Arkadaşlar merhaba,
Çoğumuzun araçlarının ön ve arka diferansiyelleri açık, (bazılarımızın araçlarında arkada kısmen kilitleyen diferansiyel var) dolayısıyla bir tekerlek boşa çıktığında tüm güç ona gideceği için yandaki tekerlek dönmeyi bırakıyor. Bu asfalt kullanımı için bir sorun değil ama aracını araziye sokmak isteyenler bakımından belirli koşullarda (örneğin çaprazlama / diagonal engel geçmek istendiğinde) ya da çapraz iki teker kaygan zemin üzerinde kaldığında aracın ilerleyememesine sebep olabiliyor.
ABD'de bir firma bizim araçlardaki arka diferansiyeller içine takılan bir parça yapmış: https://www.torqmasters.com/torq_locker_..._five_bolt
Fiyatı 400 dolar civarı. Nakliye ve gümrük ile kaça gelir bilmiyorum ama 600 doları geçeceğini sanmam.
Bu parça aracın normal kullanımı esnasında diferansiyelin her zamanki gibi açık kalmasını sağlıyor. Otopark gibi yerlerde düşük süratle dönerken tıkır tıkır ses yapıyor yalnız. Hareket halinde eğer bir teker boşa çıkarsa o zaman devreye giriyor, arka diferansiyeli kilitleyerek arka iki tekerleğin birlikte hareket etmesini sağlıyor. Böylelikle Subaru'nun arazi kabiliyetini gerçek off-road araçlarınınkine epey yaklaştırıyor. Bir de birkaç santimlik yükseltme kiti takılarak araçlarımızı arazide pek çok şeyi yapabilir hale getirmek mümkün.
Şurada Torq Locker denen bu kitin videoları var: https://www.youtube.com/results?search_q...ker+subaru
Özellikle şu video, CVT şanzumanlı bir Forester'ın kilitli diferansiyel ile neler yapabildiğini göstermesi bakımından çok güzel:
Şu da eski kasa Foresterlar bakımından güzel bir örnek:
Araçlarını arazide kullanmayı sevenlerimizin ilgisini çekeceği düşüncesiyle paylaşmak istedim.
Çoğumuzun araçlarının ön ve arka diferansiyelleri açık, (bazılarımızın araçlarında arkada kısmen kilitleyen diferansiyel var) dolayısıyla bir tekerlek boşa çıktığında tüm güç ona gideceği için yandaki tekerlek dönmeyi bırakıyor. Bu asfalt kullanımı için bir sorun değil ama aracını araziye sokmak isteyenler bakımından belirli koşullarda (örneğin çaprazlama / diagonal engel geçmek istendiğinde) ya da çapraz iki teker kaygan zemin üzerinde kaldığında aracın ilerleyememesine sebep olabiliyor.
ABD'de bir firma bizim araçlardaki arka diferansiyeller içine takılan bir parça yapmış: https://www.torqmasters.com/torq_locker_..._five_bolt
Fiyatı 400 dolar civarı. Nakliye ve gümrük ile kaça gelir bilmiyorum ama 600 doları geçeceğini sanmam.
Bu parça aracın normal kullanımı esnasında diferansiyelin her zamanki gibi açık kalmasını sağlıyor. Otopark gibi yerlerde düşük süratle dönerken tıkır tıkır ses yapıyor yalnız. Hareket halinde eğer bir teker boşa çıkarsa o zaman devreye giriyor, arka diferansiyeli kilitleyerek arka iki tekerleğin birlikte hareket etmesini sağlıyor. Böylelikle Subaru'nun arazi kabiliyetini gerçek off-road araçlarınınkine epey yaklaştırıyor. Bir de birkaç santimlik yükseltme kiti takılarak araçlarımızı arazide pek çok şeyi yapabilir hale getirmek mümkün.
Şurada Torq Locker denen bu kitin videoları var: https://www.youtube.com/results?search_q...ker+subaru
Özellikle şu video, CVT şanzumanlı bir Forester'ın kilitli diferansiyel ile neler yapabildiğini göstermesi bakımından çok güzel:
Şu da eski kasa Foresterlar bakımından güzel bir örnek:
Araçlarını arazide kullanmayı sevenlerimizin ilgisini çekeceği düşüncesiyle paylaşmak istedim.