HERKESE SELAM
Arkadaşlar aracınızda P0420 arıza kodu varsa mutlaka iyi bir egzozcuya gidip katalitik konvertörünüzü spy kamera ile kontrol ettitirin. Ben uzun zamandır bu hata kodu çıkınca silmeyi tercih ediyordum. Bu sefer üşenmeyip egzozcuya gittim. Çıkan sonucu paylaşıyorum.
ayrıca egzozcuda kat'ın bu hale gelmesinin sebebinin ateşleme bobini olduğunu söylediler.fakat kendi ustam ile yaptığım konuşmada ateşleme bobini arızasında araç rolantide bile çok sallar dedi.benim araçta böyle bir sorun yok.evet rolanitede ufak tefek titreme oluyor ama onun da normal olduğu kanaatindeyim.Sizce kat'ın bu kadar dolmasının sebebi ateşleme bobini midir?
Asıl sizlere danışmak istediğim konu kat değişiminden sonra başlayan sıkıntı.gerçi kat değişimi ile alakalı olup olmadığını bilmiyorum.izmirden antalyaya kadar herhangi bir sorun yaşamadan geldikten sonra antalya-alanya yolu çekilmez bir hal aldı.araç devirlenmemeye hızlanmamaya başladı.gaza ne kadar basarsam basayım aracı birşey tutuyor gibiydi.3500 devirden sonra araç birden açılıyor ama o devire kadar araç tekleyerek yada çok zor hızlanıyordu.araç %40-50 eğimli yokuşu çıkamadı,durumu siz tahmin edin artık..bu arada araçta herhangi bir hata kodu yok.birşekilde alanyaya kadar geldikten sonra ertesi gün aracı sanayiye götürüp subarudan anlayan bir ustaya bırakıp sorunu anlattım.
Akşam aracı almaya gittiğimde usta sorunun aynı şekilde devam ettiğini temizlenebilen tüm sensörleri,egr yi temizlediğini ama sonuç alamadığını söyledi.ayrıca egzozstun tıkalı olma ihtimaline karşı da egzoztu da söküp kontrellerini sağlamış ama temiz olduğunu görmüş.ben o gün bu sorunu forumda iyice araştırıp aynı dertten muzdarip arkadaşların gözlemlerini ve fikirlerini araştırdım tabi.herkes sorunun kaynağını farklı yorumlamış.bir arkadaş sorunun yazılımsal olabileceğini akü başı sökerek yada obd cihazı ile hata kodu olmamasına rağmen hata temizle işlemi ile sorunu geçici olarak çözebildiğini belirtmiş.ben de aracın başında araca bağlı olan obd cihazına telefonla bağlanarak hata kodu olmamasına rağmen hata kodu temizle dedim.sonucu şaşkınlık içinde karşıladık.araçtaki tüm sorun gitti.gaza donunmam ile beraber araç uçuyor.usta da anlam veremedi.
Sorunun geçici olarak çözüldüğünü düşünüyorum.zaten bunu yazan arkadaş sorunun belirli bir süre sonra tekrar nüksetiiğini aynı işlemleri yaparak geçici çözümünü söylemiş.
Bilgisine güvendiğim bir subarucu arkadaş konunun MAF sensöründen kaynaklanabileceğini söyledi.kimisi de 1 nolu oksijen sensörü diyor....
sizce ne yapmalıyım.değerli fikirlerinizi bekliyorum.
Arkadaşlar aracınızda P0420 arıza kodu varsa mutlaka iyi bir egzozcuya gidip katalitik konvertörünüzü spy kamera ile kontrol ettitirin. Ben uzun zamandır bu hata kodu çıkınca silmeyi tercih ediyordum. Bu sefer üşenmeyip egzozcuya gittim. Çıkan sonucu paylaşıyorum.
ayrıca egzozcuda kat'ın bu hale gelmesinin sebebinin ateşleme bobini olduğunu söylediler.fakat kendi ustam ile yaptığım konuşmada ateşleme bobini arızasında araç rolantide bile çok sallar dedi.benim araçta böyle bir sorun yok.evet rolanitede ufak tefek titreme oluyor ama onun da normal olduğu kanaatindeyim.Sizce kat'ın bu kadar dolmasının sebebi ateşleme bobini midir?
Asıl sizlere danışmak istediğim konu kat değişiminden sonra başlayan sıkıntı.gerçi kat değişimi ile alakalı olup olmadığını bilmiyorum.izmirden antalyaya kadar herhangi bir sorun yaşamadan geldikten sonra antalya-alanya yolu çekilmez bir hal aldı.araç devirlenmemeye hızlanmamaya başladı.gaza ne kadar basarsam basayım aracı birşey tutuyor gibiydi.3500 devirden sonra araç birden açılıyor ama o devire kadar araç tekleyerek yada çok zor hızlanıyordu.araç %40-50 eğimli yokuşu çıkamadı,durumu siz tahmin edin artık..bu arada araçta herhangi bir hata kodu yok.birşekilde alanyaya kadar geldikten sonra ertesi gün aracı sanayiye götürüp subarudan anlayan bir ustaya bırakıp sorunu anlattım.
Akşam aracı almaya gittiğimde usta sorunun aynı şekilde devam ettiğini temizlenebilen tüm sensörleri,egr yi temizlediğini ama sonuç alamadığını söyledi.ayrıca egzozstun tıkalı olma ihtimaline karşı da egzoztu da söküp kontrellerini sağlamış ama temiz olduğunu görmüş.ben o gün bu sorunu forumda iyice araştırıp aynı dertten muzdarip arkadaşların gözlemlerini ve fikirlerini araştırdım tabi.herkes sorunun kaynağını farklı yorumlamış.bir arkadaş sorunun yazılımsal olabileceğini akü başı sökerek yada obd cihazı ile hata kodu olmamasına rağmen hata temizle işlemi ile sorunu geçici olarak çözebildiğini belirtmiş.ben de aracın başında araca bağlı olan obd cihazına telefonla bağlanarak hata kodu olmamasına rağmen hata kodu temizle dedim.sonucu şaşkınlık içinde karşıladık.araçtaki tüm sorun gitti.gaza donunmam ile beraber araç uçuyor.usta da anlam veremedi.
Sorunun geçici olarak çözüldüğünü düşünüyorum.zaten bunu yazan arkadaş sorunun belirli bir süre sonra tekrar nüksetiiğini aynı işlemleri yaparak geçici çözümünü söylemiş.
Bilgisine güvendiğim bir subarucu arkadaş konunun MAF sensöründen kaynaklanabileceğini söyledi.kimisi de 1 nolu oksijen sensörü diyor....
sizce ne yapmalıyım.değerli fikirlerinizi bekliyorum.