Arkadaşlar, bir çok subaru sahibinin yaşadığı şanzıman vuruntusu hakkında yaşadığım tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.
Yaklaşık bir yıldır 2004 XT sahibiyim, aracımda 4EAT şanzıman var. Gerçekten kolay arıza yapmayan tabiri yerinde ise taş gibi bir şanzıman. Fakat yaşı itibari ile (aslında bakım geçmişi en büyük etken) ilk günki performansından uzaklaşmaya başlıyor illaki. Lafı uzatmadan gelelim yaşadıklarıma.
Aracı aldığımda vites geçişlerinde hissedilir vuruntular mevcuttu fakat çokta rahatsız etmiyordu 15 yaşında bir araç için bunlar normaldir diye düşünerek aracı almıştım. Bu arada 250bin km deki bir araçtan bahsediyoruz. Aracı alır almaz servise sokup bütün yağları değiştirttim (şanzıman, motor, ön arka differansiyel) aradan geçen 6 ay sonrasında havaların da soğuması ile bu vuruntular artmaya başladı.
Aslında en büyük sıkıntı 2 den 3 e geçerken yaşanıyor, diğer vites geçişleri çok daha hafifti, bazen hissedilmiyordu bile. Soğukta ilk çalıştırmada bir-iki dk bekleyip sonrasında hareket ettiğimde bu vuruntu hafif şiddette oluyor fakat çalıştırır çalıştırmaz yürüdüğümde 2-3 geçişi facia oluyordu. Sanki arkadan bir araba size çarpmış gibi araç sarsılıyor ve bir "küt" sesi eşliğinde vites geçişi gerçekleşiyordu. ayrıca bir de gecikme oluyordu tam vites değişecekken sanki biri debriyaja basmış gibi bir yığılma olup ardından tek bir vuruntu ile vites değişiyordu.
Artık arac kullanma keyfi diye birşey kalmamış, aksine acı çeken bir aracı zorla yürütüyormuşum gibi hissetmeye başlamıştım.
Zaten aklımda olan ve yaza doğru yaptırırım dediğim şanzıman bakımını acil bir şekilde öne alma zarureti doğmuştu. Yerli-yabancı bir çok forumda bu şikayetle karşılaşanların olayı nasıl çözdüğünü araştırdım. Kimisinin yağ değişimi sonrasında şikayeti oldukça giderilmiş, kimisi 9,5 lt yağın tamamını değiştirmiş, kimisi şanzımanı komple indirmiş selenoid valflerin hepsini değiştirmiş, kimisi sadece 2 adet selenoid değiştirmiş vs.
Bu bilgiler ışığında işin baya bi büyük olduğu kanısına vardım. Bu işe zaman ayrılacak, ciddi bir para ayırılacak, usta bulunacak, muhtemelen ANKARAya gidilecek.
En azından kendimin yapabileceği şeyleri yapayım diye yağ kontrolü ile işe başladım. Halbuki henüz 12 bin km önce değiştirmiştim. tek periyot olarak yaklaşık 4,5 lt yağ değiştiğinden yağın birmiktar kirli olduğunu görsem, kesin bundan diyerek (servisin de ne kullandığını bilmediğimden) tüm yağı motul multi atf ile değiştirecektim. Fakat kötü haber. Yağ pırıl pırıl çıktı. Bir miktar eksikti sadece, onu da tamamladım.
Elimden daha fazla bir şey gelmediğinden düşünceli düşünceli beklerken aklıma freeSSM programındaki şanzımanın öğrendiği bilgileri resetleme olayı geldi. Çok ta bi işe yarayacağını düşünmüyordum ama gene de denemek istedim ve resetledim. Bu işten sonra TCM kullanıcının sürüş karakterine göre yeniden düzenlemer yapıyormuş.
Bir süre aracı kullanıp yeni değerleri öğrenmesi için marşa bastım ve hareket ettim daha ilk hızlanmada sonuç kesinlikle İNANILMAZ. Hiç bir vuruntu yok. Sanki bana bunları yaşatan şanzıman gitmiş yerine yeni şanzıman gelmiş. 2 gündür aracı kullanıyorum vites geçişlerini hissediyorum tabiki, fakat vuruntu olarak değil. sakince vites değişiyor.
Bu konuyu bu kadar uzatmamın sebebi, tamamen mekanik gibi gözüken arızanın bu şekilde ortadan kalkacağı aklımın ucundan geçmezdi. Ve kesinlikle eminim ki bu durum ile karşılaşan bir çok kullanıcı şanzımanına tonla para harcamıştır.
