Arkadaşlar forum moderatörü olarak Subaru hakkında her şeye vakıf olmaya çalışmamız gerekiyor ki siz değerli üyelerimize daha iyi yardımcı olabilelim, sorunlarınıza daha isabetli teşhisler koyabilelim ve forumda daha verimli vakit geçirmenize katkımız olsun. Bugün denk geldiğim bir yazı da birisi "Bir şey alacağım zaman onun olumlu yönlerinden ziyade hakkındaki şikayetleri değerlendirmeye tabi tutarım çünkü övgü her yerde bulunur olumsuzluklar genelde gizlenir ya da göz ardı edilir" diye yazmıştı. Bende buna istinaden ufak bir araştırma yapayım dedim tüketicilerin seslerini duyurabildiği platformlar var bildiğiniz üzere. Bunlardan biri de Şikayetvar.com adlı site. Aslında bende Subaruyu almadan önce araştırmıştım diğer aklımdaki markalarla karşılaştırmıştım en az şikayet Subaru hakkındaydı ve halen durum çok değişmiş sayılmaz. Sizinle o şikayetleri paylaşacağım şimdi.
İlk şikayet tarihi 07/05/2014 son şikayet tarihi sie 01/03/2018
Subaru ile alakalı olmayan ama Subaru başlıklı olan 1 tane şikayet var onu koymadım o arkadaşın problemi Vergi Dairesiyle çünkü.
3 şikayet geri alınmış toplam 20 şikayet var bu şikayetlerin birinin ihaleyle alınan aracın markasının Subaru olmasından başka Subaru ile alakası yok toplamda 16 şikayet var arkadaşlar.
1) Subaru Araçlarda Yedek Parça Sorunu.
Subaru servisleri en basit araç tamponu için bile stok tutmuyor ve müşteriye en az 21 gün süre veriyor. Müşteri ilişkilerini aradım, yedek parça bulundurmadıklarını ihtiyaç durumuna göre sipariş açıp getirttiklerini söylediler.
2) Subaru'nun Stokta Yedek Parça Yetersizliği...
Bayraktar Otomotiv Subaru yedek parça yetersizliği nedeniyle mağduriyet, 21.11.2017 tarihinde Zonguldak Ereğli Subaru yetkili servisine bıraktığım aracım, merkez servis stoklarında parça bulundurulmaması sebebiyle yaklaşık bir aydır rehin durumundadır. Parçalar sadece arka tampon ve egzoz susturucusu. Parçaların neden gelemediğini sorduğumda ise, karşısındaki müşteriyi bu çağda lojistik süreçten haberi yokmuş gibi son derece alaycı bir tavırla idare eden bir personelle karşılaştım. Gerekli şikayetleri Subaru Amerika ve Japonya merkez ofislerine telefon ve e-mail yoluyla gerçekleştirdim.
3) Subaru Xv Servis Sorunu!
Subaru Xv sahibiyim. Aracımı parke ederken öndeki direğe çarptım. Subaru Bayraktar İstinye'ye götürdüm; kaput, tampon, ön panjur değişecek dendi ve 11.500 TL masraf çıkarıldı. Aracı servise bırakalı 5 hafta oluyor. Japonya'dan parça bekleniyor. Parçanın geleceği söylenen tarih 3 defa ötelendi. Son söylenen tarihe inansam mı bilemiyorum. Ardından da 15 gün tamirat sürermiş. Küçük bir hasar, 11.500 TL masraf ve 8 haftayı bulacak servis süreci. Sorularım: 1. Kaput, tampon, ön pancur gibi temel parçaların neden stoku tutulmaz ve haftalarca beklenir? 2. Bu tarihler sürekli ötelenir ve neden bir açıklama yapılamaz? 3. Bu kadar hasara nasıl 11.500 TL masraf çıkarılır. (Bu arada kaskom var bu hasarı karşılıyor ama rakam yine de içime sinmiyor) Özet: Subaru'nun anlayışı ve servisi sorunlu.
4) Subaru Servis Hizmet Ağı Ciddi Sorun.
