Aklıma takılan bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum, malûm arabalara çeşitli yazılımlar yapılıyor, kimisi zararı yok hatta motor rahatlar diyor kimisi de nasıl olmaz, eğer artırılabilir güç potansiyeli varsa, arabayı yapan mühendisler zaten bu gücü uygularlardı diyor, motorun daha çabuk biteceğini söylüyorlar. Bazıları da aslında olabileceğini ancak sadece yazılımla olursa zararlı olacağını, yazılımla birlikte bir takım mekanik müdahalelerin de gerekli olduğunu, örneğin beygir gücü artışına ilaveten turbonun da büyütülmesi gerekliliğinden bahsediyor. Ben bazı yerlere sordum farklı dönüşler aldım, kimisi iyi bir yazılımla 1.6 -170 hp aracımı 230-240 hp ye çıkarılabileceğini, kimisi de en fazla 15- 20 hp daha arttırılabileceğini söyledi. Benim bilmek istediğim, bunların hangisi doğru, zira herkes kendi tezinin dışındakileri değersiz ve yanlış buluyor. Aydınlatıcı gerçek bir bilgi varmıdır bu konuda. Tekrar hayırlı haftalar diliyorum, Allah'a emanet olun
Aklıma takılan bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum, malûm arabalara çeşitli yazılımlar yapılıyor, kimisi zararı yok hatta motor rahatlar diyor kimisi de nasıl olmaz, eğer artırılabilir güç potansiyeli varsa, arabayı yapan mühendisler zaten bu gücü uygularlardı diyor, motorun daha çabuk biteceğini söylüyorlar. Bazıları da aslında olabileceğini ancak sadece yazılımla olursa zararlı olacağını, yazılımla birlikte bir takım mekanik müdahalelerin de gerekli olduğunu, örneğin beygir gücü artışına ilaveten turbonun da büyütülmesi gerekliliğinden bahsediyor. Ben bazı yerlere sordum farklı dönüşler aldım, kimisi iyi bir yazılımla 1.6 -170 hp aracımı 230-240 hp ye çıkarılabileceğini, kimisi de en fazla 15- 20 hp daha arttırılabileceğini söyledi. Benim bilmek istediğim, bunların hangisi doğru, zira herkes kendi tezinin dışındakileri değersiz ve yanlış buluyor. Aydınlatıcı gerçek bir bilgi varmıdır bu konuda. Tekrar hayırlı haftalar diliyorum, Allah'a emanet olun
Hocam söylenenler kismen doğrudur. Fakat bu söylemler sizin aracınız için uygun değildir. Nedeni de şudur . Levorg modelleri ülkemize 1.6 dit verisuon ile geldi. Yurt dışında bu motorun 2.0 turbolu modeli olabilir. Hatta yurt dışında yine 1.6 dit motordan yazılım, büyük turbo, büyük enjektör, büyük benzin pompası, büyük intercooler, büyük radyatör, vs gibi eklemeler yapılarak 230 HP güç alanda olabilir. Burada önemli olan alınacak maksimum HP gücü değil, sağlıklı HP gücüdür. Ülkemiz de henüz levorg 1.6 dit motorları modifiye edilecek km ve düzeye gelmedi. Yani henüz bu araçlarla oynamak çok riskli. Oyleki yurt dışında satışı olan 2.0 dit motor ile 1.6 dit motor arasında HP gücünden başka meteryal olarak bir fark varmı bilemiyoruz. Ama yapılmaz değil ECU yazılımı bir miktar turbo bar artışı yapilarwk 200 HP bir güç alınabilir ama işte sorun bu gücün sağlıklı bir güç olup olmadığını tespit edebilmekte. ESki modellerden örnek verecek olursak örneğin bir XT nin yada sti motorun motor parçası degistirmeden sağlıklı ne kadar guc verebildiğini geçmişteki yaşanan örneklerden anlayabiliyoruz. Ama bu levorg için belirsiz. Belki 190 HP üstü güç bu motora asiri zarar verecek. Yada tam tersi motor içi 250 hp ye kadar sorunsuz karşılayacak .. tüm bunların kesinleşmesi için birazdaha km nin yükselmesi hatta arabanın biraz yaşlanması lazım. Diğer türlü bu riski kimsenin göze alacağını sanmıyorum. Sizde almayın hocam elbet birileri zamanı gelince bu motorlar la oynamaya başlayacak ve bizde hep beraber ne kadar güce dayanıyor, kırılgan yeri neresi vs gibi sorulara cevap bulmuş olacağız.