Tabii ki bu sorunun çözümü kesinlikle budur demiyorum. Başka bir araçta bu duruma farklı faktörler de sebep olmuş olabilir. Fakat bu sorunu yaşayan arkadaş var ise 2 dakika süren bu işi denemeyi ihmal etmesin.
(17-01-2020, Saat: 11:01)FXT demiş ki: Arkadaşlar, bir çok subaru sahibinin yaşadığı şanzıman vuruntusu hakkında yaşadığım tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.
Yaklaşık bir yıldır 2004 XT sahibiyim, aracımda 4EAT şanzıman var. Gerçekten kolay arıza yapmayan tabiri yerinde ise taş gibi bir şanzıman. Fakat yaşı itibari ile (aslında bakım geçmişi en büyük etken) ilk günki performansından uzaklaşmaya başlıyor illaki. Lafı uzatmadan gelelim yaşadıklarıma.
Aracı aldığımda vites geçişlerinde hissedilir vuruntular mevcuttu fakat çokta rahatsız etmiyordu 15 yaşında bir araç için bunlar normaldir diye düşünerek aracı almıştım. Bu arada 250bin km deki bir araçtan bahsediyoruz. Aracı alır almaz servise sokup bütün yağları değiştirttim (şanzıman, motor, ön arka differansiyel) aradan geçen 6 ay sonrasında havaların da soğuması ile bu vuruntular artmaya başladı.
Aslında en büyük sıkıntı 2 den 3 e geçerken yaşanıyor, diğer vites geçişleri çok daha hafifti, bazen hissedilmiyordu bile. Soğukta ilk çalıştırmada bir-iki dk bekleyip sonrasında hareket ettiğimde bu vuruntu hafif şiddette oluyor fakat çalıştırır çalıştırmaz yürüdüğümde 2-3 geçişi facia oluyordu. Sanki arkadan bir araba size çarpmış gibi araç sarsılıyor ve bir "küt" sesi eşliğinde vites geçişi gerçekleşiyordu. ayrıca bir de gecikme oluyordu tam vites değişecekken sanki biri debriyaja basmış gibi bir yığılma olup ardından tek bir vuruntu ile vites değişiyordu.
Artık arac kullanma keyfi diye birşey kalmamış, aksine acı çeken bir aracı zorla yürütüyormuşum gibi hissetmeye başlamıştım.
Zaten aklımda olan ve yaza doğru yaptırırım dediğim şanzıman bakımını acil bir şekilde öne alma zarureti doğmuştu. Yerli-yabancı bir çok forumda bu şikayetle karşılaşanların olayı nasıl çözdüğünü araştırdım. Kimisinin yağ değişimi sonrasında şikayeti oldukça giderilmiş, kimisi 9,5 lt yağın tamamını değiştirmiş, kimisi şanzımanı komple indirmiş selenoid valflerin hepsini değiştirmiş, kimisi sadece 2 adet selenoid değiştirmiş vs.
Bu bilgiler ışığında işin baya bi büyük olduğu kanısına vardım. Bu işe zaman ayrılacak, ciddi bir para ayırılacak, usta bulunacak, muhtemelen ANKARAya gidilecek.
En azından kendimin yapabileceği şeyleri yapayım diye yağ kontrolü ile işe başladım. Halbuki henüz 12 bin km önce değiştirmiştim. tek periyot olarak yaklaşık 4,5 lt yağ değiştiğinden yağın birmiktar kirli olduğunu görsem, kesin bundan diyerek (servisin de ne kullandığını bilmediğimden) tüm yağı motul multi atf ile değiştirecektim. Fakat kötü haber. Yağ pırıl pırıl çıktı. Bir miktar eksikti sadece, onu da tamamladım.
Elimden daha fazla bir şey gelmediğinden düşünceli düşünceli beklerken aklıma freeSSM programındaki şanzımanın öğrendiği bilgileri resetleme olayı geldi. Çok ta bi işe yarayacağını düşünmüyordum ama gene de denemek istedim ve resetledim. Bu işten sonra TCM kullanıcının sürüş karakterine göre yeniden düzenlemer yapıyormuş.
