(26-07-2019, Saat: 13:12)nitro37 demiş ki: Bahsettiğin 7.5 inch ve 8 inch oranı jantın genisligini yani lastiğin oturduğu yeri temsil ediyor. Sen ofset oranından bahsediyor olmayasın ?
Edit: Duzenledim msji kafa karistirmaya gerek yok, terimlerde hata olabilir. Soru direk aşagida
Şöyle açayim, piyasada ne var ne yok bilmiyorum son dönemde ama,
Offset olarak bahsettiğim, jant göbeginin derinligi evet.
Ama offsetli jantlarda jant gobegi derinlestikce, lastigin bastigi alanda derinlesiyor (cogunda boyle gordum en azindan)
Yani iki janti da yere yatirip koyarsak, Örnek 7inc olan yerden 22cm yuksek geliyorsa 9inc olan yerden 25cm yuksek geliyor
(Rakamlar sadece farazi, maksat jantta yere basan yuzey buyuyor diye dusuncemi belirtmek)
Ama lastikte bu oran sabit 225 45 18 lastik mesela. Ben bu lastigi alip 10inc offsetli janta takmaya calisirsam, (hava tutmaz da hadi taktim) lastik yuke bindigi anda ezilir, 255/20/18 gibi durur. (Yani zaten lastik boyle bi sekil alamaz kullanilamaz olur da, yine anlatmaya calistigim icin ornek verdim)
Degil mi? Hatam var
Aslinda iki soruyu birden sorunca biraz kafa karistirdim.
Şöyle sorsam,
Awd Subaruda (lastiklerin yere basanlari ayni) ön jant+lastik ağirligim 10kg Arka jant+lastik agirligim 12kg Olursa ne olur?
Awd subaruda (toplam agirlik ayni) Ön lastiğim yere 225 basarsa Arka lastiğim yere 245 basarsa Ne olur?
(26-07-2019, Saat: 13:12)nitro37 demiş ki: Bahsettiğin 7.5 inch ve 8 inch oranı jantın genisligini yani lastiğin oturduğu yeri temsil ediyor. Sen ofset oranından bahsediyor olmayasın ?
Edit: Duzenledim msji kafa karistirmaya gerek yok, terimlerde hata olabilir. Soru direk aşagida
Şöyle açayim, piyasada ne var ne yok bilmiyorum son dönemde ama,
Offset olarak bahsettiğim, jant göbeginin derinligi evet.
Ama offsetli jantlarda jant gobegi derinlestikce, lastigin bastigi alanda derinlesiyor (cogunda boyle gordum en azindan)
Yani iki janti da yere yatirip koyarsak, Örnek 7inc olan yerden 22cm yuksek geliyorsa 9inc olan yerden 25cm yuksek geliyor
(Rakamlar sadece farazi, maksat jantta yere basan yuzey buyuyor diye dusuncemi belirtmek)
Ama lastikte bu oran sabit 225 45 18 lastik mesela. Ben bu lastigi alip 10inc offsetli janta takmaya calisirsam, (hava tutmaz da hadi taktim) lastik yuke bindigi anda ezilir, 255/20/18 gibi durur. (Yani zaten lastik boyle bi sekil alamaz kullanilamaz olur da, yine anlatmaya calistigim icin ornek verdim)
Degil mi? Hatam var
Aslinda iki soruyu birden sorunca biraz kafa karistirdim.
Şöyle sorsam,
Awd Subaruda (lastiklerin yere basanlari ayni) ön jant+lastik ağirligim 10kg Arka jant+lastik agirligim 12kg Olursa ne olur?
Awd subaruda (toplam agirlik ayni) Ön lastiğim yere 225 basarsa Arka lastiğim yere 245 basarsa Ne olur?
Awd subaru da egerki araç otomatik ise ön jant ve lastik ağırlığı arka jant lastik ağırlığından hafifse sorun olmaz. Manuel Subaru da ise ön jant ve ve arka jant ağırlığı eşit olmalı.
Awd subaru da ağırlıklar ve yanaklar aynı ama taban ölçüleri arkalar daha geniş önler daha dar olursa yine hiç bir şey olmaz. Özellikle sw kasa subarularda ben arka taban lastik ölçüsünün daha kalın olmasından yanayım. Bunlar benim düşüncem yanlış olabilir
(26-07-2019, Saat: 13:47)berque demiş ki: Edit: Duzenledim msji kafa karistirmaya gerek yok, terimlerde hata olabilir. Soru direk aşagida
Şöyle açayim, piyasada ne var ne yok bilmiyorum son dönemde ama,
Offset olarak bahsettiğim, jant göbeginin derinligi evet.
