(07-02-2018, Saat: 13:52)Praxis demiş ki: @Cherkess . Ben mi kaçırdım. Arızalıysa ne yapılır? tamir edilemiyor. Değiştirilebiliyor mu? Fiyatı nedir? gibi sorular.
@Praxis Arızalıysa tamiri olmadığını yazdım zaten yapabilecek kapasitede biri de çıkmaz sanırım. Değişim kolay bir tornavidaya bakar iş iki vida sök soketi çıkar yenisini tak vidaları sık soketi tak o kadar. Fiyat Subaru da muhteşemdir onu hiç sorma?
(24-04-2018, Saat: 13:52)Praxis demiş ki: @Cherkess Bir şey soracaktım. Bu maf sensörü arızalı ve fark edilmez ise sorun LPG ayaryla ilgili oalbilir diye düşünülüp AFR ayarı yapılsa bu durum da ayarın yapılmasına ve verimli çalışmasına da engel olur bu durum değil mi? Ya da AFR ayarından sonra arızalansa ayarı bozarmı? Bunu @Akif Tezel'e mi sormalı.
Maf sensörü arızası varken muhtemelen AFR ayarı tutmayacaktır yapılan ayar sensörün o anki tepkilerine göre değişiklik gösterebilir sensör değişirse AFR ayarı yanlış çıkabilir. MAF sensörü sanayi dilinde hayalet arıza diye geçer belirtilerin hepsini aynı anda vermeyebilir sadece yakıt artabilir sadece araç boğulabilir ve ya sadece rölantiyi de bozabilir. Sensörün sağlıklı çalışıyor olmasının tespiti Tactrix kablo ile araç beynine bağlanıp değerlerin ve motorun stabilitesine bakılarak anlaşılır ve ya son raddede arıza lambası da yakabilir. Ama 1. O2 sensörü ile birbirine çok yaklaşık semptomları olduğu için ikisini birbirine karıştırıyor da olabilirsiniz.
Map-Maf sensörleri arızalı iken ayar yapıldı ise, sensör arıza şekli bir çalışıp-bir çalışmama şeklinde ise ( olabiliyor ) LPG ayarımız sağlıklı olmayacaktır. Bu sensörler aracın sitokiyometrik değeri olan hava yakıt karışımının tutmasını ayarlayan elemanlar. O kadar kritik parçalar ki : benzinli kullanımda subap erimesi-uzamasına bile neden olur. Görmüş olduğum 60.000 km lerde komple motor yapılmış turbo'lu araçlar var. servis kayıtlarında her şey sabit.
Ayrıca "MAF stok değerleri biliniyorsa" çeşitli kullanım koşullarında basit bir ELM327 OBD ile Torque Pro'dan dahi okunabilir değerleri.
BMW E46 318i 2.0L Motor 2005 Model Otomatik Vites Aracım Var Araç 2200 devir altınta herşey normal ama 2200 devir üstüne çıkınca şanzıman kendini korumaya alıyor D yanında dişli içinde ünlem işareti çıkıyor viteslere vuruntulu geçiyor ama tüm viteslere ceçiyor (1.2.3.4.5) kontak aç kapa arıza düzeliyor manuel alıyorum 2000 devirde tüm viteslerde sorunsuz gidiyor arızaya geçmiyor . Hava akış metre sensör kablosunu çıkarıyorum Şansıman direk korumaya alıyor sorun Hava akış metre ile ilgili olabilirmi ? Arıza tespit cihazında (92 can torque interface) hatası veriyor. Sanki Araç gaz verince fazla hava alınca şanzımanı koruma alıyor. Yardımlarınızı Rica Ederim Ustalar Şanzıman revuzyon diyor ama normalde kaydırma vuruntu v.b sorun yok
BMW E46 318i 2.0L Motor 2005 Model Otomatik Vites Aracım Var Araç 2200 devir altınta herşey normal ama 2200 devir üstüne çıkınca şanzıman kendini korumaya alıyor D yanında dişli içinde ünlem işareti çıkıyor viteslere vuruntulu geçiyor ama tüm viteslere ceçiyor (1.2.3.4.5) kontak aç kapa arıza düzeliyor manuel alıyorum 2000 devirde tüm viteslerde sorunsuz gidiyor arızaya geçmiyor . Hava akış metre sensör kablosunu çıkarıyorum Şansıman direk korumaya alıyor sorun Hava akış metre ile ilgili olabilirmi ? Arıza tespit cihazında (92 can torque interface) hatası veriyor. Sanki Araç gaz verince fazla hava alınca şanzımanı koruma alıyor. Yardımlarınızı Rica Ederim Ustalar Şanzıman revuzyon diyor ama normalde kaydırma vuruntu v.b sorun yok
Araç gereğinden fazla hava alirsa yada hava girişi verilerinde bir hata var ise bu arızayı verir. Şanzıman içi ile alakası yok. Maf sensörünuz doğru değer okumuyor yada kaçak hava girişi mevcut. Tavsiyem Tüm emiş hattını ve borularıni kontrol ettirin, BMW araclarina özel uretilmis hata tespit ve değer okuma cihazı ile maf sensörünun 2200 devir üstünde ecuya gönderdiği değerlere baktirin. Egr ile katalitik konvertöru kontrol ettirin.