Bir süre aracı kullanıp yeni değerleri öğrenmesi için marşa bastım ve hareket ettim daha ilk hızlanmada sonuç kesinlikle İNANILMAZ. Hiç bir vuruntu yok. Sanki bana bunları yaşatan şanzıman gitmiş yerine yeni şanzıman gelmiş. 2 gündür aracı kullanıyorum vites geçişlerini hissediyorum tabiki, fakat vuruntu olarak değil. sakince vites değişiyor.
Bu konuyu bu kadar uzatmamın sebebi, tamamen mekanik gibi gözüken arızanın bu şekilde ortadan kalkacağı aklımın ucundan geçmezdi. Ve kesinlikle eminim ki bu durum ile karşılaşan bir çok kullanıcı şanzımanına tonla para harcamıştır.
Tabii ki bu sorunun çözümü kesinlikle budur demiyorum. Başka bir araçta bu duruma farklı faktörler de sebep olmuş olabilir. Fakat bu sorunu yaşayan arkadaş var ise 2 dakika süren bu işi denemeyi ihmal etmesin.
Herkese hayırlı günler dilerim.
Çok güzel anlatmışsınız. 4eat sanzimanlarda ilk vites vuruntusu en çok kullanılan vites olan 2 ve 3 vitesler de önce başlar. Şanzıman yag ve filresi değiştirildikten sonra ssm3 yada 4 cihazı ile optimize edilir. Eğer hala sorun devam ediyorsa selenoid valf değişimi yapılır. Tabi bu değişim hangi viteslerde vuruntuyu yapıyor ise o viteslere ait valf ile yapılır. Diğer vites valflerine dokunulmaz. Fakat bu optimize olayinin da bir sınırı vardır. Sizin araçta belli ki daha önce optimize yapılmamış, o nedenle işe yaramış vuruntu olayının iki nedeni vardır 1. Zamanlama hatası 2. Valf veya valfin ittiği piston sıkışması. Vuruntu sorunu zamanla ile ilgili ise optimize devreye girer ama 2. Seçenek neden ise vuruntuya o zaman mekanik mudehale şarttır.
Tekrar geçmiş olsun. Freessm programı Subaru kullanıcıları için çok büyük şans. Buradan tekrar bu programda emeği geçen madanadam ile Sarp arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Çok büyük bir hizmet yaptiniz Subaru camiasına
Kesinlikle çok doğru. Fakat bu durumu veya buna benzer ince detayları biz kullanıcılar çoğunlukla bilmiyoruz. Örneğin ben bilmiyordum, yaşayarak öğrendim. İnşallah başkalarına da faydası olur.
Belirtmeden geçemeyeceğim, başka marka bir araç olsaydı üçüne beşine bakmaz satardım. Fakat bu veletin öyle bir karakteri var ki vazgeçilmiyor ki ben kendisine subaru değil, "ADAM" diyorum.
(17-01-2020, Saat: 11:31)FXT demiş ki: Kesinlikle çok doğru. Fakat bu durumu veya buna benzer ince detayları biz kullanıcılar çoğunlukla bilmiyoruz. Örneğin ben bilmiyordum, yaşayarak öğrendim. İnşallah başkalarına da faydası olur.
Belirtmeden geçemeyeceğim, başka marka bir araç olsaydı üçüne beşine bakmaz satardım. Fakat bu veletin öyle bir karakteri var ki vazgeçilmiyor ki ben kendisine subaru değil, "ADAM" diyorum.
Evet katılıyorum. Subaru sorunsuz bir marka elbet deki degil ama bize verdigi hissiyat çok başka. Bu sebeple zaten sorunlarına katlanıyoruz.
(17-01-2020, Saat: 11:01)FXT demiş ki: Arkadaşlar, bir çok subaru sahibinin yaşadığı şanzıman vuruntusu hakkında yaşadığım tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.
Yaklaşık bir yıldır 2004 XT sahibiyim, aracımda 4EAT şanzıman var. Gerçekten kolay arıza yapmayan tabiri yerinde ise taş gibi bir şanzıman. Fakat yaşı itibari ile (aslında bakım geçmişi en büyük etken) ilk günki performansından uzaklaşmaya başlıyor illaki. Lafı uzatmadan gelelim yaşadıklarıma.
Aracı aldığımda vites geçişlerinde hissedilir vuruntular mevcuttu fakat çokta rahatsız etmiyordu 15 yaşında bir araç için bunlar normaldir diye düşünerek aracı almıştım. Bu arada 250bin km deki bir araçtan bahsediyoruz. Aracı alır almaz servise sokup bütün yağları değiştirttim (şanzıman, motor, ön arka differansiyel) aradan geçen 6 ay sonrasında havaların da soğuması ile bu vuruntular artmaya başladı.
