Evet arkadaşlar aracında secondary air pump olupta fiyatını gördükten sonra rüyasına girmeyen yoktur heralde .
yakın zamanda benimde başıma geldiği için, çözüm çabalarımı paylaşmak istedim.
arkadaşlar hava pompasını ingilizce olarak yazmamın nedeni aramalarda bulunabilirliğinin artması şimdiden türkçe kullanmadığım için özür dilerim.
aşağıda valf ile alakalı karşınıza çıkabilecek hata kodları var.
- P0410 Secondary Air System Malfunction
- P0411 Secondary Air Pump Flow Anormal
- P0413 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 1 (Low) :
- P0414 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 1 (High)
- P0416 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 2 (Low)
- P0417 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 2 (High)
- P0418 Secondary Air Pump Relay (Low)
- P1410 Secondary Air Combi Valve Open Seized
- P1418 Secondary Air Pump Relay (High)
- P2431 Secondary Air Pressure Sensor Property
- P2432 Secondary Air Pressure Sensor (Low)
- P2433 Secondary Air Pressure Sensor (High)
- P2440 Secondary Air System Open Seized (Bank 1)
- P2441 Secondary Air System Closed Seized (Bank 1)
- P2442 Secondary Air System Open Seized (Bank 2)
- P2443 Secondary Air System Closed Seized (Bank 2)
- P2444 Secondary Air Pump On Malfunction
şimdi konuya geri dönersek. çalışma sisteminden devam edebiliriz.
şemada "P" ile gösterilen basınç sensörü bizim araçlarda siyah küçük kapağın altında minik bir silikon bilya benzeri mekanizmadır.
sıkıntılarımızın tamir edilemez bölümü bu sensör.
bu sensör pompa tarafından gelen basınca göre ecuya bilgi veriyor. analog çıkış verdiği için kandırılabilir ancak kandırılsa dahi afr ve oksijen sensörleri hatayı farkederek aracın daha kötü çalışacak yakıt karışımları ile çalışmasına neden olabilir. bu nedenle önce mekaniğin düzenli çalışıyor olması gerekiyor. bunnu sağlayabilmek için valfin pinlerinden altta kalan 2 pinine 12v akım verildiğinde valfin tetikleniyor olması gerekiyor. 7 amper seviyelerinde çalışabiliyor, yani akü düşük olsa dahi sistem çalışabilir. valfin rahat çalışması için balata spreyi ile iyice temizleyebilirsiniz. ancak conta nın çürümesini hızlandıracağınızı unutmayın. ben yeni nesil bir kuru tip yağlayıcı kullandım teflon kaplama özelliği olanlardan.
en üstteki iki fotoğraf benim valfe ait alttaki ikisi yabancı sitelerden bilgilendirme amaçlı kullanılmıştır.
çekvalf ve ana valf temizlemede ben tel fırça muadili malzemeler kullandım kurumuda parlatana kadar sökmedim
çekvalf te kullanılan saç parça açık kalacak şekilde yamuluyor bu yüzden temizlemek için söktüğümde sacı ters çevirdim altını besleyerek
tam kapalıya yakın pozisyona getirdim.
resimde görülen alüminyum parçanın saç basan tarafında yapıştırılmış kauçuk yüzey var. benimkinin şekli bozulduğu için zımpara ile düzlemselliğini sağlayıncaya kadar yüzeyi temizledim.
sonuç ortada anlatmaya gerek yok görüyorsunuz.
evet bunların hepsini yapınca elinizde temiz parçalar oluyor ama sistemin çalışmasını parçayı takmadan denemek lazım
bunun için komple parçaları toplayıp sızdırma testleri yapmak lazım.
test 1
-valfe elektrik verilerek açık pozisyona getirilir. çekvalf tarafındaki girişten en fazla 3 bar hava basarak kaçak kontrolü yapılır. bu test çekvalfin kaçağını kontrol eder. bu kontrol hayati değildir ancak yaptığınız temizlik bir ayda eski haline gelir ve daha çabuk arıza verir.
test 2
-valfe elektrik verilerek açık pozisyona getirilir. hava pompası tarafından 1 ~ 1,5 bar civarında hava akışı sağlanır sensör değerlerindeki değişim okunur. okunmuyorsa o bir melekti yavrum
test 3
- test 2 bitişinde valfin elektriği kesilir ve basınç altında üst siyah kapak ve alt çıkıştan oluşabilecek hava kaçakları kontrol edilir.
burada kaçak tespit edilirse conta gitmiştir yada valf rahat çalışmıyordur.
bu çözülmesi gereken bir arıza .
- bu test aynı zamanda test 1 sonunda yuksek basınçlada yapılacak
derken işlemler biter...... :f5: sonra yeni hata kodları beklenir. acaba bir sonraki neresi olacak.
sonuçları buradan paylaşacağım .
montaj sonrası hataları sildim ve bir daha hata vermedi
arabadaki rolantideki sirkelenme bariz azaldı.
yanlış anlamış olabilirim ama marş alma rahatladı eskiden gaz vermeden marş almıyordu bu akşam çalıştı sıcaklıkla alakalı olabilir hava sıcak olduğu için etkilemiş olabilir.
yakın zamanda benimde başıma geldiği için, çözüm çabalarımı paylaşmak istedim.
arkadaşlar hava pompasını ingilizce olarak yazmamın nedeni aramalarda bulunabilirliğinin artması şimdiden türkçe kullanmadığım için özür dilerim.
aşağıda valf ile alakalı karşınıza çıkabilecek hata kodları var.
