Herkese merhabalar,
Uzun bir aradan sonra arac inceleme konusuna ekleme yapmaya karar verdim. Aracimiz basliktan da anlayacaginiz uzere Subarunun akrabasi bir marka. Oncelikle arac LE paketi olup, en dusuk donanim paketine sahip.
Ic Mekan:
Aracta en dusuk donanim olan LE paketi mevcut. Jant kapakli (16") ve iki renk tabir edilen, gri trim ve ic dosemeye siyah deri koltuklardan olusan kombinasyon mevcut. Bluetooth ve geri gorus kamerasinin entegre oldugu hybrid ekrani ise standard donanim olarak geliyor.
Motor:
Aracta 2.5lt 4 silindir benzinli motor gorev yapiyor. Gundelik surus icin ideal sayilabilecek buyuklukte bir motor. Benim ideal motor buyuklugu 2.0lt. Motor sesi arac icerisine cok asiri gelmiyor fakat tam gaz suruldugunde bagirma sesi gibi bir ses duyabiliyorsunuz. Aracin sinif ve malzeme kalitesiyle alakali bir durum oldugu icin gormezden gelinebilir.
Yakit:
Fabrika degerleri Sehirici(43 mpg) 5.49lt/100km, (39mpg) 6.05lt/otoyol. 1 gal = 3.78lt, 1mil = 1.6km . Depoyu fulleyip ve ev-is arasi ne kadar yakacagini olctum. Olcumu yaparken kadrana veya hybrid modunu dikkate almadan mevcut aracimi kullanir gibi kullandim. Ev - is arasi otoyol agirlikli ve sehirici dur kalk trafik dahilinde 1.6gal (6.04lt) yakit harcadim ve mesafe 55mil( 88km) bu da 34mpg yani 4.29lt/100km degerini veriyor. Depo hacmi 17 gal(65lt) ve toplamda 546 mil (~873km) yol yaptim. Ara sira agresif surus de mevcut ve 7.44lt/100km gibi bir degere tekabul ediyor.
Genel gorus:
Arac, arka koltuk diz mesafesi ve ic mekanin ferahligi sayesinde 4 kisilik aile icin ideal ebatlarda. Bagaj kapasitesi olarak da siradan sedan ile ayni hacme sahip olmasina ragmen, arka koltuk arkasindaki hybrid pillerinden dolayi kucuk ebatta 2 sirt cantasi kadar yer kaybi mevcut. Aracin akusunun bagaj icerisinde doseme arkasinda olmasi ise birazcik dez avantaj olarak gozukuyor. Henuz incelemedim fakat bagaji anahtarla acma gibi bir foksiyon dikkatimi cekmedi. sadece anahtarsiz giris ozelligi sayesinde kumanda cebinizdeyse bagaji disardan dugmesiyle acabiliyorsunuz veya sofor koltugu ile kapi arasindaki mandali cekerek acabiliyorsunuz. Arka koltularda 60/40 seklinde yatiyor. Fakat bunlardan sadece 40 lik kisim bagaja erisim sagliyor. 60 lik kisim guvenlik nedeniyle ozel bir telin cekilmesiyle acilarak hybrid pillerine ulasmanizi sagliyor ki bagaja erisimi olmuyor. Hybrid piller bagaj dosemesiyle kapatilmis oldugu icin ilk bakista gozukmuyor. Fakat dosemede bulunan cirt cirtlar sayesinde kolayca acilip ulasilabiliyor.
Surus konusunda siradan onden cekisli araclar ile ayni ve legacy e nazaran daha yumusak suspansiyon sistemine sahip. Koltuklar acikcasi cok sert. minder kismindaki his ise tamamen koltugun demir kasasinda oturuyor hissi veriyor. On camda bulunan nem sensoru sayesinde arac otomatik olarak on camdaki buglanmanin onune geciyor.