Aslında en büyük sıkıntı 2 den 3 e geçerken yaşanıyor, diğer vites geçişleri çok daha hafifti, bazen hissedilmiyordu bile. Soğukta ilk çalıştırmada bir-iki dk bekleyip sonrasında hareket ettiğimde bu vuruntu hafif şiddette oluyor fakat çalıştırır çalıştırmaz yürüdüğümde 2-3 geçişi facia oluyordu. Sanki arkadan bir araba size çarpmış gibi araç sarsılıyor ve bir "küt" sesi eşliğinde vites geçişi gerçekleşiyordu. ayrıca bir de gecikme oluyordu tam vites değişecekken sanki biri debriyaja basmış gibi bir yığılma olup ardından tek bir vuruntu ile vites değişiyordu.
Artık arac kullanma keyfi diye birşey kalmamış, aksine acı çeken bir aracı zorla yürütüyormuşum gibi hissetmeye başlamıştım.
Zaten aklımda olan ve yaza doğru yaptırırım dediğim şanzıman bakımını acil bir şekilde öne alma zarureti doğmuştu. Yerli-yabancı bir çok forumda bu şikayetle karşılaşanların olayı nasıl çözdüğünü araştırdım. Kimisinin yağ değişimi sonrasında şikayeti oldukça giderilmiş, kimisi 9,5 lt yağın tamamını değiştirmiş, kimisi şanzımanı komple indirmiş selenoid valflerin hepsini değiştirmiş, kimisi sadece 2 adet selenoid değiştirmiş vs.
Bu bilgiler ışığında işin baya bi büyük olduğu kanısına vardım. Bu işe zaman ayrılacak, ciddi bir para ayırılacak, usta bulunacak, muhtemelen ANKARAya gidilecek.
En azından kendimin yapabileceği şeyleri yapayım diye yağ kontrolü ile işe başladım. Halbuki henüz 12 bin km önce değiştirmiştim. tek periyot olarak yaklaşık 4,5 lt yağ değiştiğinden yağın birmiktar kirli olduğunu görsem, kesin bundan diyerek (servisin de ne kullandığını bilmediğimden) tüm yağı motul multi atf ile değiştirecektim. Fakat kötü haber. Yağ pırıl pırıl çıktı. Bir miktar eksikti sadece, onu da tamamladım.
Elimden daha fazla bir şey gelmediğinden düşünceli düşünceli beklerken aklıma freeSSM programındaki şanzımanın öğrendiği bilgileri resetleme olayı geldi. Çok ta bi işe yarayacağını düşünmüyordum ama gene de denemek istedim ve resetledim. Bu işten sonra TCM kullanıcının sürüş karakterine göre yeniden düzenlemer yapıyormuş.
Bir süre aracı kullanıp yeni değerleri öğrenmesi için marşa bastım ve hareket ettim daha ilk hızlanmada sonuç kesinlikle İNANILMAZ. Hiç bir vuruntu yok. Sanki bana bunları yaşatan şanzıman gitmiş yerine yeni şanzıman gelmiş. 2 gündür aracı kullanıyorum vites geçişlerini hissediyorum tabiki, fakat vuruntu olarak değil. sakince vites değişiyor.
Bu konuyu bu kadar uzatmamın sebebi, tamamen mekanik gibi gözüken arızanın bu şekilde ortadan kalkacağı aklımın ucundan geçmezdi. Ve kesinlikle eminim ki bu durum ile karşılaşan bir çok kullanıcı şanzımanına tonla para harcamıştır.
Tabii ki bu sorunun çözümü kesinlikle budur demiyorum. Başka bir araçta bu duruma farklı faktörler de sebep olmuş olabilir. Fakat bu sorunu yaşayan arkadaş var ise 2 dakika süren bu işi denemeyi ihmal etmesin.
Herkese hayırlı günler dilerim.
