Bilindiği gibi bazı LPG montaj servisleri Montaj sırasında enjektör delik yerlerini açmak için manifoldu sökmemektedir. Bu durumda delme aşamasında motor içine talaş parçaları düşmekte ve motorun mekanik aksamlarını çizmektedir. LPG servislerine bu durum hatırlatıldığında herkes aynı şeyi söylemektedir. '' Ters matkap ile deliyoruz tüm talaş parçaları delme aşamasında dışarı atılıyor''
Bu işlemin gerçekten doğru olup olmadığını STF Subaruturkiyeforum üyelerimizden Kayra Otogaz Dursun Bey bizler için Ters matkap ile Manifold delme İşlemi yaparak test etti. Videoda da görüleceği üzere delme işlemi ters matkap ile de yapılsa motor içine talaş parçaları düşmektedir. Bu nedenle araçlarına LPG Montajı yaptıracak olan üyelerimiz lütfen manifold sökümü konusunda muhakkak ısrarcı olsunlar..
Bizler için bu testi yaptıklarından dolayı Kayra Otogaz Dursun Bey'e Forumumuz adına teşekkür ederiz.
Evet bu sekilde montaj yaparken ters matkap kullanilsada capaklar iceriye dolar ancak bu sistem sadece ters matkap ile olmaz aracinizin manifold icerisine giren kucuk havalandirma deliginden iceriye basincli hava basilarak ters matkap kullanilir ise bu capaklarin tamami iceriye girmek yerine disariya cikacaktir. Yani capaklar tersmatkap ve iceride olusan basinc yardimi ile disarida olacaktir. Tabiki yinede en guzel yontem sokulup yapilmasidir suphesiz. Ancak manifold sokulmesi ayri bir iscilik sokuldukten sonra ayni contayi kullanamamak ayri masraftir. Kayra otogaz a videodan dolayi tesekkur ederiz. Sadece ters matkap ile is yapacak olanlara lutfen israrda bulunun silindirlerinize zeval gelmesin.
İç aksama çapak kaçması bu kadar net anlatılamazdı. Emeğinize sağlık. Ne ile delinirse delinsin içeriye çapak kaçmasını engellemek fiziksel olarak önlemek neredeyse imkansız.
@"Kayra Otogaz" a teşekkür ediyoruz böyle güzel bilgilendirici video için. @Ufuk basınç versen bile içeride çapak kalmayacağına emin olamayız. takılıp kalma ihtimali var bence. Extra maliyetler konusu içinde kimler subaru almamalı konusunu hatırlatmakta fayda var
Bunu aslinda deneyebiliriz. Manifold u sokup sonra hava cikislarini ayni motor uzerindeki gibi kapatip tek bir dogru noktadan havayi basarak ters matkap ile delebilir sonucunu gorebiliriz. Ama ayni motor uzerindeki gibi yalitim yapmaliyiz.
Testle en doğrusu anlaşılır ancak ben fiziksel olarak basınçda verilse vakumda yapılsa içeriye çapak kaçırmadan manifoltu delmenin ve klavuz diş açmanının mümkün olmayacağı düşüncesindeyim.
Subaru kullanıcıları lpg konusunda eskiden acaba diye düşünürken ,hele bu ters matkap olayına hiç yanaşmaz diye tahmın edıyorum,bilgilendirme ve video ıcın tesekkurler.
Arkadaşlar bu ters matkap olayı tamamen kelime oyunu. Ters matkap ile düz matkap arasında talaş kaldırma ve kesme mantığında bir fark yok. Sadece dönüş yönleri farklı. Şahsi görüşüm içeriden verilecek basınçlı hava iş görmez. Matkabın deldiği yer patlama noktasına geldiği zaman delerken olduğu gibi talaş çıkarmaz. İlerleme kuvvetinden dolayı daha büyük talaş olur patlama anında talaşta kesme değil kopma olur. Bunun da matkabın helis talaş boşaltma kanalından atılması çok zor patlama anında basınçlı hava bile olsa. Kesinlikle manifold sökülmeli bu işlem için. Kayra otogaza teşekkürler böyle önemli bir noktaya değindiği için.