Nuri hocam da belirtmiş benim referans aldığım, takip ettiğim kanallardan biri Avustralyadaki MRT. Oldukça deneyimliler çünkü Subaru dizelin belki de dünya üzerinde en fazla kullanıldığı yerlerden biri Avustralya. Şimdi tecrübelerimi daha net aktarabiliirim sizlere çünkü üzerinden neredeyse 2 hafta geçti ve ben bu 2 haftada yaklaşık 700 km yol yaptım. MAP sensörümüz gayet düzgün çalışıyor, herhangi bir arıza ışığı kaydı, performans kaybı ya da yakıt artışı söz konusu değil. Buradaki çoğu arkadaş gibi ben de aracımı sürekli dinler, takip eder ve özellikle yakıt verilerini sıkı takip ederim.
MAP sensörü temizliği sonrası yakıt verimliliği için şu anda birşey demem mümkün değil bunun için önümüzdeki ilk 10.000 km istatistiğine bakmam lazım yani bir sonraki bakım inşallah 200.000 km.de yapınca sizlerle de paylaşırım. Uzun yol yakıt tüketimimi
www.spritmonitor.de sitesinden girdiğim kayıtlar sonucu filtreleyerek detaylı olarak görebiliyorum.
Performans olarak bu temizliğin hiçbir etkisi olmadı. Olmuşsa da hissedilir ve anlamlı değil. Her zaman aynı yerde yaptığım 60-100 km 4. vites ve 80-120 5. vites hızlanma verileri birbirine eskisine göre çok yakın ANCAK çok belirgin olan birşey var ki sensör temizliği öncesi özellikle 2 ve 3.viteslerde 2000 devir civarlarından 3000 devire ani hızlanma isteklerine cevap verirken arkadan siyah duman bulutu eşlik ederken artık sadece belli belirsiz duman o da 3.000 devir sonrasında oluyor. O kadar duman da gayet normal çünkü DPF yok.
Tüm bunları düşündüğümde MAP sensörünün de halini görünce ilk Ankara ziyaretimde işinin ehli ustaya (benim için kendisi tektir ve adı da bellidir) komple manifold temizliği yaptırmaktır. Öyle düşünüyorum ki geri kalan duman da o temizlikle birlikte baya azalacaktır.
Aslında iki basit hareketle manifold ve MAP sensörünü ilelebet temiz tutmak mümkün.
1. EGR iptali
2. Oil catchcan
Aslında her ikisi ayrı ayrı çok sıkıntı değil ancak birleştiklerinde büyük problem oluyor. EGR.den gelen kuru egzoz partikülleri kranktan gelen yağ buharı ile birleşince olan oluyor. Tek başına EGR dumanı ya da tek başına krank havalandırmasından gelen yağ buharı manifoldu rezil hale getirmeyecektir. Benim düşüncem EGR.yi çalışır bırakıp yağ buharı için oil catchcan kullanmak. EGR.nin görevi bence çok önemli. Silindir içi yanma sıcaklığının dengelenmesi için elzem. Tabi silindir içi sıcaklığı yani yanma verimini düşürerek zehirli NOX emisyonlarını azaltması da önemli.