önce XV, sonrasında uzunca bir süre 2.0TD forester kullanmış bir olarak, şimdilerde e-boxer forester kullanıyorum. izlenimimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
1. 2.0TD forester'dan sonra aracın torque açlığını en hafif yokuşta dahi çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. aracın çıplak ağırlığı 1750 kg civarında olduğundan torque ihtiyacı azımsanmayacak derecede kendini gösteriyor.
2. yakıt sarfiyatını düşünerek, sabırlı ve sakin kullanmaya özen gösteriyorum. devir ibresinin 2500 - 3000'den yukarı çıkmaması için özellikle ihtimam gösteriyorum. yakıt ortalamam 7.0 ile 7.5 civarında görünüyor.
3. hibrit sistem, fena çalışmıyor. kalkışta elektrikli motor ile kalkmıyor, elektrikli motor kalkışa yardımcı oluyor. ana motorun pilleri şarj etmesi için ayağınızı sürekli gaz pedalında tutmaktan kaçınmalısınız. araç mevcut hızıyla "süzüldüğü" sırada -- yani ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde -- ana motor pillere elektrik depoluyor. ayağınızı gaz pedalından çekmeden yapacağınız sürüş pillerin şarj olmasını engelleyecektir.
4. düz bir satıhta --karadeniz sahil yolu-- 1500 civarında bir motor devriyle 90-100 km hızla rahatça gidebildiğimi gördüm. motorun 2000 cc olması ilkin yakıt sarfiyatı açısından beni korkutmuştu; ancak, bu devirlerde bu hızlarda gidince motor beklenenden çok daha az yakıt harcıyor. tam emin olmamakla beraber, bu tür bir sürüş esnasında ana motor ihtiyacı olan gücün bir kısmını elektrikli motordan alıyor olabilir.
5. yeni forester donanım olarak oldukça dolu. eyesight güzel çalışıyor. yağmurun çok yağdığı zamanlarda ön camda oluşan buğu sebebiyle görüş alamadığından eyesight kendini iptal ediyor.
6. izmir - bursa otobanını 3.500 - 4.000 devirden aşağı düşmeden katettiğimde yakıt sarfiyatı 13 lt lere kadar çıkmıştı. ancak aracın maruz kaldığı rüzgar direncinin haddinden fazla olduğunu not düşmek zorundayım. öyle ki araç bu rüzgara karşı yol almakta çok zorlanmıştı. 13 lt nin 1 lt si bu dirençten kaynaklanmıştır kanaatindeyim.
7. yol sesini nispeten fazla alıyor. motor sesini, 4000 civarı devirden sonra iyice duyuyorsunuz. rüzgar sesini de 120 km civarı hızdan sonra alıyor. subaru bunu bilerek de yapmış olabilir. araç bir spor araç gibi dizayn edilmiş. aracı kullanırken bir crossoverdan ziyade bir spor araç kullanıyorsunuz izlenimine kapılıyorsunuz. özellikle motor sesini sürücü duymak istiyor düşüncesiyle içeri yansıtmayı tercih etmiş olabilir subaru. bilemiyorum.
8. boxer motor çok güzel ve pürüzsüz, titreşimsiz çalışıyor. 3500 - 4000 devirden sonra sesi içeride net duyuyorsunuz.
9. koltuklar, önceki neslin koltuklarına nazaran daha bir otomobil koltuğu gibi olmuş. önceki nesil foresterlarda koltuklar daha farklıydı. bir sandalyede oturuyor hissine kapılıyordunuz. bunda öyle değil. bir sedan araç kullanıyorsunuz hissi daha kuvvetli oluyor.
10. yakıt deposu 48 lt. hibrit sisteme yer açabilmek için böyle yapmışlar. 2000 - 3000 devir arasında bir motor gücüyle erişebildiğiniz hızla yolculuk yapmayı kabullenirseniz -ki bu hız takriben 110 - 130 km arası bir yere denk geliyor- tam dolu bir depo size uzun yolda 500 - 550 km, şehir içinde ise 400 - 450 km civarında bir menzil sağlıyor.
11. bu aracı kullanmak keyfili mi? bence, evet. bir spor araba kullanıyorsunuz hissine kapılıyorsunuz. daha önce kullandığım 2.0TD forerster'ı kullanırken de çok keyif alıyordum; ancak onun sağladığı keyif, torque bolluğundan kaynaklanan keyifti. bundaki durum, çok daha farklı. çok daha rafine bir sürüş deneyimi sağlıyor.
12. hibrit sistemin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. 16 PS'lik bir motor, beklenenin çok altında kalıyor.
13. araç her çalıştırıldığında radyo/multi medya sistemi kendiliğinden açılıyor; bunu otomatik olarak kapatma seçeneğini bulamadım. benim gibi radyoyla arası pek olmayanlar için bu, bir süre sonra can sıkıcı olabiliyor.
