Arkadaşlar aracımı aldığımda bilmiyordum ama sonradan ustama endoskop kamerayla bir bakalım katalizörümün durumu nedir diye ısrarcı olunca kamerayı O2 sensör deliğinden daldırmıştık ve 1mt kadar gitmişti Hocam bunun katalizörü boş cümlesiyle konu kapanmıştı. Ta ki Ocak ayında muayeneden geçemeyene kadar öyle kullandım. Daha sonra muayeneden kalınca araştırmaya başladım katalizörün çok da nitelikli ve değişik bir malzeme olmadığını gördüm. Egzozcuma gittim ve aracım muayeneden kaldı katalizör lazım dedim sanayi işi ara boruya takılıp muayeneden sonra söktürülenlerden istemediğimi aktif olarak kullanacağım ve O2 sensörlerimin de işini yapacağı bir katalizör istediğimi söyledim. Aracım arızaya düşmüyordu sensörler yüzünden ama hem motorun sağlığı hem yakıt açısından katalizör taktırmaya karar vermiştim. Ustamın elindeki katalizörlere baktık benim katalizörü ölçtük uyumlu iki model belirledik biri piyasa işi ve kısa ömürlü olan türdendi diğeri metal tipte bir katalizördü aralarında 200 Tl gibi fiyat farkı da vardı. Metal olana kefilim herhangi bir sıkıntıda ben buradayım deyince tamam dedim. Manifoltumu söktürdüm ve yaklaşık 1,5 saat süren katalizör montajını yaptı daha sonra araca takıp teste çıktık herhangi bir sıkma aracın boğulması gibi bir problem gözlemlemedim katalizörsüz halindeki performansın değişmediğini gördüm. Hatta eskiden alt devirler biraz ölüydü o da toparlandı bazen vites geçişlerinde kararsız kalıyordu özellikle yokuş inerken ayağımı gazdan çekince bazen vites değişmiyor araç tutuklaşıyordu o da gitti. Gayet güzel sonuç aldım. Demek ki katalizör gereksiz bir parça değilmiş. Muayeneye gittim ve 3-4 dakikada kusursuz geçtim. Eskiden 0,20 olması gereken emisyon değeri 0,60 tı ve 0,30 olması gereken değer ise 0,80 di muayenede bu değerler 0,01 e ve 0,03 e indi. Yani arkadaşlar katalizörünüzü erimedikçe ve tıkanmadıkça özellikle de atmosferik araç kullanıyorsanız boşalttırmayın boşalttırınca da yerine yenisini mutlaka taktırın. Turbo araçlarda zaten keyfi boşaltılmaz boşaltılınca da mutlaka yazılımla desteklenmesi gerekir ki alt devirlerde araç sürünmesin diye. Katalizör boşalttırmak şuursuzca yapılacak bir iş değildir. Katalizör ömrü hakkında bilgim yok ancak TÜV deki arkadaşların söylediği maksimum 150 bin gider ve bu km den sonra artık tıkanma ya da erime olmasa da iş görmez dediler. Tam olarak doğruluğundan emin değilim ama onlar kadar ölçüm yapan da yok doğruluk payı vardır diye de düşünmüyor değilim.
Taktırmanız iyi olmuş Özgür hocam. Bende aracı aldığımda serviste taktırmıştım. Alt devirler düzelimişti. Benim kafama takılan bir de ortadaki katalizör var onun durumunu bilmiyorum.
Eline sağlık hacım.dedigin gibi araç kendine gelmiştir.atmosferik araçta sistem ters işliyor demektir bu.yani kat sız ciğerleri açılmıyor aksine köreliyor. Kat ı takınca araç kendine gelmiş.
(10-04-2019, Saat: 23:51)Cihan demiş ki: Eline sağlık hacım.dedigin gibi araç kendine gelmiştir.atmosferik araçta sistem ters işliyor demektir bu.yani kat sız ciğerleri açılmıyor aksine köreliyor. Kat ı takınca araç kendine gelmiş.
Cihan senin katlar yerinde duruyor değilmi baktirmismiydin
(10-04-2019, Saat: 23:20)nitro37 demiş ki: Harika olmuş. Orjinal yenisini alana kadar bu şekilde mudehale daha mantıklı. Sonuç olarak iş yapıyor ki egsoz emisyondan aracı geçirebiliyor.
Alt devirlerin canlanmasida ayrı güzel tarafı. Zaten atmosferik araçlarda kat iptali uygun değildi. Şimdi Egsoz sesi daha da guzellesmistir
Aslında yazılım yapılabiliyor olsa kat iptali sadece muayenede problem çıkarır ama Subaru atmosferiklerde 3.0 ve 3.6 lara yazılım izni vermiş yani en azından Türkiye'de universal beyin takmadan o programlama daha yapılamıyor. Egzoz sesi gayet güzelleşti videodan da biliyorsun zaten eskiden katalizör cızırtısından egzoz sesinden bir şey anlamıyorduk şimdi çok iyi oldu.
