu da ileride fakir kalan tarafın hararet yapıp egsoz subabı yakması, veya zengin kalan tarafın araca çok yaktırmasına sebep olacak...
Boxer motorlar, arabanın karakteristiğini bilen kişiler tarafından, mümkün olduğu kadar simetrik besleme gerektiren motorlar, o yüzden quattro garage gibi yüzlerce subaru yapmış yerlerde montaj yaptırmak daha mantıklı...
Bu arada kayserideyim, tavsiye edilecek usta var mıdır bir de onu arastiralim
(10-05-2020, Saat: 14:38)baris demiş ki: Ne yazık ki boxer tipi motor için çok kötü bir montaj. İki enjektör çiftinin gidecek yolu birbirinden farklı, bir set manfolda takılmış, diğer set enjektör rayına tutturulmuş, ve aralarındaki bağlantı Y bile değil, T ile yapılmış. Yani motorun sabit akışta sağ ve solunun aynı miktar LPG alması mümkün değil. Enjektörler aynı milisaniye açılsa bile, bağlantının niteliğinden dolayı aynı miktarda gaz gelmeyecek, oksijen sensörü de her silindiri ayrı ayrı değil, birleştiği egsozdan okuduğu için yakıt düzeltmesi yaptığında misal -bir taraf fakir öbür taraf zengin ise, ECU düzeltmesinden sonra bir taraf normal ama öbür taraf çok daha zengin olacak... Bu da ileride fakir kalan tarafın hararet yapıp egsoz subabı yakması, veya zengin kalan tarafın araca çok yaktırmasına sebep olacak...
Boxer motorlar, arabanın karakteristiğini bilen kişiler tarafından, mümkün olduğu kadar simetrik besleme gerektiren motorlar, o yüzden quattro garage gibi yüzlerce subaru yapmış yerlerde montaj yaptırmak daha mantıklı...
Bu haliyle ne yapılmasını önerirsiniz
(10-05-2020, Saat: 15:50)Barış Çağlar demiş ki: Ya da benim bu hafta sonu yapacağım gibi söktürmek en mantıklısı degil mi
Takılan parçaların sökülmesi benim için hiç cazip gelmiyor... Yaralanan yerler, aç kapa yapılan forumlar, tak çıkar vs bana hep negatif gelmiştir... Takılmis artık ama üstünde modifiye yapılması gerekecek, benimde hoşuma gitmedi
(10-05-2020, Saat: 14:38)baris demiş ki: Ne yazık ki boxer tipi motor için çok kötü bir montaj. İki enjektör çiftinin gidecek yolu birbirinden farklı, bir set manfolda takılmış, diğer set enjektör rayına tutturulmuş, ve aralarındaki bağlantı Y bile değil, T ile yapılmış. Yani motorun sabit akışta sağ ve solunun aynı miktar LPG alması mümkün değil. Enjektörler aynı milisaniye açılsa bile, bağlantının niteliğinden dolayı aynı miktarda gaz gelmeyecek, oksijen sensörü de her silindiri ayrı ayrı değil, birleştiği egsozdan okuduğu için yakıt düzeltmesi yaptığında misal -bir taraf fakir öbür taraf zengin ise, ECU düzeltmesinden sonra bir taraf normal ama öbür taraf çok daha zengin olacak... Bu da ileride fakir kalan tarafın hararet yapıp egsoz subabı yakması, veya zengin kalan tarafın araca çok yaktırmasına sebep olacak...
Boxer motorlar, arabanın karakteristiğini bilen kişiler tarafından, mümkün olduğu kadar simetrik besleme gerektiren motorlar, o yüzden quattro garage gibi yüzlerce subaru yapmış yerlerde montaj yaptırmak daha mantıklı...
Bu arada kayserideyim, tavsiye edilecek usta var mıdır bir de onu arastiralim
Vallahi şu anda o kadar rahatsızım ki LPG den dolayı. Kapatilmasi gereken manifolt delikleri çok gözüme batmıyor. Artık soguk çalıştırma da bir türlü inmeyen rolanti devrine, rocket switchi devreye soktuğumda gaz yemeyip arıza vermeye, dusuk hatta çok dusuk alt devirlere ve bilumum abukluga son. Bir daha da LPG Li bir araç asla almam. Bu ilk ve son oldu 6 ay anca dayanabildim. Her türlü motoru mahvediyor. Benim gözümde savunulacak bir artı yönü hiç yok.