Ama offsetli jantlarda jant gobegi derinlestikce, lastigin bastigi alanda derinlesiyor (cogunda boyle gordum en azindan)
Yani iki janti da yere yatirip koyarsak, Örnek 7inc olan yerden 22cm yuksek geliyorsa 9inc olan yerden 25cm yuksek geliyor
(Rakamlar sadece farazi, maksat jantta yere basan yuzey buyuyor diye dusuncemi belirtmek)
Ama lastikte bu oran sabit 225 45 18 lastik mesela. Ben bu lastigi alip 10inc offsetli janta takmaya calisirsam, (hava tutmaz da hadi taktim) lastik yuke bindigi anda ezilir, 255/20/18 gibi durur. (Yani zaten lastik boyle bi sekil alamaz kullanilamaz olur da, yine anlatmaya calistigim icin ornek verdim)
Degil mi? Hatam var
Aslinda iki soruyu birden sorunca biraz kafa karistirdim.
Şöyle sorsam,
Awd Subaruda (lastiklerin yere basanlari ayni) ön jant+lastik ağirligim 10kg Arka jant+lastik agirligim 12kg Olursa ne olur?
Awd subaruda (toplam agirlik ayni) Ön lastiğim yere 225 basarsa Arka lastiğim yere 245 basarsa Ne olur?
Awd subaru da egerki araç otomatik ise ön jant ve lastik ağırlığı arka jant lastik ağırlığından hafifse sorun olmaz. Manuel Subaru da ise ön jant ve ve arka jant ağırlığı eşit olmalı.
Awd subaru da ağırlıklar ve yanaklar aynı ama taban ölçüleri arkalar daha geniş önler daha dar olursa yine hiç bir şey olmaz. Özellikle sw kasa subarularda ben arka taban lastik ölçüsünün daha kalın olmasından yanayım. Bunlar benim düşüncem yanlış olabilir
Cansın abi Araştırnaya devam edeceğim ama senin düşünceler hep doğru çıkıyor, hobi olsun diye arastiririm bundan sonra
Benim düşüncem şöyle. Ön arka aynı çapta jant, farklı ofset değeri ve arkaların tabanı daha geniş olacak şekilde olsun. Yine yanak oranından lastiğin dış çapını da eşitlediğimizi düşünelim (Aslında yakalayamayız bence). Lastik dış çapını tuttursak bile bu durumda sürtünme oranları ve yuvarlanma dirençleri değişecek ön arka için. Ben şahsen önermiyorum. Belli bir kısa mesafe ve düz yolda belki aynı tur sayısına sahip olur ama ön arka sürtünme farkları ve yuvarlanma dirençleri, yol uzadıkça ön arka teker sayısında ki tur farkını arttırır bence. Bir de lastik basıncı ve ön arka ağırlık durumu işin içine girince bence riskli olur. Aynı ebatta ön ve arka lastik için belli bir farkla basınç değeri var. Örneğin ön 32 ise arka 30 psi. Şimdi arkaların öne göre daha geniş olması da lastik basıncının değiştirilmesine yol açacak. Bunu ne kadar doğru yapabiliriz bilemiyorum. Ben olsam böyle bir şey yapmam. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama bence japonlara ofset gitmiyor bu benim düşüncem. Yapacaksam da ön arka hepsini aynı ölçüde yapardım.
(26-07-2019, Saat: 14:54)Salih demiş ki: Benim düşüncem şöyle. Ön arka aynı çapta jant, farklı ofset değeri ve arkaların tabanı daha geniş olacak şekilde olsun. Yine yanak oranından lastiğin dış çapını da eşitlediğimizi düşünelim (Aslında yakalayamayız bence). Lastik dış çapını tuttursak bile bu durumda sürtünme oranları ve yuvarlanma dirençleri değişecek ön arka için. Ben şahsen önermiyorum. Belli bir kısa mesafe ve düz yolda belki aynı tur sayısına sahip olur ama ön arka sürtünme farkları ve yuvarlanma dirençleri, yol uzadıkça ön arka teker sayısında ki tur farkını arttırır bence. Bir de lastik basıncı ve ön arka ağırlık durumu işin içine girince bence riskli olur. Aynı ebatta ön ve arka lastik için belli bir farkla basınç değeri var. Örneğin ön 32 ise arka 30 psi. Şimdi arkaların öne göre daha geniş olması da lastik basıncının değiştirilmesine yol açacak. Bunu ne kadar doğru yapabiliriz bilemiyorum. Ben olsam böyle bir şey yapmam. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama bence japonlara ofset gitmiyor bu benim düşüncem. Yapacaksam da ön arka hepsini aynı ölçüde yapardım.