Alırken mükemmel hissedersiniz, şehrinizde servisi olmayan Subaru’yu. Sonra arka cam sileceğiniz bozulur, en yakın servisi (200 km) uzaklıkta arasınız, sigortalar vs. Sağlamdır, geri kalan parçalar için 2 defa gidip gelmeyi teklif eder servis size, bu 800 km yol + 2 gün demek, parçayı temin edin 1 gün harcayıp 400 km yol gelip çözelim diyorsunuz. Servis tespit edilmiş parça siparişi için tekrarda 1 gün+ 400 km yol gitmenizi önerecek çok kolaymış gibi. Çok basit bir arıza için durum bu, ağır arızalardan Allah korusun, düşünmek istemiyorum. En sağlam araba da bozulabilir, bunu anlıyoruz ama şunu da anladık şehrinizde servisi olmayan araç Subaru'da olsa almayacakmışız.
5) Subaru Bayraktar'ın 3.5 Ay Süren Servisi
Halen garanti kapsamında olan Aralık 2015 model Subaru Levorg model aracım trafikte arkadan çarpma sebebiyle hasar aldı. Hasar tamiri için aracı Subaru Bayraktar İstinye'ye getirdik. Araç 28 Temmuz 2017 tarihinden 5 Eylül 2017 tarihine kadar Subaru Bayraktar'da kaldı. Tamirat, tampon değişimi, boyası, arka stop far değişimi ve bagaj kapağı tamirinden ibaret. Aracı teslim aldığımızda arka radarların (srvd) çalışmadığını gördük, tekrar servise döndük ve öğrendik ki Subaru Bayraktar aracın kaza sırasında hasar gören braketlerini tekrar kullanmış. Bize Japonya'dan yedek parça sipariş edeceklerini, aracı radar olmadan kullanmamızı söylediler, çaresiz kabul ettik. Japonya'dan parçanın gelmesi ve araca takılması Kasım 2017 başını buldu. Ama radar halen çalışmıyor. Bu işlemler yapılırken aracın aküsü (araç serviste yattığı için) bitti ve garantiden değişmesi 2 haftamızı aldı. Hakkımı arayacağım.
6) Subaru Servisinde Aracımın Zarar Görmesi.
Subaru Türkiye yetkili servisi Bayraktar Çekmeköy Subaru Servisten çıkan aracımın CD çalarının bozulması ve göğüs kaplamasında 2cm parça kopması dahil hasarların olması şikayetim ile araç geri çağrıldı. CD çalar arızasının kendilerinden olmadığını ama müşteri memnuniyeti için tamir ettireceklerini, göğüs hasarlarında ki hatalarını kabul ettiklerini ama göğüsün tamir edilemeyeceğini ve servisten tedarik edilemediği bilgisine istinaden değişmesinin de mümkün olmadığı, zaten CD çaların maliyetine katlanıldığı belirtilerek araç, göğüs kısmı hasarlı şekilde geri teslim edildi. Tarafıma CD çaların tamir bedeli ya da şartlı olarak yapıldığı belirtilmemesine rağmen bunun bahane edilmesinin müşteri memnuniyeti ile alakasının olmadığı da anlaşılmış oldu. Kaldı ki göğüs değişebilir bir üründür, kodu ve fiyatı da bellidir. Konu Subaru Türkiye'ye de iletilmesine rağmen hiçbir dönüş yapılmamıştır.
7) Subaru Yol Yardım Çalışmıyor!
Bekliyorum Subaru İmpreza aracımda uzun yolda giderken sağ teker bilyası arızalandı. Subaru Türkiye yol yardımı aradım. Bir telefon verdiler onu aradım bir bayan 10 dakikada kaydımı aldı beni arayacaklarını söylediler. Ben kendi imkânlarımla bir parça buldum yola çıktım yine aynı arıza ile yine kaldım. Bugün 3. gün Subaru yol yardım beni hala arayacak.
8) Subaru Garantili Araçta Parça Değişimi.
