yeni üye oldum bu foruma. froumda biraz araştırma yaptım ama sorulama tam olarak cevap bulamadım. bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilir mi? öncelikle 2014 XV sahibiyim. aracta bildiğiniz üzere stepne yok. Yarın birgün yolda kalma durumuna karşı tamir kiti veya kompresör almayı düşnüyorum.
hangisi sizce uygun?
kompresör derseniz; kompresör kullanırken aracı kaldırmadan işini yapabilen varmıdır?
kullandıgınız bir tane önerebilirmisiniz? tercihen otomatik şişirmeli.
kit derseniz; kitleri kullandıktan sonra o lastigin değiştirilmesi mi gerekiyor?
Merhaba, öncelikle hoş geldiniz. Tamir kiti dediğiniz içinde basınçlı köpük bulunan ve lastik onarılana kadar deliği tıkayıp emniyetli basıncı muhafaza eden tek kullanımlık bir tüpten ibarettir. Ben kullandım ve memnun kaldım. Lastikçiye kadar sizi idare ediyor. Ancak lastikçiler hiç sevmez, çünkü janta sıvanan köpükleri kazımak zorunda kalırlar. Bu arada tamir kiti ve kompresör birbirinin muadili değildir. Lastik delikse kompresör bir işe yaramaz. Size tavsiyem aracınıza uygun geçici ince stepnelerden almanız olur. Aşağıda ilanı var:
(09-11-2020, Saat: 15:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Merhaba, öncelikle hoş geldiniz. Tamir kiti dediğiniz içinde basınçlı köpük bulunan ve lastik onarılana kadar deliği tıkayıp emniyetli basıncı muhafaza eden tek kullanımlık bir tüpten ibarettir. Ben kullandım ve memnun kaldım. Lastikçiye kadar sizi idare ediyor. Ancak lastikçiler hiç sevmez, çünkü janta sıvanan köpükleri kazımak zorunda kalırlar. Bu arada tamir kiti ve kompresör birbirinin muadili değildir. Lastik delikse kompresör bir işe yaramaz. Size tavsiyem aracınıza uygun geçici ince stepnelerden almanız olur. Aşağıda ilanı var:
Teşekkür ederim. En iyisi stepne tabi ama aracta yedek lastik için biryer yok maalesef. en kötü bagaja atılabilir. bu ince stepneler XV lere de takılabilir mi?
(09-11-2020, Saat: 15:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Merhaba, öncelikle hoş geldiniz. Tamir kiti dediğiniz içinde basınçlı köpük bulunan ve lastik onarılana kadar deliği tıkayıp emniyetli basıncı muhafaza eden tek kullanımlık bir tüpten ibarettir. Ben kullandım ve memnun kaldım. Lastikçiye kadar sizi idare ediyor. Ancak lastikçiler hiç sevmez, çünkü janta sıvanan köpükleri kazımak zorunda kalırlar. Bu arada tamir kiti ve kompresör birbirinin muadili değildir. Lastik delikse kompresör bir işe yaramaz. Size tavsiyem aracınıza uygun geçici ince stepnelerden almanız olur. Aşağıda ilanı var:
Teşekkür ederim. En iyisi stepne tabi ama aracta yedek lastik için biryer yok maalesef. en kötü bagaja atılabilir. bu ince stepneler XV lere de takılabilir mi?
İnce stepnelerin diğer lastiklerden tek farkı 70 km sürat limiti olmasıdır. Paylaştığım ilanda yeterince bilgi var. Jant özelliklerine göre gönderdikleri için tüm araçlara takılabilir.
Takacağınız herhangi bir stepne diğer 3 lastiğin dönüş çapından farklı olursa aracınız kendini korumaya alacaktır, o zaman 40 km/h hızı geçirtmiyor ve tüm arıza lambaları yanıyor diye biliyorum. Bence stepnesiz en garanti çözüm fitil ve fitili çakacak bir alet, lastik tamir kiti yani köpük ve kompresör bir arada bulundurmak.
(09-11-2020, Saat: 15:43)Subaruces demiş ki: Teşekkür ederim. En iyisi stepne tabi ama aracta yedek lastik için biryer yok maalesef. en kötü bagaja atılabilir. bu ince stepneler XV lere de takılabilir mi?
İnce stepnelerin diğer lastiklerden tek farkı 70 km sürat limiti olmasıdır. Paylaştığım ilanda yeterince bilgi var. Jant özelliklerine göre gönderdikleri için tüm araçlara takılabilir.
(09-11-2020, Saat: 16:12)serkankucuk demiş ki: Takacağınız herhangi bir stepne diğer 3 lastiğin dönüş çapından farklı olursa aracınız kendini korumaya alacaktır, o zaman 40 km/h hızı geçirtmiyor ve tüm arıza lambaları yanıyor diye biliyorum. Bence stepnesiz en garanti çözüm fitil ve fitili çakacak bir alet, lastik tamir kiti yani köpük ve kompresör bir arada bulundurmak.
Dönüş çapından ziyade inciliği sorun olur mu diye düşünüyordum ama sanırım onunla ilgili bir sıkıntı yok. Tel sorun nereye koyulacak. bagajda baglanabilir mi bir bakmak lazım..yada tamir kitine yöneleceğim.
2 cesit stepne var. 1 orjinal lastik ebatlarindaki tam stepne. bunu kullanarak gideceginiz yere kadar gidebilirsiniz. hiz siniri olmaz.
2.secenk ise, donut denilen, ince stepnedir. bunun amaci ise, acil durumda kullanilarak, lastik uzeirnde yazan hiz sinirini gecmemek kaydiyla en yakin servis/tamirci/guvenli alana gitmek icin kullanilir. uzun sure kullanilirsa, erime oluyor ve cop oluyor.
siz oncelikle ihtiyaciniz olani secmeniz gerekiyor. XV lerde stepne yeri neresi bilmiyorum. bazi araclarda aracin altinda oluyor. eger oyle bir imkan varsa, donut tarzi stepne oraya yerlestirilebilir.
------ Kopuk/sivi seklindeki tamir setlerinden kesinlikle uzak durun. kullanimi evet cok kolay ama bircok durumda balans sorunu yasatiyor. ozellikle yesil sivimsi olani. bu tamir setini sadece yolda kaldiginizda kullanip, hemen sonrasinda lastikciye gidecekseniz kullanabilirsiniz. onun disinda gunlerce lastikte durmasina izin vermeyin.
En ideal secenek. kucuk bir hava kompressoru ve lastik fitili. bu islemi lastigi sokmeden de yapabilirsiniz. onemli olan sorunlu bolgeye ulasabilmeniz.
nasil yapiliyor? lastikte civi varsa, o civi cikartilmadan once lastige epey bir hava basiliyor. 34psi ise, 40psi a yakin hava basilir. civi latikten cikartilinca, pakette gelen torpu yapmaya yarayan aparat ile delik torpulenir. sonrasinda, deligin genisligine gore 1 veya 2 fitil, montaj aparatina takilarak delige sokulur . fitilin hepsi iceriye atilmaz. lastik disinda 1-1,5cm kalacak sekilde sokulur ve aparat dondurulurek cikartilir. disarida kalan fazlaliklar da yan keski veya maket bicagiyla dikkatlice kesilir. lastik havasi ayarlanir ve arac surulur. Eger zemin sicak, hava da sicak ise, 5-6km sonra o fitili bir daha yuzeyde goremeyebilirsiniz. lastik ile ozlesir.
lastik yanagina yama/fitil yapilmaz. o lastik cop olmustur.