şimdilik aklıma gelenler bunlar. herkese keyifli, güvenli, kazasız, belasız sürüşler diliyorum.
1. 2.0TD forester'dan sonra aracın torque açlığını en hafif yokuşta dahi çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. aracın çıplak ağırlığı 1750 kg civarında olduğundan torque ihtiyacı azımsanmayacak derecede kendini gösteriyor.
2. yakıt sarfiyatını düşünerek, sabırlı ve sakin kullanmaya özen gösteriyorum. devir ibresinin 2500 - 3000'den yukarı çıkmaması için özellikle ihtimam gösteriyorum. yakıt ortalamam 7.0 ile 7.5 civarında görünüyor.
3. hibrit sistem, fena çalışmıyor. kalkışta elektrikli motor ile kalkmıyor, elektrikli motor kalkışa yardımcı oluyor. ana motorun pilleri şarj etmesi için ayağınızı sürekli gaz pedalında tutmaktan kaçınmalısınız. araç mevcut hızıyla "süzüldüğü" sırada -- yani ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde -- ana motor pillere elektrik depoluyor. ayağınızı gaz pedalından çekmeden yapacağınız sürüş pillerin şarj olmasını engelleyecektir.
4. düz bir satıhta --karadeniz sahil yolu-- 1500 civarında bir motor devriyle 90-100 km hızla rahatça gidebildiğimi gördüm. motorun 2000 cc olması ilkin yakıt sarfiyatı açısından beni korkutmuştu; ancak, bu devirlerde bu hızlarda gidince motor beklenenden çok daha az yakıt harcıyor. tam emin olmamakla beraber, bu tür bir sürüş esnasında ana motor ihtiyacı olan gücün bir kısmını elektrikli motordan alıyor olabilir.
5. yeni forester donanım olarak oldukça dolu. eyesight güzel çalışıyor. yağmurun çok yağdığı zamanlarda ön camda oluşan buğu sebebiyle görüş alamadığından eyesight kendini iptal ediyor.
6. izmir - bursa otobanını 3.500 - 4.000 devirden aşağı düşmeden katettiğimde yakıt sarfiyatı 13 lt lere kadar çıkmıştı. ancak aracın maruz kaldığı rüzgar direncinin haddinden fazla olduğunu not düşmek zorundayım. öyle ki araç bu rüzgara karşı yol almakta çok zorlanmıştı. 13 lt nin 1 lt si bu dirençten kaynaklanmıştır kanaatindeyim.
7. yol sesini nispeten fazla alıyor. motor sesini, 4000 civarı devirden sonra iyice duyuyorsunuz. rüzgar sesini de 120 km civarı hızdan sonra alıyor. subaru bunu bilerek de yapmış olabilir. araç bir spor araç gibi dizayn edilmiş. aracı kullanırken bir crossoverdan ziyade bir spor araç kullanıyorsunuz izlenimine kapılıyorsunuz. özellikle motor sesini sürücü duymak istiyor düşüncesiyle içeri yansıtmayı tercih etmiş olabilir subaru. bilemiyorum.
8. boxer motor çok güzel ve pürüzsüz, titreşimsiz çalışıyor. 3500 - 4000 devirden sonra sesi içeride net duyuyorsunuz.
9. koltuklar, önceki neslin koltuklarına nazaran daha bir otomobil koltuğu gibi olmuş. önceki nesil foresterlarda koltuklar daha farklıydı. bir sandalyede oturuyor hissine kapılıyordunuz. bunda öyle değil. bir sedan araç kullanıyorsunuz hissi daha kuvvetli oluyor.
10. yakıt deposu 48 lt. hibrit sisteme yer açabilmek için böyle yapmışlar. 2000 - 3000 devir arasında bir motor gücüyle erişebildiğiniz hızla yolculuk yapmayı kabullenirseniz -ki bu hız takriben 110 - 130 km arası bir yere denk geliyor- tam dolu bir depo size uzun yolda 500 - 550 km, şehir içinde ise 400 - 450 km civarında bir menzil sağlıyor.
11. bu aracı kullanmak keyfili mi? bence, evet. bir spor araba kullanıyorsunuz hissine kapılıyorsunuz. daha önce kullandığım 2.0TD forerster'ı kullanırken de çok keyif alıyordum; ancak onun sağladığı keyif, torque bolluğundan kaynaklanan keyifti. bundaki durum, çok daha farklı. çok daha rafine bir sürüş deneyimi sağlıyor.
12. hibrit sistemin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. 16 PS'lik bir motor, beklenenin çok altında kalıyor.
13. araç her çalıştırıldığında radyo/multi medya sistemi kendiliğinden açılıyor; bunu otomatik olarak kapatma seçeneğini bulamadım. benim gibi radyoyla arası pek olmayanlar için bu, bir süre sonra can sıkıcı olabiliyor.
şimdilik aklıma gelenler bunlar. herkese keyifli, güvenli, kazasız, belasız sürüşler diliyorum.