Çok güzel anlatmışsınız. 4eat sanzimanlarda ilk vites vuruntusu en çok kullanılan vites olan 2 ve 3 vitesler de önce başlar. Şanzıman yag ve filresi değiştirildikten sonra ssm3 yada 4 cihazı ile optimize edilir. Eğer hala sorun devam ediyorsa selenoid valf değişimi yapılır. Tabi bu değişim hangi viteslerde vuruntuyu yapıyor ise o viteslere ait valf ile yapılır. Diğer vites valflerine dokunulmaz. Fakat bu optimize olayinin da bir sınırı vardır. Sizin araçta belli ki daha önce optimize yapılmamış, o nedenle işe yaramış vuruntu olayının iki nedeni vardır 1. Zamanlama hatası 2. Valf veya valfin ittiği piston sıkışması. Vuruntu sorunu zamanla ile ilgili ise optimize devreye girer ama 2. Seçenek neden ise vuruntuya o zaman mekanik mudehale şarttır.
Tekrar geçmiş olsun. Freessm programı Subaru kullanıcıları için çok büyük şans. Buradan tekrar bu programda emeği geçen madanadam ile Sarp arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Çok büyük bir hizmet yaptiniz Subaru camiasına
(17-01-2020, Saat: 12:14)serdarsalci demiş ki: Zaten şanzıman yağı değişimi sonrası öğretme yapmamak bilerek eşeği önce kaybettirip sonra bulmak gibi bişey olmuş
Güle güle kullanın..
SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Geçmiş olsun.. büyük bir sorunun kolaylıkla çözüme kavuşturulması güzel bir örnek oldu subaru kullanıcılarına. yoğun trafikte bir kaç hafta test ettikten sonra sorun çıkmaz ise sorununuz tamamen çözüme kavuşmuş demektir. Keyifli sürüşler.
@FXT Geçmiş olsun. Sorunu çözmenize sizden çok sevindim diyebilirim. Umutsuzluk nedeniyle programı yükleyip deneyemedim bir türlü.. Aynı sorunu birebir legacy aracımda yaşıyorum. Şanzıman yağ değişimini hiç aksatmadım hatta erken yaptırdım şimdiye kadar. AliExpress den aldığım kablo da geldi bir iki hafta önce fakat ben bu vuruntu sorununa öyle alıştım ki hiç düzelmeyecek zannediyorum kendimce @madanadam Mehmet Akif hocaya tekrar teşekkür ediyorum bu vesile ile. Akşam bende deneyeyim
@nitro37 Abi bu vuruntu olayı sanki tamamen bir zamanlama veya senkronizasyon hatası gibi sanki eğer mekanik bir arıza yoksa. 2-3 vuruntusu ya düşük devirde ya da yüksek devirde oluyor genelde. Hafif devirli kullanımda ortalama devirlerde vuruntu neredeyse hissedilmiyor. Bazen direk geçiyor bazen anlık bir boşluk oluyor sanki yarı otomatik debriyaja basmış gibi. Sadece şanzıman resetleme olayını anlatan bir prosedür veya video çekme imkanımız var mı? Bunu yaparken geri dönüşü olmayan bir hata yapma ihtimalimiz var mı? @FXT @madanadam
(17-01-2020, Saat: 15:57)Salih demiş ki: @FXT Geçmiş olsun. Sorunu çözmenize sizden çok sevindim diyebilirim. Umutsuzluk nedeniyle programı yükleyip deneyemedim bir türlü.. Aynı sorunu birebir legacy aracımda yaşıyorum. Şanzıman yağ değişimini hiç aksatmadım hatta erken yaptırdım şimdiye kadar. AliExpress den aldığım kablo da geldi bir iki hafta önce fakat ben bu vuruntu sorununa öyle alıştım ki hiç düzelmeyecek zannediyorum kendimce @madanadam Mehmet Akif hocaya tekrar teşekkür ediyorum bu vesile ile. Akşam bende deneyeyim
@nitro37 Abi bu vuruntu olayı sanki tamamen bir zamanlama veya senkronizasyon hatası gibi sanki eğer mekanik bir arıza yoksa. 2-3 vuruntusu ya düşük devirde ya da yüksek devirde oluyor genelde. Hafif devirli kullanımda ortalama devirlerde vuruntu neredeyse hissedilmiyor. Bazen direk geçiyor bazen anlık bir boşluk oluyor sanki yarı otomatik debriyaja basmış gibi. Sadece şanzıman resetleme olayını anlatan bir prosedür veya video çekme imkanımız var mı? Bunu yaparken geri dönüşü olmayan bir hata yapma ihtimalimiz var mı? @FXT @madanadam
Evet ben de merak ettim, mümkünse bir videolu anlatım güzel olur