BMW E46 318i 2.0L Motor 2005 Model Otomatik Vites Aracım Var Araç 2200 devir altınta herşey normal ama 2200 devir üstüne çıkınca şanzıman kendini korumaya alıyor D yanında dişli içinde ünlem işareti çıkıyor viteslere vuruntulu geçiyor ama tüm viteslere ceçiyor (1.2.3.4.5) kontak aç kapa arıza düzeliyor manuel alıyorum 2000 devirde tüm viteslerde sorunsuz gidiyor arızaya geçmiyor . Hava akış metre sensör kablosunu çıkarıyorum Şansıman direk korumaya alıyor sorun Hava akış metre ile ilgili olabilirmi ? Arıza tespit cihazında (92 can torque interface) hatası veriyor. Sanki Araç gaz verince fazla hava alınca şanzımanı koruma alıyor. Yardımlarınızı Rica Ederim Ustalar Şanzıman revuzyon diyor ama normalde kaydırma vuruntu v.b sorun yok
Araç gereğinden fazla hava alirsa yada hava girişi verilerinde bir hata var ise bu arızayı verir. Şanzıman içi ile alakası yok. Maf sensörünuz doğru değer okumuyor yada kaçak hava girişi mevcut. Tavsiyem Tüm emiş hattını ve borularıni kontrol ettirin, BMW araclarina özel uretilmis hata tespit ve değer okuma cihazı ile maf sensörünun 2200 devir üstünde ecuya gönderdiği değerlere baktirin. Egr ile katalitik konvertöru kontrol ettirin.
Sayın nitro37 Vermiş olduğunuz cevap için çok teşekkürler Bulunduğum ilde Ispartada BMW için özel cihazı olan kimse yok yaklaşık 6 gündür göstermediğim yer kalmadı kesin bir çözüm bulamadılar bundan önce araç yakıt pompası sıfır olmasına ragmen araç geç çalışıyordu rolentede devir arada geziyordu 650 devir 850 devir arası.Ve sogukken ısınınca 900 devirden 650 devire düşerken 10 sn tekliyordu sanki stop edecek gibi sonra düzeliyordu .. sonuç bu şanzıman korumaya alma olayından sonra bu arızaların hepsi kendiliginden düzeldi geç çalışma devir gezme olayı bitti. Kesin Maf sensörüyse alıp değiştiricem ama degilse 600 tl boşa gidicek Görüşünüzü alabilirmiyim ?
(24-11-2019, Saat: 22:37)nitro37 demiş ki: Araç gereğinden fazla hava alirsa yada hava girişi verilerinde bir hata var ise bu arızayı verir. Şanzıman içi ile alakası yok. Maf sensörünuz doğru değer okumuyor yada kaçak hava girişi mevcut. Tavsiyem Tüm emiş hattını ve borularıni kontrol ettirin, BMW araclarina özel uretilmis hata tespit ve değer okuma cihazı ile maf sensörünun 2200 devir üstünde ecuya gönderdiği değerlere baktirin. Egr ile katalitik konvertöru kontrol ettirin.
Sayın nitro37 Vermiş olduğunuz cevap için çok teşekkürler Bulunduğum ilde Ispartada BMW için özel cihazı olan kimse yok yaklaşık 6 gündür göstermediğim yer kalmadı kesin bir çözüm bulamadılar bundan önce araç yakıt pompası sıfır olmasına ragmen araç geç çalışıyordu rolentede devir arada geziyordu 650 devir 850 devir arası.Ve sogukken ısınınca 900 devirden 650 devire düşerken 10 sn tekliyordu sanki stop edecek gibi sonra düzeliyordu .. sonuç bu şanzıman korumaya alma olayından sonra bu arızaların hepsi kendiliginden düzeldi geç çalışma devir gezme olayı bitti. Kesin Maf sensörüyse alıp değiştiricem ama degilse 600 tl boşa gidicek Görüşünüzü alabilirmiyim ?
