| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,865 » En Son Üyemiz: Andelib » Konu Sayısı: 5,525 » Mesaj Sayısı: 75,435
Tam İstatistik | | En Son Konular | 3.0r H6 v 2.0 Stock Turbo yazar sea Bugün, Saat: 00:52 | 2009 Model Subaru Foreste... yazar Andelib Dün, Saat: 13:28 | Emisyon sistemi ve yokuş ... yazar furtherquiterdeeper Dün, Saat: 07:58 | Tekrar Merhaba Arkadaşlar yazar Kaptan 24-12-2025, Saat: 12:27 | WRX / WRX STİ / LEVORG SE... yazar butterzel 23-12-2025, Saat: 14:12 | P0971 - Levorg yazar butterzel 23-12-2025, Saat: 14:09 | İmpreza 2008 1.5 FWD Yağ ... yazar onur1632 22-12-2025, Saat: 16:03 | Tanışma yazar nitro37 22-12-2025, Saat: 09:26 | Satılık 2008 ZL Forester yazar yalcinlu 21-12-2025, Saat: 12:41 | MAF SENSÖRÜ, HAVA AKIŞMET... yazar Selim. 19-12-2025, Saat: 14:48 | Debriyaj yazar Atila 07 18-12-2025, Saat: 20:10 | Kumanda Pilini Değiştirme... yazar 01Mrt 17-12-2025, Saat: 22:28 | Uzaktan Kumanda yazar 01Mrt 17-12-2025, Saat: 22:01 | Uzun yol ve Kış lastiği ö... yazar Slovan 17-12-2025, Saat: 01:30 | AT Oil Temp Işığı Subaru'... yazar Cherkess 14-12-2025, Saat: 17:24 | Dizel Partikül Filtresi S... yazar bahcekapiliyavuz 13-12-2025, Saat: 21:58 | Forester/XV arasında kald... yazar okanius 09-12-2025, Saat: 13:11 | Krank Sensörü Muadil Tecr... yazar AEnes 08-12-2025, Saat: 12:00 | | | | Sunroof tamiri | | Gönderen: sea - 29-08-2020, Saat: 18:05 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (2) |  | Arkadaşlar bir video paylaşacağım. 2005 Foreter XT'de arka köşelerden biri aşağı inmedigi için sunroof açılmıyormuş. Sebebi küçük bir plastik parçanın ucunun kırılmasıymış. Video bunun tamirini anlatıyor. Benim aracımda da aldığımdan beri aynı sorun var. Aciliyeti olmadığı ve yeni bir sunroof mekanizması çok tutacağı için bekletiyordum. Sanırım artık kolayca tamir ettirebileceğim. Sent from my MI 5 using Tapatalk | | | | Egzozdan ses | | Gönderen: mertkboz - 29-08-2020, Saat: 12:19 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (3) |  | Motor soğukken ilk çalıştırdığımda eğer gaza dokunursam egzozdan tırrr tarzı ses geliyor veya rampa iniyorum araba 3bin devirde gaza basmadan kendi halinde iniyorum gene o tırr tarzı bi ses geliyor araç boşta inerken gelmiyor sebebi nedir ? | | | | Outback 3.0 ile 2.5 kıyaslaması | | Gönderen: tanidik - 28-08-2020, Saat: 22:15 - Forum: SUBARU OUTBACK - Cevaplar (7) |  | Outback 3.0 ile 2.5 kıyaslaması.... İyi akşamlar. Altı ay kadar önce çok severek 2006 Outback 3.0R almıştım. Rutin bakımları dışında sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. Ancak şu sıralar ilanlarda 2.5 litrelik 2010 veya 2011 Outbacklari görüyorum. Acaba ikisini de kullanan var mı? Aradaki fark nedir? Mevcut H-6'yı aldığımdan bu yana 150nin üzeri çıkmadım... o da nadiren. ... Yani uçar kaçar performans dedim yok. Ama bir TIRı da sollarken sorun olmasın isterim. Bu yeni kasa 2.5 Litreler nasıldır? Yorumlarınız için teşekkürler. | | | | 2013 Atmosferik CVT Forester ile 3000 km gezi izlenimleri. | | Gönderen: MscEngineer - 28-08-2020, Saat: 09:35 - Forum: İnceleme ve Kullanıcı Yorumları - Cevaplar (10) |  | Merhabalar forumdaşlar. Uzun zamandır konu açmamıştım. 