Subaru Forester araç aldım. Bir yılı doldurmadan Diesel partikül ve emisyon ve de aracın içinde mazot kokusu ve pis duman çıkartmaya başladı. Araç 2016 Aralık'tan itibaren aynı şikâyetlerle 3 kez götürdüm. Hatanın Diesel partikül hatası olduğunu fakat araç az kilometre yaptığı için tüm bu şikayetlerin normal olduğunu bayraktar otomotiv İstinye bayisi beyan etti. Parçanın 17000 TL olduğunu ifade ettiler. Yani pahalı bir parça olduğu için parçayı değiştirmek istemiyorlar/daha önce aynı nedenler devam ederse değişeceğini ifade edenler şimdi çok pahalı parça o yüzden hatalar normal diyor.
9) Subaru Servis Ağı Az!
Sayın yetkili, Subaru xv kullanıcısıyım ve aracımı severek kullanıyorum. Aracımla ilgili herhangi bir şikâyetim yok. Fakat servis ağınızdan şikâyetçiyim. Aracımı ben Muğla/Bodrum bölgesinde kullanıyorum. Globalleşen dünyada ve son yılların en popüler merkezi olan Bodrum'da sizinle birlikte 3-4 marka hariç tüm markaların yetkili servisleri var ve yeni yeni gelenlerde var. Belki bilmiyorsunuz ama ege bölgesindeki yetkili servisinizin en iyi müşterileri Bodrum bölgesinden gidiyor. Popüler olan bodrumda Subaru yetkili servisini görmek istiyoruz Muğla bölgesinde Bodrum ya da Bodrum'a yakın bir yerde yetkili servis açmanızı, bu bölge için çalışmalarınızı yapmanızı rica ederim.
10) Subaru Parçayı Almadı ve Paramı Vermedi
Motor sesinden şikâyetçi olarak gittim; rölanti motoru bozuk dediler. Çıkma bir parça taktılar 300 lira aldılar gönderdiler. Daha sonra yetkili servise gittim aynı sorundan baktılar ki takılan parça benim forester modelinin değil üstelik rölanti motorundan kaynaklanan bir sorunda değilmiş. Onların parçayı geri götürdüm verip paramı alayım diye üstüne bir de atar yaptılar. Oysaki takarken 15 gün içinde bir şey olursa geri alırız demişlerdi.
11) Subaru Yanlış İşlemlere Ödediğim Ücretler.
İşi yapan yetkili servis Doğanlar Subaru Topkapı. Titreşim sebebiyle subapları değiştirdik 200 km normal kullanımdan sonra araba bitti. Servis sorumluluk almadı. LPG'den denildi. Başka servise uğradık o da o2 sensor dedi. O süreçte 02 sensor, maf sensor getirdik yurt dışından, arabayı düzeltemedik. Yazılım güncelleme vs. Dün hesapladım bir yıllık süreçte sadece sensörlere 2000 TL harcadım. Sonra subapları yeniden kontrole karar verdik bir usta bulduk. Meğer problem düzgün yapılmamış subap işçiliği. 2000 TL yakın ona ödedim. Araç teste 2500 km gitti problem yok. Keyifle sürdüğüm aracıma 7000 TL yakın para harcamak zorunda bırakıldım. Neden yukarıda saydıklarım yüzünden. Doğanlar Subaru Yetkili Servisten aldıkları 3000 TL ücreti geri ödemelerini istiyorum.
12) Subaru Üretim Hatası
Subaru x v model aracımın vites harfleri yazan kısmının kenarlarına basan üst plastik kısım sallanarak alt zemine sürterek çizilmelere neden olmuş, firma ile sorunu paylaşmama rağmen sonuç alınamamıştır.
Fotolar linkte mevcuttur arkadaşlar : https://www.sikayetvar.com/subaru-uretim-hatasi
13) Subaru İstinye Yetkili Servisi.
Size şu kadarını söyleyebilirim. Sağ ön farım su alıyordu. İstinye servise bunu yaptırtıp 400 lira verdikten sonra yaptığım yetkili servis araştırmasında en pahalısının İstinye servisi olduğunu içim acıyarak öğrenmiş oldum. Onlara bunu söylediğimde kaliteli parçalar kullandıklarını söylediler ama değişen bir parça falan yok. Aynı cam temizlenip takıldı. Her yetkili servisin iş gücünü, ciddi farklarla kafaya göre yapmasını da ayrıca mide bulandırıcı buluyorum.
14) Subaru Yetkili Servisi Aracımı Tamir Edemiyor.