Motor bakim konusunda, yag degisiminde ozel filtre anahtari gerektiriyor. mercedes-bmw lerdeki motor ustunde bulunan kagit filtre haznesini toyota motorun altina koymus ve acmak icin ozel anahtari gerekiyor. Bu da demek oluyor ki, anahtarsiz hicbirsey yapamiyorsunuz. Fakat yag tipasi legacy deki gibi kolay noktada ve etrafi batirmadan bosaltmaya olanak sagliyor. Hava filtresi, legacy e nazaran daha kolay degistiriliyor. Cunku konumu itibariyle motorun orta kismina yakin yani camurluklardan uzakta oldugu icin etrafinda takilabilecegi bir parca mevcut degil. Sogutma sivisi icin bu aracta 2 adet hazne bulunuyor. Invertor haznesi ve radyator haznesi. ikisi de kolay konumda ve ayni siviyi kullaniyor.
Aracta 2 adet fren sistemi var. 1. sistem her aracta olan standard hidrolik - disk&balata sistemi. Diger sistem ise "regenerative fren" sistemi. Ayaginizi fren pedalina koydugunuzda bu sistem devreye girip arabayi yavaslatiyor. Bu sayede de piller sarj oluyor. Fakat frenleme o kadar iyi ki, sehirler arasi otobuslerdeki gibi kuvvetli bir sekilde durduruyor ve fren balatalarini kullanmiyor. Ani fren yapacaginiz zaman ise, balatalar devreye giriyor ve arac ani durus sergiliyor. Aracta 150.000 mil var ve fren balatalari orjinal balatalar oldugunu dusunuyorum. Cunku genel yorumlara baktigimda hybrid arac suruculeri balata degisimini 100.000mil uzerinde degistiriyor.
Sanzuman yag degisimi, klasik sanzumanlara nazaran kolay gozukuyor. Cunku tipa acildiginda butun sistem bosaliyor ve doldurma tipasindan yag disari gelene kadar dolum yaparak olmasi gereken seviye ayarlaniyor. Vites kolu P-R-N-D ->B seklinde. B nin anlami Brake. yani yokus asagi inislerde veya karli zeminde suruslerde B ye getirdignizde arac motor frenine giriyor ve pilleri sarj ediyor.
EV modu: Dugme araciligiyla kullanabiliyorsunuz. hiz limiti 25mil(40km). yani hiziniz bu limitin uzerine cikarsa otomatik olarak benzinli motor destegi aliyor. dur kalk, gidim gidim ilerleyen trafikte muazzam benzin tasarrufu sagliyor. yaklasik 2 mil(3.6km) ye kadar pilde bu sekilde surebileceginizi, toyota soyluyor. Ama o kadar sure deneme sansim olmadi. duz yol olmasi lazim.
ECO modu: Dugme araciligiyla aktiflestiriliyor. Arac mumkun oldugunca elektrigi kullanmaya, benzini ise destek icin kullaniyor. hiz limiti 48mil(76km). hiziniz 48mil uzerine cikarsa benzinde surus gerceklesiyor. Fakat araci 48 mil ve altindayken trafikte akmasini yani gaza basmadan agirlikligina birakirsaniz, EV isigi yaniyor ve arac sadece elektrik motor u devreye sokuyor.
Performans modu: Bu mod Priuslarda dugme ile aktiflestirilirken, Camry de Eco ve EV modun kapatilmasiyla devreye giriyor ve seri bir sekilde araci hizlandiriyor.
Aracin pilleri: frene bastikca, yokus asagiya indikce, sanzumanda B moduna getirdikce, duz yolda kendi agirliginda birakildiginda sarj oluyor. araci ilk calistirmalarda benzinli motor isinana kadar, benzin tuketimi olurken, piller de sarj oluyor.
Sonuc olarak, aracin ebatlarini goz onunde bulundurursak, Ford Cmax Hybrid e nazaran daha ferah ic mekan ile avantaj saglarken, 0.46gal(1.73lt) daha fazla yakit tuketimi ile dezavantaji mevcut.
Aracin ic mekani, mercedes C ve E serisi arasinda bir ebata tekabul ediyor. veya baska bir deyisle bmw 3 ve 5 arasi....
Aile arasi icin ideal boyutta, ayrica taksi olarak da ideal bir arac.
Not: Benzin istasyonlariyla aram kotulesti. mercedes ile 4 gunde bir depo(16,5 gal) benzin yakarken, camry hybrid ile 10 gunde 1 depo(17 gal) benzin yakiyorum. Hatta bazen benzin almayi bile unutuyorum son 15 mil kaldigini gorunce benzinciye giriyorum.
