Geçen hafta Ankara'da Konya yolundaki bayileri gezdik. Sabah 10 gibi randevu aldık ve ilk olarak makyajlanan Nissan Qashqai Skypack (1.6 dci otom.) test ettik.
Ardından 15dk sonra yolun karşı tarafındaki Bayraktar otomotivde yeni Subaru XV yi test ettik.
Aynı sınıftaki araçları mümkün olduğunca özellikle ard arda test ediyorumki aradaki farkları daha net görebiliyorum.
Yeni Subaru XV, Nissan Qashqai den donanım ve malzeme kalitesi anlamında hissedilir derecede üstün bir araç olmuş.
İç mekan tasarımı oldukça güzel hale getirilmiş ve bir önceki XV ye göre malzeme kalitesi oldukça arttırılmış.
Qashqai'nin en büyük avantajı Renault dci motorları ile ülkemiz şartlarına en uygun şekilde sunuluyor olması.
3 yıl 2008 Impreza 1.5 HB AWD otom. kullanan biri olarak şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki yeni XV bir önceki
XV ile aynı kadere mahkum edilmiş. 1.6lt atmosferik boxer motorun çok kaliteli bir makine olduğu aşikar.
Uzun yıllar sorunsuzca hizmet edeceği konusunda hiç şüphem yok ancak sürekli 4 çeker sistemi ile birleşince yeni XV
resmen sınıfındaki en iyi araca hiç yakışmayacak bir performans sergiliyor.
Subaru Levorg 1.6 Boxer Turbo 170hp versiyonu en az 4 kez test ettim ve 1.6lt turbo motorun performansı bizi çok memnun etmişti
ve bu motorun yepyeni XV de kesin kullanılacağını düşünüyorduk ancak ne yazıkki öyle olmamış.
Araç gazı kapadığınızda malesef bağırıyor ama yürümüyor.. Forester XT (2.0lt 240hp) kullandığımda CVT şanzıman 8 ileri olarak
oldukça tad veriyor ancak 1.6lt atmosferik ile birleştiğinde bir scooter edasıyla insanı hayal kırıklığına uğratan bir performans sunuyor.
Test malesef kısa sürdü çünkü yeni XV nin 1.6lt atmosferik ile sanki bilerek törpülenmiş performansı bize aracın muazzam sürüş kalitesini
unutturmaya yetti. İç mekan dizaynı takdire değer bir seviyede keza malzeme kaliteside sınıf standartlarının üzerinde. Yalıtım bir önceki
XV ye göre geliştirilmiş rahatsız edici hiç bir ses yok. Rijitliği %70 arttırılan şase bunu size net bir şekilde hissettiriyor kalıp gibi
ilerliyor. Direksiyon hissi bir BMW sürüş hissini kıskandıracak seviyede hatta çok daha iyi bu zaten her zaman böyleydi.
Şimdilik izlenimlerim bu kadar. Fazla zamanımız yoktu o yüzden geniş bir zamanda yeniden gidip XV yi daha detaylı inceleyeceğim..
Ardından 15dk sonra yolun karşı tarafındaki Bayraktar otomotivde yeni Subaru XV yi test ettik.
Aynı sınıftaki araçları mümkün olduğunca özellikle ard arda test ediyorumki aradaki farkları daha net görebiliyorum.
Yeni Subaru XV, Nissan Qashqai den donanım ve malzeme kalitesi anlamında hissedilir derecede üstün bir araç olmuş.
İç mekan tasarımı oldukça güzel hale getirilmiş ve bir önceki XV ye göre malzeme kalitesi oldukça arttırılmış.
Qashqai'nin en büyük avantajı Renault dci motorları ile ülkemiz şartlarına en uygun şekilde sunuluyor olması.
3 yıl 2008 Impreza 1.5 HB AWD otom. kullanan biri olarak şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki yeni XV bir önceki
XV ile aynı kadere mahkum edilmiş. 1.6lt atmosferik boxer motorun çok kaliteli bir makine olduğu aşikar.
Uzun yıllar sorunsuzca hizmet edeceği konusunda hiç şüphem yok ancak sürekli 4 çeker sistemi ile birleşince yeni XV
resmen sınıfındaki en iyi araca hiç yakışmayacak bir performans sergiliyor.
Subaru Levorg 1.6 Boxer Turbo 170hp versiyonu en az 4 kez test ettim ve 1.6lt turbo motorun performansı bizi çok memnun etmişti
ve bu motorun yepyeni XV de kesin kullanılacağını düşünüyorduk ancak ne yazıkki öyle olmamış.
Araç gazı kapadığınızda malesef bağırıyor ama yürümüyor.. Forester XT (2.0lt 240hp) kullandığımda CVT şanzıman 8 ileri olarak
oldukça tad veriyor ancak 1.6lt atmosferik ile birleştiğinde bir scooter edasıyla insanı hayal kırıklığına uğratan bir performans sunuyor.
Test malesef kısa sürdü çünkü yeni XV nin 1.6lt atmosferik ile sanki bilerek törpülenmiş performansı bize aracın muazzam sürüş kalitesini
unutturmaya yetti. İç mekan dizaynı takdire değer bir seviyede keza malzeme kaliteside sınıf standartlarının üzerinde. Yalıtım bir önceki
XV ye göre geliştirilmiş rahatsız edici hiç bir ses yok. Rijitliği %70 arttırılan şase bunu size net bir şekilde hissettiriyor kalıp gibi
ilerliyor. Direksiyon hissi bir BMW sürüş hissini kıskandıracak seviyede hatta çok daha iyi bu zaten her zaman böyleydi.
Şimdilik izlenimlerim bu kadar. Fazla zamanımız yoktu o yüzden geniş bir zamanda yeniden gidip XV yi daha detaylı inceleyeceğim..