Bir süredir, yabana çıkarken imkanlarımı arttırmak amacıyla tavan sepeti ve bagajı arayışı içindeydim. Farklı markaların çeşitli ebatlarda ürünleri mevcut. Ben de kendi amacıma uyan tavan bagajını internet üzerinden Antalya’da buldum. Sahibiyle konuştuk fiyat üzerinde anlaştık. Forumdan [mention]hakkı0707 [/mention] arkadaşımız sağolsun [mention]Cherkess [/mention] Özgür hocamın selamıyla ürünü benim için yerinde gördü. Onay verdi ve dün PTT kargo ile yollanan ürünü bu sabah teslim aldım.
Bagaj Thule Firmasının ATU firmasına ürettiği Jetbag 310 modeli. Uzun Dar sınıfında.
Ölçüleri: Boy 210 cm En 55 cm Yükseklik 35 cm. 310 litre hacmi var. Bagajın kendi ağırlığı 12 kg bir kişi rahatlıkla bagajı araç üstüne kaldırıp indirebilir.
Diğer ölçülerdeki bagajların araçlarınız üzerinde nasıl duracağını aşağıdaki adresten görebilirsiniz
http://subaruturkiyeforum.com/konu-port-...orunu.html
Nasıl olsa sokağa çıkma sınırlaması var ve benim de işim yok, bari bagajın montajını yapayım dedim
İlkin bagajın atkılara sabitlenmesini sağlayan U tipi demirleri kaportaya zarar vermesini önlemek için izole ettim.
İzolasyon için ısı ile büzüşen makaron makas ve çakmak kullandım.
İzolasyon hem kaportayı hem de U demirleri hava koşullarından koruyacaktır. Bitince görüntüleri şöyle oldu.
Montoj sırasında kurtarır diye uzun taktığım makaronun cıvata dişleri üzerideki kısımlarının tam sıkmağa engel olduğunu fark ettim. Daha sonra oraları falçata ile traşlamak zorunda kaldım. Eğer sizde yapacak olursanız, cıvata dişlerini aşağıdan az da olsa kaplamayın, ikinci bir iş çıkıyor.
Atkıların montajını daha önce yapmıştım.
http://subaruturkiyeforum.com/konu-turtl...ntaji.html
Bagajı atkıların üzerine koyunca, atkıların çıta üzerindeki yerlerini değiştirmek gerektiğini gördüm. Bagajın arka tarafına da U demirleri takmak için delik açmak gerekmekteydi. Araç üzerinde ölçüyü aldıktan sonra atkıları ve port bagajı aşağıya alıp delikleri deldim. Atkı ve bagaj montajını yaptım. Arabın üzerine koyunca atkı ayaklarının, yerlerinin değişmesinden sebep çıtalara tam kavuşmadığını fark ettim. Kumpas ile kavuşma farklarını işaretleyip bagaj ve atkıları yeniden aşağıya aldım. Atkı ayakları yerinden oynamakta direnince wd44 ile müdehale ettim. Gevşeyen ayakları atkı üzerinde ideal noktaya getirip yenide ayakları taktım.
İş bitiminde araç üzerindeki görüntüsü şöyle.
Kuşlukta başladığım iş ikindiye bitti. Araca alüminyum sepet de aldım. Sepeti takmak için bagajın genişliğine göre sepet genişliğini ayarlamam gerekiyor. Kısmetse onu da yarın ya da haftaya yaparım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bagaj Thule Firmasının ATU firmasına ürettiği Jetbag 310 modeli. Uzun Dar sınıfında.
Ölçüleri: Boy 210 cm En 55 cm Yükseklik 35 cm. 310 litre hacmi var. Bagajın kendi ağırlığı 12 kg bir kişi rahatlıkla bagajı araç üstüne kaldırıp indirebilir.
Diğer ölçülerdeki bagajların araçlarınız üzerinde nasıl duracağını aşağıdaki adresten görebilirsiniz
http://subaruturkiyeforum.com/konu-port-...orunu.html
Nasıl olsa sokağa çıkma sınırlaması var ve benim de işim yok, bari bagajın montajını yapayım dedim
İlkin bagajın atkılara sabitlenmesini sağlayan U tipi demirleri kaportaya zarar vermesini önlemek için izole ettim.
İzolasyon için ısı ile büzüşen makaron makas ve çakmak kullandım.
İzolasyon hem kaportayı hem de U demirleri hava koşullarından koruyacaktır. Bitince görüntüleri şöyle oldu.
Montoj sırasında kurtarır diye uzun taktığım makaronun cıvata dişleri üzerideki kısımlarının tam sıkmağa engel olduğunu fark ettim. Daha sonra oraları falçata ile traşlamak zorunda kaldım. Eğer sizde yapacak olursanız, cıvata dişlerini aşağıdan az da olsa kaplamayın, ikinci bir iş çıkıyor.
Atkıların montajını daha önce yapmıştım.
http://subaruturkiyeforum.com/konu-turtl...ntaji.html
Bagajı atkıların üzerine koyunca, atkıların çıta üzerindeki yerlerini değiştirmek gerektiğini gördüm. Bagajın arka tarafına da U demirleri takmak için delik açmak gerekmekteydi. Araç üzerinde ölçüyü aldıktan sonra atkıları ve port bagajı aşağıya alıp delikleri deldim. Atkı ve bagaj montajını yaptım. Arabın üzerine koyunca atkı ayaklarının, yerlerinin değişmesinden sebep çıtalara tam kavuşmadığını fark ettim. Kumpas ile kavuşma farklarını işaretleyip bagaj ve atkıları yeniden aşağıya aldım. Atkı ayakları yerinden oynamakta direnince wd44 ile müdehale ettim. Gevşeyen ayakları atkı üzerinde ideal noktaya getirip yenide ayakları taktım.
İş bitiminde araç üzerindeki görüntüsü şöyle.
Kuşlukta başladığım iş ikindiye bitti. Araca alüminyum sepet de aldım. Sepeti takmak için bagajın genişliğine göre sepet genişliğini ayarlamam gerekiyor. Kısmetse onu da yarın ya da haftaya yaparım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi