Konuyu saptırmadan ve benden önce soru soran @
fatihg nin sorusunu göz ardı etmeden , ben de birkaç soru ekleyeyim,
1) 2017 (Eski kasa) XV, güç dağılımı 50 50 değil de 60 a 40 mı? (Ön 60, arka 40 yani?) 50 50 diye biliyordum...
Teker kuma batarsa, ya da tek teker havada vb olursa bu 50 50 (Ya da 60 40 artık hangisi ise) 20 80, 80 20, 35 65, 65 35 vb değişken olabiliyor mu (Bilgisayar kontrollü şekilde) yoksa batsa da çıksa da o oran hep stabil mi yani aynı mı?
2) Vdc var bildiğim kadarıyla bizim Xv'lerde. Hatta düğme ile kapatıp sert / yüksek hızda viraj, kum vb şartlarda epey aracın tutunmasını görmek için zorlayan, limitleri öğrenme amaçlı denemeler yaptım. Kırılan dökülen bir parça yok. (Hatta kuma sabahın köründe gittim, yağmur sonrası, etrafta in yok cin yok, gören olsa deli diyecek, evet biraz var tabii sanırım Subaru'yu denemek söz konusu olunca kafada tahtalarda benim, neyse) Her defasında VDC ışığı ekranda pırpır yandı söndü, yandı söndü, özellikle arkadan başlayarak sert bir cisimle (Çekiç, hatta balyoz ile) tekerler kaportaya vuruyormuşcasına ses çıkardı, devreye girdi diye düşünüyorum. Bu bir avantaj mı dezavantaj mı? Yani ağız tadıyla 4 çeker sistemini denememe izin vermiyor gibi geldi sistem. Tümden devre dışı bırakmak (Mesela günübirlik sigortasını filan sökmek) esaslı bir Wrx Sti yol tutuşu hissiyatına yaklaştırmaz mı? (Yani bilgisayarsan bilgisay kardeşim, neden tuşa basıp kapattığım halde devreye girip işime karışıyorsun??? Ben işime karışılmasından hoşlanöadığım için yağmur sensçrü zart sensörü zurt sensörü istemedim arabada. Yağmur sensörü de öyle. Ben romantik bir adamım ve yağmur izlemeyi seviyorum belki
Bir de sileceği çalıştırdığı yetmiyormuş gibi hızlanıyor, yavaşlıyor duruma göre. Yav hanım zaten gerekeni gerektiği yerde söyler ben düşünemezsem, sana ne oluyor sensör efendi yaa
3) Yağmur sonrası kumda epey bir tepiştim, debelendim. Hatta diferansiyel / aktarma organları içindeki (Viskoz?) yağ ısınması nedeniyle buraya saplanırsam kafadan birine ulaşıp kurtarılmam 5 6 saati rahat geçer diye de düşündüm. Kilitli diferansiyelin olmadığı bizim araçlarda bu tip (Yağmur çamur sonrası kum, çamur, kar, vb) denemelerinde, bahse konu yağın "ISINMAYA BAŞLADIĞINA" yani cvt yi diferansiyeli vb artık neyi kilitleyecekse, sistemi kilitleyip oracıkta mıh'lanıp kalacağıma dair bir önceden uyarı sistemi var mı? (O derece savurmama, zıplatmama ve batmama çıkmama rağmen birşey ısınıp da Xv'ciğim beni orada bırakmadı, sanırım şanslı günümdeydim vs... Bir daha da tek gitmeye cesaret edemedim, biraz da evdeki durumlardan)