2020 yaz tatili gezimi ve 2013 atmosferik cvt forester ile ilk uzun yol sürüş izlenimlerimi siz kıymetli arkadaşlarıma aktarmak için açıyorum bu konuyu. Gezim; İstanbul –Göynük –Alacahöyük – Amasya –Trabzon –YAYLALAR (Sisdağı, Kadıralak, Zigana, Kadırga, Sazalan, Haçkalıbaba) –İstanbul şeklinde, takribi 3000 km sürdü. 3000 km için ortalama tüketim 8,5 lt benzin olarak gerçekleşti. Gezinin yaklaşık 500 kilometresi stabilize yollarda yaylalara çıkış ve iniş şeklinde oldu. Otoban ve bölünmüş yollarda genellikle 120-130 km hızda, kameralar ve radarlardan fırsat buldukça da 160-170 km hızlara çıktığım da oldu. Uzun yol açısından; Trabzon’dan İstanbul’a dönüşte 3 mola ile 11 saatte geldim ve hiç yol yorgunluğu hissetmedim. Gerçekten uzun yolda keyifli bir araç. Yakıt konusunda da beklediğimin altında bir tüketim gerçekleşti. LPG taktırma düşüncem vardı ama bu tecrübeden sonra kesinlikle rafa kaldırdım. Gezimden birkaç fotoğrafı da sizlerle paylaşıyorum. | | | | Herkese Selamlar | | Gönderen: cem meric - 28-08-2020, Saat: 00:40 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (6) |  | Herkese Selamlar, İsmim Cem Meriç, Ankara'da yaşıyorum, daha önce 3 tane Alfa Romeo (156 2.5 V6, GT q2 ve 166 3.0 V6) ,Mini Cooper S gibi araçlarım oldu. Subarular sürüş keyfi ve hissiyat olarak beni cezbetmekte özellikle Forester,Outback modellerini araştırıp gerekli bilgiler sonrası hangisi bana daha uygun olacak ise yola devam etmek istiyorum... Herkese iyi forumlar dilerim. Saygılarımla. | | | | 2006 forester Oem bagaj woofer aktif etme. | | Gönderen: 555 - 27-08-2020, Saat: 23:40 - Forum: Aydınlatma-Ses-Multimedya - Cevap Yok |  | Ana ünite değiştiğinde fabrikanın Bagaja taktığı Hoparlör iptal oluyormuş. Ben Çalışmadığının farkında bile değildim herkes bir işe yaramadığını söylesede ben çalışmasını istiyorum, Bunu tekrar aktif etmek için ne yapmak Lazım. Büyük ihtimal takılan pionner teypin pinleri uyumlu değil .. çoğu kişi ana üniteyi değiştirdiği için bunu nasıl halletti veya hallettimi.. | | | | LTFT-STFT veya Air Fuel Learning-Air Fuel Correction | | Gönderen: madanadam - 27-08-2020, Saat: 09:59 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (37) |  | İyi Forumlar OBD cihazı olanların görebileceği ve aracın sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol edebileceği değerlerden belkide en önemlisi LTFT ve STFT değerleridir. Bunlar ön oksijen sensörünün (Diğer adları AFR sensörü, Bank 1 Sensör 1, Katalitik Öncesi Oksijen Sensörü) verdiği değerlere göre motordaki yanma işleminin sonucu hakkında bilgi verir. Uzun süredir bu değerleri takip ederek arıza olabilecek yerleri tahmin ettiğim için - biraz da daha tecrübeli arkadaşların yorumlarından da destek alarak - forumda herkesin faydalanabileceği basit bir rehber hazırlayayım dedim. Bu konuda anlatılanlar için O2 sensörünün sağlam olduğundan ve motorun yeterince ısındığından emin olmak lazım. LTFT = Long Term Fuel Trim = Uzun Dönem Yakıt Kesmesi = Air Fuel Learning = Yavaş Kesme STFT = Short Term Fuel Trim = Kısa Dönem Yakıt Kesmesi = Air Fuel Correction = Hızlı Kesme Her iki değer de yakıt-hava karışımının ayarlanmasına yardımcı olur. LTFT değeri araç ECUsunun öğrenip hafızaya attığı değerdir, STFTye göre değişim aralığı daha geniştir. Karışımı ayarlamak için bir nevi temel görevi görür. STFT de yakıt ve hava miktarına göre anlık değişimleri ifade eder. Her iki değerin yorumlanması