21.03.2015’te İzmit Oto Teknik yetkili servise ful bakım ve kontrol için götürdüğüm aracımın bakım ve kontrolünün yapılmamış olduğu ve servis sonrasında aracımdan sesler geldiği, direksiyonda titreme olduğu ve işimden dolayı bir müddet bu şekilde kullandığım aracı 04/06/2015 de tekrardan servise götürdüm. Sorunun sırayla bujiler, fren balatası ve lastiklerden kaynaklandığı söylenerek bana gereksiz yere 1600 TL masraf yaptırıldı (faturalarım mevcuttur) ve sorunum hala çözülemedi. Bugüne kadar toplamda 2787 TL masrafın tarafıma iade edilmesini, aracımın başka marka yetkili servislerce tamir yoluna gideceğimi ayrıca Subaru gibi dünya markası bir firmaya bu durumu yakıştıramadım ve kınıyorum.
15) Subaru Bayraktar Servisi Ekspertiz Yetersizliği!
Yaklaşık 1 ay önce İzmir Gaziemir Bayraktar Subaru yetkili servisinde satın almak istediğim bir aracı (2008 model subaru forester 2.5 xt) ekspertiz yaptırdım. 2 saat süren ve karşılığında 200 TL hizmet bedeli alınan ekspertiz sonucunda 3-4 madde (toplamda 800 TL civarı tutan) bulundu aracı alıp İstanbul'da ki yetkili servise getirdiğimde araçta 6500 TL masraf çıktı. Bu masrafları yaptırdıktan 3 hafta sonra aracın contasının hasarlı olması sebebi ile bu sefer 4000 TL lik daha masraf çıktı. Aracı aldıktan sonra 1 ay olmadan bana 10 bin TL masraf çıkaran aracı İzmir Bayraktar nasıl temiz araç diyebildi ve neden ısrarlarıma rağmen hizmet bedeli aldığı ekspertize rapor vermedi?
16) Subaru Personeli Verilen Vaatleri Yerine Getirmiyor.
Araştırmalarımda daha önce bazı kişilere de benzer şeyler yaptıklarını duydum. Subaru bayisi olan bu kişiler aynı zamanda gıda işiyle de uğraşıyor. Alenen verdikleri sözleri yerine getirmeyip, telefonlara cevap vermeyip sözü birbirlerinin üstüne atan bu şirket, 3 ay olmasına rağmen halen verdikleri sözü tutmadılar. Ne zaman arasak cevap vermiyorlar. Başka numaradan aradığımızda ise biz olduğumuzu anlayınca toplantıdayım, çok meşgulüm ben sizi 5 dakikaya arayım gibi cümlelerle halen oyalamaya devam ediyorlar.
İlk şikayet tarihi 07/05/2014 son şikayet tarihi sie 01/03/2018
Subaru ile alakalı olmayan ama Subaru başlıklı olan 1 tane şikayet var onu koymadım o arkadaşın problemi Vergi Dairesiyle çünkü.
3 şikayet geri alınmış toplam 20 şikayet var bu şikayetlerin birinin ihaleyle alınan aracın markasının Subaru olmasından başka Subaru ile alakası yok toplamda 16 şikayet var arkadaşlar.
1) Subaru Araçlarda Yedek Parça Sorunu.
Subaru servisleri en basit araç tamponu için bile stok tutmuyor ve müşteriye en az 21 gün süre veriyor. Müşteri ilişkilerini aradım, yedek parça bulundurmadıklarını ihtiyaç durumuna göre sipariş açıp getirttiklerini söylediler.
2) Subaru'nun Stokta Yedek Parça Yetersizliği...
Bayraktar Otomotiv Subaru yedek parça yetersizliği nedeniyle mağduriyet, 21.11.2017 tarihinde Zonguldak Ereğli Subaru yetkili servisine bıraktığım aracım, merkez servis stoklarında parça bulundurulmaması sebebiyle yaklaşık bir aydır rehin durumundadır. Parçalar sadece arka tampon ve egzoz susturucusu. Parçaların neden gelemediğini sorduğumda ise, karşısındaki müşteriyi bu çağda lojistik süreçten haberi yokmuş gibi son derece alaycı bir tavırla idare eden bir personelle karşılaştım. Gerekli şikayetleri Subaru Amerika ve Japonya merkez ofislerine telefon ve e-mail yoluyla gerçekleştirdim.
