Herkese merhaba.
Lpg regülatörü (Buharlaştırıcı) için bağlantı şekli nasıl olmalıdır? Motor hattından gelen iki hortum var gidiş ve dönüş olarak. Bu hortumlar normalde kalorifer radyatörüne gidiyor. Montajlarda "T" bağlantı veya seri bağlantı kullanılıyor. Nette biraz araştırdım ama kafa karışıklığından öteye gitmedi.
T (Paralel) bağlantıda motor hattından gelip kalorifer radyatörüne giden hortumlara T rakor atılarak regülatöre de bir hat çekiliyor.
Bu durumda motordan gelen sıcak su T rakor ile ikiye ayrılınca, nereyi kolay bulursa oradan gitmez mi? Yani regülatör veya kalorifer radyatörünün durumuna göre bir serbest akış var. En kısa veya akış direnci göstermeyen neresi ise oradan dolaşıp gelecek su.
Seri bağlantıda ise motordan gelen sıcak su hortumu kalorifer radyatörüne girip çıkışını yaptıktan sonra regülatörden dolaşıp öyle motor hattına devam ediyor. Veya önce regülatör sonra radyatör bilemiyorum.
Bu bağlantı şekillerinden hangisi doğrudur?
Ben şöyle düşünüyorum. Motor hattından gelen gidiş dönüş hortumlarının belli bir çapı var ve motor devrine göre değişken bir debi ve basınç söz konusu. Eklenen T rakorlar kütük gibi ve iç çapları hortum çaplarından küçük. Bir de aynı çapta, regülatör için bir hortum çekiliyor ve 90 derece bir dönüşten gidiyor regülatöre.
Regülatörden gelirken de aynı dönüş var. Regülatör için çekilen ekstra hortumlar, kalorifer radyatörüne giden basıncı etkilemez mi bu durumda?
Bu durum kalorifer radyatörün de düşük devirdaime neden olup zamanla tıkanma oluşturur mu?
Halbuki seri bağlantı olsa belli miktar su hem kalorifer radyatöründen hem de regülatörden kesinlikle dolaşmış olacak. Seri bağlantı olduğu için debi veya basınç kaybı da olmaz diye düşünüyorum bir hattan ikinci bir paralel çıkış alınmadığı için.
Bunları neden soruyorum..
Aracımın kaloriferi tam olarak ısıtmıyor. Çift yönlü klima var ve her iki yönde en sıcak ayarda olmasına rağmen sol taraf sıcakken sağ taraf ılık şekilde üflüyor. Havalandırmadan gelen hava miktarlarında bir problem yok. Kalorifer radyatöründen şüphelenerek geçen hafta temizlik yaptım. Giriş çıkışlarına hortum bağlayarak düşük basınçta su verdim ve herhangi bir zorlanma veya pis su gibi şeyler ile karşılaşmadım. Yine de ele almışken seyreltilmiş kireç çözücü ekleyip kısa süre sonra uzun bir durulama yaptım hortumların yönlerini ara ara değiştirerek.Kalorifer peteğinde tıkanma belirtileri yok kısacası.
Regülatör bağlantı şekli ise T rakor ile yukarıda bahsettiğim şekilde paralel yapılmış araçta. Bu durum aracı aldığımdan beri böyle ve geçen seneye kadar böyle bir problem hatırlamıyorum. Hatta aracı aldığım iki sene öncesinde kaloriferin az çalışması bile araç içini fazlasıyla ısıtıyordu.
Biraz fazla soru sordum ama kusura bakmayın.. Bu gün konya yağmurluydu ve oldukça serin geçti. Eve dönerken de kalorifer tam ısıtmayınca takıntı oldu kafada. Başıma ağrı girdi bu yüzden. Ha bir de bu işin klepe boyutu var ki onu düşünmek bile istemiyorum.
Lpg regülatörü (Buharlaştırıcı) için bağlantı şekli nasıl olmalıdır? Motor hattından gelen iki hortum var gidiş ve dönüş olarak. Bu hortumlar normalde kalorifer radyatörüne gidiyor. Montajlarda "T" bağlantı veya seri bağlantı kullanılıyor. Nette biraz araştırdım ama kafa karışıklığından öteye gitmedi.
T (Paralel) bağlantıda motor hattından gelip kalorifer radyatörüne giden hortumlara T rakor atılarak regülatöre de bir hat çekiliyor.
Bu durumda motordan gelen sıcak su T rakor ile ikiye ayrılınca, nereyi kolay bulursa oradan gitmez mi? Yani regülatör veya kalorifer radyatörünün durumuna göre bir serbest akış var. En kısa veya akış direnci göstermeyen neresi ise oradan dolaşıp gelecek su.
Seri bağlantıda ise motordan gelen sıcak su hortumu kalorifer radyatörüne girip çıkışını yaptıktan sonra regülatörden dolaşıp öyle motor hattına devam ediyor. Veya önce regülatör sonra radyatör bilemiyorum.
Bu bağlantı şekillerinden hangisi doğrudur?
Ben şöyle düşünüyorum. Motor hattından gelen gidiş dönüş hortumlarının belli bir çapı var ve motor devrine göre değişken bir debi ve basınç söz konusu. Eklenen T rakorlar kütük gibi ve iç çapları hortum çaplarından küçük. Bir de aynı çapta, regülatör için bir hortum çekiliyor ve 90 derece bir dönüşten gidiyor regülatöre.
Regülatörden gelirken de aynı dönüş var. Regülatör için çekilen ekstra hortumlar, kalorifer radyatörüne giden basıncı etkilemez mi bu durumda?
Bu durum kalorifer radyatörün de düşük devirdaime neden olup zamanla tıkanma oluşturur mu?
Halbuki seri bağlantı olsa belli miktar su hem kalorifer radyatöründen hem de regülatörden kesinlikle dolaşmış olacak. Seri bağlantı olduğu için debi veya basınç kaybı da olmaz diye düşünüyorum bir hattan ikinci bir paralel çıkış alınmadığı için.
Bunları neden soruyorum..
Aracımın kaloriferi tam olarak ısıtmıyor. Çift yönlü klima var ve her iki yönde en sıcak ayarda olmasına rağmen sol taraf sıcakken sağ taraf ılık şekilde üflüyor. Havalandırmadan gelen hava miktarlarında bir problem yok. Kalorifer radyatöründen şüphelenerek geçen hafta temizlik yaptım. Giriş çıkışlarına hortum bağlayarak düşük basınçta su verdim ve herhangi bir zorlanma veya pis su gibi şeyler ile karşılaşmadım. Yine de ele almışken seyreltilmiş kireç çözücü ekleyip kısa süre sonra uzun bir durulama yaptım hortumların yönlerini ara ara değiştirerek.Kalorifer peteğinde tıkanma belirtileri yok kısacası.
Regülatör bağlantı şekli ise T rakor ile yukarıda bahsettiğim şekilde paralel yapılmış araçta. Bu durum aracı aldığımdan beri böyle ve geçen seneye kadar böyle bir problem hatırlamıyorum. Hatta aracı aldığım iki sene öncesinde kaloriferin az çalışması bile araç içini fazlasıyla ısıtıyordu.
Biraz fazla soru sordum ama kusura bakmayın.. Bu gün konya yağmurluydu ve oldukça serin geçti. Eve dönerken de kalorifer tam ısıtmayınca takıntı oldu kafada. Başıma ağrı girdi bu yüzden. Ha bir de bu işin klepe boyutu var ki onu düşünmek bile istemiyorum.