da benzerdir. Mesele LTFT +10 demek yanma odasında yakıt (Benzin, LPG veya Mazot) az, %10 artır demek veya giren hava miktarı %10 fazladır yakıt az oranda kalmıştır. Anlık durum değerlendirmesi için LTFT+STFT ye bakmak lazım: LTFT +5, STFT-5 ise ikisinin toplamı 0 olur yani ECUnun LTFT olarak gönderdiği +5 yakıt oranını STFT -5 azaltarak anlık olarak düzeltmiştir. LTFT ve STFT değerleri toplamı -8 ile +8 arasında ise normal kabul edilebilir. Bu değerlerin üzerinde uzun süre kullanılırsa arıza lambası yakabilir. (Araçtan araca tolerans aralığı değişiyor.) LTFT - STFT değerleri gaz verme, hızlanma, yavaşlama sırasında değişmiyorsa ya sensör bozuktur ya da kablolarda vs temassızlık vardır. LTFT+STFT değeri sürekli pozitif değerlerde geziyorsa yakıt az geliyordur, LPG de fakir karışım olması gibi veya yanma odasına hava girişi vardır: yabancıların "vacuum leak" bizdekilerin "motor hava alıyor olayı" Olası nedenler: LPG ayarının kısık olması Benzin veya LPG enjektörlerinde tıkanma MAF sensörü sonrasındaki herhangi bir yerden ölçülemeyen hava girişi Sonuç olarak sürekli fakir karışımla olan yanma subaplara zarar veriyor. LTFT+STFT toplamı sürekli negatif değerlerde ise yakıt fazla geliyordur. Yakıtça zengin karışım yanıyordur. Veya yanma odasına hava daha az giriyordur. Olası nedenler : LPG ayarının açılmış olması Benzin veya LPG enjektörlerinde işeme denilen yakıt kaçırma olayı Hava filtresinin tıkanmış olması veya değişim zamanının gelmiş olması. Sonuç olarak zengin karışım katalitik konvertörü eritiyor. Tam yanmayan yakıt katalitikte yanıyor. Ayrıntılı bilgi için İngilizce bu videodan faydalanabilirsiniz. Ders tadında olmuş: Benim bu konuyu yazma nedenim: Bir iki haftadır -8 ile -10 arası seyreden LTFT+STFT toplamının hava filtresini değiştirmemle beraber +-2 civarına düşmesi. Faydalı olacak katkıları da ilk konuya eklemeyi düşünüyorum. Herkese kazasız, sıkıntısız sağlıklı günler dilerim. | | | | Çukura düşünce gelen ses | | Gönderen: elvismail - 26-08-2020, Saat: 21:09 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (3) |  | 2018 forester 2.0i ile toprak yolda giderken 50 60 km hızla çukurdan kurtaramadim yol birden bozuldu ve patlama gibi bir ses geldi lastik yarıldı diye düşündüm ancak görüntüde bir şey yok. Normal yolda da ses veya bir sorun görünmüyor amortisör zarar görmüş olabilir mi ? Ses neden yapar tecrübesi olan var mı ? Kontrol için servise mi gostermek lazım ? | | | | Radyatör suyu sıcaklığı ile ilgili sorular | | Gönderen: sea - 26-08-2020, Saat: 16:22 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (23) |  | Arkadaşlar merhaba, Radyatör suyu sıcaklığı ile ilgili olarak sizin fikirlerinize başvurmak istiyorum. Aracım 2005 Forester XT, LPG'li. Genel olarak çok memnunum. Geçen yaz Ege'nin yollarında giderken rampa çıkışlarında, özellikle az eğimli de olsa uzun rampalarda hararet göstergesinin ikinci çizgiye yaklaştığını farkettim. Bunun üzerine OBDII adaptör ve telefona kurulan Torque Pro programı ile radyatör suyu sıcaklığını izlemeye başladım. Gerek dağ yollarında gerekse rampalarda sıcaklığın çabucak 100 dereceye çıktığını (ki gaza çok fazla basmıyorum, önümdeki yolu çıkabilmek için gerektiği kadar basıyorum), hatta uzun ve dik rampalarda 103-104'e dahi çıkabildiğini farkettim. Hatta Muğla-Denizli