Hayırlı Forumlar
Araç 2006-2007 Forester
Sensör 22690AA831
Arka oksijen sensörünü devre dışı bırakmak için bir devre yapmayı düşünüyorum. Aslında yaptım ve 5 dk kadar denedim hata vermedi. Önceden 3dk içinde P0037 hatası veriyordu. Ama araya koyduğum direnç çok ısınıyor ve de bilgisayardan kontrol ettiğime göre orjinal sensör değerlerini göndermiyor. Arka o2 sensör çalışır halde olan ve elektrik elektronik bilgisi olan birileri varsa sensörün ısıtıcı devresinin direnç değeri ve motor ilk çalışmada ve sıcakken sensörün ürettiği değerler lazım.
Voltaj değerleri obd ile okunabilir ama direnç değeri için soketi çıkarıp sensör tarafındaki aynı renk kabloların arasındaki direnci ölçmek lazım.
Ölçüp paylaşabilecek kimse var mı?
Düzenleme : Direnç değeri 30 ohm civarında.
Sonuç: 12v 20w bir ampulu arka sensörün zaten çalışmayan ısıtıcı devresine paralel bağlıyoruz. Lambasız daha profesyonel görünen bir çözüm için de 30 ohm taş direnci ısıtıcı kablolarının arasına paralel bağlıyoruz. Tabi direnci de lambayı da plastik veya eriyip tutuşabilecek herhangi bir malzemeden uzağa koymaya dikkat ediyoruz.
30 ohm elde etmek için 100 + 100 + 75 ohm paralel bağlamıştım, daha az ısındı.
https://ibb.co/CH0jLjx
https://ibb.co/tZr8CWz
Tabiki belirtmeme gerek yok, yapılacak işlemlerden doğacak zararın mesuliyeti yapan kişiye aittir.
Son durum:
JDMScan programınıdenerken farkettim ki benim arka oksijen sensörünün ömrü bitmiş. Normalde değer olarak 0.100-0.900 V arası değer verirken artık 0.320 V sabit değer veriyordu. Bu nedenle Ali amcadan (Aliexpress) den arka O2 sensörünü alarak değiştirdim. Arıza lambası artık tamamen söndü. Yani sözün özü kesin çözüm sensörün değişmesi. Lamba vs sadece ısıtıcı devrede problem varsa çalışıyor.
Araç 2006-2007 Forester
Sensör 22690AA831
Arka oksijen sensörünü devre dışı bırakmak için bir devre yapmayı düşünüyorum. Aslında yaptım ve 5 dk kadar denedim hata vermedi. Önceden 3dk içinde P0037 hatası veriyordu. Ama araya koyduğum direnç çok ısınıyor ve de bilgisayardan kontrol ettiğime göre orjinal sensör değerlerini göndermiyor. Arka o2 sensör çalışır halde olan ve elektrik elektronik bilgisi olan birileri varsa sensörün ısıtıcı devresinin direnç değeri ve motor ilk çalışmada ve sıcakken sensörün ürettiği değerler lazım.
Voltaj değerleri obd ile okunabilir ama direnç değeri için soketi çıkarıp sensör tarafındaki aynı renk kabloların arasındaki direnci ölçmek lazım.
Ölçüp paylaşabilecek kimse var mı?
Düzenleme : Direnç değeri 30 ohm civarında.
Sonuç: 12v 20w bir ampulu arka sensörün zaten çalışmayan ısıtıcı devresine paralel bağlıyoruz. Lambasız daha profesyonel görünen bir çözüm için de 30 ohm taş direnci ısıtıcı kablolarının arasına paralel bağlıyoruz. Tabi direnci de lambayı da plastik veya eriyip tutuşabilecek herhangi bir malzemeden uzağa koymaya dikkat ediyoruz.
30 ohm elde etmek için 100 + 100 + 75 ohm paralel bağlamıştım, daha az ısındı.
https://ibb.co/CH0jLjx
https://ibb.co/tZr8CWz
Tabiki belirtmeme gerek yok, yapılacak işlemlerden doğacak zararın mesuliyeti yapan kişiye aittir.
Son durum:
JDMScan programınıdenerken farkettim ki benim arka oksijen sensörünün ömrü bitmiş. Normalde değer olarak 0.100-0.900 V arası değer verirken artık 0.320 V sabit değer veriyordu. Bu nedenle Ali amcadan (Aliexpress) den arka O2 sensörünü alarak değiştirdim. Arıza lambası artık tamamen söndü. Yani sözün özü kesin çözüm sensörün değişmesi. Lamba vs sadece ısıtıcı devrede problem varsa çalışıyor.