| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,943 » En Son Üyemiz: edi06 » Konu Sayısı: 5,555 » Mesaj Sayısı: 75,573
Tam İstatistik | | En Son Konular | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 17-06-2026, Saat: 00:31 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | Lastik Basınç Sensörü - T... yazar msalih 30-04-2026, Saat: 22:25 | Frenlerden Gelen Şakırtı ... yazar sarpworks 29-04-2026, Saat: 15:53 | 2008 Impreza Antifriz Ekl... yazar Pars 28-04-2026, Saat: 22:42 | Eğitici ve öğretici video... yazar sereze 28-04-2026, Saat: 11:56 | | | | DIY - Hobi Bahcesi | | Gönderen: sarpworks - 16-04-2020, Saat: 20:49 - Forum: DİĞER KONULAR - Cevaplar (3) |  | Herkese merhabalar, Bir donem unlulerin de ragbet gosterdigi, belirli olculerdeki bahceler. Kimisi bu bahcelere halen daha ragbet gosterirken bircok kisi ismini bile animsamiyordur. Ozellikle sehirde yasayanlarin ragbet gosterdigi hobi idi. Gunumuzde bu hobi bahceleri artik balkon, teras hatta yasanilan sitelerin ortak alanina kadar yer edindigine sahit oldum. Hobi bahcesini gercekten sehir hayatimiza sokabilir miyiz? Cevap veriyorum : Evet. Yakin arkadasim benim saksida domates vs yetistirme hobimi duyduktan sonra kendi evine tasininca beni aradi. Sarp, annem bahce yapmak istiyor fakat arka bahcemde cit olmadigi icin belki komsular sikayet edebilir. Sence nasil yapabilirim? Dedim gayet basit ve istedigin zaman istedigin yere tasiyabilirsin. Onun avantaji bu urun cesitli ebatlarda yapi marketlerde satildigi icin gidip aldi ve montajini yapti. [attachment=2744] Yuksekligini ve ebatlarini kendiniz balkon veya sitenizin bahcesindeki alana gore ayarlayabilirsiniz. Hatta internette aratiraniz cesitli modeller gorebilirsiniz. "Wooden Vegetable Planter" Tasariminizi yaptiktan sonra, olculeri alip, marangoz a giderek eminimki uygun bir fiyata bu bahceyi yaptirabilirsiniz. ama sunu unutmayin, marangoza en az 150-200kg tasiyacak sekilde kalinlikta malzeme kullanmali. balkonunuz icin. Tasarladiginiz bahcenizi marangozdan aldiniz ve evde montajini yaptiniz. Veya hazir montaji yapilmis aldiniz. Sonraki asama, bahcenizin icine izolasyon yapmaniz. kalin naylon isinizi gorecektir. fakat taban kismina egimli bir tasarim yaparsaniz, naylonu serdikten sonra 1-2 parmak kalinliginda cakil dokup, uzerine peyzajcilarin kullandigi kumastan (maksat topragi tutup suyun suzulmeisni saglayacak) serebilir ve egimin yone dogru bir delik acarak tahliye deligi acabilirsiniz. hic bununla ugrasmak istemiyorsaniz, tabana birsey koyabilir ve su sizmasi durumunda balkonunuz cok islanmaz. bahcenizin icine seradan guzel bir toprak alin. sebze ekecem derseniz ona gore size hazirlayip verirler. Yok ben kendim yapacam derseniz, ormandan bir yerden veya koyunuz varsa orda birinin tarlasindan temin edebilirsiniz. bahceniz ekime hazir. Ne ekmek istiyorsaniz ona gore tohumlari temin edebilir veya ziraatten hazir fide alabilirsiniz. Sulama: otomatik sulama sistemi yapabilirsiniz veya her aksam sulama islemini surahi vs ile yapabilrisiniz. gubreleme: haftada 1 yapmanizda fayda olabilir. eger domates gibi sebze yapacaksaniz. bunu da en basitinden 2,5lt lik bir sisenin icine birazik gubre koyup gerisini su ile doldurup sivi hale getirin. veya yapi market/ sera gibi yerlerde ince granul gubre bulabilirsiniz. balkonunuz veya hobi bahcenizi gunes alan balkona yerlestirin. Balkonun uc kismindan ziyade, duvara yakin koymaniz, gunesten daha fazla yararlanmaniza olanak verecektir. veya balkon hizasinda yaparsaniz daha fazla gunes isigi alacaktir. Peki ne tarz sebze ekmem lazim? Domates: Benim tercihim "cherry" veya "uzum" domatesinden yana. cunku normal domates 1 tane olgunlasana kadar zaman cok gecerken, bu kucuk domatesler hemen olgunlasiyor ve nerdeyse her hafta urun alabilirsiniz. Marul: Bu sene ilk defa deniyorum. tohumdan yapiyorum. sizde tohumdan yaparsaniz, tohumlari tek tek ve birbirinden uzakta ekin. Maydanoz: belirli alana tohumu avucla serpebilirsiniz. sonucta otsu govde oldugu icin marul gibi genisleme olmayacaktir. Nane: Kesinlikle bu bahcenize sokmayin. saksida ayri olarak ekin. biryerden 1 kok almani yetecektir. Azgin bitkiler grubunda oldugu icin ilk sene 1 kok varken, sonraki sene 3-4 tane derken 1-2 