arasındaki (Kale'den geçen) dağ yollunu çıkarken 102-103'leri gördüğüm için ısıtıcıyı açıp ısıyı düşürme ihtiyacım da oldu. Yabancı forumlardan 104 dereceden sonrasının tehlikeli olduğunu okumuştum zira. Hiçbir durumda göstergedeki ibre ikinci çizgiyi geçmedi ve kırmızı bölgeye doğru ilerlemedi. Radyatör sıcaklığının rampalarda (çok hızlı da gitsem düz yolda ısı sorunu yok) kolayca 100'e çıktığını ve üzerine de çıkabildiğini fark edince (ki Ankara'da bir tepede oturuyorum) önce radyatör suyuna MoCool denen sıvıdan ekledim. MoCool'un bir faydasını ya da zararını gözlemlemedim. Bu yaz aynı yollara gitmeden önce mevcut ve aslında yeni olan orijinal ebatlardaki (16 mm) radyatörümü söktürüp yerine Oris'in 26 mm.'ilk radyatörünü taktırdım. Yeni radyatörün genel olarak su sıcaklığını düşürdüğünü söyleyebilirim. Artık ısınan su eskisine göre çok daha hızlı soğuyor, dış ortam çok sıcak olsa bile düz yolda genellikle 88 derece civarında duruyor. Çok daha düşük dereceleri de gördüm. Ancak, aynı rampalarda yine 100 dereceleri kolaylıkla gördüm. Nadiren olsa da 102-103'leri de gördüm. (Bu 102-103'ler çok uzun rampaların zirvesine vardığımda oldu sadece. Zirve 10-15 metre kısa olsa olmayacaktı...) Dolayısıyla sorunumu henüz tam olarak çözebilmiş değilim. Tabii gözüm telefondaki programdaki ısı ibresinde olduğu için 99-100'ü gördükçe ayağımı gazdan çektim durdum. Bu durumdan rahatsızım. Bu arada, geçen sene de bu sene de söz konusu sıcaklıkları gördüğümde dış ortam sıcaklığı hep 35-40 derece arasıydı, çoğunlukla da 40'a yakındı. (Araba da siyah renk, o da ısıyı çekiyor belli ki.) Dış ortam 30'larda iken herhangi bir sorun gözlemlemedim. Aklımdan bir sürü soru geçiyor: 1- Acaba intercooler turboyu yeterince soğutamıyor, o da radyatör suyunu ısıtıyor olabilir mi? (Bu soru çok saçma olabilir, turbonun nasıl soğutulduğunu bilmiyorum.) 2- Acaba harici yağ soğutucu taksam fayda sağlar mı? Başka bir soruna neden olur mu? Daha önce forumda Starex minibüslerin yağ soğutucusunun adı geçmişti. O soğutucu bu mu: https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/h...P198211928 İnternette bu soğutucu için çok farklı fiyatlar veriliyor, 1000 TL isteyen de var, linkteki gibi 180 TL isteyen de. 3- Acaba fanların açma zamanı bilgisayardan değiştirilebiliyor mu? Fanların kaç derecede açtığını bilmiyorum ama 90'larda açıyorlar galiba. Onların derecesi 85'lere ayarlanabilir mi? 4- Acaba 100 derece üstü normal, 102-103'ler endişelenecek sıcaklıklar değil mi? Boş yere mi endişeleniyorum. 5- Kullandığım yağ 10w-60. Acaba bu çok kalın mı geliyor? (Araç hiç yağ eksiltmiyor.) Daha ince bir yağa geçsem (5w-50 mesela, kışın onu kullanıyorum), ısıya etkisi olur mu? Yoksa motora zarar mı veririm? Ne dersiniz? Şu radyatör suyu sıcaklığı sorunumu elbirliği ile çözebilir miyiz? Çok teşekkür ederim. | | | | ABS ve el freni lambası | | Gönderen: mertkboz - 26-08-2020, Saat: 14:31 - Forum: [Teknik] Elektrik Teknolojik - Kabin İçi - Cevaplar (2) |  | Merhabalar geçen hafta bi kaza yapmıştım fotoğrafları paylaşmıştım aracım şu an bitme aşamasından kaza anında darbeyi sağ ön lastikten almıştım kazadan beri ABS lambası ve el freni lambası çalışırken sönmüyor sebebi nedir? Teşekkürler iyi forumlar Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi | | | |