Arastirmalarim sonucu dizel motor ne yap8lirsa yapılsın ariza acmaya meyilli guncel tamir masraflari icin d 120bin tl den bahsediliyor. Ben de outback dizel almayi dusunuyorum ama onunde sonunda bu tamir ucretini odeyeceksem pek mantikli gelmiyor.
(03-12-2022, Saat: 12:21)Ysncalis demiş ki: Arastirmalarim sonucu dizel motor ne yap8lirsa yapılsın ariza acmaya meyilli guncel tamir masraflari icin d 120bin tl den bahsediliyor. Ben de outback dizel almayi dusunuyorum ama onunde sonunda bu tamir ucretini odeyeceksem pek mantikli gelmiyor.
Iste bu sebeplerden dolayi zaten muhtemelen muadillerinden daha ucuza satin alacaksiniz outback dizel’i. Yani pek bir sey degismiyor.
Üstatlara danışmak isterim. Acaba bu dizel motor / DPF sıkıntısı bizde mi (Subaru'da mı) bu kadar sık ya da kolay ortaya çıkıyor, yoksa her dizelde kısa mesafe kullanım sonucu rastlanılan bir sıkıntı mı?
Yani ne bileyim piyasada epey nam salmış motorlar mevcut, onlarda da zamanla oluyor mudur?
Dpf sıkıntısı aslında her yeni nesil aracın başına bela bir durum Ertuğ bey, bugün değilse yarın bela olacak. Çözümü pahalı ve zamanında müdehale edilmez ise motor kırmağa kadar gidecek bir durum. Yazılım veya filtredeki partikül yakım işi başka usulde olsa subaru ee20 motorun adı bu kadar kötüye çıkmazdı. Bana göre bu dpf’yi en kötü ele alan subaru olmuş. uzun mesafeli kullanım, yazılım ile dpf’nin çalıştığı konusunda uyarı, bu tedbirler problemleri azaltır veya yok edebilirdi. Açıkçası ben problemin sebebini gördükten sonra tedbir alınabileceğini görüyorum. Velevki bütün tedbirlere rağmen motor arıza yaptı, çözümü var ve maliyeti belli. Bu araç ikinci elde satılırken motor maliyeti düşülerek fiyatlanmakta zaten. Emsallerinden ucuz olması bu yüzden. Ha aldın, tedbirli davrandın , yüzbinlerce km gidip hiç sorun yaşamayan kullanıcılar var, bu konu belgeleriyle o kullanıcılarla ilgili, çok kelepir fiyata suv, awd, prestij ve emniyeti satın almış oldun. Yakıt ücretinden tasarrufu cabası. Baktın motor arızası yaşadın, git yaptır. Peşin peşin onun indirimini almışsın zaten. Yani bu açıdan da kaybın yok. Açıkçası ben bu konuyu hiç kafama takmayıp aracımın keyfini sürüyorum. Tedbirimi almışım, bozulursa bozulur, bozulmaz ise bozulmaz. Bozulur ise zaten kelepire aldım kaybım yok, bozulmaz ise param cebimde kaldı kardayım. Benim gördüğüm açı bu, durduğum yer bu.
(06-12-2022, Saat: 22:23)Nuri_Kongur demiş ki: Dpf sıkıntısı aslında her yeni nesil aracın başına bela bir durum Ertuğ bey, bugün değilse yarın bela olacak. Çözümü pahalı ve zamanında müdehale edilmez ise motor kırmağa kadar gidecek bir durum. Yazılım veya filtredeki partikül yakım işi başka usulde olsa subaru ee20 motorun adı bu kadar kötüye çıkmazdı. Bana göre bu dpf’yi en kötü ele alan subaru olmuş. uzun mesafeli kullanım, yazılım ile dpf’nin çalıştığı konusunda uyarı, bu tedbirler problemleri azaltır veya yok edebilirdi. Açıkçası ben problemin sebebini gördükten sonra tedbir alınabileceğini görüyorum. Velevki bütün tedbirlere rağmen motor arıza yaptı, çözümü var ve maliyeti belli. Bu araç ikinci elde satılırken motor maliyeti düşülerek fiyatlanmakta zaten. Emsallerinden ucuz olması bu yüzden. Ha aldın, tedbirli davrandın , yüzbinlerce km gidip hiç sorun yaşamayan kullanıcılar var, bu konu belgeleriyle o kullanıcılarla ilgili, çok kelepir fiyata suv, awd, prestij ve emniyeti satın almış oldun. Yakıt ücretinden tasarrufu cabası. Baktın motor arızası yaşadın, git yaptır. Peşin peşin onun indirimini almışsın zaten. Yani bu açıdan da kaybın yok. Açıkçası ben bu konuyu hiç kafama takmayıp aracımın keyfini sürüyorum. Tedbirimi almışım, bozulursa bozulur, bozulmaz ise bozulmaz. Bozulur ise zaten kelepire aldım kaybım yok, bozulmaz ise param cebimde kaldı kardayım. Benim gördüğüm açı bu, durduğum yer bu.
