Herkese merhabalar,
Asiri yogunluktan dolayi foruma girmeye zaman bulamiyorum. Birtek forum degil gunluk hayatta da zaman yetmiyor. Bahce islerine de bakmamistim dun farkettim yabani otlar nerdeyse agac olmus. Simdi 1 gunumu onlara ayirip temizlemeye baslayacam. Bir karisim yapip uzerlerine puskurtup kurutmam gerekecek. Neyse gelelim konumuza.
Beni taniyanlar az cok hatirlar, aldigim arabanin sadece yag suyunu degisir 3-6 ay sonrasinda da buyuk bakimlarini yaparim. Camry de ayni kuralla devam ediyor fakat kural disi olarak sanirim fren bakimini one almam gerekecek. cunku tamamen bitmis durumdalar.
Bakim islemime araci ilk aldigim hafta yagini (filtresiz) degistirip, hava filtresi ve polen fitresini degistirmistim. Yag filtresini sokmek icin ozel bir alet gerektigi icin birazcik surup sonra yagini tazelerim ve filtresini degistiririm kararini vermistim. Arac bakim gecmisine ulasamadigim icin bujileri de degistirme karari verdim ve internetten toyota katalogundan buldugum buji numaralarina gore ebay den siparisleri verdim. Arac uzerinden cikan bujiler platinium bujiymis fakat katalogdan baktigimda onume cikan 3 secenekten biri olan ve siparisini vermis oldugum bujiler iridium. Ilk calistirmada arac sarsintili calisti fakat sonrasinda toparladi. suan icin cok sukur sorun yaratmadi ve is yerine geldim. Buji degisim islemine gecmeden once, yetkili servisten 1 galonunu $21 a temin ettigim pembe renkli sogutma sivisini da rezervuarlara ekledim. Invertor ve Radyator ayni siviyi farkli rezervuarlardan kullaniyor ve her ikisi de "LOW" seviyesindeydi. Temiz oldugu icin sadece ustune tamamdim.
Buji degisimi islemi icin;
- buji ebatinda soket
- bobin vidalari icin 10mm soket,
- uzatma kolu
- buji icin gres yag
- Vazgecilmezim ameliyat eldivenlerim
Toplam iscilik suresi 15dk.
Bujiler ulasmasi kolay bir yerde oldugu icin, motor uzerindeki plastik kapagi hafifce guc uygulayarak cikartiyoruz.
[attachment=1180] [attachment=1181]
Bobinlerin soketlerini cikarttiktan sonra, sabitleme vidalarini 10mm soket ile cikartip bobinleri nazikce cikartiyoruz.
[attachment=1182]
Bujileri yeterli uzunluktaki kol yardimiyla bulundugu kanaldan nazikce soket yardimiyla gevsetip cikartiyoruz. Cikartma isleminde benim soket icindeki plastik conta kaydigi icin soket ile birlikte gelmedi. Uzun agizli bir pense veya bobinleri kullanarak da delikte disari cikartabilirsiniz.
[attachment=1182]
Cikan bujilerin durumu asagidaki resimdeki gibi.
[attachment=1183][attachment=1184]
Ben bujileri orjinal parca katalogundaki numaraya gore arattigim icin toyota-lexus kutusunda geldi. Ayni buji Denso da 3417 numarasiyla listeleniyor.
Yeni bujileri yerine taktiktan sonra daha once mazdada yasadigim sorunu yasamamak icin, bobinlerin ucuna, bujinin iletkenine degmeyecek sekilde bujiler icin kullanilan gres yagdan uyguluyorum. Boylece bujilerin asiri isinmasi sonucu bobinler eriyip yapismasin ve sonraki serviste rahatca cikmasina olanak sagliyorum.
[attachment=1185]
Motorun plastik kapagini yerine taktiktan sonra arac icerisinden ekrandaki servis yazisini sondurme islemiyle bakimi tamamlamis oluyoruz.
Sifirlama islemi icin, kontak acilip(motor calismayacak) km sayacini Trip A ya getirip kapatiyoruz. Sonrasinda km sifirlama cubuguna basili tutarken kontagi aciyoruz(motor calistirmadan) ve ekranda ------- gozukuyor. Butun - ler ekrandan gittikten sonra km yi gorunce cubugu birakiyoruz ve islemi tamamliyoruz.
Maliyet hesabimizi da yapalim.
Buji: 4 lu pakette $16 a internetten aldim. Yetkili servis fiyati tanesi $13 civarinda.
Invertor-Motor sogutma sivisi: $21/ galon (3.78lt)
Hava filtresi : $17
Polen filtresi: $12
Motor Yagi 0w-20 F Synth : $28
Yag filtresi: $6 (toyota logolu)
Toplam masraf + iscilik = $100 ==> $128 olacak ikinci kez yag degisimiyle.
