Foresterların çıtasız camlara sahip olanlarında rastlanan rüzgar sesi sorunu için @Adem61 hocamın açtığı konudaki ( http://subaruturkiyeforum.com/konu-citas...ozumu.html ) yöntemi yaptım fakat rüzgar sesi azalmasına rağmen tamamen gitmemişti. Korona nedeniyle çok dışarı çıkmayınca el attığım işlerden biri de bu oldu. Nedense bizim ön camların üçgeninin ayarı -artık zamanla kullanmakla mı bilemiyorum- bozuluyor. Üçgenin üst tarafındaki plastik de bu nedenle yırtılıyor.
Kapının iç döşemesini söktükten sonra bu işlemleri yapabiliyorsunuz. Üçgenin bağlı olduğu metal parçanın vidalarını gevşetip veya söküp camın açılmasıyla uyumlu hale getirdim. Vidaları söküp birkaç milimetre öne doğru kaydırıp yeniden sıkıyoruz. Benim aracımda faydası oldu. Yırtık kısmı da siyah silikon veya dayson ile kapatmayı düşünüyorum, daha elim değmedi. Onu da yapsam iyice ses azalır diye düşünüyorum.
Sol tarafın önceki fotoğrafı yok ama sağ taraftan daha kötüydü.
Gelsin fotolar :
Aşağıda da yırtık üçgenin tamiri ile ilgili birşeyler yazdım. Çünkü yukarıdaki yöntemle hala 60-80 hızda bile ses geliyordu. Koli bandı ile kapattığımda ses kesildiği için kalıcı bir çözüm yapayım dedim.
1. Yırtık üçgenin görünümü :
2. Kullandığımız iç lastik parçası :
3. Ayarlama için parçayı koyup camı kaldırdım:
4. Dışarıdan görünüm :
5. Jel yapıştırıcı sürülmesi: - Pattex Ultra Jel , veya işini görecek muadili -
6. 1-2 dk kadar bastırıp yapışmasını sağlıyoruz. Parça parça yapıştırmak gerekiyor. Yoksa yapışacak yerler kayıyor.
7. İç kısımda kalan yuvarlak içine aldığım yeri yapıştırabilmek için kapı döşemesini sökmek ve o şekilde yapıştırmak gerekiyor. Yoksa cam kalkarken yapıştırdığımız yere takılıyor.
8. İşlem sonrası üstten görünüm
9. İşlem sonrası
Ekleme:
Ön gergiyi tamir ederken camın yükseklik ayarının yapıldığı iki yer gördüm. Daha öncesinde cam kaldırıldığında normalden farklı kapandığını ve kauçukları tam kapatmadığını farketmiştim ama bu kadar basit bir şekilde ayarlanabileceğini düşünmemiştim.
Yapılacak işlem basit:
İlk resimde mavi yuvarlak içindeki vidaları 10 numara anahtar ile gevşetiyoruz. açma kapama düğmesi ile cama istediğimiz pozisyonu veriyoruz. Daha sonra vidaların bağlı olduğu parçayı sıkıyoruz.
İkinci resim camın kauçuklara tam oturduğunu gösteriyor.
Kapının iç döşemesini söktükten sonra bu işlemleri yapabiliyorsunuz. Üçgenin bağlı olduğu metal parçanın vidalarını gevşetip veya söküp camın açılmasıyla uyumlu hale getirdim. Vidaları söküp birkaç milimetre öne doğru kaydırıp yeniden sıkıyoruz. Benim aracımda faydası oldu. Yırtık kısmı da siyah silikon veya dayson ile kapatmayı düşünüyorum, daha elim değmedi. Onu da yapsam iyice ses azalır diye düşünüyorum.
Sol tarafın önceki fotoğrafı yok ama sağ taraftan daha kötüydü.
Gelsin fotolar :
Aşağıda da yırtık üçgenin tamiri ile ilgili birşeyler yazdım. Çünkü yukarıdaki yöntemle hala 60-80 hızda bile ses geliyordu. Koli bandı ile kapattığımda ses kesildiği için kalıcı bir çözüm yapayım dedim.
1. Yırtık üçgenin görünümü :
2. Kullandığımız iç lastik parçası :
3. Ayarlama için parçayı koyup camı kaldırdım:
4. Dışarıdan görünüm :
5. Jel yapıştırıcı sürülmesi: - Pattex Ultra Jel , veya işini görecek muadili -
6. 1-2 dk kadar bastırıp yapışmasını sağlıyoruz. Parça parça yapıştırmak gerekiyor. Yoksa yapışacak yerler kayıyor.
7. İç kısımda kalan yuvarlak içine aldığım yeri yapıştırabilmek için kapı döşemesini sökmek ve o şekilde yapıştırmak gerekiyor. Yoksa cam kalkarken yapıştırdığımız yere takılıyor.
8. İşlem sonrası üstten görünüm
9. İşlem sonrası
Ekleme:
Ön gergiyi tamir ederken camın yükseklik ayarının yapıldığı iki yer gördüm. Daha öncesinde cam kaldırıldığında normalden farklı kapandığını ve kauçukları tam kapatmadığını farketmiştim ama bu kadar basit bir şekilde ayarlanabileceğini düşünmemiştim.
Yapılacak işlem basit:
İlk resimde mavi yuvarlak içindeki vidaları 10 numara anahtar ile gevşetiyoruz. açma kapama düğmesi ile cama istediğimiz pozisyonu veriyoruz. Daha sonra vidaların bağlı olduğu parçayı sıkıyoruz.
İkinci resim camın kauçuklara tam oturduğunu gösteriyor.