Fahri subarucu olarak yaptığım araştırmalara göre subarunun iyi yapılmayan montajlarda sıkıntı çıkarttığını öğrendim.
Subaruya lpg taktırırken nerelere götürelim, hangi kit veya markaları taktıralım veya lpg taktırırken subap başlıklarını degiştirelim mi vs gibisinde tavsiyelerinizi burda kaynak niteliğinde toplayalım.
Daha once yazmistik ama yine kabaca üstünden geçelim. Herseyden önce arabanin bakımı yapılmış antfiriz konulmuş radyatör hortumlari kontrol edilmiş ve benzinde saat gibi çalışır halde olmalı. Bogaz kelebegi temizliği, bujilerin durumu, sensor verileri kontrol edilmeli. Tum bunlardan gecer not aldiktan sonra, referansi olan bir lpg ustasina gitmekte fayda var. Usta zaten ustaysa iyi bir montaj yapacaktir. Manifoldlarin sökülerek delinmesi, enjektor hortumlarinin maksimum 15 cm geçmemesi gibi teknik konulari subaru sahipleri montaj asamasinda test etmeli. Birde yeni yonetmelige göre dolum kapaginin yeri, lpg hattinin korunmasi vs gibi şeyler var. Onlari zaten onlarda biliyor. Montaj bittikten sonra yol ayarina muhakak çıkılmalı. Otomatik kalibrasyon dan hemen sonra ince ayar icin bunu yapmak sart. Afr dediğimiz yol ayarinda aracın çalışma şekli benzinle birebir olmasada ona cok yakin degerler yakalanabiliyor. Boylece araba fakire düşmeden lpg de sağlıklı bir şekilde kullanilabilir hale gelmis oluyor.
Benim burada dikkatini cekmek istediğim baska bir konu var. Oda lpg ile benzin arasindaki geçis düğmesi. Ozellikle turbolu lpg li subaru sahipleri bunu cok iyi dikkate alsin.
Turbolu ve lpg li bir araba da yolda yüksek hizda veya 2.5 devrin üstünde giderken aniden lpg düğmesini kapatip arabayi benzine almayin. Seyir halinde iken eğer benzine almaniz gerekiyorsa arabayi boşa atın, düğmeye basin, benzine alın iki dakika kadar bekleyin ve tekrar yola devam edin. Bunu yapmazsaniz pistonlariniz yuksek devirde yakit degistigi için eriyebilir. Ornekleri mevcut.
Merhabalar benim arabam 16 gl turbosuz aracın da şu sorun var. Araç benzinde çalışırken benzin hortumu patlatıyor. Benzin filtresinden motora giden hortumu acaba arızası ne olabilir.. Benzin benzin pompası açık kalıyor dediler ve role takıldı ama sorun gene aynı. Bu günde motoru temizleyeyim dedim boşken şunu gördüm benzin geri dönüş borusunu kesip ucuna cıvata takılıp 2 taraflı korlemisler bu normal biseymidir. Bunu yapan ustaya götürdüğümde bana bunun normal olduğunu söyledi.. mantığım ama almadı geri dönüş borusu kesildiğinde fazla benzini nasıl depoya yoluyacak dediğimde yollar dedi sadece kandırıldığımi düşünüyorum. Bu konu hakkında yardım edebilecek arkadaşımız varmıdır.
(08-11-2019, Saat: 13:31)06zmf77 demiş ki: Merhabalar benim arabam 16 gl turbosuz aracın da şu sorun var. Araç benzinde çalışırken benzin hortumu patlatıyor. Benzin filtresinden motora giden hortumu acaba arızası ne olabilir.. Benzin benzin pompası açık kalıyor dediler ve role takıldı ama sorun gene aynı. Bu günde motoru temizleyeyim dedim boşken şunu gördüm benzin geri dönüş borusunu kesip ucuna cıvata takılıp 2 taraflı korlemisler bu normal biseymidir. Bunu yapan ustaya götürdüğümde bana bunun normal olduğunu söyledi.. mantığım ama almadı geri dönüş borusu kesildiğinde fazla benzini nasıl depoya yoluyacak dediğimde yollar dedi sadece kandırıldığımi düşünüyorum. Bu konu hakkında yardım edebilecek arkadaşımız varmıdır.
Hoşgeldiniz geri dönüş hattı tıkalı ise basınç nedeni ile benzin yolu bir yerden patlar bu doğaldır. İstanbul'da yaşıyor iseniz Subaru park İsmail ustaya yada seta Subaru namık ustaya gidin. Forum üyesi olduğunuzu söyleyin yardımcı olurlar.