(07-05-2020, Saat: 17:09)gonyalı4258 demiş ki:(07-05-2020, Saat: 16:58)Nuri_Kongur demiş ki: Anladım, bizim burada seneler önce çok pahalanmıştı. Kıyas olsun diye yazayım, bir lastik değişimi bedeli 1 adet yeni lastik bedeline denk geliyordu. Şimdinin kıstasına göre 270 lira gibi rakam. TLden sıfır yeni atılmıştı ve insanlar henüz psikolojik olarak eskinin rakam artışlarına alışıktı. O zaman baktım, 4 değişim bir takım lastik fiyatına geliyor. Bu da 2 sene demek. Kışlık lastik alıp bir daha değiştirmemeye karar vermiştim. Lastik erken biter diye bir derdim yoktu. Dizelde gürültü falan o kadar sorun etmiyordum. Yakıt zaten hesaplıydı. O zamandan bu zamana lastikçiler iman tazelemiş. Şu an lastik değişim ve balans ücreti Kocaelide de 80 lira. SUV ya da binek araç fark etmiyor. Bijonları torklu sıkmak için kendi tork anahtarımı götürüyorum. 98-100 NM lik tork manueldeki istenen değer. Bunun karşılığı elinizle bijon anahtarını kuvvetlice sıkmak demek. 10 kg bassın yeter uygulanan kuvvet. Acemilikte bir bijon kafasını sıyırttım. İçindeki yivler bijon saplamasının üstünde kalmış. İlkin anlamadım ne olduğunu. Sonra lastiği arabadan söküp sıyıran bijon kafasını elimle döndürerek geri söktüm. Kırk yıl düşünsem böyle bir vaka aklıma gelmezdi.Subinin bijonları çok narin, hondada bu sorun çok nadir oluyor. Ama subinin bijonları zorlamaya gelmiyor. Lastikcimle sökmeden önce uyarıyorum el ile sök tak yaparsan öyle sök diyorum... Bende yazlıkzve kışlık jantlarla ayırdım lastik sökme yok gerekirse kendim bile yapabilirim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Subaru tüm modelleiride 12x 1.25mm ince diş kullanır, Toyota 1.5mm diş kullandığı için bozamazsın, ama subaru bijonuna hayvani tabanca ile yaklaşan olursa kafasına kalas ile vurun
Zira her sıyrılan bijon ve saplama, size yol su elektrik olarak o sök-tak parasının katı katı olarak geri dönecektir...