Diyelimki yazılımdan yana sıkıntı yok Mehmet abi. Yazılıma ek olarak egsoz kat iptali hava filtresi vs gerekirmi yoksa sadece yazılım ile güç artışı yeterli olurmu.
(18-03-2019, Saat: 15:14)adem61 demiş ki: Diyelimki yazılımdan yana sıkıntı yok Mehmet abi. Yazılıma ek olarak egsoz kat iptali hava filtresi vs gerekirmi yoksa sadece yazılım ile güç artışı yeterli olurmu.
Şöyle diyeyim ortalama (1.6 hacimli motor için söylüyorum ) 20 / 25 HPye kadar yazılım, kat iptali, kutu içi spor filtre, yeterli olacaktır. Hacim az olduğu için. Sadece yazılım aracı sikacaktir. Kat iptali olmadan sanmam güç alınsin. Bunlar birde euro5 motor bunların katları daha farklı ve hassas. Geçirgenlik daha az olur bunlarda. O nedenle motor buna cevap vericekse eğer kat iptali, yazılım, belki bir spor filtre ile asaga yukarı 20 hp rahat alınır diye düşünüyorum
CVT'li Subarular için tork arttırmak pek kolay verilecek bir karar değil bence. 2 tip CVT olduğundan bahsetmiştim bir konuda, düşük tork için ve yüksek tork için farklı zincir yapıları kullanmış Subaru, yüksek tork için dediği muhtemelen 2.0 DIT motorlar. Düşük torku için yapılmış CVT'yi yüksek torka maruz bıraktığımızda neler olur düşünmek lazım.
Yani şimdi ne desek ezbere konuşmuş oluruz diğer taraftan. Sonuçta henüz sanayiye yada servise motor arızası için gelen bir levorg yok. Olsada içini açıp baksak. Ne tür meteryal kullanılmış turbosu kaç barda çalışıyor, turbo yapısı nasıl geometrik mi hybrid mi yoksa düz klasik sistemmi. Kaymali yatak turbomu yoksa rulmanlimi. Rulmanlı ise ciftmi tekmi. Yataklar hangi tür segman sayısı kaç subap iticileri nasıl gibi bir ton soruya cevap bulursun. Acilen yatak sarmis bir levorg lazım bunun için
Değerli dostlar, paylaştığınız detaylı bilgiler için, nitro37 başta olmak üzere hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum, sonuç olarak paylaştığınız değerli bilgiler neticesinde böyle birşey yapacağımı sanmıyorum, sağolun.
(18-03-2019, Saat: 15:36)nitro37 demiş ki: Yani şimdi ne desek ezbere konuşmuş oluruz diğer taraftan. Sonuçta henüz sanayiye yada servise motor arızası için gelen bir levorg yok. Olsada içini açıp baksak. Ne tür meteryal kullanılmış turbosu kaç barda çalışıyor, turbo yapısı nasıl geometrik mi hybrid mi yoksa düz klasik sistemmi. Kaymali yatak turbomu yoksa rulmanlimi. Rulmanlı ise ciftmi tekmi. Yataklar hangi tür segman sayısı kaç subap iticileri nasıl gibi bir ton soruya cevap bulursun. Acilen yatak sarmis bir levorg lazım bunun için
baya bır yorum okudum levorgun şanzımanı ıcın, herkes cvt oldugu ıcın cok korkarak almıs, ama en basarılı cvt sanzıman oldugunuda belırtmısler ozellıkle alt devırler ıcın. benıde en sevındıren kısım bu oldu, ama boyle muhtesem bır canavarın motorunu kurcalamakta dedıgınız gıbı soru ısaretlı zannımca kat ıptalı spor fıltre ve egzos cok daha rahatlatıcı olacaktır, 20 ay sonra alınca verıcem @nitro37 beyfendıye ıncıgını cıncıgını kurcalasın