(23-06-2022, Saat: 08:57)MscEngineer demiş ki: Maşallah araba çok güzel. Teşekkürler paylaşım için. Saffet Üçüncü yapabildi mi test sürüşü?
Yok kimse yapamadı. Ben yapacağım ama kısmetse. Talep ettik Autoshow olarak.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(23-06-2022, Saat: 09:41)Şobel demiş ki: Bilgi için çok teşekkürler.
Rica ederim Alper kardeşim.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(23-06-2022, Saat: 10:36)M.Ertug B demiş ki: Tesekkurler, ellerinize saglik. Ancak not olarak belirtmek isterim ki, yok ama, param olsa, açılmayan cam tavana yerle gök birleşse o parayı vermem zor. Bunun dışında nitelikli araç olarak görünüyor elbette.
Ancak bu elektrik motorlu araçlarda, Kış mevsiminde, düşük sıcaklık ve hatta yüksek rakımda ya da tam tersi, deniz kenarında çok yüksek sıcaklıkta verimleri nasıl olur, mesela 160 km/h son sınır deniliyor, 140 ile uzun süre sürüş halinde motor sıcaklığı veya performans düzeyi optimumda nasıl olacak? Pil ömrü nedir? 5 yıl, 7 yıl? 7 yıl sonunda aracı tekrar yürütme maliyeti ne olacak??? Gibi soruların yanıtlarını merak ediyorum.
Ertuğ, kaygılarında çok haklısın. Batarya verimi hava şartları ile çok ilintili. Ama Subaru batarya ısıtma ve soğutmasını iyi çözmüş. Batarya ömründe de 10 yıl %90 kapasite garantisi veriyorlar.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(23-06-2022, Saat: 10:36)M.Ertug B demiş ki: Tesekkurler, ellerinize saglik. Ancak not olarak belirtmek isterim ki, yok ama, param olsa, açılmayan cam tavana yerle gök birleşse o parayı vermem zor. Bunun dışında nitelikli araç olarak görünüyor elbette.
Ancak bu elektrik motorlu araçlarda, Kış mevsiminde, düşük sıcaklık ve hatta yüksek rakımda ya da tam tersi, deniz kenarında çok yüksek sıcaklıkta verimleri nasıl olur, mesela 160 km/h son sınır deniliyor, 140 ile uzun süre sürüş halinde motor sıcaklığı veya performans düzeyi optimumda nasıl olacak? Pil ömrü nedir? 5 yıl, 7 yıl? 7 yıl sonunda aracı tekrar yürütme maliyeti ne olacak??? Gibi soruların yanıtlarını merak ediyorum.
Merhabalar @M.Ertug B abi. Yanlış hatırlamıyorsam önde sisfarların arasında bir radyatör bulunmaktaymış bu radyatör pillerin optimum sıcaklıkta çılşmasını sağlamak için kullanıyorlarmı. Pil soğut ma ve ısıtmasını sıvı soğutma ile yapıyorlarmış. Pil konusunda da Toyota ile aynı garantörlük devam ediyordur diye düşünüyorum. 10 yıl pil verimliliğinin %70 ya da % 80'ın altına düşmeyeceği garantisi veriliyordu. 10 yıl sonunda pil verimliliğinde çok büyük bir problem olduğunda normal bir arabada ki ağır bakım maaliyetinin yani triger seti baskı balata setinin değişim ücretinin biraz üstünde olacağı gibi bir açıklaması vardı Toyota'nın, tabi hem dünya çapındaki hammdde fiyat artışı hem de ülkemizdeki afaki fiyat dalgalanmalarında fiyat uçuk olabilir. Yanlış bir bilgi verdiysem bilenler düzeltir, ya da @tarkaner abi zaten yazar
(23-06-2022, Saat: 10:36)M.Ertug B demiş ki: Ancak bu elektrik motorlu araçlarda, Kış mevsiminde, düşük sıcaklık ve hatta yüksek rakımda ya da tam tersi, deniz kenarında çok yüksek sıcaklıkta verimleri nasıl olur, mesela 160 km/h son sınır deniliyor, 140 ile uzun süre sürüş halinde motor sıcaklığı veya performans düzeyi optimumda nasıl olacak? Pil ömrü nedir? 5 yıl, 7 yıl? 7 yıl sonunda aracı tekrar yürütme maliyeti ne olacak??? Gibi soruların yanıtlarını merak ediyorum.
icten yanmali motorlardaki yaz / kis yakit farki durumu, elektrikli ve hatta hibrit araclarda da soz konusu. Kisin, aracin icini isitmak ve stabil tutmak icin asiri elektrik kullaniliyor. Haliyle bu da mezili epey bir azalmasina sebep oluyor. hatta hava sicakligi daha fazla dustugunde bundan da etkileniyor. elektrikli araclarda (tahminen Li-ion pillerde) hava sicakligi belirli bir sicakligin altina dustugunde, araci sarja baglamaniz gerekiyor. yoksa piller bosaliyor. Sicaklik konusu da sanirim -10 larin altinda bir degere denk geliyor.