%100 katiliyorum. Subaru dizel motor meselesi konusunda dogru yorum tam olarak budur.
(06-12-2022, Saat: 22:23)Nuri_Kongur demiş ki: Dpf sıkıntısı aslında her yeni nesil aracın başına bela bir durum Ertuğ bey, bugün değilse yarın bela olacak. Çözümü pahalı ve zamanında müdehale edilmez ise motor kırmağa kadar gidecek bir durum. Yazılım veya filtredeki partikül yakım işi başka usulde olsa subaru ee20 motorun adı bu kadar kötüye çıkmazdı. Bana göre bu dpf’yi en kötü ele alan subaru olmuş. uzun mesafeli kullanım, yazılım ile dpf’nin çalıştığı konusunda uyarı, bu tedbirler problemleri azaltır veya yok edebilirdi. Açıkçası ben problemin sebebini gördükten sonra tedbir alınabileceğini görüyorum. Velevki bütün tedbirlere rağmen motor arıza yaptı, çözümü var ve maliyeti belli. Bu araç ikinci elde satılırken motor maliyeti düşülerek fiyatlanmakta zaten. Emsallerinden ucuz olması bu yüzden. Ha aldın, tedbirli davrandın , yüzbinlerce km gidip hiç sorun yaşamayan kullanıcılar var, bu konu belgeleriyle o kullanıcılarla ilgili, çok kelepir fiyata suv, awd, prestij ve emniyeti satın almış oldun. Yakıt ücretinden tasarrufu cabası. Baktın motor arızası yaşadın, git yaptır. Peşin peşin onun indirimini almışsın zaten. Yani bu açıdan da kaybın yok. Açıkçası ben bu konuyu hiç kafama takmayıp aracımın keyfini sürüyorum. Tedbirimi almışım, bozulursa bozulur, bozulmaz ise bozulmaz. Bozulur ise zaten kelepire aldım kaybım yok, bozulmaz ise param cebimde kaldı kardayım. Benim gördüğüm açı bu, durduğum yer bu.
Nuri Bey'e aynen katılmakla birlikte dünyadaki konjonktürü de göz önünde bulundurmakta fayda var. Şurası kesin; dünya dizelden kurtulmaya çalışıyor. Emisyonları azaltmak için DPF, ADBLUE ve daha türlü türlü uygulamalar var ama bunlar da motorda sıkıntı yaratıyor. 2030 yılında ticari araçlar hariç dizel tamamen yasaklanabilir. 2040 yılında hibrit olanlar dahil tüm içten yanmalı motorlar yasaklanabilir. Tüm dünya elektrikli ya da yakıt hücreli araçlara doğru gidiyor. 2030 yılına kadar dizele binerim, sonra da aracımı elektrikliye dönüştürürüm diyorsanız (ki bu konuda Türkiye dahil her yerde ciddi çalışmalar var) dizel Subaru alınır. Bugün Subaru'nun verdiklerini kaç araç veriyor?
Haklısınız Enver bey. Fosil yakıtlarının üstüne çok ciddi gidilmekte. Dünyadaki bu kadar fosil yakıtla çalışan araçları iptal edip yerine elektrikli araçları ikame etmek uygulamada imkansız. Dönüşüm kitleri gittikçe gelişerek yaygınlaşacaktır. Seçeneklerim arasında dediğiniz gibi motoru elektrikliye dönüştürmek de var, eğer satmazsam tabi.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(06-12-2022, Saat: 21:54)M.Ertug B demiş ki: Üstatlara danışmak isterim. Acaba bu dizel motor / DPF sıkıntısı bizde mi (Subaru'da mı) bu kadar sık ya da kolay ortaya çıkıyor, yoksa her dizelde kısa mesafe kullanım sonucu rastlanılan bir sıkıntı mı?
