Arkadaşlar her iki filtre de güvenle kullanabileceğimiz bilindik markalara ait. Yalnız bu iki filtrenin aralarında yaklaşık 30 TL fark var. Mann filtre daha pahalı.
Blue Print filtrenin ebatları milimetrik olsa bile hem enden hem boydan hem de yükseklikten çok az daha büyük ancak bu büyüklük hava filtresi kutusunun içine girip çıkma konusunda gerçekten bana eziyet ediyormuş ben farkında değilmişim. En son değişimde baya uğraştım yani ilk defa da yaptığım ya da elimin alışkın olmadığı bir durum da değil. Nitekim böyle olduğunu Mann filtreyi takınca anladım. Kutu tamamen kapanabiliyor sağda solda en ufak bir kasma olmuyor. Blue Print ile kutu biraz kasıntılı duruyor. Özellikle sağ tarafta kutunun her iki kanadı birbirine tam örtüşmüyor. Mann filtreyi kutudan çıkarmakta oldukça rahat oldu. Outback dizelin filtre kutusu Legacy benzinli, XV ve dizel foresterdan biraz farklı. Kutu geriye doğru tam açılamıyor sadece filtrenin girebileceği kadar bir boşluk var ve BP filtrenin o 3 mm fazladan et kalınlığı bu konuda hiç yardımcı olmuyor.
Malzeme kalitesi konusuna fazla değinmeyeceğim Blue Print'te kaliteli bir filtre ama fotoğrafta da gördüğünüz gibi Mann Filtre malzemeden kaçmamış. Ortadan geçen plastik şerit filtre kağıdının stabil kalmasına yardımcı oluyor. Mann Filtrede filtreleme alanı biraz daha büyük.
Blue Print : 18 x 17,8 mm
Mann : 18 x 18,4 mm
Kağıt kalitesini gözle pek anlayamadım ama her iki filtrenin sıfır rakımda ve filtre yeniyken OBD 2 cihazı ile kütle hava akış değerlerini kontrol ettiğimde Blue Print genelde 9-10 gr/sn verirken Mann.da bu değer 10 - 11 arasında değiştiğini gördüm. Daha önce yapılmış bir test vardı youtube.da hatta o kadar efektif bir testti ki XV bir araç üzerinde dynoda test edilmişti filtreler. Performans olarak test etmedim zaten bu filtreler arasında performans farkı %1 seviyelerinde ancak olur. K&N kutu içi hava filtresinin yukarıda bahsettiğim testte %4.lük bir performans artışı sağladığını ekleyeyim.
Yakıt tüketimi olarak sanki Mann filtre iyi değerlere imza atacak gibi. Çevre yolunda sürmeme ve hafif trafiğe girmeme rağmen 5.2 lt.lik değerlere indi araç. Şöyle biraz kirlensin bakalım gerçi ben hava filtresinin kirlenmesine pek müsade eden biri de değilim. En fazla 6.000 km oldu mu filtre değişir bende.
Bu arada Blue Print filtrenin malzeme kalitesi de fena değil en azından daha önce kullandığım Filtron ve Eurofil filtreye göre bence daha iyi. Filtron ve Eurofil filtrelerde o kenarlarda gördğünüz beyaz kaplamaların 5.000 km.de artık kavlamaya başladığına şahit oldum. Yani kopup turboya gitme şansı var. Bu yüzden kaliteden şaşmamak lazım.
Blue Print filtrenin ebatları milimetrik olsa bile hem enden hem boydan hem de yükseklikten çok az daha büyük ancak bu büyüklük hava filtresi kutusunun içine girip çıkma konusunda gerçekten bana eziyet ediyormuş ben farkında değilmişim. En son değişimde baya uğraştım yani ilk defa da yaptığım ya da elimin alışkın olmadığı bir durum da değil. Nitekim böyle olduğunu Mann filtreyi takınca anladım. Kutu tamamen kapanabiliyor sağda solda en ufak bir kasma olmuyor. Blue Print ile kutu biraz kasıntılı duruyor. Özellikle sağ tarafta kutunun her iki kanadı birbirine tam örtüşmüyor. Mann filtreyi kutudan çıkarmakta oldukça rahat oldu. Outback dizelin filtre kutusu Legacy benzinli, XV ve dizel foresterdan biraz farklı. Kutu geriye doğru tam açılamıyor sadece filtrenin girebileceği kadar bir boşluk var ve BP filtrenin o 3 mm fazladan et kalınlığı bu konuda hiç yardımcı olmuyor.
Malzeme kalitesi konusuna fazla değinmeyeceğim Blue Print'te kaliteli bir filtre ama fotoğrafta da gördüğünüz gibi Mann Filtre malzemeden kaçmamış. Ortadan geçen plastik şerit filtre kağıdının stabil kalmasına yardımcı oluyor. Mann Filtrede filtreleme alanı biraz daha büyük.
Blue Print : 18 x 17,8 mm
Mann : 18 x 18,4 mm
Kağıt kalitesini gözle pek anlayamadım ama her iki filtrenin sıfır rakımda ve filtre yeniyken OBD 2 cihazı ile kütle hava akış değerlerini kontrol ettiğimde Blue Print genelde 9-10 gr/sn verirken Mann.da bu değer 10 - 11 arasında değiştiğini gördüm. Daha önce yapılmış bir test vardı youtube.da hatta o kadar efektif bir testti ki XV bir araç üzerinde dynoda test edilmişti filtreler. Performans olarak test etmedim zaten bu filtreler arasında performans farkı %1 seviyelerinde ancak olur. K&N kutu içi hava filtresinin yukarıda bahsettiğim testte %4.lük bir performans artışı sağladığını ekleyeyim.
Yakıt tüketimi olarak sanki Mann filtre iyi değerlere imza atacak gibi. Çevre yolunda sürmeme ve hafif trafiğe girmeme rağmen 5.2 lt.lik değerlere indi araç. Şöyle biraz kirlensin bakalım gerçi ben hava filtresinin kirlenmesine pek müsade eden biri de değilim. En fazla 6.000 km oldu mu filtre değişir bende.
Bu arada Blue Print filtrenin malzeme kalitesi de fena değil en azından daha önce kullandığım Filtron ve Eurofil filtreye göre bence daha iyi. Filtron ve Eurofil filtrelerde o kenarlarda gördğünüz beyaz kaplamaların 5.000 km.de artık kavlamaya başladığına şahit oldum. Yani kopup turboya gitme şansı var. Bu yüzden kaliteden şaşmamak lazım.