Aracımda atiker lpg mevcut. Araç ilk çalıştırmada bir süre sonra gaza geçtiğinde hele bir de kalorifer fanı açıksa ağır şekilde gaz kokusu geliyor. Kolay kolay geçmiyor. Hatta hiç geçmiyor sanırım. Işıklarda beklerken de kendini hissettirecek kadar kokuyor.Motor ısınınca daha az oluyor gibi. Kaç kere bayi tamirci vs. gittiysem kaçak yok diyorlar alet ile ölçüm yaptıktan sonra. 3 lira dan lpg alınca 37-38 krş gibi bir yakıt ortalamam var şu an. Buda normal diye düşünüyorum. Ne yapacağımı şaşırdım...
(03-01-2018, Saat: 17:43)Salih demiş ki: Aracımda atiker lpg mevcut. Araç ilk çalıştırmada bir süre sonra gaza geçtiğinde hele bir de kalorifer fanı açıksa ağır şekilde gaz kokusu geliyor. Kolay kolay geçmiyor. Hatta hiç geçmiyor sanırım. Işıklarda beklerken de kendini hissettirecek kadar kokuyor.Motor ısınınca daha az oluyor gibi. Kaç kere bayi tamirci vs. gittiysem kaçak yok diyorlar alet ile ölçüm yaptıktan sonra. 3 lira dan lpg alınca 37-38 krş gibi bir yakıt ortalamam var şu an. Buda normal diye düşünüyorum. Ne yapacağımı şaşırdım...
Eski toyotamda aynı sıkıntıyı yasadım arkadasımın dukkana ugramadan muayneye götürdüm,gaz kacagı cıktı.Makınede kesınlıkle gzükmüyor depodan tutunda ,motordakı enjettöre giden tüm borulara sungerle köpük yapın ancak o şekilde tespit olur ,kalorifer acınca cok gelıyorsa beyınden motora gıden borulara ıyıce uygulayın calısır vazıyette ,umarım sorunun çözülür.
Koku havalandırmadan geliyorsa Kaput içindeki lpg regülatöründen kaynaklanıyor. Açık camlardan içeri giriyorsa egsoz dan geliyordur. Denildiği gibi kaçak yoksa tabi
Salih bu konuyu Salim açtı sandım hemen telefona yapıştım bu akşam. Sonra Salim yok abi yanlış okudun herhalde dedi ben açmadım öyle bir derdim yok dedi rahatladım ?? Şaka bir yana yarını bekleyemedim pc den yazarım diyordum. Benim yakıt bir ara 23 lt ye çıkmıştı sonradan bir arkadaş dedi ki arabam çok yakıyordu kaçak bulamıyorlardı bende köpüklü şu hazırladım tüm kelepçe ve hortum bağlantılarına tek tek sürüp gaz verdim balon yapan 3-4 yere kelepçe attım tüm kelepçeleri sıktım düzeldi dedi aynı dediklerini bende yaptım enjektör kütüğünden ve bir enjektör hortumundan kaçak çıktı meğer çok uzun süre benim yakıt atmosfere yanmadan uçmuş gitmiş. Bu yöntemi uygula kesin sonuç alırsın. Ayrıca bujilere de baktır gerekiyorsa değiştir yakıtı çiğ atıyor da olabilir o da koku yapar.
İlginiz ve yardımınız için çok teşekkür ediyorum. Hafta sonu dediğiniz gibi yapayım yoksa olmayacak. Bujiler yakın zamanda değişmiş serviste bakım yaprırırken bir önceki bakımda değiştiği görünüyordu. Bu köpük işlemini araç lpg de çalışırken mi yapayım ? Çalışmazken tankın oradan kesiyor diye biliyorum...
Dün aracı lpg de çalıştırıp ne kadar lpg tertibatı borusu varsa hepsinin ek yerlerini köpük ile kontrol ettim. Regülatör, filtre, enjektör giriş çıkışlarını tek tek köpükledim. Filtrenin girişindeki boğazdan fosur fosur kaçırıyor kokuda rahatlıkla hissedilir derecede. Sonuç olarak hepsinin kelepçelerini kontrol edip sıktım koku falan kalmadı. Şimdi LPG servislerinde ki bu gaz ölçümü yapan alet mi işe yaramaz yoksa buna bu işi yapan mı işe yaramaz. Bir kelepçe nelere sebep olabilirmiş.. Şimdi tekra LPG ölçümü yapıp paylaşacağım. LPG ile tam gaz yüklenince teklemeler oluyordu yüksek devirlerde o da ortadan kalktı.
Geçmiş olsun bir şekilde oluşabilecek bir kıvılcım nelere sebebiyet verebilirdi. Yazık gittiğiniz LPG cilerin haline bu insanlarda dükkan açıp para kazanıyorlar
Sorunu çözdüğüne sevindim. Malesef işini düzgün yapan servis sayısı çok az. Bu nedenle düzgün yapan bir yer bulduğum zaman ilk işim o servisi kazanmak olur.