(10-05-2020, Saat: 16:58)student38 demiş ki: Bu haliyle ne yapılmasını önerirsiniz Takılan parçaların sökülmesi benim için hiç cazip gelmiyor... Yaralanan yerler, aç kapa yapılan forumlar, tak çıkar vs bana hep negatif gelmiştir... Takılmis artık ama üstünde modifiye yapılması gerekecek, benimde hoşuma gitmedi Bu arada kayserideyim, tavsiye edilecek usta var mıdır bir de onu arastiralim
Vallahi şu anda o kadar rahatsızım ki LPG den dolayı. Kapatilmasi gereken manifolt delikleri çok gözüme batmıyor. Artık soguk çalıştırma da bir türlü inmeyen rolanti devrine, rocket switchi devreye soktuğumda gaz yemeyip arıza vermeye, dusuk hatta çok dusuk alt devirlere ve bilumum abukluga son. Bir daha da LPG Li bir araç asla almam. Bu ilk ve son oldu 6 ay anca dayanabildim. Her türlü motoru mahvediyor. Benim gözümde savunulacak bir artı yönü hiç yok.
Senin montajin iyi olmamistir bence. Birde aracinda sikinti mi cikti. Lpg dogru montaj ve ayar yapildiginda bence cok daha iyi tabi ki bu kisiye gore degisir. Ben yilda ortalama 40 bin km yapiyorum siz 10 bin yapiyorsaniz size gore gereksizdir. Araca o montaji yapan usta afr den bir haberdir buna inaniyorum sen en kisa zamanda o enjektorlerin baglantilarini duzelttir ve afr ayari yaptir. Kayseriye yakin bir yer ankara vardir ankaradaki yerde forumun basinda reklami olan yerdir. Hatta ankaraya kadar gitmisken arican raci ustayada ugrayip kontrol ettirip baska bir eksik varmi baktirirsiniz.
Ufuk bey öncelikle yorumunuz için çok teşekkürler. Ama bu noktadan sonra yazacaklarımı asla size inatla cevap yazmışım gibi algılamayın, zira genel bir serzeniştir.
Doğrudur, montaj kötüdür, ayar yoktur. İşte bende tam burada LPG ye ayar oluyorum. Kitim MTM enjektörlerim Keihin. Eski bir sistem ama XT için en iyi sistemlerden biri.
Benim olayım şudur. LPG takacak kadar derdin ekonomi mi? O zaman 2000 motor ve de turbo araçla işin ne?
Ya efendim bizim de hakkımız! Değil efendim. Atalarımızın çok güzel sözü var. Ayağını yorganına göre uzat.
Ama LPG zararsız! Yaw he he.
Senin afr ayarın yok! Evet yok!
E bi ayar yapsan? E söktürsem de hiç bunlarla uğraşmasam?
Ama senin yazdığın sıkıntıları ben hiç yaşamıyorum! Ama ben yaşıyorum.
Ben zaten LPG ye oldum olası hiç mantık çerçevesinde bakamadım. Bu araçta da üzerinde var diye kullanayım dedim. Üstelik yedek lastiğin kılıfında Kayra Otogaz reklamı görüp forumda da burası hakkında yazılanları okuyunca kullanayım dedim. İlk ve en ebedi sıkıntım yedek lastik! Uzun yola çöktüm yedek lastiğim yok. Bagaja orta yere de koymayı istemiyorum. Ses yapacak, yer kaplayacak, ağırlık transferlerinde kayacak edecek. İkincisi otopark sıkıntısı. Bazılarının umurunda olmayabilir, ancak yapım gereği kurallara uyan, uymadığında kaşıntı basan biriyim. Avm ye gidip arabayı kapalı otoparka çekememek başlı başına ayrı bir sorun. Üçüncüsü ise her ne kadar sıkıntısız desek de afr ayarı, zamanla oluşacak subap ayarı, sürekli muayene istemesi, aracı performanstan düşürmesi, benim kullanım tarzıma hiç ama hiç uymaması ve hep bu tarzdan dolayı olmayan arızaya ışık yakması benim için kanserle eş değer sorunlardır.