5 sene arkalar 9.5 ofset 245 35 19 önler 8.5 ofset 225 30 19 olan 360 HP arac kullandim hic zararını görmedim yol tutuş veya yakıt olarak. Aksine araba virajlardan daha iyi çıkıyordu. Hava basincim arkalar 40 önler 35 idi
Hoş geldiniz öncelikle. Yazınızı okudum anlamakta bayağı zorlandım büyük bir heyecanla yazmışsınız ama gerçekten dil bilgisi gibi Türkçemizi güzel ve doğru kullanmaya yönelik bir unsuru es geçmişsiniz. Biraz daha dikkat ederseniz seviniriz. Çok iyi anlatamamış olduğunuz ama anladığım kadarıyla Levorg a Ofsetli JANT takma niyetiniz var önler dar arkalarında geniş olsun diye de düşünüyorsunuz. İlk bilmeniz gereken bu araçtaki simetrik awd sisteminin tüm tekerler de eşit tur sayısı istediğidir. Jantlar ön arka farklı takılacaksa lastikler de önlerde 225 arkalarda 235 gibi ölçüler kullanılacak demektir. 225/45/18 önlere 235/40/18 arkaya takılırsa arada %-2, 5 gibi bir fark doğuyor bu da arka lastiklerin daha küçük olması demektir arada tur farkı doğuyor araç bir yerlerde zorlandığında ya da kayma eğilimi yaşadığında vdc sisteminin geç algılaması ve geç devreye girmesine sebep olabilir. Ayrıca anlatımınızdan anlayabildiğim kadarıyla siz jant genişliği ile offseti birbirine karıştırıyorsunuz. Offset jant göneğinin jant merkez çizgisine olan uzaklığıdır. 7, 5 ve ya 8, 5 gibi ifade ettiğiniz ölçüler jantın içinde 7, 5Jgibi bir ibareyle gösterilir inç olarak hesaplanır 7, 5inç x 2, 54 cm = 19.05cm yapar o da jantın genişliğidir. Offset jantların iç kısmında ET olarak gösterilir jant boyutu ile peşpeşe yazılabilir farklı yazım türleri de vardır en azından 18xEt45 gibi bir ibare görmeniz mümkündür. Offsetin pozitif, sıfır ve negatif türleri vardır. Subaru genelde pozitif offset kullanır. Levorgda da jant genişliği 7J dir. Ayrıca bu düşündüğünüz sistem çoğu araçta yol tutuş için uygulanır genelde hondalarda arka tekerlere kamber yapılıp geniş taban jant lastik takılır. Ayrıca o araçlar önden çekiş ya da arkadan itişli olduğu için lastik tur farkı onları etkilemez çünkü Subaruda iki diferansiyel o araçlarda bir diferansiyel bulunur. Bu ön arka jant lastikleri birbirinden farklı sunan bir kaç marka var Bmw mesela X6 da önlere 235 arkalarda 255 gibi farklı ölçü lastik yapmış ama bu fabrika çıkışı standart olduğu için onlarda sıkıntı olmuyor Subaru hepsini tek standart yaptığı için bu konularda hassas oluyor. Subarunun yol tutuşla ilgili bir problemi yoktur sadece görüntü istiyorsanız hepsi aynı ölçüde negatif offsetli janta geçmeniz sizin hayrınıza olur.
(26-07-2019, Saat: 14:54)Salih demiş ki: Benim düşüncem şöyle. Ön arka aynı çapta jant, farklı ofset değeri ve arkaların tabanı daha geniş olacak şekilde olsun. Yine yanak oranından lastiğin dış çapını da eşitlediğimizi düşünelim (Aslında yakalayamayız bence). Lastik dış çapını tuttursak bile bu durumda sürtünme oranları ve yuvarlanma dirençleri değişecek ön arka için. Ben şahsen önermiyorum. Belli bir kısa mesafe ve düz yolda belki aynı tur sayısına sahip olur ama ön arka sürtünme farkları ve yuvarlanma dirençleri, yol uzadıkça ön arka teker sayısında ki tur farkını arttırır bence. Bir de lastik basıncı ve ön arka ağırlık durumu işin içine girince bence riskli olur. Aynı ebatta ön ve arka lastik için belli bir farkla basınç değeri var. Örneğin ön 32 ise arka 30 psi. Şimdi arkaların öne göre daha geniş olması da lastik basıncının değiştirilmesine yol açacak. Bunu ne kadar doğru yapabiliriz bilemiyorum. Ben olsam böyle bir şey yapmam. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama bence japonlara ofset gitmiyor bu benim düşüncem. Yapacaksam da ön arka hepsini aynı ölçüde yapardım.
5 sene arkalar 9.5 ofset 245 35 19 önler 8.5 ofset 225 30 19 olan 360 HP arac kullandim hic zararını görmedim yol tutuş veya yakıt olarak. Aksine araba virajlardan daha iyi çıkıyordu. Hava basincim arkalar 40 önler 35 idi
Nissan dan mı bahsediyorsun abi ? Şöyle olursa olabilir bence. Jant çapı ve genişliği aynı fakat ofset değeri farklı. Tabii kullanılacak lastiklerde tüm tekerlerde aynı olacak ama jant ofsetinden dolayı ön arka farklı görünecek. Önleri orjinal ebat varsayarsak arkanın iz genişliği değişecek. Resimde ki örnek gibi..