Arkadaşlar eski modellerde pek görülmeyen ama yeni Outback ve Legacylerde kronik olan egzos saclarının gevşemesi boşluk yapıp cızırdaması problemi benim aracımda da vardı çözüme kavuşturmuş bulunmaktayım.
Problem fotoda işaretli parçada da görüldüğü üzere oradaki yanmaz desteğin kuruması ve zayıflamasından kaynaklı olarak artık destek olmaması ve sacla borular arasında boşluk oluşturmasıydı.
Bende 7 metre titanyum sargı almıştım ama yetmedi sonrasında da 1m2 izocam aldım manifolt kısmı saclarını izocamla dolgu yaptık.
Bu uygulamanın faydası egzos sıcaklığını motora vermemesi motor kaputu altında extra sıcak hava oluşmasını engellemesi bu sayede kauçuk hortum ve alt takım parçalarının ve contaların ömrünün uzamasıdır. Ayrıca motora giren soğuk hava miktarını azaltıp bir nebze de olsa daha sağlıkla yanma sağlamaya katkıda bulunmasıdır.
Turbo Foresterların kroniği olan üst kapak contalarının kuruyup yağ kaçırmasının da önüne geçebilmek için titanyum sargıyı şiddetle öneririm ayrıca. Çünkü katalizör ve downpipe kısmı Turbo Foresterlarda sağ taraf kapağa çok yakın olduğundan bu problemi yaşamıştım sonrasında kapak contası külbütör contaları ve kapak pullarının değişimiyle bu durumu çözmüştüm. O bakımdan XT sahiplerinin bu duruma daha ehemmiyet vermesini öneriyorum. Hatta titanyum turbo battaniyesi kullanmalarını da öneriyorum.
Problem fotoda işaretli parçada da görüldüğü üzere oradaki yanmaz desteğin kuruması ve zayıflamasından kaynaklı olarak artık destek olmaması ve sacla borular arasında boşluk oluşturmasıydı.
Bende 7 metre titanyum sargı almıştım ama yetmedi sonrasında da 1m2 izocam aldım manifolt kısmı saclarını izocamla dolgu yaptık.
Bu uygulamanın faydası egzos sıcaklığını motora vermemesi motor kaputu altında extra sıcak hava oluşmasını engellemesi bu sayede kauçuk hortum ve alt takım parçalarının ve contaların ömrünün uzamasıdır. Ayrıca motora giren soğuk hava miktarını azaltıp bir nebze de olsa daha sağlıkla yanma sağlamaya katkıda bulunmasıdır.
Turbo Foresterların kroniği olan üst kapak contalarının kuruyup yağ kaçırmasının da önüne geçebilmek için titanyum sargıyı şiddetle öneririm ayrıca. Çünkü katalizör ve downpipe kısmı Turbo Foresterlarda sağ taraf kapağa çok yakın olduğundan bu problemi yaşamıştım sonrasında kapak contası külbütör contaları ve kapak pullarının değişimiyle bu durumu çözmüştüm. O bakımdan XT sahiplerinin bu duruma daha ehemmiyet vermesini öneriyorum. Hatta titanyum turbo battaniyesi kullanmalarını da öneriyorum.