(10-04-2019, Saat: 23:36)Salih demiş ki: Taktırmanız iyi olmuş Özgür hocam. Bende aracı aldığımda serviste taktırmıştım. Alt devirler düzelimişti. Benim kafama takılan bir de ortadaki katalizör var onun durumunu bilmiyorum.
Salih ortada katalizör yokmuş o rezonatörmüş onu dert etmene gerek yok.
(10-04-2019, Saat: 23:44)bahcekapiliyavuz demiş ki: Hayırlı olsun hocam.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sağolasın Yavuz. Seninde katalizörle ilgili bir konu açman gerekiyor aslında
(10-04-2019, Saat: 23:51)Cihan demiş ki: Eline sağlık hacım.dedigin gibi araç kendine gelmiştir.atmosferik araçta sistem ters işliyor demektir bu.yani kat sız ciğerleri açılmıyor aksine köreliyor. Kat ı takınca araç kendine gelmiş.
Yazılımsız neysiz olunca alt devirlerde daha çok gaz istiyor ama üst devirlerde sıkıntı olmuyor normalde olması gerektiği gibi araç daha ciğerli oluyor ama nerede yol nerede üst devirde gezecek yakıt ve her yerde radarla macera aramaya gerek yok şu saatten sonra
(10-04-2019, Saat: 23:20)nitro37 demiş ki: Harika olmuş. Orjinal yenisini alana kadar bu şekilde mudehale daha mantıklı. Sonuç olarak iş yapıyor ki egsoz emisyondan aracı geçirebiliyor.
Alt devirlerin canlanmasida ayrı güzel tarafı. Zaten atmosferik araçlarda kat iptali uygun değildi. Şimdi Egsoz sesi daha da guzellesmistir
Aslında yazılım yapılabiliyor olsa kat iptali sadece muayenede problem çıkarır ama Subaru atmosferiklerde 3.0 ve 3.6 lara yazılım izni vermiş yani en azından Türkiye'de universal beyin takmadan o programlama daha yapılamıyor. Egzoz sesi gayet güzelleşti videodan da biliyorsun zaten eskiden katalizör cızırtısından egzoz sesinden bir şey anlamıyorduk şimdi çok iyi oldu.
(10-04-2019, Saat: 23:36)Salih demiş ki: Taktırmanız iyi olmuş Özgür hocam. Bende aracı aldığımda serviste taktırmıştım. Alt devirler düzelimişti. Benim kafama takılan bir de ortadaki katalizör var onun durumunu bilmiyorum.
Salih ortada katalizör yokmuş o rezonatörmüş onu dert etmene gerek yok.
(10-04-2019, Saat: 23:44)bahcekapiliyavuz demiş ki: Hayırlı olsun hocam.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sağolasın Yavuz. Seninde katalizörle ilgili bir konu açman gerekiyor aslında
(10-04-2019, Saat: 23:51)Cihan demiş ki: Eline sağlık hacım.dedigin gibi araç kendine gelmiştir.atmosferik araçta sistem ters işliyor demektir bu.yani kat sız ciğerleri açılmıyor aksine köreliyor. Kat ı takınca araç kendine gelmiş.
Yazılımsız neysiz olunca alt devirlerde daha çok gaz istiyor ama üst devirlerde sıkıntı olmuyor normalde olması gerektiği gibi araç daha ciğerli oluyor ama nerede yol nerede üst devirde gezecek yakıt ve her yerde radarla macera aramaya gerek yok şu saatten sonra
Tam benim aradığım konu emeğine sağlık abi. aracda kat iptal yazilim var tuv muayenesi yaptırdım aracda kat olmadığı için,egsoza tanıdık vasitasiyla gittim baktikki değerler yüksek, Kırklareli malum küçük bir tane katalizör egsoz yazan yere girdik kanala alıp durumu anlattım ,ama usta anlamamak da ya da yapmamakta ısrar etti ,h6 lar çift katalizör orjinali usta ısrarla orjinalin oraya sensörlerin oraya takmakla kafayı bozdu bende diyorum ki tek kat yeterli imiş emisyoncunun dediğine göre yüksek değer yok araya kat varsa kaynat geri sokeriz dedim ama nafile öyle olmaz geçmez vs dedi,bende teşekkürler deyip ayrıldım.Raci ustayı aradım Ankara'ya gittiğimizde o şekilde kısa bı işlemle geçeceğiz,Allah'tan tuv muaynesi sıkıntısız geçti.Bu arada bilgilendirme egsoz olmadan tuv muayenesinden gecemiyorsunuz ,hafif kusirlu geçtiği gün sistemde hata olmuş ve o hafta o şekilde muayene etmek zorunda kalmışlar.