Eski mitsubishi aracımı aldığımızda 50-60 bin e kadar yetkili servise gittim bakım için. Sonra her yağ değişimini kendimiz dükkanda veya evin önünde yapmıştık. Yetkili servisin kalitesi önemli biraz. Bakım cetvelinde bakılması veya ayarlanması gereken hiç bir şeye bakmıyorlardı. Sadece yağ filtre su vs. Sonra da hiç gitmedim. Mesela belli bir km de subap ayarı, boğaz kelebeği temizliği kalibrasyonu vs. yazıyor kitapçıkta ama sorduğun zaman gerenk yok diyor. Şimdi 220 binde bir sorun çıkmadı ama yine de bakılması gerekir. Zaten kendim yapabileceğim bir şeyse yaparım değilse öyle giderim servise. Sıfır araba için durum farklı tabi garanti olayı var.
(26-01-2019, Saat: 11:36)Salih demiş ki: Eski mitsubishi aracımı aldığımızda 50-60 bin e kadar yetkili servise gittim bakım için. Sonra her yağ değişimini kendimiz dükkanda veya evin önünde yapmıştık. Yetkili servisin kalitesi önemli biraz. Bakım cetvelinde bakılması veya ayarlanması gereken hiç bir şeye bakmıyorlardı. Sadece yağ filtre su vs. Sonra da hiç gitmedim. Mesela belli bir km de subap ayarı, boğaz kelebeği temizliği kalibrasyonu vs. yazıyor kitapçıkta ama sorduğun zaman gerenk yok diyor. Şimdi 220 binde bir sorun çıkmadı ama yine de bakılması gerekir. Zaten kendim yapabileceğim bir şeyse yaparım değilse öyle giderim servise. Sıfır araba için durum farklı tabi garanti olayı var.
Salih doğru diyorsun da motor normal bir motor değil. 3 silindirli ve 999 CC. Henüz kendini ispatlamadi bu motor tek korkum o sıradan bir motor olsa sorun olmazda motor sakat. 1.0 TSI 115 HP 200nm tork var. Kaç km sorunsuz gidecek belli degil. Ben bu araca bir sıkıntı olmadıkça 100bn km binmeyi düşünüyorum
(26-01-2019, Saat: 12:18)nitro37 demiş ki: Salih doğru diyorsun da motor normal bir motor değil. 3 silindirli ve 999 CC. Henüz kendini ispatlamadi bu motor tek korkum o sıradan bir motor olsa sorun olmazda motor sakat. 1.0 TSI 115 HP 200nm tork var. Kaç km sorunsuz gidecek belli degil. Ben bu araca bir sıkıntı olmadıkça 100bn km binmeyi düşünüyorum
1 litre icin canini siktigina değmez bea abi : Boxer swap vag yaparsin ?
Daha önce yaşadığımız bir olayı anlatayım bu konuda servislerin yaklaşımını anlatmak için: Honda CRV'si olan bir arkadaşın babası arabadan ses geliyor diye servise gidiyor, yatak sesi diyorlar ve motoru açıp bakacaz ne tutar bilmiyoruz diyorlar, sanayide çok güvendiğimiz bir ustaya soruyoruz yatak sesi diyor ama bu arabaların motoru 6 yıl garantili bu arabanın garantisi olmalı diyor, fabrikadan tanıdıklarıyla görüşüyor vs. derken servise gidin onlar garantiden yapsın diyor.
Servise gittiğimizde sistemde arabanın garantisi bitmiş görünüyor, sebebi "bakımlardan birini 1 yıl veya 10 bin km" kuralını ihlal edecek şekilde yaptırmışlar, haliyle 50 bin km yapılmamış görünüyor. Arabanın garantisine karar veren üretim yeri İngiltere olunca net bir şekilde araba garanti dışı diyorlar.
Honda Türkiye insiyatif alarak motorda gereken tüm değişikliği garantiden yapıyor ama bir güzel de periyodik bakım yapıyorlar.
Eğer km gelmese de yıldan dolayı servise bakıma gitmiş olsalardı hiç uğraşmadan, başka yerlere sormaya gerek kalmadan tüm işlemleri servis garanti kapsamında yapacaktı, böyle olunca onlara rica minnet derken bir şekilde kabul ettirmek zorunda kaldılar.
Bir de VW grubunda iyi niyet kapsamında DSG bile garantiden değişebiliyor, o yüzden dışarıda yaptırınca büyük farklar olmayacaksa Aydoğanlar gibi müşteriyi üzmeyen, yormayan bir yetkili servisle devam edilebilir. Ben Fiat Linea'm varken garantisi bitmiş olmasına rağmen yetkili servise gidiyordum çünkü fiyatları uygundu ve amortisör takozlarında sorun yaşadığımda sorun çıkarmadan garantiden değişim yapmışlardı.
Subaru için konuşayım, yetkili servis garanti için km bakımını çok fazla geçirmeyin, süre içinse bir kaç ay km dolmadıkça sorun olmaz dediler.
Kasım 2017 çıkışlı Yeni xv aracımın yıllık bakımını ekim 2018 de 4250 km yaptırdım. Motor yağı ve filtresi değişti. Diğerlerini kullanım az olduğu için değiştirmediler.
Sizde en azından motor yağı ve filtresini değiştirebilirsiniz. En kritik parçalar onlar.