Herkese selamlar; 2014 XV Premium'a 1 yıl 30 bin km bindikten sonra 2021 XV Xtreme'e geçmiş bulunmaktayım. Yeni araçla 2 ayda 6 bin km yol yaptım. İki aracı kıyaslamak gerekirse eski XV'de özellikle geliştirilmesi gereken yalıtım ve konfor meselesi temel olarak çözülmüş görülüyor. Performans anlamında ben bir fark hissetmedim. Yakıt olarak benim kullanım şartlarımda kış koşullarında 2021 model yarım litre civarında daha az yakıyor. Örnek vermek gerekirse haftasonu memleketim olan Denizli'ye gidip geldik. Hankook kış lastikleri ile beraber 1000 km lik bu gidiş dönüşü 9 saatte 7.1 lt lik ortalama yakıtla tamamladık. Benzer kullanım koşullarında 2014 XV 7.5 lt civarı yakıyordu. 2014 xv max torku 4000 devirde veriyorken 2021 3600 devirde veriyor. 2014 Xv max beygir 5600 devirde veriyorken 2021 Xv 6200 devirde veriyor. Sanırım bu sebeplerden 2021'in hem yakıtı bi tık düşük hem de en yüksek ulaştığı hız daha fazla. 2014'te özellikle arka süspansiyonların sertliği rahatsız ediciydi. 2021'de bu bir hayli iyileştirilmiş. 2014 'ün lastik ebatları 225/55/17'ken 2021'de 225/60/17'ye yükseltilmiş. Ne kadar etkisi vardır bilemiyorum ama konfor bir şekilde artırılmış. Farklı bir yerden konuyu bağlayacak olursam da ilk aracım olan 2008 impreza HB'in konforu -performansı dışarıda bırakarak değerlendirirsek- 2014 ve 2021 XV'den kesinlikle daha iyiydi. Jantlar 15 inçti belki ondandır. Adaptif hız sabitleme çok güzel çalışıyor. Akıcı şekilde kullanılabiliyor. Arkadan kayma eğilimi 2014 kadar olmasa da 2021'de de mevcut. Bagaj hacmi bence aynı. Arka yaşam alanı 2014'e göre genişlemiş görünüyor. 2014 de bu konuda başarılıydı ama bunu daha da artırmışlar. 2014 aracımı 70bin km de alıp 100 binde satmıştım. Benzinliydi. Rutin bakım harici herhangi bir masraf çıkarmadı. Satmadan önce sağ arka porya bilyasında çok hafif uğultu gelmeye başlamıştı. Alıcı arkadaşın bilgisi dahilinde satış yapılmıştı. Zaten araçtan memnun kaldığım için 2021'e geçiş yaptık. Belki merak eden olacaktır aracın 15k bakımını Ata Subaru'da 2022 Aralık sonunda 3600 liraya yaptırmıştım. Ankara Kızılcahamam - Işık Dağı civarlarında X mode u deneme fırsatım da oldu. Aracı aldığıma kesinlikle memnun oldum. Almayı düşününlere tavsiye edilir.
(24-02-2023, Saat: 10:36)bagpipes demiş ki: Herkese selamlar; 2014 XV Premium'a 1 yıl 30 bin km bindikten sonra 2021 XV Xtreme'e geçmiş bulunmaktayım. Yeni araçla 2 ayda 6 bin km yol yaptım. İki aracı kıyaslamak gerekirse eski XV'de özellikle geliştirilmesi gereken yalıtım ve konfor meselesi temel olarak çözülmüş görülüyor. Performans anlamında ben bir fark hissetmedim. Yakıt olarak benim kullanım şartlarımda kış koşullarında 2021 model yarım litre civarında daha az yakıyor. Örnek vermek gerekirse haftasonu memleketim olan Denizli'ye gidip geldik. Hankook kış lastikleri ile beraber 1000 km lik bu gidiş dönüşü 9 saatte 7.1 lt lik ortalama yakıtla tamamladık. Benzer kullanım koşullarında 2014 XV 7.5 lt civarı yakıyordu. 2014 xv max torku 4000 devirde veriyorken 2021 3600 devirde veriyor. 2014 Xv max beygir 5600 devirde veriyorken 2021 Xv 6200 devirde veriyor. Sanırım bu sebeplerden 2021'in hem yakıtı bi tık düşük hem de en yüksek ulaştığı hız daha fazla. 2014'te özellikle arka süspansiyonların sertliği rahatsız ediciydi. 2021'de bu bir hayli iyileştirilmiş. 2014 'ün lastik ebatları 225/55/17'ken 2021'de 225/60/17'ye yükseltilmiş. Ne kadar etkisi vardır bilemiyorum ama konfor bir şekilde artırılmış. Farklı bir yerden konuyu bağlayacak olursam da ilk aracım olan 2008 impreza HB'in konforu -performansı dışarıda bırakarak değerlendirirsek- 2014 ve 2021 XV'den kesinlikle daha iyiydi. Jantlar 15 inçti belki ondandır. Adaptif hız sabitleme çok güzel çalışıyor. Akıcı şekilde kullanılabiliyor. Arkadan kayma eğilimi 2014 kadar olmasa da 2021'de de mevcut. Bagaj hacmi bence aynı. Arka yaşam alanı 2014'e göre genişlemiş görünüyor. 2014 de bu konuda başarılıydı ama bunu daha da artırmışlar. 2014 aracımı 70bin km de alıp 100 binde satmıştım. Benzinliydi. Rutin bakım harici herhangi bir masraf çıkarmadı. Satmadan önce sağ arka porya bilyasında çok hafif uğultu gelmeye başlamıştı. Alıcı arkadaşın bilgisi dahilinde satış yapılmıştı. Zaten araçtan memnun kaldığım için 2021'e geçiş yaptık. Belki merak eden olacaktır aracın 15k bakımını Ata Subaru'da 2022 Aralık sonunda 3600 liraya yaptırmıştım. Ankara Kızılcahamam - Işık Dağı civarlarında X mode u deneme fırsatım da oldu. Aracı aldığıma kesinlikle memnun oldum. Almayı düşününlere tavsiye edilir.
Güle güle kullan hayırlı olsun. Bagaj da yetiyorsa çok güzel bir seçim.