3) Subaru Xv Servis Sorunu!
Subaru Xv sahibiyim. Aracımı parke ederken öndeki direğe çarptım. Subaru Bayraktar İstinye'ye götürdüm; kaput, tampon, ön panjur değişecek dendi ve 11.500 TL masraf çıkarıldı. Aracı servise bırakalı 5 hafta oluyor. Japonya'dan parça bekleniyor. Parçanın geleceği söylenen tarih 3 defa ötelendi. Son söylenen tarihe inansam mı bilemiyorum. Ardından da 15 gün tamirat sürermiş. Küçük bir hasar, 11.500 TL masraf ve 8 haftayı bulacak servis süreci. Sorularım: 1. Kaput, tampon, ön pancur gibi temel parçaların neden stoku tutulmaz ve haftalarca beklenir? 2. Bu tarihler sürekli ötelenir ve neden bir açıklama yapılamaz? 3. Bu kadar hasara nasıl 11.500 TL masraf çıkarılır. (Bu arada kaskom var bu hasarı karşılıyor ama rakam yine de içime sinmiyor) Özet: Subaru'nun anlayışı ve servisi sorunlu.
4) Subaru Servis Hizmet Ağı Ciddi Sorun.
Alırken mükemmel hissedersiniz, şehrinizde servisi olmayan Subaru’yu. Sonra arka cam sileceğiniz bozulur, en yakın servisi (200 km) uzaklıkta arasınız, sigortalar vs. Sağlamdır, geri kalan parçalar için 2 defa gidip gelmeyi teklif eder servis size, bu 800 km yol + 2 gün demek, parçayı temin edin 1 gün harcayıp 400 km yol gelip çözelim diyorsunuz. Servis tespit edilmiş parça siparişi için tekrarda 1 gün+ 400 km yol gitmenizi önerecek çok kolaymış gibi. Çok basit bir arıza için durum bu, ağır arızalardan Allah korusun, düşünmek istemiyorum. En sağlam araba da bozulabilir, bunu anlıyoruz ama şunu da anladık şehrinizde servisi olmayan araç Subaru'da olsa almayacakmışız.
5) Subaru Bayraktar'ın 3.5 Ay Süren Servisi
Halen garanti kapsamında olan Aralık 2015 model Subaru Levorg model aracım trafikte arkadan çarpma sebebiyle hasar aldı. Hasar tamiri için aracı Subaru Bayraktar İstinye'ye getirdik. Araç 28 Temmuz 2017 tarihinden 5 Eylül 2017 tarihine kadar Subaru Bayraktar'da kaldı. Tamirat, tampon değişimi, boyası, arka stop far değişimi ve bagaj kapağı tamirinden ibaret. Aracı teslim aldığımızda arka radarların (srvd) çalışmadığını gördük, tekrar servise döndük ve öğrendik ki Subaru Bayraktar aracın kaza sırasında hasar gören braketlerini tekrar kullanmış. Bize Japonya'dan yedek parça sipariş edeceklerini, aracı radar olmadan kullanmamızı söylediler, çaresiz kabul ettik. Japonya'dan parçanın gelmesi ve araca takılması Kasım 2017 başını buldu. Ama radar halen çalışmıyor. Bu işlemler yapılırken aracın aküsü (araç serviste yattığı için) bitti ve garantiden değişmesi 2 haftamızı aldı. Hakkımı arayacağım.
6) Subaru Servisinde Aracımın Zarar Görmesi.
Subaru Türkiye yetkili servisi Bayraktar Çekmeköy Subaru Servisten çıkan aracımın CD çalarının bozulması ve göğüs kaplamasında 2cm parça kopması dahil hasarların olması şikayetim ile araç geri çağrıldı. CD çalar arızasının kendilerinden olmadığını ama müşteri memnuniyeti için tamir ettireceklerini, göğüs hasarlarında ki hatalarını kabul ettiklerini ama göğüsün tamir edilemeyeceğini ve servisten tedarik edilemediği bilgisine istinaden değişmesinin de mümkün olmadığı, zaten CD çaların maliyetine katlanıldığı belirtilerek araç, göğüs kısmı hasarlı şekilde geri teslim edildi. Tarafıma CD çaların tamir bedeli ya da şartlı olarak yapıldığı belirtilmemesine rağmen bunun bahane edilmesinin müşteri memnuniyeti ile alakasının olmadığı da anlaşılmış oldu. Kaldı ki göğüs değişebilir bir üründür, kodu ve fiyatı da bellidir. Konu Subaru Türkiye'ye de iletilmesine rağmen hiçbir dönüş yapılmamıştır.