Yani ne bileyim piyasada epey nam salmış motorlar mevcut, onlarda da zamanla oluyor mudur?
1.5 yıla yakındır Citroen C5 2.0 dizel kullanıyorum. Aldığımda 324.000 km.de idi. Şu an 360.000 km.ye çok az kaldı. DPF üzerinde ve sağlıklı çalışıyor ancak sağlıklı çalışmasının en önemli sebebi önceki 2 sahibinin bu aracı sürekli uzun yolda kullanması. Bu yüzden 12 yaşındaki aracın km.si bu kadar yüksek sanırım. Ben tecrübelerimi paylaşayım sorunun kaynağı zaten forumumuzda yıllardır tartışılıyor.
FAP adında PSA gruba özel bir android programla (iosta yok maalesef) DPF.nin durumu net olarak izlenebiliyor. Ben de bu programı satın aldım ve kullanıyorum. Tecrübelerimi yazayım.
1.. Yazın ağırlıklı olarak şehir dışı kullandığımda iki aktif rejenerasyon arası mesafe 900 km.lere kadar çıkıyor. Bu kışın uzun yol yapsam bile mümkün olmayan bir değer. Havalar ortalama 30 derecelerdeyken egzoz sıcaklığı çok çabuk 300 - 350 derecelere çıkıyor ve orada sabit kalıyor. Egzoz sıcaklığı bu derecelerin üzerindeyken ve sabit hızda gittiğinizde araba çok ama çok az kurum biriktiriyor DPF içinde.
2. Arabayı uzun yolda 20 dk kadar 2500 devir ve üzerinde sürdüğümde EGT (egzoz gazı sıcaklığı) 450 derecelere çıkıyor ve araba aktif rejenerasyon yapmasa bile pasif rejenerasyon yaparak ürettiği kurumu kendi kendine yakıyor hatta bu süre uzadığında DPF içinde oluşan sürüşe bağlı kurumu da tamamen temizliyor.
3. Kışın hele de dur kalk trafikte hele de kısa mesafede araç sürdüğümde iki rejenerasyon arasının 200 km.lere kadar düştüğünü dahi gördüm. Ne kadar çok rejenerasyon o kadar çok dpf içinde kül birikmesi anlamına gelir ve bu kül (ash) birikimi de rejenerasyonla temizlenmesi mümkün değil. Ancak çeşitli kimsayallarla ya da sökülürek termal rejenerasyonla bir miktar kül temizlenebilir ancak.
4. DPF her otomobil markasında bu şartlarda sürüşte problemdir. Aracı kısa mesafede ne kadar çok kullanıp çok fazla dur kalk çok fazla start stop yaparsanız DPF.de o kadar kısa ömürlü olur. Çok çabuk dolar egt yüksek sıcaklıklara ulaşamadığı için kendini temizleyemez. Başlamış aktif rejenerasyonlar kısa mesafe dolayısıyla tamamlanamaz ve gerisi de çorap söküğü gibi gelir.
5. PSA grubu (Peugeot ve Citroen ve bildiğim kadarıyla Volvo) DPF rejenerasyonunu diğer markalara göre biraz farklı yöntemle yapıyor. Onlarda harici bir katkı deposu var. DPF belirli bir doluluğa ulaştığında siz isterseniz aracı rölantide bekletin katkı deposundan araç deposuna sıvı çekerek aracın egzoz sıcaklığını 3 dk içinde 500 derecelere çıkarıyor. Hele bir de siz rejenerasyonu fark edip (FAP programı görsel olarak uyarıyor rejenerasyon başladığında) üzerine devirli sürdüğünüzde 600 derecelere kadar çıkıyor ve 5 dk - 10 km bir mesafede DPF temizliğini yapıyor. Bunu yaparken ek mazot püskürtmüyor ve bu sayede yağ seyrelmesi PSA grubunda söz konusu olmuyor. Yani anlayacağınız DPF konusunda tamamen sorunsuz bir marka yok sadece farklı yöntemle biraz daha az sorunlu markalar var.
DPF e sahip bir dizel aracınız varsa kendinizin gezme isteği yoksa bile arabayı alıp bir hafta sonu 50-100 km (30 km.si en az 2500 - 3000 devir aralığında) arabayı gezdirmeniz şart. Genelde uzun yol kullanımı yapıyorsanız buna gerek yok tabi zaten araba uzun yolda ihtiyaç duyduğunda gerek aktif gerekse de pasif rejenerasyonla DPF.i temizler.