Bmw modellerinde maf sensörü bozulduğu zaman veya hızlanma aşamasında yanlış değer okuyup ecuya hatalı bilgi gönderdiği zaman bu arızayı çok sık verir. Maf sensörü temizleyip deneyin eğer ise yaramaz ise değişim şart olabilir. Ama herşeyden önce orjinal hata tespit cihazı ile sensörlerin değerlerinin yolda giderken okunmasi lazım ki kesin nokta atışı yapilabilsin diğer türlü piyango olacak sizin için.. mesela bizim Subaru da maf ve map sensörleri kolay kolay arıza lambası yakmaz ama hatalı okuma yapabilir. Orjinal subaru arıza tespit cihazı ile bu sensörlerin değerlerinde ki hata anında anlaşılır ve müdahale edilir. Yine başka bir örnek Tps sensörü vardır arıza kaydı oluşturmaz hata vermez ama woltaj değeri düşük olduğunda araç çok fazla stop eder tekleme yapar. İşte burada da devreye orjinal Subaru arıza tespit ve değer okuma cihazi girer. Bir bakılır ki 55 olması gereken değer 45 lerde geziyor. Hemen duzeltilir sorun halolur. Şimdi bu cihaz olmayınca servis yada usta önce bobin sonra enjektor, ardından subap ayarına kadar hatalı teşhis koyabiliyor. Sizin oradaki ustalarda ellerinde orjinal ekipman olmayınca mevcut tecrübelerine dayanarak şanzıman ecusu yada şanzıman tesisatında bir sorun olabilir demeleri normal bence. Siz ne yapıp ne edip bu orjinal BMW hata tespit cihazını bulmanız gerekiyor. Gerekirse yakınlarda ki illerde arayıp bulun.
(24-11-2019, Saat: 23:40)recep32 demiş ki: Sayın nitro37 Vermiş olduğunuz cevap için çok teşekkürler Bulunduğum ilde Ispartada BMW için özel cihazı olan kimse yok yaklaşık 6 gündür göstermediğim yer kalmadı kesin bir çözüm bulamadılar bundan önce araç yakıt pompası sıfır olmasına ragmen araç geç çalışıyordu rolentede devir arada geziyordu 650 devir 850 devir arası.Ve sogukken ısınınca 900 devirden 650 devire düşerken 10 sn tekliyordu sanki stop edecek gibi sonra düzeliyordu .. sonuç bu şanzıman korumaya alma olayından sonra bu arızaların hepsi kendiliginden düzeldi geç çalışma devir gezme olayı bitti. Kesin Maf sensörüyse alıp değiştiricem ama degilse 600 tl boşa gidicek Görüşünüzü alabilirmiyim ?
Bmw modellerinde maf sensörü bozulduğu zaman veya hızlanma aşamasında yanlış değer okuyup ecuya hatalı bilgi gönderdiği zaman bu arızayı çok sık verir. Maf sensörü temizleyip deneyin eğer ise yaramaz ise değişim şart olabilir. Ama herşeyden önce orjinal hata tespit cihazı ile sensörlerin değerlerinin yolda giderken okunmasi lazım ki kesin nokta atışı yapilabilsin diğer türlü piyango olacak sizin için.. mesela bizim Subaru da maf ve map sensörleri kolay kolay arıza lambası yakmaz ama hatalı okuma yapabilir. Orjinal subaru arıza tespit cihazı ile bu sensörlerin değerlerinde ki hata anında anlaşılır ve müdahale edilir. Yine başka bir örnek Tps sensörü vardır arıza kaydı oluşturmaz hata vermez ama woltaj değeri düşük olduğunda araç çok fazla stop eder tekleme yapar. İşte burada da devreye orjinal Subaru arıza tespit ve değer okuma cihazi girer. Bir bakılır ki 55 olması gereken değer 45 lerde geziyor. Hemen duzeltilir sorun halolur. Şimdi bu cihaz olmayınca servis yada usta önce bobin sonra enjektor, ardından subap ayarına kadar hatalı teşhis koyabiliyor. Sizin oradaki ustalarda ellerinde orjinal ekipman olmayınca mevcut tecrübelerine dayanarak şanzıman ecusu yada şanzıman tesisatında bir sorun olabilir demeleri normal bence. Siz ne yapıp ne edip bu orjinal BMW hata tespit cihazını bulmanız gerekiyor. Gerekirse yakınlarda ki illerde arayıp bulun.
Acaba sorun düzeldi mi aynı sorun şu an bende var BMW E46 3.18i 2005 model aynı araç arabamın benzin pompası bozulmuştu tamirciye bıraktım arızayı anlamak için hava sensörünun oraları tamamen dagitmislar geri takarken baya zorlandı küçük plastik parça vardı onu takamadi atti falan benzin pompasını takip calistirdiktan sonra şanzıman arızasi yaktı makinede 92 can diye giden arızayı verdi araç yolda giderken aynı sorunları gösteriyor.belli bı devirden sonra araç kendini korumaya alıyor vites kucultmelerde vuruntular başladı burda da tamamen aynı konuları görünce sorun çözüldü mü diye merak ediyorum teşekkürler