7) Subaru Yol Yardım Çalışmıyor!
Bekliyorum Subaru İmpreza aracımda uzun yolda giderken sağ teker bilyası arızalandı. Subaru Türkiye yol yardımı aradım. Bir telefon verdiler onu aradım bir bayan 10 dakikada kaydımı aldı beni arayacaklarını söylediler. Ben kendi imkânlarımla bir parça buldum yola çıktım yine aynı arıza ile yine kaldım. Bugün 3. gün Subaru yol yardım beni hala arayacak.
8) Subaru Garantili Araçta Parça Değişimi.
Subaru Forester araç aldım. Bir yılı doldurmadan Diesel partikül ve emisyon ve de aracın içinde mazot kokusu ve pis duman çıkartmaya başladı. Araç 2016 Aralık'tan itibaren aynı şikâyetlerle 3 kez götürdüm. Hatanın Diesel partikül hatası olduğunu fakat araç az kilometre yaptığı için tüm bu şikayetlerin normal olduğunu bayraktar otomotiv İstinye bayisi beyan etti. Parçanın 17000 TL olduğunu ifade ettiler. Yani pahalı bir parça olduğu için parçayı değiştirmek istemiyorlar/daha önce aynı nedenler devam ederse değişeceğini ifade edenler şimdi çok pahalı parça o yüzden hatalar normal diyor.
9) Subaru Servis Ağı Az!
Sayın yetkili, Subaru xv kullanıcısıyım ve aracımı severek kullanıyorum. Aracımla ilgili herhangi bir şikâyetim yok. Fakat servis ağınızdan şikâyetçiyim. Aracımı ben Muğla/Bodrum bölgesinde kullanıyorum. Globalleşen dünyada ve son yılların en popüler merkezi olan Bodrum'da sizinle birlikte 3-4 marka hariç tüm markaların yetkili servisleri var ve yeni yeni gelenlerde var. Belki bilmiyorsunuz ama ege bölgesindeki yetkili servisinizin en iyi müşterileri Bodrum bölgesinden gidiyor. Popüler olan bodrumda Subaru yetkili servisini görmek istiyoruz Muğla bölgesinde Bodrum ya da Bodrum'a yakın bir yerde yetkili servis açmanızı, bu bölge için çalışmalarınızı yapmanızı rica ederim.
10) Subaru Parçayı Almadı ve Paramı Vermedi
Motor sesinden şikâyetçi olarak gittim; rölanti motoru bozuk dediler. Çıkma bir parça taktılar 300 lira aldılar gönderdiler. Daha sonra yetkili servise gittim aynı sorundan baktılar ki takılan parça benim forester modelinin değil üstelik rölanti motorundan kaynaklanan bir sorunda değilmiş. Onların parçayı geri götürdüm verip paramı alayım diye üstüne bir de atar yaptılar. Oysaki takarken 15 gün içinde bir şey olursa geri alırız demişlerdi.
11) Subaru Yanlış İşlemlere Ödediğim Ücretler.
İşi yapan yetkili servis Doğanlar Subaru Topkapı. Titreşim sebebiyle subapları değiştirdik 200 km normal kullanımdan sonra araba bitti. Servis sorumluluk almadı. LPG'den denildi. Başka servise uğradık o da o2 sensor dedi. O süreçte 02 sensor, maf sensor getirdik yurt dışından, arabayı düzeltemedik. Yazılım güncelleme vs. Dün hesapladım bir yıllık süreçte sadece sensörlere 2000 TL harcadım. Sonra subapları yeniden kontrole karar verdik bir usta bulduk. Meğer problem düzgün yapılmamış subap işçiliği. 2000 TL yakın ona ödedim. Araç teste 2500 km gitti problem yok. Keyifle sürdüğüm aracıma 7000 TL yakın para harcamak zorunda bırakıldım. Neden yukarıda saydıklarım yüzünden. Doğanlar Subaru Yetkili Servisten aldıkları 3000 TL ücreti geri ödemelerini istiyorum.
