Herkese merhabalar ; 2004 model forester 2.0 XT sahibiyim. Aracım 256.000 KM'de ve hiç tüp takılmamış. Yakıtı hep Shell'den V Power alınmış bakımları zamanında yapılmış bayandan aldım. Aldığım kişi araba 80'i geçmedi hiç demişti. Benzin ile araca binmek istiyorum ancak malum benzin fiyatları artış içerisinde. Ustalara sordum , internette de araştırdım. fakat bir türlü kafamda oturtamadım. bu araça tüp taktırmanın ne gibi zararları olabilir. Malum Km yüksek motora zarar verip bana büyük masraflar çıkarır mı? Bazı ustalar abi tüp takcaksan subaruya binme diyor. Bazıları bişey olmaz AFR ayarı yapılıp iyi marka bir tüp ile iyi montajda hiç bir sıkıntı yaşamazsın diyor. 40 - 50 Km bir Sübap ayarı yaptırman gerekir diyenler var. 10-20 bin TL masraf çıkarır saatli bomba diyenler var. Sizlerin bu konuda bilgisi tecrübesi fazla bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz ? Kafam allak bullak nasıl yapsam bilemedim bu konuda yaşadıklarınızı tecrübe ve bilgilerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca lpg taktırmak istesek Ankara 'da bu işi yapan özellikle subaru konusunda yetkin yerler neresidir ? (Daha önceki alman arabalarıma kayra otogaz da tüp taktırmıştım. ancak subaru konusunda quattro garaj iyi duydum sizin fikirleriniz nelerdir bu konuda?) Beni aydınlatmanızı umarak hepinize teşekkür ediyorum.
Bununla ilgili forumumuzun youtube kanalinda subaru ve lpg iliskisini supap sorunlarini dogru afr ayari ile surulurse ne gibi sorunlari asabilecegimizi anlatan videolar var.onlari izlemenizi tavsiye ederim
Aracınız hayırlı olsun. Aracınizi uzun süre kullanacak iseniz LPG montajı tabiki kacinilmaz sondur. Doğru montaj ve doğru ayar ile sorunsuz binersiniz demek aslında doğru olmaz. Ama doğru montaj ve dogru Afr ayarı ile LPG li bir subaruyu uzunca bir dönem kullanır, sistemi amorti eder ve kara geçersiniz.
Kayra otogaz hem forum uyemiz hemde bu işin hassasiyetlerini bilen firma. Çoğu üyemiz montaj işlerini bu firmaya yaptırmıştır. Gidip konuşmamızı ve dursun beyden bilgi almanızı öneririm.
LPG kaynakli Subaru sorunlarına gelirsek. Aşırı yuksek devirde kullanım, yanlış yağ seçimi, ve yanlış ayarlardan kaynaklanan subap oturması, subap uzaması, subap sikmasi vs gibi silidnir üst kapakta meydana gelen sorunlar bunların başında gelir. Subap ayar yada subap değişimi ile bu sorun halledilir. Atmosferik modellerden daha çok turbolu modelelrde bu arizalar yine montaj, ayar ve kullanıcının tarzina göre daha erken baş gösterir. LPG montajından ortalama 40 bn km sonra rolanti dengesine bozukluk, çekişte isteksizlik, alt devirlerde cansizlik vs gibi belirtiler ile kendini belli etmeye başlar. Bu aşama erkem teshis ile mudehale edilirse ortalama 1500 TL gibi bir rakama subap ayarı yapılarak araç tekrar eski sorunsuz haline döndürülür. Teşhis konmaz hatalar başka yerde aranır yada mudehale bir şekilde geç yapılırsa bu sefer bu sorunun çözümü subap değişimine kadar gdier. Bununda malieyeti ortalama 5 bn TL dir. Siz LPG ile yaptığınız tasarrufu düşünürseniz bu masraf zaten kendini amorti etmiş durumda olacaktır.
Bildiğim kadarıyla xt lerde hararet olayı lpg işin içine girince biraz yükseliyor. Daha kalın radyatör ile sorun çözülüyor. Bu durum ile ilgili konu da vardı forumda. Lpg de bilinen sıkıntılar her araç için geçerli ancak sizin aracın süpab durumu kötü ise süpab sıkıntısı çıkarmasını daha erken zamana almış olursunuz lpg ile. Lpg olayında montaj işçiliği ve ince ayar önemli. Süpab için kompresyon testi yaptırıp durumu öğrenilebilir. Bu tür işler için Arıcan Subaruya güvenle gidebilirsiniz. Süpab durumunuz iyi ise radyatör değişimi sonrası düzgün bir montaj ve ayar ile bence sorunsuz binilir. Quattro garage benim de bildiğim kadarıyla bu işte iyi. Forumumuz üyesi @"Kayra Otogaz" da bilinçli montaj yapanlardan. Süpab ayarı da lpg ayaranın düzgün olup olmamasına bağlı olarak erken veya geç bozulabiliyor. Benim aracım olan legacy ile aldıktan sonra 40-45 bin km yol yaptım. Bu km nin yarısına yakını da ucuz enjektör ve iyi olmayan ayar ile geçti. Yakın zamanda daha iyi enjektörler taktım. İlk 10-15 bin km afr ayarsız ve birinci sensör bozuk olarak geçti. Süpab sıkıntısı yaşamadım henüz.
iyi bir yerde, iyi bir ayar ve çok iyi bir montaj ile tabii ki aracı da çok fazla sıkıştırmadan kullanırsanız uzunca bir süre problemsiz kullanırsınız hocam.kayra otogaz subaru da tecrübelidir.tercih edebilirsiniz derim şahsen.
