Normal cvt sanziman sonsuz vites geçişi demektir. Buna eklenen program ve parçalar ile bu sonsuz vites bir anda 6 yada 7 ileri vites haline gelir. Diğer taraftan manuel modda kullanilma imkanı sunar. Her marka cvt sanzimana gecerken bu eklentilerden eklemek zorunda kalmıştır. Adları değişiktir ama amaç aynıdır. Amaç ise otomatik modda uygun devir ve tork da aracı en az yakıt ile götürmek, manuel modda ise sürücüsune manuel vites hissi ve zevkini vermektir.
Hımm anladım. Peki performans ve tüketim olarak çok fark var mıdır? Bu arada Mehmet bey sizlerle buradan yazışıyoruz ama inşallah bir sonraki etkinlikte tanışabilme imkanımız da olur. Bu kadar içtenlikte erinmeden her sorduğumuzu cevaplayan hatta cevaplamak için can atan insanları tanımak isterim gerçekten.
Bunu Gen 1 den Gen 2 ye şanzıman beyni (Valve Body) olarak da daha ileri seviyelerde yakıt tüketimi performans olarak taşındığını da belirtmekte fayda var. Gen 2 de performans araçlarda TR 690 tipini yakıt tüketiminin önceliklendiği TR580 şanzıman beyni geliştirerek Cvt şanzımanlarda kullanıldı.Örneğin XV de TR 580 kullanılırken, Outback de TR 690 kullanılması gibi.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aslında CVT dediğimiz şanzımanlar tek vites, sürekli değişken oran. Yani isterseniz hiç vites atma hissiyatı olmadan hızlanma da sağlayabilirsiniz.
Ama insanlar manuelde ve klasik otomatiklerde kademeli vites olayına alıştıklarından dolayı, sürekli sabit devirde giden motor istemiyorlar, devir bir düşsün bir alçalsın istiyorlar, bu yüzden de üreticiler CVT'lere yapay olarak basamak programlıyor. (Honda Jazz'ın 7 vites diye satılması ama aslında tek vites cvt olması)
İnsanlar alışkanlıklarını değiştirdikçe, özellikle de elektrikli ile sürekli artan alçalan devir olayından vazgeçtikçe bu gereksiz uygulama ortadan kalkacak.
Cvt ve lineartronic ayrı şeyler değil Subaru daki Cvt nin adı Lineartronic tir. Yani her firma kendi kullandığı ya da yaptığı şanzımana ad verir, multi Mode, easytronic, dsg, edc, Zf, 4eat, 5eat, e-cvt, stronic vs gibi. CVT bir şanzıman ın işleyiş tipidir yani Continuously Variable Transmission bu deyimin kısaltmasıdır anlamı sürekli değişken oranlı şanzıman demektir. Mesela Ford power shift diyor Subaru lineartronic diyor, yine Subaru daki tam otomatik 4eat ve 5eat şanzımanlar üreten Jatco firması Fiat paliolarda kullanılan cvt şanzımanına speedgear diyor. Subaru da şanzımanın adını Lineartronic diyerek Doğrusal ve vites kelimelerine vurgu yapmış.
(28-02-2021, Saat: 20:45)Crosstrek demiş ki: Bunu Gen 1 den Gen 2 ye şanzıman beyni (Valve Body) olarak da daha ileri seviyelerde yakıt tüketimi performans olarak taşındığını da belirtmekte fayda var. Gen 2 de performans araçlarda TR 690 tipini yakıt tüketiminin önceliklendiği TR580 şanzıman beyni geliştirerek Cvt şanzımanlarda kullanıldı.Örneğin XV de TR 580 kullanılırken, Outback de TR 690 kullanılması gibi.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gen1 ve Gen2 nin farkı yazılım değil abi Tr690 yani Gen1 in dayanımı 400torka kadardır, Gen2 yani Tr580 in dayanımı 250 torka kadardır, Tr690 hem legacy de hem xt de hem de outback te kullanılıyor, legacy 6 ileri outback 7 ileri xt 8 ileri yazılımın faydası vites aralığını ve sayısını değiştirmesidir. Xv lerde ve Crosstrek lerde yani 2. 0 xv lerde de Tr580 kullanılıyor, aralarındaki fark mesela Tr690 ın solenoid beynine karter sökerek ulaşılırken Tr580 e üstten kapak sökerek ulaşılıyor. Mekanik dizayn farkları da var aslında. Ama çalışma mantığı aynı.