12) Subaru Üretim Hatası
Subaru x v model aracımın vites harfleri yazan kısmının kenarlarına basan üst plastik kısım sallanarak alt zemine sürterek çizilmelere neden olmuş, firma ile sorunu paylaşmama rağmen sonuç alınamamıştır.
Fotolar linkte mevcuttur arkadaşlar : https://www.sikayetvar.com/subaru-uretim-hatasi
13) Subaru İstinye Yetkili Servisi.
Size şu kadarını söyleyebilirim. Sağ ön farım su alıyordu. İstinye servise bunu yaptırtıp 400 lira verdikten sonra yaptığım yetkili servis araştırmasında en pahalısının İstinye servisi olduğunu içim acıyarak öğrenmiş oldum. Onlara bunu söylediğimde kaliteli parçalar kullandıklarını söylediler ama değişen bir parça falan yok. Aynı cam temizlenip takıldı. Her yetkili servisin iş gücünü, ciddi farklarla kafaya göre yapmasını da ayrıca mide bulandırıcı buluyorum.
14) Subaru Yetkili Servisi Aracımı Tamir Edemiyor.
21.03.2015’te İzmit Oto Teknik yetkili servise ful bakım ve kontrol için götürdüğüm aracımın bakım ve kontrolünün yapılmamış olduğu ve servis sonrasında aracımdan sesler geldiği, direksiyonda titreme olduğu ve işimden dolayı bir müddet bu şekilde kullandığım aracı 04/06/2015 de tekrardan servise götürdüm. Sorunun sırayla bujiler, fren balatası ve lastiklerden kaynaklandığı söylenerek bana gereksiz yere 1600 TL masraf yaptırıldı (faturalarım mevcuttur) ve sorunum hala çözülemedi. Bugüne kadar toplamda 2787 TL masrafın tarafıma iade edilmesini, aracımın başka marka yetkili servislerce tamir yoluna gideceğimi ayrıca Subaru gibi dünya markası bir firmaya bu durumu yakıştıramadım ve kınıyorum.
15) Subaru Bayraktar Servisi Ekspertiz Yetersizliği!
Yaklaşık 1 ay önce İzmir Gaziemir Bayraktar Subaru yetkili servisinde satın almak istediğim bir aracı (2008 model subaru forester 2.5 xt) ekspertiz yaptırdım. 2 saat süren ve karşılığında 200 TL hizmet bedeli alınan ekspertiz sonucunda 3-4 madde (toplamda 800 TL civarı tutan) bulundu aracı alıp İstanbul'da ki yetkili servise getirdiğimde araçta 6500 TL masraf çıktı. Bu masrafları yaptırdıktan 3 hafta sonra aracın contasının hasarlı olması sebebi ile bu sefer 4000 TL lik daha masraf çıktı. Aracı aldıktan sonra 1 ay olmadan bana 10 bin TL masraf çıkaran aracı İzmir Bayraktar nasıl temiz araç diyebildi ve neden ısrarlarıma rağmen hizmet bedeli aldığı ekspertize rapor vermedi?
16) Subaru Personeli Verilen Vaatleri Yerine Getirmiyor.
Araştırmalarımda daha önce bazı kişilere de benzer şeyler yaptıklarını duydum. Subaru bayisi olan bu kişiler aynı zamanda gıda işiyle de uğraşıyor. Alenen verdikleri sözleri yerine getirmeyip, telefonlara cevap vermeyip sözü birbirlerinin üstüne atan bu şirket, 3 ay olmasına rağmen halen verdikleri sözü tutmadılar. Ne zaman arasak cevap vermiyorlar. Başka numaradan aradığımızda ise biz olduğumuzu anlayınca toplantıdayım, çok meşgulüm ben sizi 5 dakikaya arayım gibi cümlelerle halen oyalamaya devam ediyorlar.