Merhaba, Lpg bağlatıpta sıkıntı yaşamamak imkansız ancak buradaki sorun diye tabir ettiğimiz etmenler öncelik sibop yanması sıkıntısı.Benzinli bir araç birçok sibop ve ateşlem konusundaki sıkıntıyı tolere eder farketmezsiniz bile ancak Lpg bağlı bir araç bunu hissetirir.Normalde sibop problemini atıyorum 300 bin km de verecekse Lpg'de bu 40 binde olabilir 100 bin sonrada görebilirsiniz.Önemli olan sizin ne kadar yol yaptığınız yaptığınız km sorun çıktığındaki masrafları tolere ediyor ve kar yaptırıyor ise mantıklı bence.Aracınızın gücüne uygun bir kit ve kaliteli bir işçilik afr ayarı ile sıkıntı çıkması ötelenebilir.Sıkıntılar olmaya başladığında erken teşhisler ile 1000 ila 2000 tl arasına ayar yapılıp bir o kadar dahaha yol yapılabilir.Bu arada Sibop komple yandığında 5000 - 7000 aralığında bir masraf söylüyor genelde servisler bilginiz olsun.Az km yapıyorsanız benzinli binmek en sağlıklısı çok kullanıyor iseniz Lpg ekonomik olacaktır.
Çok da takılmamak lazım emin ellerde düzgün bir montaj + Afr ayarı yaptırıp benzin sağlığında binersiniz 25 bin km binseniz zaten lpg yi de subap masrafı çıkacaksa onu da amorti edersiniz.
(03-07-2019, Saat: 18:08)Slovan demiş ki: Yeni aracınız hayırlı olsun, Ankarada ikamet ettiğinize göre güvenli ellerdesiniz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
İnşallah öyledir
(03-07-2019, Saat: 18:54)nitro37 demiş ki: Aracınız hayırlı olsun. Aracınizi uzun süre kullanacak iseniz LPG montajı tabiki kacinilmaz sondur. Doğru montaj ve doğru ayar ile sorunsuz binersiniz demek aslında doğru olmaz. Ama doğru montaj ve dogru Afr ayarı ile LPG li bir subaruyu uzunca bir dönem kullanır, sistemi amorti eder ve kara geçersiniz.
Kayra otogaz hem forum uyemiz hemde bu işin hassasiyetlerini bilen firma. Çoğu üyemiz montaj işlerini bu firmaya yaptırmıştır. Gidip konuşmamızı ve dursun beyden bilgi almanızı öneririm.
LPG kaynakli Subaru sorunlarına gelirsek. Aşırı yuksek devirde kullanım, yanlış yağ seçimi, ve yanlış ayarlardan kaynaklanan subap oturması, subap uzaması, subap sikmasi vs gibi silidnir üst kapakta meydana gelen sorunlar bunların başında gelir. Subap ayar yada subap değişimi ile bu sorun halledilir. Atmosferik modellerden daha çok turbolu modelelrde bu arizalar yine montaj, ayar ve kullanıcının tarzina göre daha erken baş gösterir. LPG montajından ortalama 40 bn km sonra rolanti dengesine bozukluk, çekişte isteksizlik, alt devirlerde cansizlik vs gibi belirtiler ile kendini belli etmeye başlar. Bu aşama erkem teshis ile mudehale edilirse ortalama 1500 TL gibi bir rakama subap ayarı yapılarak araç tekrar eski sorunsuz haline döndürülür. Teşhis konmaz hatalar başka yerde aranır yada mudehale bir şekilde geç yapılırsa bu sefer bu sorunun çözümü subap değişimine kadar gdier. Bununda malieyeti ortalama 5 bn TL dir. Siz LPG ile yaptığınız tasarrufu düşünürseniz bu masraf zaten kendini amorti etmiş durumda olacaktır.
Teşekkürler kafamdaki sorular daha da netleşti şimdi öncelikle hesap yapıp değip değmeyeceğine bakmak gerekiyor. Kayra otogazı biliyorum. Daha önceki iki aracıma da tufan usta tüp takmıştı. işçilikleri gayet güzel bir de quattro garaj bekir usta ismini çok duymuştum. Bu subap olayı aslında normal ve olabilecek bir durum anladığım kadarıyla peki subaru da üst kapağı sökmek için komple motor mu indirmek gerekiyor böyle birşey var mıdır ?