Herkese merhabalar,
Bugunku yazim ne kadar baslikta Mercedes yazsa bile, aslinda sizlere yaglamanin ne kadar onemli oldugunu gostermek uzerine olacak.
Daha onceki bahsi gecen sanzuman onarimi yaptigim W203 u geri iade etmeden once arkadasimin ricasiyla frenlerini degistirdim. sadece on tarafi degistirdim cunku diskler yamuldugu icin titreme vardi. Kendisi gecirdigi bir rahatsizliktan dolayi isitme duyusunu kaybetti haliyle araca cok ihtiyaci olmadigi icin yeterli zamanim var bu islemler icin.
Oncelikle, araci ben 2016 yilinin eylul ayinda aldigimi hatirliyorum ve aracin frenlerini aralik gibi degistirmistim. Benim orjinal parca takintim yoktur. Yok servisten git orjinal parca al gibi. Hayati onem tasiyan veya bazi hassas parcalari sadece orjinal alirim. Ornegin sivilari orjinal alirim, sanzuman parcasini orjinal alirim. onun disinda fren konusunda aracin menseisine gore hareket ederim.
Avrupa araclarda, aslinda bircok parca Bosch tarafindan tedarik edilir. mercedes bmw audi vw hepsinde kullanilir. sadece Bosch uretim yaparken, markanin logosunu vurur ve parca kodunu farkli yazar.boylece urun firmaya ozel uretilmis olur. Halen daha markanin logosu uzerinde olsun diye takintili kisilere denk geldigim oluyor. Bu tabiki tercih meselesi.
Gelelim konumuza.
Ben mercedes in frenlerini degistirirken, brembo markasini denemek amacli olsun diye disk ve balatalari brembo markasindan temin etmistim. Brembo balatalari legacyde kullanmistim ve kaliperin arizasi yuzunden cope atmak zorunda kalmistim. ama gayet sessiz ve guzel tutuyordu. Brembo disk balata derken, 4 pistonlu yaris frenleri filan degil. hemen hemen butun markalar icin yan sanayi cesitleri mevcut.
Fren disklerini soktukten sonra, poryo uzerini tel fircayla temizleyip, sonraisinda lityum gres yag ile her yerini bol bol yaglamistim. her bir vidasini bile temizleyip yaglayip yuvasina takmistim. arac tam 4 yil sonra yani 40bin mil sonrasinda tekrar fren degisimi oldu.
Balatalar %25-40 arasi kalmisti. fakat diskler yamulmustu. Aslinda yamulmanin sebebi de arkadasimin zamaninda otomatik yikama makinesine girmesine bagliyorum. sicak fren, soguk su misali.
Parcalari soktugumde, yaglamanin faydasini bir daha deneyimledim. hicbir vida kesmeden, zorlanmadan yuvasindan cikti. hatta uzerinde halen daha gres yag oldugunu ve kurumadigini gordum.
Fren balatalarinin, kelepcelerine de surdugum icin orada da toz tutmadigi ve tertemiz kaldigini gordum.
gelelim baska bir noktaya, fren disklerini taktiktan sonra, jantin diske degen yuzeyine de gres surmemin faydasini, lastigi sokerken gordum. hicbir sekilde pastan dolayi yapisma olmayip, lastik rahatca disariya geldi.
birkac resim paylasarak anlatmak istediklerimi gostermek istiyorum.
Lastigin sokumu sonrasi, disk uzerindeki durum.
[attachment=2951]
kaliper vidasini cikartinca, vida uzerindeki gres yag. diger vidalarda da durum ayniydi
[attachment=2957]
montaji yaparken gres yagi uygulamasi
[attachment=2952]
[attachment=2953]
[attachment=2954]
[attachment=2955]
[attachment=2956]
Bugunku yazim ne kadar baslikta Mercedes yazsa bile, aslinda sizlere yaglamanin ne kadar onemli oldugunu gostermek uzerine olacak.
Daha onceki bahsi gecen sanzuman onarimi yaptigim W203 u geri iade etmeden once arkadasimin ricasiyla frenlerini degistirdim. sadece on tarafi degistirdim cunku diskler yamuldugu icin titreme vardi. Kendisi gecirdigi bir rahatsizliktan dolayi isitme duyusunu kaybetti haliyle araca cok ihtiyaci olmadigi icin yeterli zamanim var bu islemler icin.
Oncelikle, araci ben 2016 yilinin eylul ayinda aldigimi hatirliyorum ve aracin frenlerini aralik gibi degistirmistim. Benim orjinal parca takintim yoktur. Yok servisten git orjinal parca al gibi. Hayati onem tasiyan veya bazi hassas parcalari sadece orjinal alirim. Ornegin sivilari orjinal alirim, sanzuman parcasini orjinal alirim. onun disinda fren konusunda aracin menseisine gore hareket ederim.
Avrupa araclarda, aslinda bircok parca Bosch tarafindan tedarik edilir. mercedes bmw audi vw hepsinde kullanilir. sadece Bosch uretim yaparken, markanin logosunu vurur ve parca kodunu farkli yazar.boylece urun firmaya ozel uretilmis olur. Halen daha markanin logosu uzerinde olsun diye takintili kisilere denk geldigim oluyor. Bu tabiki tercih meselesi.
Gelelim konumuza.
Ben mercedes in frenlerini degistirirken, brembo markasini denemek amacli olsun diye disk ve balatalari brembo markasindan temin etmistim. Brembo balatalari legacyde kullanmistim ve kaliperin arizasi yuzunden cope atmak zorunda kalmistim. ama gayet sessiz ve guzel tutuyordu. Brembo disk balata derken, 4 pistonlu yaris frenleri filan degil. hemen hemen butun markalar icin yan sanayi cesitleri mevcut.
Fren disklerini soktukten sonra, poryo uzerini tel fircayla temizleyip, sonraisinda lityum gres yag ile her yerini bol bol yaglamistim. her bir vidasini bile temizleyip yaglayip yuvasina takmistim. arac tam 4 yil sonra yani 40bin mil sonrasinda tekrar fren degisimi oldu.
Balatalar %25-40 arasi kalmisti. fakat diskler yamulmustu. Aslinda yamulmanin sebebi de arkadasimin zamaninda otomatik yikama makinesine girmesine bagliyorum. sicak fren, soguk su misali.
Parcalari soktugumde, yaglamanin faydasini bir daha deneyimledim. hicbir vida kesmeden, zorlanmadan yuvasindan cikti. hatta uzerinde halen daha gres yag oldugunu ve kurumadigini gordum.
Fren balatalarinin, kelepcelerine de surdugum icin orada da toz tutmadigi ve tertemiz kaldigini gordum.
gelelim baska bir noktaya, fren disklerini taktiktan sonra, jantin diske degen yuzeyine de gres surmemin faydasini, lastigi sokerken gordum. hicbir sekilde pastan dolayi yapisma olmayip, lastik rahatca disariya geldi.
birkac resim paylasarak anlatmak istediklerimi gostermek istiyorum.
Lastigin sokumu sonrasi, disk uzerindeki durum.
[attachment=2951]
kaliper vidasini cikartinca, vida uzerindeki gres yag. diger vidalarda da durum ayniydi
[attachment=2957]
montaji yaparken gres yagi uygulamasi
[attachment=2952]
[attachment=2953]
[attachment=2954]
[attachment=2955]
[attachment=2956]