DPF ile devam etmek istiyorsanız yapacağınız 3 şey var ve takip çok önemli.
1.si yağınızı 7.500 km.de bir değiştirmek böylece yağınızın her zaman taze kaldığından emin olursunuz.
2. Liqui Moly DPF koruyucu ürününü kullanmak (DPF regenerator diye geçer). Linkini buraya bırakıyorum.
https://shop.egemot.com.tr/dizel-partiku...50-ml-5148
Bu ürünün amacı kısa mesafeli şehir kullanımlarında, sık dur kalklarda bile egzoz sıcaklığını yükselterek aracın pasif rejenerasyon yapmasını sağlamak. Bu sayede de aktif rejenerasyon sayısını azaltmak.
3. Hafta sonları kendiniz gezmiyorsanız aracınızı çevre yolunda en az 100 km gezdirmeye çıkarmak. Böylece bir üstteki maddenin de yardımıyla egzoz sıcaklığınız yüksek kalır araç pasif rejenerasyonla dpf kurumlarını yakar ve aktif rejenerasyona çok ihtiyaç olmaz.
Yağ seyrelmesine (yağa mazot karışarak yağ miktarının artmasına) tamamlanamayan aktif rejenerasyonlar sebep olur. Çok uzun yollarda (500 km ve fazlası duraksamadan gidilen özellikle) takip edilirse yağ seyrelmesi oranının düştüğü bile görülür çünkü yağa karışan mazot motor çevriminde yağdan daha fazla buharlaşmaya maruz kalarak motordan uzaklaştırılır.
İşin sırrı aslında uzun yol yapabilmekte. Bu şekilde sürekli kısa mesafe kullanımlarında bugün olmasa 2 sene sonra ne yaparsanız yapın o DPF değiştirilmeye ya da iptal edilmeye mahkumdur maalesef.
* Ekleme yapmak istiyorum şöyle ki aracınızı yetkili serviste bakım yaptırıyorsanız bile DPF'in uzun süre hizmet etmesini istiyorsanız muhakkak ACEA C2 sınıfı motor yağı kullanıldığından emin olun. 5w30'un çok fazla çeşidi var ve servisler bazen ince noktalara çok dikkat etmiyorlar. ACEA C2 sınıf yağlar ACEA C3 sınıfı yağlara göre daha düşük emisyon seviyelerini destekler böylece yağ buharlaşması sonucu oluşacak kurum miktarı azalır. Ayrıca C2 sınıfı yağlar soğukta daha akışkandır böylece ilk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar ve motor yağının daha çabuk ısınarak ideal sürüş sıcaklığına gelmesini sağlar. Tabi bunun bir dezavantajı olarakta yüksek sıcaklıklardaki koruyuculuk (HTHS) düzeyi C3 sınıfı yağlara göre daha düşüktür. DPF olmasaydı aracınızda direkt ACEA C3 kullanın derdim ya da kışın ACEA C2 yazın ACEA C3 gibi.
1.si yağınızı 7.500 km.de bir değiştirmek böylece yağınızın her zaman taze kaldığından emin olursunuz.
2. Liqui Moly DPF koruyucu ürününü kullanmak (DPF regenerator diye geçer). Linkini buraya bırakıyorum.
https://shop.egemot.com.tr/dizel-partiku...50-ml-5148
Bu ürünün amacı kısa mesafeli şehir kullanımlarında, sık dur kalklarda bile egzoz sıcaklığını yükselterek aracın pasif rejenerasyon yapmasını sağlamak. Bu sayede de aktif rejenerasyon sayısını azaltmak.
3. Hafta sonları kendiniz gezmiyorsanız aracınızı çevre yolunda en az 100 km gezdirmeye çıkarmak. Böylece bir üstteki maddenin de yardımıyla egzoz sıcaklığınız yüksek kalır araç pasif rejenerasyonla dpf kurumlarını yakar ve aktif rejenerasyona çok ihtiyaç olmaz.
Yağ seyrelmesine (yağa mazot karışarak yağ miktarının artmasına) tamamlanamayan aktif rejenerasyonlar sebep olur. Çok uzun yollarda (500 km ve fazlası duraksamadan gidilen özellikle) takip edilirse yağ seyrelmesi oranının düştüğü bile görülür çünkü yağa karışan mazot motor çevriminde yağdan daha fazla buharlaşmaya maruz kalarak motordan uzaklaştırılır.
İşin sırrı aslında uzun yol yapabilmekte. Bu şekilde sürekli kısa mesafe kullanımlarında bugün olmasa 2 sene sonra ne yaparsanız yapın o DPF değiştirilmeye ya da iptal edilmeye mahkumdur maalesef.
* Ekleme yapmak istiyorum şöyle ki aracınızı yetkili serviste bakım yaptırıyorsanız bile DPF'in uzun süre hizmet etmesini istiyorsanız muhakkak ACEA C2 sınıfı motor yağı kullanıldığından emin olun. 5w30'un çok fazla çeşidi var ve servisler bazen ince noktalara çok dikkat etmiyorlar. ACEA C2 sınıf yağlar ACEA C3 sınıfı yağlara göre daha düşük emisyon seviyelerini destekler böylece yağ buharlaşması sonucu oluşacak kurum miktarı azalır. Ayrıca C2 sınıfı yağlar soğukta daha akışkandır böylece ilk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar ve motor yağının daha çabuk ısınarak ideal sürüş sıcaklığına gelmesini sağlar. Tabi bunun bir dezavantajı olarakta yüksek sıcaklıklardaki koruyuculuk (HTHS) düzeyi C3 sınıfı yağlara göre daha düşüktür. DPF olmasaydı aracınızda direkt ACEA C3 kullanın derdim ya da kışın ACEA C2 yazın ACEA C3 gibi.