- P0410 Secondary Air System Malfunction
- P0411 Secondary Air Pump Flow Anormal
- P0413 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 1 (Low) :
- P0414 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 1 (High)
- P0416 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 2 (Low)
- P0417 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 2 (High)
- P0418 Secondary Air Pump Relay (Low)
- P1410 Secondary Air Combi Valve Open Seized
- P1418 Secondary Air Pump Relay (High)
- P2431 Secondary Air Pressure Sensor Property
- P2432 Secondary Air Pressure Sensor (Low)
- P2433 Secondary Air Pressure Sensor (High)
- P2440 Secondary Air System Open Seized (Bank 1)
- P2441 Secondary Air System Closed Seized (Bank 1)
- P2442 Secondary Air System Open Seized (Bank 2)
- P2443 Secondary Air System Closed Seized (Bank 2)
- P2444 Secondary Air Pump On Malfunction
şimdi konuya geri dönersek. çalışma sisteminden devam edebiliriz.
şemada "P" ile gösterilen basınç sensörü bizim araçlarda siyah küçük kapağın altında minik bir silikon bilya benzeri mekanizmadır.
sıkıntılarımızın tamir edilemez bölümü bu sensör.
bu sensör pompa tarafından gelen basınca göre ecuya bilgi veriyor. analog çıkış verdiği için kandırılabilir ancak kandırılsa dahi afr ve oksijen sensörleri hatayı farkederek aracın daha kötü çalışacak yakıt karışımları ile çalışmasına neden olabilir. bu nedenle önce mekaniğin düzenli çalışıyor olması gerekiyor. bunnu sağlayabilmek için valfin pinlerinden altta kalan 2 pinine 12v akım verildiğinde valfin tetikleniyor olması gerekiyor. 7 amper seviyelerinde çalışabiliyor, yani akü düşük olsa dahi sistem çalışabilir. valfin rahat çalışması için balata spreyi ile iyice temizleyebilirsiniz. ancak conta nın çürümesini hızlandıracağınızı unutmayın. ben yeni nesil bir kuru tip yağlayıcı kullandım teflon kaplama özelliği olanlardan.
en üstteki iki fotoğraf benim valfe ait alttaki ikisi yabancı sitelerden bilgilendirme amaçlı kullanılmıştır.
çekvalf ve ana valf temizlemede ben tel fırça muadili malzemeler kullandım kurumuda parlatana kadar sökmedim
çekvalf te kullanılan saç parça açık kalacak şekilde yamuluyor bu yüzden temizlemek için söktüğümde sacı ters çevirdim altını besleyerek
tam kapalıya yakın pozisyona getirdim.
resimde görülen alüminyum parçanın saç basan tarafında yapıştırılmış kauçuk yüzey var. benimkinin şekli bozulduğu için zımpara ile düzlemselliğini sağlayıncaya kadar yüzeyi temizledim.
sonuç ortada anlatmaya gerek yok görüyorsunuz.
evet bunların hepsini yapınca elinizde temiz parçalar oluyor ama sistemin çalışmasını parçayı takmadan denemek lazım
bunun için komple parçaları toplayıp sızdırma testleri yapmak lazım.
test 1
-valfe elektrik verilerek açık pozisyona getirilir. çekvalf tarafındaki girişten en fazla 3 bar hava basarak kaçak kontrolü yapılır. bu test çekvalfin kaçağını kontrol eder. bu kontrol hayati değildir ancak yaptığınız temizlik bir ayda eski haline gelir ve daha çabuk arıza verir.
test 2
-valfe elektrik verilerek açık pozisyona getirilir. hava pompası tarafından 1 ~ 1,5 bar civarında hava akışı sağlanır sensör değerlerindeki değişim okunur. okunmuyorsa o bir melekti yavrum
test 3
- test 2 bitişinde valfin elektriği kesilir ve basınç altında üst siyah kapak ve alt çıkıştan oluşabilecek hava kaçakları kontrol edilir.
burada kaçak tespit edilirse conta gitmiştir yada valf rahat çalışmıyordur.
bu çözülmesi gereken bir arıza .
- bu test aynı zamanda test 1 sonunda yuksek basınçlada yapılacak
derken işlemler biter...... :f5: sonra yeni hata kodları beklenir. acaba bir sonraki neresi olacak.
sonuçları buradan paylaşacağım .
montaj sonrası hataları sildim ve bir daha hata vermedi
arabadaki rolantideki sirkelenme bariz azaldı.
yanlış anlamış olabilirim ama marş alma rahatladı eskiden gaz vermeden marş almıyordu bu akşam çalıştı sıcaklıkla alakalı olabilir hava sıcak olduğu için etkilemiş olabilir.