Uzun bir aradan sonra arac inceleme konusuna ekleme yapmaya karar verdim. Aracimiz basliktan da anlayacaginiz uzere Subarunun akrabasi bir marka. Oncelikle arac LE paketi olup, en dusuk donanim paketine sahip.
Ic Mekan:
Aracta en dusuk donanim olan LE paketi mevcut. Jant kapakli (16") ve iki renk tabir edilen, gri trim ve ic dosemeye siyah deri koltuklardan olusan kombinasyon mevcut. Bluetooth ve geri gorus kamerasinin entegre oldugu hybrid ekrani ise standard donanim olarak geliyor.
Motor:
Aracta 2.5lt 4 silindir benzinli motor gorev yapiyor. Gundelik surus icin ideal sayilabilecek buyuklukte bir motor. Benim ideal motor buyuklugu 2.0lt. Motor sesi arac icerisine cok asiri gelmiyor fakat tam gaz suruldugunde bagirma sesi gibi bir ses duyabiliyorsunuz. Aracin sinif ve malzeme kalitesiyle alakali bir durum oldugu icin gormezden gelinebilir.
Yakit:
Fabrika degerleri Sehirici(43 mpg) 5.49lt/100km, (39mpg) 6.05lt/otoyol. 1 gal = 3.78lt, 1mil = 1.6km . Depoyu fulleyip ve ev-is arasi ne kadar yakacagini olctum. Olcumu yaparken kadrana veya hybrid modunu dikkate almadan mevcut aracimi kullanir gibi kullandim. Ev - is arasi otoyol agirlikli ve sehirici dur kalk trafik dahilinde 1.6gal (6.04lt) yakit harcadim ve mesafe 55mil( 88km) bu da 34mpg yani 4.29lt/100km degerini veriyor. Depo hacmi 17 gal(65lt) ve toplamda 546 mil (~873km) yol yaptim. Ara sira agresif surus de mevcut ve 7.44lt/100km gibi bir degere tekabul ediyor.
Genel gorus:
Arac, arka koltuk diz mesafesi ve ic mekanin ferahligi sayesinde 4 kisilik aile icin ideal ebatlarda. Bagaj kapasitesi olarak da siradan sedan ile ayni hacme sahip olmasina ragmen, arka koltuk arkasindaki hybrid pillerinden dolayi kucuk ebatta 2 sirt cantasi kadar yer kaybi mevcut. Aracin akusunun bagaj icerisinde doseme arkasinda olmasi ise birazcik dez avantaj olarak gozukuyor. Henuz incelemedim fakat bagaji anahtarla acma gibi bir foksiyon dikkatimi cekmedi. sadece anahtarsiz giris ozelligi sayesinde kumanda cebinizdeyse bagaji disardan dugmesiyle acabiliyorsunuz veya sofor koltugu ile kapi arasindaki mandali cekerek acabiliyorsunuz. Arka koltularda 60/40 seklinde yatiyor. Fakat bunlardan sadece 40 lik kisim bagaja erisim sagliyor. 60 lik kisim guvenlik nedeniyle ozel bir telin cekilmesiyle acilarak hybrid pillerine ulasmanizi sagliyor ki bagaja erisimi olmuyor. Hybrid piller bagaj dosemesiyle kapatilmis oldugu icin ilk bakista gozukmuyor. Fakat dosemede bulunan cirt cirtlar sayesinde kolayca acilip ulasilabiliyor.
Surus konusunda siradan onden cekisli araclar ile ayni ve legacy e nazaran daha yumusak suspansiyon sistemine sahip. Koltuklar acikcasi cok sert. minder kismindaki his ise tamamen koltugun demir kasasinda oturuyor hissi veriyor. On camda bulunan nem sensoru sayesinde arac otomatik olarak on camdaki buglanmanin onune geciyor.