senede butun bahcenizi sarabilir. Cilek: bu bahcenizi sadece cilek yapacaksaniz olur, ama bu bahcenizi cilek icin kullanmayin. onun icin baska bir sistem paylasacam. Salatalik: sarmasik seklinde oldugu icin balkonunuzda bunun icin yeterli alan ve tavan kismina ip germeniz boylece balkon icinde donmesini saglayabilirsiniz. denemek icin 1 -2 tane tohum ekebilirsiniz. Patlican: Ragbet goren sebzedir. Biber: Aci severlerin vazgecilmezi. kimisi sadece bu bahcelerde aci biber yetistirip, aci sos yapiyorlar. Diger biber turleri de denenebilir. Salatalarin vaz gecilmezi. Cocuklariniz icin guzel bir sorumluluk projesi olabilir. Haftada 1 gun olsun aksam yemeginde veya oglen yemeginizde belkide kahvaltinizda bu lezzeti tadin ve keyfini cikartin. Balkonunuz cam ile kapaliysa belki kisinda sera gibi kullanabilirsiniz. onemli olan yeterli sicakligin olmasi. Ama en onemlisi, cocuklariniz nasil sebze yetistirilir ogrensinler. birgun ihtiyaclarina yarayabilir. Bu projeyi yapan herkesin 1 tane de olsun, bu konu basligi altinda fotograf paylasmasini rica ediyorum. Ben bu sene saksida sadece maydanoz ve marul yapiyorum. Dun markette sebze bulamadigim icin bahce projemi erkene cektim ve bugun evin arka bahcesindeki bir kismi temizlemeye basladim. suan 1/3 unu temizledim. yarin da kargoyla gubre geliyor(bahce alaninin topraginin kalitesini arttirmak icin). Ozellikle maydanoz kisin bile yetisebilecek turden. A,C ve K vitaminleri icerir. Marulda da ayni sekilde vitaminler mevcut ve zamaninda okudugum bir makaleye gore, duzenli marul tuketen kisiler daha az sinirleniyormus. Bir baska fikir de yakin zamanda reyonlarda yerini aldi. Kucuk bir akvaryum uzerine monte saksi. kucuk sebzeler icin ideal ve mutfaginizda oturma odanizda heryerde cesitli amaclarla kullanilabilir. Belkide cicek icin. Sistemde 1 veya 2 adet Betta baligi besliyorsunuz. Bu baligin ozelligini anlatmaya gerek yok. istenirse Japon baligi da dusunulebilir. Balik yedigi besin sonucunda suyu kirletir ve her hafta suyunu degismeniz lazim. bu sistemde ise bir pompa yardimiyla saksiya gonderiliyor ve saksinin icindeki toprak yapisindan dolayi su, toprakta dogal olarak filtre ediliyor. bitki kokude gereken organik ve inorganik mineralleri aliyor. Sizin yapmaniz gereken ise basit, hergun baligi besleyin, belirli araliklarda sisteme su ekleyin. ve bitkilerin keyfini surun.. [attachment=2745] Evinde akvaryumu olan kisilerde, hobo bahcesindeki bitkiler icin akvaryumdaki sudan yararlanabilirler. sonucta harika bir gubre. Zamaninda 500 lt lik akvaryumum vardi ve annemin cicekleri icin suyu akvaryumdan temin ediyordum. boylece akvaryuma surekli temiz su dolduruyordum, cicekler icinde dogal gubreli su | | | | BRZ KAPUT KORUMA FİLMİ | | Gönderen: atahanozbek - 16-04-2020, Saat: 15:46 - Forum: BRZ - Cevaplar (2) |  | Bi yerden fiyat aldim.Kaput koruma filmi poliuretan 100micron 5 yil garantili 700 tl dediler.Piyasayi cok bilmedigimden bana pahali geldi.Sizce kaput icin pahali mi ortalama fiyat nedir kaput koruma icin | | | | Merhabalar | | Gönderen: emreyeler - 16-04-2020, Saat: 10:33 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (10) |  | Adım emre ankarada yaşıyorum ilkkez subaru kullanıyorum 2001 model legacy otomatik yaklaşık 1 ay olucak tavsiyelerinizi ve bilgilerinizi beklerim şimdiden teşekkürler Ayrıca inşallah biran önce covid 19 illetinden kurtuluruz Evde kalalım mümkün olduğunca... ? | | | | OLABİ dan selamlar | | Gönderen: OLABİ GARAJ - 15-04-2020, Saat: 09:50 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (21) |  | Merhaba Ben Muhammed Olabi :) , Ankarada, Olabi Garaj Otomotıv AŞ ( Subaru Servis ve yedek parça ) sahibi Subaru mecanık, elektrik ve ecu tuning hakkında bazı bilgilerim var Arabayı sınıra götürmeyi seviyorum | | | | Merhabalar | | Gönderen: scuba09 - 11-04-2020, Saat: 21:57 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (11) |  | Merhabalar adım Emrah. 1 yıldır 99 model Manuel forester s-turbo kullanıyorum. Diyarbakır da yaşıyorum. Buralarda bizim araçlar için usta bulmak çok zor. Elimden geldiğince kendim halletmeye çalışıyorum. Sitenizden takıldığım yerlerde bana yardımcı olacak bilgilere danışıyorum. Herkese şimdiden teşekkür ediyorum. Keyifli sürüşler. | | | |