Yazin, aracin icini sogutmak icin de elektrik kullanmak gerekiyor. Fakat sogutmada tuketilen elektrik, aracin mezilini kisin oldugu kadar ucuk rakamlarda etkilemiyor.
acilmayan cam tavan? bu konuda haklisiniz. acilan cam tavan daha kullanisli. tabi acilma miktarina bagli olarak. Fakat, cam tavan hatta normal camlar, elektrikli araclarda daha verimli bir malzeme oldugunu dusunuyorum. Tamamen sac tavan oldugunu dusunurseniz, yazin gunes altinda o sicaklik metalin iletkenligi ile aracin icerisine bircok noktadan girebilmekte. izolasyon kullanarak onune gecilebilir fakat izolasyon da agirlik demektir. bu da aracin meziline etki ediyor. Cam tavan, metal tavana gore daha agir olabilir fakat isi kontrolunde daha etkin bir yontem oldugunu dusunuyorum.
Elektrikli araclarin ulkemizde en verimli oldugu donem, Eylul - kasim aylari arasi ( Antalya gibi guney bolgelerde bu donem 1-2 ay degisecektir) Klima ve isitma ihtiyaci olmuyor, pillere asiri yuklenme olmadigi icin fazla isinmiyor ve bu da verim kaybinin onune geciyor.
Elektrikli araclarin pilleri konusunda piyasada cok fazla dedikodu var. Bir ariza yaparsa cok pahali, asiri masrafli vs.vs.vs.
birde su acidan bakin. pillerin omru 10 yil diyelim. sorunsuz ve 100% sarj tutmasi ( 80% sarj olurlar.) 10 yil icerisinde icten yanmali motora nerden baksaniz, 200.000km koyarsiniz. 200.000km icerisinde icten yanmali motorlu araca ne kadar masraf yaparsiniz? bunu kenara yazin. 10 yil icerisinde elektrikli araca ne kadar masraf yaparsiniz bunu da kenara yazin. sonra karsilastirmayi yapin. hangisi daha karli.
Elektrikli motorda 10 yil, 200.000km boyunca degisimini yapacaginiz parcalar Invertor sogutma sivisi(antifiriz), kabin filtresi, belki 1 set fren balatasi + disk, on ve arka takim parcalari. zaten elektrikli araclarda baska parca yok.
(23-06-2022, Saat: 10:36)M.Ertug B demiş ki: Ancak bu elektrik motorlu araçlarda, Kış mevsiminde, düşük sıcaklık ve hatta yüksek rakımda ya da tam tersi, deniz kenarında çok yüksek sıcaklıkta verimleri nasıl olur, mesela 160 km/h son sınır deniliyor, 140 ile uzun süre sürüş halinde motor sıcaklığı veya performans düzeyi optimumda nasıl olacak? Pil ömrü nedir? 5 yıl, 7 yıl? 7 yıl sonunda aracı tekrar yürütme maliyeti ne olacak??? Gibi soruların yanıtlarını merak ediyorum.
icten yanmali motorlardaki yaz / kis yakit farki durumu, elektrikli ve hatta hibrit araclarda da soz konusu. Kisin, aracin icini isitmak ve stabil tutmak icin asiri elektrik kullaniliyor. Haliyle bu da mezili epey bir azalmasina sebep oluyor. hatta hava sicakligi daha fazla dustugunde bundan da etkileniyor. elektrikli araclarda (tahminen Li-ion pillerde) hava sicakligi belirli bir sicakligin altina dustugunde, araci sarja baglamaniz gerekiyor. yoksa piller bosaliyor. Sicaklik konusu da sanirim -10 larin altinda bir degere denk geliyor.
Yazin, aracin icini sogutmak icin de elektrik kullanmak gerekiyor. Fakat sogutmada tuketilen elektrik, aracin mezilini kisin oldugu kadar ucuk rakamlarda etkilemiyor.
acilmayan cam tavan? bu konuda haklisiniz. acilan cam tavan daha kullanisli. tabi acilma miktarina bagli olarak. Fakat, cam tavan hatta normal camlar, elektrikli araclarda daha verimli bir malzeme oldugunu dusunuyorum. Tamamen sac tavan oldugunu dusunurseniz, yazin gunes altinda o sicaklik metalin iletkenligi ile aracin icerisine bircok noktadan girebilmekte. izolasyon kullanarak onune gecilebilir fakat izolasyon da agirlik demektir. bu da aracin meziline etki ediyor. Cam tavan, metal tavana gore daha agir olabilir fakat isi kontrolunde daha etkin bir yontem oldugunu dusunuyorum.
Elektrikli araclarin ulkemizde en verimli oldugu donem, Eylul - kasim aylari arasi ( Antalya gibi guney bolgelerde bu donem 1-2 ay degisecektir) Klima ve isitma ihtiyaci olmuyor, pillere asiri yuklenme olmadigi icin fazla isinmiyor ve bu da verim kaybinin onune geciyor.