Yetkili servis iscilik ucreti: $120 /saat
Asiri yogunluktan dolayi foruma girmeye zaman bulamiyorum. Birtek forum degil gunluk hayatta da zaman yetmiyor. Bahce islerine de bakmamistim dun farkettim yabani otlar nerdeyse agac olmus. Simdi 1 gunumu onlara ayirip temizlemeye baslayacam. Bir karisim yapip uzerlerine puskurtup kurutmam gerekecek. Neyse gelelim konumuza.
Beni taniyanlar az cok hatirlar, aldigim arabanin sadece yag suyunu degisir 3-6 ay sonrasinda da buyuk bakimlarini yaparim. Camry de ayni kuralla devam ediyor fakat kural disi olarak sanirim fren bakimini one almam gerekecek. cunku tamamen bitmis durumdalar.
Bakim islemime araci ilk aldigim hafta yagini (filtresiz) degistirip, hava filtresi ve polen fitresini degistirmistim. Yag filtresini sokmek icin ozel bir alet gerektigi icin birazcik surup sonra yagini tazelerim ve filtresini degistiririm kararini vermistim. Arac bakim gecmisine ulasamadigim icin bujileri de degistirme karari verdim ve internetten toyota katalogundan buldugum buji numaralarina gore ebay den siparisleri verdim. Arac uzerinden cikan bujiler platinium bujiymis fakat katalogdan baktigimda onume cikan 3 secenekten biri olan ve siparisini vermis oldugum bujiler iridium. Ilk calistirmada arac sarsintili calisti fakat sonrasinda toparladi. suan icin cok sukur sorun yaratmadi ve is yerine geldim. Buji degisim islemine gecmeden once, yetkili servisten 1 galonunu $21 a temin ettigim pembe renkli sogutma sivisini da rezervuarlara ekledim. Invertor ve Radyator ayni siviyi farkli rezervuarlardan kullaniyor ve her ikisi de "LOW" seviyesindeydi. Temiz oldugu icin sadece ustune tamamdim.
Buji degisimi islemi icin;
- buji ebatinda soket
- bobin vidalari icin 10mm soket,
- uzatma kolu
- buji icin gres yag
- Vazgecilmezim ameliyat eldivenlerim
Toplam iscilik suresi 15dk.
Bujiler ulasmasi kolay bir yerde oldugu icin, motor uzerindeki plastik kapagi hafifce guc uygulayarak cikartiyoruz.
[attachment=1180] [attachment=1181]
Bobinlerin soketlerini cikarttiktan sonra, sabitleme vidalarini 10mm soket ile cikartip bobinleri nazikce cikartiyoruz.
[attachment=1182]
Bujileri yeterli uzunluktaki kol yardimiyla bulundugu kanaldan nazikce soket yardimiyla gevsetip cikartiyoruz. Cikartma isleminde benim soket icindeki plastik conta kaydigi icin soket ile birlikte gelmedi. Uzun agizli bir pense veya bobinleri kullanarak da delikte disari cikartabilirsiniz.
[attachment=1182]
Cikan bujilerin durumu asagidaki resimdeki gibi.
[attachment=1183][attachment=1184]
Ben bujileri orjinal parca katalogundaki numaraya gore arattigim icin toyota-lexus kutusunda geldi. Ayni buji Denso da 3417 numarasiyla listeleniyor.
Yeni bujileri yerine taktiktan sonra daha once mazdada yasadigim sorunu yasamamak icin, bobinlerin ucuna, bujinin iletkenine degmeyecek sekilde bujiler icin kullanilan gres yagdan uyguluyorum. Boylece bujilerin asiri isinmasi sonucu bobinler eriyip yapismasin ve sonraki serviste rahatca cikmasina olanak sagliyorum.
[attachment=1185]
Motorun plastik kapagini yerine taktiktan sonra arac icerisinden ekrandaki servis yazisini sondurme islemiyle bakimi tamamlamis oluyoruz.
Sifirlama islemi icin, kontak acilip(motor calismayacak) km sayacini Trip A ya getirip kapatiyoruz. Sonrasinda km sifirlama cubuguna basili tutarken kontagi aciyoruz(motor calistirmadan) ve ekranda ------- gozukuyor. Butun - ler ekrandan gittikten sonra km yi gorunce cubugu birakiyoruz ve islemi tamamliyoruz.
Maliyet hesabimizi da yapalim.
Buji: 4 lu pakette $16 a internetten aldim. Yetkili servis fiyati tanesi $13 civarinda.
Invertor-Motor sogutma sivisi: $21/ galon (3.78lt)
Hava filtresi : $17
Polen filtresi: $12
Motor Yagi 0w-20 F Synth : $28
Yag filtresi: $6 (toyota logolu)
Toplam masraf + iscilik = $100 ==> $128 olacak ikinci kez yag degisimiyle.
Yetkili servis iscilik ucreti: $120 /saat