Eğer derdim ekonomi olsa en başta yazdığım gibi bu arabayı almazdım. Gider 1.5 dci motorlu birşey alırdım. O zaman Subaru avantajlarını yaşayamazdım ama yakıtım da sorun olmazdı. Yani ayak yorgan uzatma üçlüsü. İşin özü ASLAN BESLEYEN YEMİNİ DÜŞÜNMEZ. hangi devide, hangi ekonomik şartta olursa olsun olay budur. Yakıtı çok diye bile bile motoru öldürmenin (eninde sonunda LPG öldürecek) benim için hiç mantıklı açıklaması yok. O yüzden o LPG going to go arkadaş
Param mı çok? Değil. Aksine her ay kredi borcum beni öldürüyor ama durum bu. Arabam değerli ve önemli. Onu bir LPG ye heder ettiremem.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(11-05-2020, Saat: 07:16)Barış Çağlar demiş ki: Ufuk bey öncelikle yorumunuz için çok teşekkürler. Ama bu noktadan sonra yazacaklarımı asla size inatla cevap yazmışım gibi algılamayın, zira genel bir serzeniştir.
Doğrudur, montaj kötüdür, ayar yoktur. İşte bende tam burada LPG ye ayar oluyorum. Kitim MTM enjektörlerim Keihin. Eski bir sistem ama XT için en iyi sistemlerden biri.
Benim olayım şudur. LPG takacak kadar derdin ekonomi mi? O zaman 2000 motor ve de turbo araçla işin ne?
Ya efendim bizim de hakkımız! Değil efendim. Atalarımızın çok güzel sözü var. Ayağını yorganına göre uzat.
Ama LPG zararsız! Yaw he he.
Senin afr ayarın yok! Evet yok!
E bi ayar yapsan? E söktürsem de hiç bunlarla uğraşmasam?
Ama senin yazdığın sıkıntıları ben hiç yaşamıyorum! Ama ben yaşıyorum.
Ben zaten LPG ye oldum olası hiç mantık çerçevesinde bakamadım. Bu araçta da üzerinde var diye kullanayım dedim. Üstelik yedek lastiğin kılıfında Kayra Otogaz reklamı görüp forumda da burası hakkında yazılanları okuyunca kullanayım dedim. İlk ve en ebedi sıkıntım yedek lastik! Uzun yola çöktüm yedek lastiğim yok. Bagaja orta yere de koymayı istemiyorum. Ses yapacak, yer kaplayacak, ağırlık transferlerinde kayacak edecek. İkincisi otopark sıkıntısı. Bazılarının umurunda olmayabilir, ancak yapım gereği kurallara uyan, uymadığında kaşıntı basan biriyim. Avm ye gidip arabayı kapalı otoparka çekememek başlı başına ayrı bir sorun. Üçüncüsü ise her ne kadar sıkıntısız desek de afr ayarı, zamanla oluşacak subap ayarı, sürekli muayene istemesi, aracı performanstan düşürmesi, benim kullanım tarzıma hiç ama hiç uymaması ve hep bu tarzdan dolayı olmayan arızaya ışık yakması benim için kanserle eş değer sorunlardır.
Eğer derdim ekonomi olsa en başta yazdığım gibi bu arabayı almazdım. Gider 1.5 dci motorlu birşey alırdım. O zaman Subaru avantajlarını yaşayamazdım ama yakıtım da sorun olmazdı. Yani ayak yorgan uzatma üçlüsü. İşin özü ASLAN BESLEYEN YEMİNİ DÜŞÜNMEZ. hangi devide, hangi ekonomik şartta olursa olsun olay budur. Yakıtı çok diye bile bile motoru öldürmenin (eninde sonunda LPG öldürecek) benim için hiç mantıklı açıklaması yok. O yüzden o LPG going to go arkadaş
Param mı çok? Değil. Aksine her ay kredi borcum beni öldürüyor ama durum bu. Arabam değerli ve önemli. Onu bir LPG ye heder ettiremem.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum güzel ama LPG taktirilip kullanılması bence bu kadar sorunlu olmamali... Aylık 2000 km yol yapıyorum, şu ana kadar Mercedes de dahil olmak üzere 2.0 motorlu araçlarında hep LPG vardı hiç sorun yaşamadım... Bence sizin yaşadığınız sorunlar nedeni ile ön yargı oluşmuş... Hayırlısı olsun... Amac aslan beslerken yemeği düşünmek değil, sadece hayat kalitesini artırmaya çalışıp israftan kaçınmak...