(13-11-2022, Saat: 22:07)VALMOND demiş ki: P den D ye aldığınızda max 2 sn de hareket etmesi lazım bu süre uzuyorsa şanzıman da sıkıntı olabilir. Hareket halinde gaz pedalına basılmasıyla vites geçişlerinde uyumsuzluk oluyorsa gaz kelebeği konum sensöründe sorun vardır cihazla tps voltaj değerlerine bakılması lazım gaz pedalına basılmasıyla orantılı olarak atlama yapmadan voltajın artıp azalmadığına bakın.
Dye takar takmaz ayağımı frenden çekersem araç yürüyor ama gaza dokunursam gazı hemen yemiyor. Eğer gaza biraz daha yuklenirsem 2ye takarken vuruntu oluyor.
Sorun da bu zaten.
Yolda da 60dan 100e gitmek istersem gaza hemen tepkime vermiyor araç. Gaza uzun basinca öne atıyor ve atağa geçiyor araç.
aracin bakimlarinin yapildigina emin olun. motor saat gibi calismazsa, size sanzuman sorunu gbi gosterebilir. gercekten isi bilen birine afr ayarlarini baktirin. araci lifte kaldirinca sanzuman takozlarini da kontrol ettirin.
motor saat gibi calisiyor ve halen daha sikayet devam ediyorsa, araci detayli sanzuman okuyabilen cihaz ile kontrol ettirin. sanzuman kontrol modulunde ariza olabilir, hiz sensorleri motordan gelen degerleri okuyamiyor veya yanlis bilgi okuyor olabilir.
forumun arama kismindan sanzuman ile alakali konulari aratip gozden gecirin. zamaninda cok fazla bilgi paylasildi. belki sizinle ayni sorunu yasamis biriside olmus olabilir.
"Sökmek, yeni ruhsat, proje tadilat ve muayene derken ciddi bir maliyet söz konusu olur, istersen sigortasını iptal edelim" dedi.
Öyle de yaptık. Sigortayı söktü, para falan da istemedi. Arabadaki yığılma tamamen ama tamamen geçti. Artık yolda korkmadan sollama yapabiliyor, yokuşları bayilmadan çıkıyorum.
Bugüne kadar götürdüğüm "ustalar"a sorun LPGde olabilir mi dememe rağmen tenezzül edip bakmadılar.
Sizleri de bilgilendirmek istedim.
Sırada ara sıra 2den 3e takarken ve Rden Dye takip beklemeden gaza dokununca oluşan vuruntu problemi kaldı. Bunun da acelesi yok.
"Sökmek, yeni ruhsat, proje tadilat ve muayene derken ciddi bir maliyet söz konusu olur, istersen sigortasını iptal edelim" dedi.
Öyle de yaptık. Sigortayı söktü, para falan da istemedi. Arabadaki yığılma tamamen ama tamamen geçti. Artık yolda korkmadan sollama yapabiliyor, yokuşları bayilmadan çıkıyorum.
Bugüne kadar götürdüğüm "ustalar"a sorun LPGde olabilir mi dememe rağmen tenezzül edip bakmadılar.
Sizleri de bilgilendirmek istedim.
Sırada ara sıra 2den 3e takarken ve Rden Dye takip beklemeden gaza dokununca oluşan vuruntu problemi kaldı. Bunun da acelesi yok.
Yine de halletirmek istiyorum.
Hepinize çok teşekkür ederim.
Öncelikle şanzıman yağının değişmesi gerekiyor. Değişimden sonra vuruntu devam ediyorsa ilgili selonoid valfin değişmesi lazım.
"Sökmek, yeni ruhsat, proje tadilat ve muayene derken ciddi bir maliyet söz konusu olur, istersen sigortasını iptal edelim" dedi.
Öyle de yaptık. Sigortayı söktü, para falan da istemedi. Arabadaki yığılma tamamen ama tamamen geçti. Artık yolda korkmadan sollama yapabiliyor, yokuşları bayilmadan çıkıyorum.
Bugüne kadar götürdüğüm "ustalar"a sorun LPGde olabilir mi dememe rağmen tenezzül edip bakmadılar.
Sizleri de bilgilendirmek istedim.
Sırada ara sıra 2den 3e takarken ve Rden Dye takip beklemeden gaza dokununca oluşan vuruntu problemi kaldı. Bunun da acelesi yok.
Yine de halletirmek istiyorum.
Hepinize çok teşekkür ederim.
LPG bana o kadar masraf açtı ki ben öfkeyle maliyetinide göze alarak söktürdüm. 1 yıl sizin gibi sigorta sökük gezdim. Ve arabama aşık oldum. Şimdi komple tesisatı söktürdüm. Muyaene geldiğinde ruhsattanda sildireceğim. Evet maalesef sökmek takmaktan daha zor ve maliyetli. Ama tesisat üstündeyken, kablolar hala beyine bağlıyken, manifoltta delik varken ve gereksiz bagajda tank taşıyorken içim hiç rahat değildi. Şuan amortisörüm patlak, bunun bile LPG nin Tank yükünden olduğunu düşünüyorum.
Şanzıman konusuna gelince, bendede söylediğiniz gibiydi, yağ değişiminden sonra vuruntular büyük oranda kayboldu.
"Sökmek, yeni ruhsat, proje tadilat ve muayene derken ciddi bir maliyet söz konusu olur, istersen sigortasını iptal edelim" dedi.
Öyle de yaptık. Sigortayı söktü, para falan da istemedi. Arabadaki yığılma tamamen ama tamamen geçti. Artık yolda korkmadan sollama yapabiliyor, yokuşları bayilmadan çıkıyorum.
Bugüne kadar götürdüğüm "ustalar"a sorun LPGde olabilir mi dememe rağmen tenezzül edip bakmadılar.
Sizleri de bilgilendirmek istedim.
Sırada ara sıra 2den 3e takarken ve Rden Dye takip beklemeden gaza dokununca oluşan vuruntu problemi kaldı. Bunun da acelesi yok.
Yine de halletirmek istiyorum.
Hepinize çok teşekkür ederim.
LPG bana o kadar masraf açtı ki ben öfkeyle maliyetinide göze alarak söktürdüm. 1 yıl sizin gibi sigorta sökük gezdim. Ve arabama aşık oldum. Şimdi komple tesisatı söktürdüm. Muyaene geldiğinde ruhsattanda sildireceğim. Evet maalesef sökmek takmaktan daha zor ve maliyetli. Ama tesisat üstündeyken, kablolar hala beyine bağlıyken, manifoltta delik varken ve gereksiz bagajda tank taşıyorken içim hiç rahat değildi. Şuan amortisörüm patlak, bunun bile LPG nin Tank yükünden olduğunu düşünüyorum.
Şanzıman konusuna gelince, bendede söylediğiniz gibiydi, yağ değişiminden sonra vuruntular büyük oranda kayboldu.
Yag değişimini mutlaka deneyeceğim. Az kalsın 50bin TL zararina satıyordum aracı..