Motor bakim konusunda, yag degisiminde ozel filtre anahtari gerektiriyor. mercedes-bmw lerdeki motor ustunde bulunan kagit filtre haznesini toyota motorun altina koymus ve acmak icin ozel anahtari gerekiyor. Bu da demek oluyor ki, anahtarsiz hicbirsey yapamiyorsunuz. Fakat yag tipasi legacy deki gibi kolay noktada ve etrafi batirmadan bosaltmaya olanak sagliyor. Hava filtresi, legacy e nazaran daha kolay degistiriliyor. Cunku konumu itibariyle motorun orta kismina yakin yani camurluklardan uzakta oldugu icin etrafinda takilabilecegi bir parca mevcut degil. Sogutma sivisi icin bu aracta 2 adet hazne bulunuyor. Invertor haznesi ve radyator haznesi. ikisi de kolay konumda ve ayni siviyi kullaniyor.
Aracta 2 adet fren sistemi var. 1. sistem her aracta olan standard hidrolik - disk&balata sistemi. Diger sistem ise "regenerative fren" sistemi. Ayaginizi fren pedalina koydugunuzda bu sistem devreye girip arabayi yavaslatiyor. Bu sayede de piller sarj oluyor. Fakat frenleme o kadar iyi ki, sehirler arasi otobuslerdeki gibi kuvvetli bir sekilde durduruyor ve fren balatalarini kullanmiyor. Ani fren yapacaginiz zaman ise, balatalar devreye giriyor ve arac ani durus sergiliyor. Aracta 150.000 mil var ve fren balatalari orjinal balatalar oldugunu dusunuyorum. Cunku genel yorumlara baktigimda hybrid arac suruculeri balata degisimini 100.000mil uzerinde degistiriyor.
Sanzuman yag degisimi, klasik sanzumanlara nazaran kolay gozukuyor. Cunku tipa acildiginda butun sistem bosaliyor ve doldurma tipasindan yag disari gelene kadar dolum yaparak olmasi gereken seviye ayarlaniyor. Vites kolu P-R-N-D ->B seklinde. B nin anlami Brake. yani yokus asagi inislerde veya karli zeminde suruslerde B ye getirdignizde arac motor frenine giriyor ve pilleri sarj ediyor.
EV modu: Dugme araciligiyla kullanabiliyorsunuz. hiz limiti 25mil(40km). yani hiziniz bu limitin uzerine cikarsa otomatik olarak benzinli motor destegi aliyor. dur kalk, gidim gidim ilerleyen trafikte muazzam benzin tasarrufu sagliyor. yaklasik 2 mil(3.6km) ye kadar pilde bu sekilde surebileceginizi, toyota soyluyor. Ama o kadar sure deneme sansim olmadi. duz yol olmasi lazim.
ECO modu: Dugme araciligiyla aktiflestiriliyor. Arac mumkun oldugunca elektrigi kullanmaya, benzini ise destek icin kullaniyor. hiz limiti 48mil(76km). hiziniz 48mil uzerine cikarsa benzinde surus gerceklesiyor. Fakat araci 48 mil ve altindayken trafikte akmasini yani gaza basmadan agirlikligina birakirsaniz, EV isigi yaniyor ve arac sadece elektrik motor u devreye sokuyor.
Performans modu: Bu mod Priuslarda dugme ile aktiflestirilirken, Camry de Eco ve EV modun kapatilmasiyla devreye giriyor ve seri bir sekilde araci hizlandiriyor.
Aracin pilleri: frene bastikca, yokus asagiya indikce, sanzumanda B moduna getirdikce, duz yolda kendi agirliginda birakildiginda sarj oluyor. araci ilk calistirmalarda benzinli motor isinana kadar, benzin tuketimi olurken, piller de sarj oluyor.
Sonuc olarak, aracin ebatlarini goz onunde bulundurursak, Ford Cmax Hybrid e nazaran daha ferah ic mekan ile avantaj saglarken, 0.46gal(1.73lt) daha fazla yakit tuketimi ile dezavantaji mevcut.
Aracin ic mekani, mercedes C ve E serisi arasinda bir ebata tekabul ediyor. veya baska bir deyisle bmw 3 ve 5 arasi....
Aile arasi icin ideal boyutta, ayrica taksi olarak da ideal bir arac.
Not: Benzin istasyonlariyla aram kotulesti. mercedes ile 4 gunde bir depo(16,5 gal) benzin yakarken, camry hybrid ile 10 gunde 1 depo(17 gal) benzin yakiyorum. Hatta bazen benzin almayi bile unutuyorum son 15 mil kaldigini gorunce benzinciye giriyorum.