Merhabalar. 5 yıllık ve 30.000km yapılmış mevsimlik Bridgestone Dueler H/P Sport orjinal lastiklerle aracımı almıştım. Lastik dişleri ve genel görünümde sorun yok. Ancak 5 yılda 30.000km yapıldığına göre, araç uzun süre kullanılmadan yatmış bu lastikler üstünde doğal olarak...
Konuyla ilgili teknik bilgisi olanlar ne düşünür: Lastikleri yenilemeli miyim; yoksa dişleri yıpranana kadar, yaklaşık 20-25 bin km daha kullanmalı mıyım?
Şu an, eski sahibinden aldığım 0km ekonomik kış lastiklerini kullanıyorum. Hem salgın kapanması, hem de İstanbul’da pek kış havası olmamasından dolayı gereksiz taktırmış oldum. Görüşlerinize göre değerlendirip yaza yeni lastiklerle gireceğim. Hazirandan itibaren kısmetse ciddi uzun yollara çıkacağız. Risk almak istemiyorum; ancak gereksiz de masraf yapmak istemiyorum. Lastikler de her şey gibi oldukça pahalandı.
Şişirmeden anlaşılmaz, şişik iken derin ya da kılcal çatlak yok ise 5 yıl sınır sayılsa da 1 yıl daha idare edebilir. Yine de lastik şakaya gelmez iyi bir lastikçide baktırın.
Yaklaşık 200 km kadar İstanbul içinde kullandım aracı aldığımda zaten. Kışlıkları takan, tanımadığım, aracın eski sahibinin ustası olan lastikçi “Sorun olmadığını” söylemişti. Ben yine de forumdaki arkadaşların bilgisine başvurmak istedim.
Ben simdiye kadar ne kadar bridgestone kullandiysam hepsi tas gibi sertti. Michelin ve Continental bence daha iyi ve yumusak lastikler. Nokian hepsinden yumusak ve guzel ancak omru cok kisa (hepsi benim subjektif yorumlarim, cok bilimsel verilere dayanmiyor )
Bence o bridgestone’lar hepten sertlesmistir. Yine de bir deneyin tabii veya bir lastikciye sorun ancak 5 yillik bridgestone kullanmaktansa orta karar bir lastige simdiden gecmek mantiki olabilir.
Zira o sert bridgestone’lar bir miktar islak bir zeminle karsilastiklarinda, ne kadar ustlerinde derin disler de olsa, sertlikten oturu neredeyse “kabak lastik” gibi davranabilirler.
O ebatta en az 700, muhtemelen 900-1000 TL vereceksiniz lastik başına. Lastiklerin raf ömrü malum 10 yıl. Kullanılmış lastikte yarısı kadar olsa, sınırdasınız demektir. Lastiklerde balon yoksa, kılcal çatlak yoksa, diş derinliği iyi ise, arkadaşların dediği gibi sertleşmeye bağlı tutunma sorunu yoksa bir süre daha kullanmayı düşünebilirsiniz. Ben bunları düşünmek istemiyorum derseniz 3-4 bin TL'ye yeni bir set almak elbette her zaman için çok daha iyi bir seçenek olur.
Diğer araçlarımda Continental, Goodyear, Bridgestone gibi markalar kullansam da, aklımda kalan ve en iyi yol tutuşu/ömrü olduğunu hissettiğim lastiklerim “Dunlop Sport Maxx” oldu. Bahsettiğim diğer markalardan ucuz olsa da, her zaman bu lastiklerden alırım diye düşünüyordum. Ancak binek ve crossover için üretilmiştir yazıyor ve orjinal boyutta da bulunmuyormuş Outback ile.
Konudaki orjinal Dueler lastiklerin sertleşip sertleşmediğini anlayamayacak kadar amatör olduğumdan, lastikçiye güvenmem veya risk almadan yeni lastikler almam gerekiyor.
(Başka bir başlıkta aradım; ama Tapatalk’ta bulamadığım için buradan devam edeyim.)
Sanırım yeni mevsimlik lastikler için marka önerilerinizi alacağım:
• Araziye, çamura çıkacağımı düşünmüyorum. • Uzun ömürlü ve tutunması iyi olsa yeter. Performans yapmıyoruz sonuçta. • 225/60 R18 boyutlar...
(15-03-2021, Saat: 01:20)BA61 demiş ki: Diğer araçlarımda Continental, Goodyear, Bridgestone gibi markalar kullansam da, aklımda kalan ve en iyi yol tutuşu/ömrü olduğunu hissettiğim lastiklerim “Dunlop Sport Maxx” oldu. Bahsettiğim diğer markalardan ucuz olsa da, her zaman bu lastiklerden alırım diye düşünüyordum. Ancak binek ve crossover için üretilmiştir yazıyor ve orjinal boyutta da bulunmuyormuş Outback ile.
Konudaki orjinal Dueler lastiklerin sertleşip sertleşmediğini anlayamayacak kadar amatör olduğumdan, lastikçiye güvenmem veya risk almadan yeni lastikler almam gerekiyor.
(Başka bir başlıkta aradım; ama Tapatalk’ta bulamadığım için buradan devam edeyim.)
Sanırım yeni mevsimlik lastikler için marka önerilerinizi alacağım:
• Araziye, çamura çıkacağımı düşünmüyorum. • Uzun ömürlü ve tutunması iyi olsa yeter. Performans yapmıyoruz sonuçta. • 225/60 R18 boyutlar...
