Önceden de arada yorumlarınızda donanımlı birisi olduğunuz izlenimi edinmiştim @sarpworks . Lakin bu kadarını beklemiyordum doğrusu. Gerçekten çok faydalı bilgilerinizle önemli katkıda bulundunuz. Teşekkürler tekrar.
Gerçekten çok faydalı bir paylaşım olmuş. Bende şanzıman yağ, filtre ve selenoid değişimi düşünüyordum bir süre sonra. Yetkili servislerde nasıl yapılıyor yağ değişimi acaba? Yağ değişim sonrası daha kötü olurmu acaba diye geliyor aklıma..
Şanzıman yağını tamamen boşaltmanın yolunun şanzımanı sökmekten geçtiğini söylüyorlardı demek ki daha değişik yöntemler de varmış. Elinize sağlık güzel anlatım olmuş.
Honda da yağ değişimi saflaştırma üzerine yapılıyor diye okudum. 4 lt boşalt 4 lt doldur 3-4 ay sonra 4lt boşalt 4 lt doldur yöntemiyle 3 ya da 4 periyotta tamamen olmasa da büyük bir kısmı saflaştırılmış oluyor mantıken. Ama hepsini boşaltma yöntemi varsa taksit taksit uğraşmanın alemi yok. Bazı servislerde vakumlayan makineler var tamamını boşaltabiliyorlar. Subaru da 9,5 ile 12lt arasında değişiyor yağ miktarları. Forester xt de yağ filtresini de söküp beklerseniz yaklaşık 6.5 lt si boşaltılabiliyor. 2010 Legacy de 5 lt boşalıyor karterden daha sonra arka diferansiyeldeki gibi dolum yeri var iki tapa açılıyor ve birinden dolum yapılırken diğer taraftan yağ gelene kadar yağ basılıyor böylece fazla koyma riski de kalmıyor ne çıktıysa o kadar rahatça konulabiliyor. Ayrıca şanzıman karter tapasının da sökülüp temizlenmesi önemli çünkü mıknatıslı tapa kullanıldığı için tapa da demir tozlarını toplamış oluyor o demir tozları silinip temizlenip yeniden takılmalı. 2008 yılına kadar otomatik şanzımanlı tüm subarularda şanzıman dış filtresi vardı. Daha sonrakilerde yok. Halbuki yurtdışı parça sitelerinde halen satışta görebiliyorum o da ilginç.