Buji kablolarının, motor bloğu içinde kalan kısımları üzerinde yağlanma oluşuyor. Yakın zamanda, 2-3 ay kadar önce, üst kapaklar açılıp contaları değişmişti. Zira, kapakların etrafından bolca yağ geliyordu. Ancak, bu sorun giderildi. Şimdi merak ettiğim, kabloların üzerindeki yağın nereden ve neden geldiği ile motor çalışmasına, ateşlemeye vs. herhangi bir etkisinin olup olmadığı...
(18-07-2019, Saat: 20:09)Borasu demiş ki: İyi akşamlar...
Buji kablolarının, motor bloğu içinde kalan kısımları üzerinde yağlanma oluşuyor. Yakın zamanda, 2-3 ay kadar önce, üst kapaklar açılıp contaları değişmişti. Zira, kapakların etrafından bolca yağ geliyordu. Ancak, bu sorun giderildi. Şimdi merak ettiğim, kabloların üzerindeki yağın nereden ve neden geldiği ile motor çalışmasına, ateşlemeye vs. herhangi bir etkisinin olup olmadığı...
bahsi gecen kapak acildiginda 2 tip conta mevcut. kapagin ekrasini cevreleyen conta (sizde degismis) birde buji deliklerine denk gelen yuvarlak contalar. Bu contalarin durumu iyi dusunulerek usta degismemis olabilir veya degistirdigi contalarin kalitesinden dolayi tekrar erime/deforme olabilir.
Eliniz yatkin ise, kendiniz degistirebilirsiniz fakat sabir isteyen bir isciligi var. 2009 legacy nin degisimi yaparken fotograflayip konuda paylasmistim.
Teşekkür ederim, yazınızı okuyacağım hemen... Ancak; Buji contalarınında değiştiği bana söylendi, değişmiştir de, o kadar söktükten ve Ooo kadar para aldıktan sonra değiştirmemiş olamazlar... umarım..
Şunu mu anlamalıyım; Doğru işlem ve malzeme ile o bölgede hiç yağ olmaması gerekir? Sıfır yağ, tamamen kuru bir buji kablosu görülebilir mi?
(18-07-2019, Saat: 20:26)Borasu demiş ki: Teşekkür ederim, yazınızı okuyacağım hemen... Ancak; Buji contalarınında değiştiği bana söylendi, değişmiştir de, o kadar söktükten ve Ooo kadar para aldıktan sonra değiştirmemiş olamazlar... umarım..
Şunu mu anlamalıyım; Doğru işlem ve malzeme ile o bölgede hiç yağ olmaması gerekir? Sıfır yağ, tamamen kuru bir buji kablosu görülebilir mi?
Eger kapaklarin conta yuzeylerinde catlak vs yoksa ve conta tam olarak birlesim yuzeyini kapatiyorsa, o kanala yag girebilecek baska bir yer bilmiyorum. kanalda yag olmamasi gerekiyor.
Buji kablolarini temizleyin. buji kanallarina da balata spreyi tarzi temizleyicilerle bolca puskurtup kanaldaki birikmis/kalmis yagin cikmasini saglayin. sonrasinda 5dk kurumasini bekleyin(yaz sezonundayiz hemen kurur). sonra kanal icine temiz bir kagit havlu sokup yag kalip kalmadigini kontrol edin. buji kablolarini takip araci surun. ornegin 15 gun sonrasinda kablolari cikartip kontrol edin. yag var mi yok mu diye. eger yag varsa, yaglanmanin oldugu kanalin contasinda sizma vardir.
Ben iscilik yaparken titiz davranip soktugum parcalari tamamen temizliyorum. mazot/benzin, balata spreyi, motor temizleme sivilari hatta yeri geliyor parcasina gore sicak su ve deterjan. sizin isciligi yapan usta eger kanallarda temizleme yapmamissa, islem sirasinda veya daha onceden kalan yag birikintiside kablolara bulasmis olabilir.
Yakın zamanda bobin değiştirdim. Böyle bir yağlanma yoktu. Muhtemelen buji etrafında kapak içinde oring vardır diye düşünüyorum. Oring kullanılıyorsa kesit çapı yanlış seçilmiş olabilir. Yine öyleyse aynı çapta daha kalın oring seçilebilir. Veya kendine göre bir contası mı var orasını bilemiyorum.
Anlaşıldı... O kapaklar sökülecek... Aranan iş bulunmuştur. Peki.. Conta takımı almak gerekecek mi? Kapak contası en azından? Sökülünce, aynı contayı tekrar kullanmak mümkün mü? Ankara’da bulunur mu? Yoksa, İstanbul daki parçacılara mı bakacağım? En azından bujilerin O ringleri, sanayideki parçacılarda yok mudur?
(19-07-2019, Saat: 02:53)Borasu demiş ki: Anlaşıldı... O kapaklar sökülecek... Aranan iş bulunmuştur. Peki.. Conta takımı almak gerekecek mi? Kapak contası en azından? Sökülünce, aynı contayı tekrar kullanmak mümkün mü? Ankara’da bulunur mu? Yoksa, İstanbul daki parçacılara mı bakacağım? En azından bujilerin O ringleri, sanayideki parçacılarda yok mudur?
Conta eski ise sertleşmiş olabilir. Değişim daha sağlıklı olacaktır. Buji etrafı oring ise parçacı da vardır. Arıcan Raci ustaya sorabilirsiniz vardır onda. Haricinde daha kalın oring kullanılacaksa hidrolik malzeme satan yerlere bakmak lazım. Tabi buji etrafının oring olduğunu varsayarak konuşuyorum.
(19-07-2019, Saat: 02:53)Borasu demiş ki: Anlaşıldı... O kapaklar sökülecek... Aranan iş bulunmuştur. Peki.. Conta takımı almak gerekecek mi? Kapak contası en azından? Sökülünce, aynı contayı tekrar kullanmak mümkün mü? Ankara’da bulunur mu? Yoksa, İstanbul daki parçacılara mı bakacağım? En azından bujilerin O ringleri, sanayideki parçacılarda yok mudur?
ihtiyacin olan butun contalar bu resimdeki gibi. buyuk olanlar, kapagin contalari 4 tane olanlar bujilerin 12 tane olanlar da, kapak vidalarinin contalari.
aractaki contayi tekrar kullanabilirsiniz. Fakat kapak sokulurken conta zarar gormemesine dikkat etmek lazim. Ayrica contanin uzerine silikon gibi olan malzemeden surulmemis olmasi da gerekiyor.
Benim nacizane fikrim ise, tek tek bu contalari aramaktansa, seti komple alin daha uyguna gelecektir. amazondaki fiyata bakilirsa MAHLE marka set $19.50, ebay vs yerlerden Turkiye ye gonderen saticilar varsa, onlardan tedarik edebilirsiniz.