Merhaba, Daha önce ben de Dunlop SP sport kullandım, yol tutuş ve ıslak zemin performansından memnundum. 2 yılın sonunda arabada geçmek bilmeyen balans sorunundan dolayı ön takım dahil değiştirdim ama sonunda 3 lastiğin diş atladığını farkettik. Dediğiniz seri belki iyidir ama ben soğudum. Forester a geçtiğimde üzerinde dueler HP fabrika lastikleri vardı. 4 yıllık olmasına rağmen @oguzhaneren in dediği gibi ıslak zeminde hemen arabanın çizgisi bozuluyor. Memlektten yüklü bir şekilde gelirken yağmur geçişleri olan yolda 2 kere arkayı kaydırınca hemen attım. Bence sizde riske girmeyin. Şu an kış lastikleri var ve conti almayı düşünüyorum.
(15-03-2021, Saat: 01:20)BA61 demiş ki: Diğer araçlarımda Continental, Goodyear, Bridgestone gibi markalar kullansam da, aklımda kalan ve en iyi yol tutuşu/ömrü olduğunu hissettiğim lastiklerim “Dunlop Sport Maxx” oldu. Bahsettiğim diğer markalardan ucuz olsa da, her zaman bu lastiklerden alırım diye düşünüyordum. Ancak binek ve crossover için üretilmiştir yazıyor ve orjinal boyutta da bulunmuyormuş Outback ile.
Konudaki orjinal Dueler lastiklerin sertleşip sertleşmediğini anlayamayacak kadar amatör olduğumdan, lastikçiye güvenmem veya risk almadan yeni lastikler almam gerekiyor.
(Başka bir başlıkta aradım; ama Tapatalk’ta bulamadığım için buradan devam edeyim.)
Sanırım yeni mevsimlik lastikler için marka önerilerinizi alacağım:
• Araziye, çamura çıkacağımı düşünmüyorum. • Uzun ömürlü ve tutunması iyi olsa yeter. Performans yapmıyoruz sonuçta. • 225/60 R18 boyutlar...
Merhaba, Daha önce ben de Dunlop SP sport kullandım, yol tutuş ve ıslak zemin performansından memnundum. 2 yılın sonunda arabada geçmek bilmeyen balans sorunundan dolayı ön takım dahil değiştirdim ama sonunda 3 lastiğin diş atladığını farkettik. Dediğiniz seri belki iyidir ama ben soğudum. Forester a geçtiğimde üzerinde dueler HP fabrika lastikleri vardı. 4 yıllık olmasına rağmen @oguzhaneren in dediği gibi ıslak zeminde hemen arabanın çizgisi bozuluyor. Memlektten yüklü bir şekilde gelirken yağmur geçişleri olan yolda 2 kere arkayı kaydırınca hemen attım. Bence sizde riske girmeyin. Şu an kış lastikleri var ve conti almayı düşünüyorum.
Mesaj alındı: Hesap dışı bir harcama daha çıktı bana desenize!
Önce güvenlik tabii... Şimdi, geçen denk geldiğim “saplama/tork/iyi lastikçi” konularının konuşulduğu başlığa gidiyorum.
Forumdaki bilgiler ve deneyimler çok değerli, sağ olun.
Ben olsam bir yaz dönemi daha kullanırdım ama konu açtığınıza göre kafanıza takılmış. Değiştirmezseniz aklınızın bir kenarında hep bir sorun olarak kalacak
(14-03-2021, Saat: 22:47)BA61 demiş ki: Merhabalar. 5 yıllık ve 30.000km yapılmış mevsimlik Bridgestone Dueler H/P Sport orjinal lastiklerle aracımı almıştım. Lastik dişleri ve genel görünümde sorun yok. Ancak 5 yılda 30.000km yapıldığına göre, araç uzun süre kullanılmadan yatmış bu lastikler üstünde doğal olarak...
Konuyla ilgili teknik bilgisi olanlar ne düşünür: Lastikleri yenilemeli miyim; yoksa dişleri yıpranana kadar, yaklaşık 20-25 bin km daha kullanmalı mıyım?
Şu an, eski sahibinden aldığım 0km ekonomik kış lastiklerini kullanıyorum. Hem salgın kapanması, hem de İstanbul’da pek kış havası olmamasından dolayı gereksiz taktırmış oldum. Görüşlerinize göre değerlendirip yaza yeni lastiklerle gireceğim. Hazirandan itibaren kısmetse ciddi uzun yollara çıkacağız. Risk almak istemiyorum; ancak gereksiz de masraf yapmak istemiyorum. Lastikler de her şey gibi oldukça pahalandı.
Aynı durumdayız. Bende de 2015 45. hafta kumho road venture apt51 lastikler var. Diş derinliğiçok iyi. Hatta bir iki bıyıkları dahi duruyor. Evet biraz sert. Sizin gibi kararsızlık yaşıyorum. Şöyleki benim lastiklerin bir tanesi de aracın orijinal 10 yıllık yokohama. Geçen yaz taktım. Bu yaz lastiğe ayırdığım bütçeyi DPF iptaline düşündüğüm için bir sezon daha devam etmeyi düşünüyorum. Aracı da ona göre kullanıyorum.