Elektrikli araclarin pilleri konusunda piyasada cok fazla dedikodu var. Bir ariza yaparsa cok pahali, asiri masrafli vs.vs.vs.
birde su acidan bakin. pillerin omru 10 yil diyelim. sorunsuz ve 100% sarj tutmasi ( 80% sarj olurlar.) 10 yil icerisinde icten yanmali motora nerden baksaniz, 200.000km koyarsiniz. 200.000km icerisinde icten yanmali motorlu araca ne kadar masraf yaparsiniz? bunu kenara yazin. 10 yil icerisinde elektrikli araca ne kadar masraf yaparsiniz bunu da kenara yazin. sonra karsilastirmayi yapin. hangisi daha karli.
Elektrikli motorda 10 yil, 200.000km boyunca degisimini yapacaginiz parcalar Invertor sogutma sivisi(antifiriz), kabin filtresi, belki 1 set fren balatasi + disk, on ve arka takim parcalari. zaten elektrikli araclarda baska parca yok.
(25-06-2022, Saat: 20:30)Slovan demiş ki: @tarkaner abi bilgiler için teşekkürler. Ön kaput altında bagaj var mı?
Dolu ön taraf. Motor hem önde hem arkada, önde ayrıca invertör, klima kompresörü, radyatör ve bir sürü şey var. Sanki benzinli motor kaputu gibi ful dolu ön.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2 defa birseyler yazdim ama sonra kararimi degistirdim. isin ucu polemige kadar gidecek diyerekten.
Trackhawk icin istegini insallah gerceklestirebilirim. Soz veremiyorum cunku aracin fiyati cok pahali ve sinirli sayida oldugu icin piyasada cok kolay bulunmuyor. yasadigim sehir civarinda kirmizi isiklarda 1 tane goruyorum ama SRT mi Trackhawk mi gormeye zamanim kalmiyor denk dusersem sahibinden rica etmeye calisirim.
Range Rover SVR istersen, onu ayarlama sansim yuksek. Eger satmadiysa
(27-06-2022, Saat: 19:17)sarpworks demiş ki: @M.Ertug B
2 defa birseyler yazdim ama sonra kararimi degistirdim. isin ucu polemige kadar gidecek diyerekten.
Trackhawk icin istegini insallah gerceklestirebilirim. Soz veremiyorum cunku aracin fiyati cok pahali ve sinirli sayida oldugu icin piyasada cok kolay bulunmuyor. yasadigim sehir civarinda kirmizi isiklarda 1 tane goruyorum ama SRT mi Trackhawk mi gormeye zamanim kalmiyor denk dusersem sahibinden rica etmeye calisirim.
Range Rover SVR istersen, onu ayarlama sansim yuksek. Eger satmadiysa
O zaman ben de yazdığımı düzenleyip kaldırdım, polemiğe gideceğini düşündürdüysem demek ki üslup ya da içerik olmamış demektir. Umarım birgün bir buluşmamızda yüzyüze konuyu tartışırız enine boyuna, derdimi anlatabilirim.
Range Rover için de, çok teşekkür ederim. Yormayayım, Jeep Srt ya da Trackhawk denk düşerse diye söyledim, çok sağol. Nazik düşüncen için tekrar teşekkür ederim.
(27-06-2022, Saat: 19:17)sarpworks demiş ki: @M.Ertug B
2 defa birseyler yazdim ama sonra kararimi degistirdim. isin ucu polemige kadar gidecek diyerekten.
Trackhawk icin istegini insallah gerceklestirebilirim. Soz veremiyorum cunku aracin fiyati cok pahali ve sinirli sayida oldugu icin piyasada cok kolay bulunmuyor. yasadigim sehir civarinda kirmizi isiklarda 1 tane goruyorum ama SRT mi Trackhawk mi gormeye zamanim kalmiyor denk dusersem sahibinden rica etmeye calisirim.
Range Rover SVR istersen, onu ayarlama sansim yuksek. Eger satmadiysa
O zaman ben de yazdığımı düzenleyip kaldırdım, polemiğe gideceğini düşündürdüysem demek ki üslup ya da içerik olmamış demektir. Umarım birgün bir buluşmamızda yüzyüze konuyu tartışırız enine boyuna, derdimi anlatabilirim.
Range Rover için de, çok teşekkür ederim. Yormayayım, Jeep Srt ya da Trackhawk denk düşerse diye söyledim, çok sağol. Nazik düşüncen için tekrar teşekkür ederim.
Sarp ile bende mutlaka yüzyüze tanışmak isterim. Uzun zamandır gelemiyor malum pandemi nedeniyle. Eğer gelirse mutlaka ayarlarız. İkinizin de iyiliği hemen nasıl belli olmuş. Budur işte insanlık, adamlık. Tebrikler.
SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi