Merhaba, başlığa sorun diye yazdım ama umarım bir sorun değildir. Öncelikle araçtaki start/stop çalışma prensibini bilmiyorum bunu söylemem gerek ancak genel anlamda olması gereken, başka markalarda gördüğüme göre seyir halinde iken fren yapılıp durulduğunda motorun da durması ve gaza basıldığında çalışıp devam etmesi gerekir. Ancak benim gözlemlediğim, ki bunun için bu akşam özellikle sürüş yaptım bu fonksiyon çalışmıyor. Neden olabileceği veya ayrıca bir ayar mı yapılması gerektiği konusunda bilgisi olan arkadaşlar dönüş yapabilirse çok memnun olurum.
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
calisma prensibi ise, frene basip durdugunuzda motor stop ediyor. ayaginizi frenden kaldirdiginizda ise motor calisiyor. genel olarak bu ozellige sahip araclarda bir dugme yardimiyla veya arac menusunden girilerek aktiflestirilebiliyor veya devre disi birakilabiliyor.
Eger bu ozellik yinede calismiyorsa, o zaman start/stop sistemine ait herhangi bir ekstra akunun olup olmadigina bakin. Eger varsa o akuyu kontrol ettirin. omrunu tamamlamis veya zayif olan aku de sistemi etkileyecektir.
Sarpworks, Praxis, direksiyonun sol alt kısmında düğme var ve açık, kapalı durumda da denedim aslında. Sorun düğmede değilde Sarpworks un dediği gibi başka bir sorun olmalı. İşlevselliği başka bir konu aslında, var ise ve çalışmıyorsa arkada bir şeylerde terslik vardır diye düşünüyorum. Ama ne?
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(21-10-2019, Saat: 23:15)sarpworks demiş ki: oldukca gereksiz bir fonksiyon.
calisma prensibi ise, frene basip durdugunuzda motor stop ediyor. ayaginizi frenden kaldirdiginizda ise motor calisiyor. genel olarak bu ozellige sahip araclarda bir dugme yardimiyla veya arac menusunden girilerek aktiflestirilebiliyor veya devre disi birakilabiliyor.
Eger bu ozellik yinede calismiyorsa, o zaman start/stop sistemine ait herhangi bir ekstra akunun olup olmadigina bakin. Eger varsa o akuyu kontrol ettirin. omrunu tamamlamis veya zayif olan aku de sistemi etkileyecektir.
Şimdi yorumunu okuduğumda kafamda canlandı, akşam iş dönüşü hafif rampa ışıklarda durduğumda kısa süreli devreye girdi ama bir iki saniye sadece. Frenden alıyorsa bu bilgiyi sensör hatası olabilir mi?
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Motor çalışırken yani ışıkta durunca frene tam bastığınızda göstergede ışık yanıyor mu?Yanıyorsa aktif olduğunu gösteriyor. Ve motor duruyor. Devre dışı bırakmak için her devreye girdiğinde tuşa basılırsa devreden çıkıyor.Ama tekrar tuşa basılınca devreye giriyor olması lazım.A harfi olan soldaki tuş.
(21-10-2019, Saat: 23:39)Praxis demiş ki: Motor çalışırken yani ışıkta durunca frene tam bastığınızda göstergede ışık yanıyor mu?Yanıyorsa aktif olduğunu gösteriyor. Ve motor duruyor. Devre dışı bırakmak için her devreye girdiğinde tuşa basılırsa devreden çıkıyor.Ama tekrar tuşa basılınca devreye giriyor olması lazım.A harfi olan soldaki tuş.
Frene bastığımda ekranlarda harici bir ışık fark etmedim veya dikkat etmedim, ancak sabah kontrol edebilirim. Belki de arkadaşlarında dediği gibi gereksiz veya kullanmanın bir avantajı yoktur ama bence varsa çalışmalı. Çalışıp çalıştırmamak benim seçimim olmalı . Yarın ekran kontrolü yaparak geri dönüş yaparım. Teşekkürler
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(21-10-2019, Saat: 23:41)nitro37 demiş ki: Start stop işlevinde akünün, alternatorun ve içindeki konjektorun durumu çok büyük önem arz ediyor. Sistem zayıf ise çok nadir devreye girer.
Alternatör ve konjektörü bilmiyorum ne durumda ama akü yeni alınmış. Ama amperine bakmadım Onu da kontrol edeyim. Start stop lu sistemlerde 72 amper mi gerekiyordu?
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Start-stop sistemi pekçok sensörden aldığı verilere göre çalışır. Bu verilerin en başında da akünün şarj durumu gelir. Eğer bir veri uygun değilse start-stop çalışmaz. Akünüzün şarjı az ise ya da akü zayıflamışsa start-stopun çalışmaması normaldir. Soğuk motorda start-stopun çalışmaması normaldir. Endişelenmeyin...
(21-10-2019, Saat: 23:39)Praxis demiş ki: Motor çalışırken yani ışıkta durunca frene tam bastığınızda göstergede ışık yanıyor mu?Yanıyorsa aktif olduğunu gösteriyor. Ve motor duruyor. Devre dışı bırakmak için her devreye girdiğinde tuşa basılırsa devreden çıkıyor.Ama tekrar tuşa basılınca devreye giriyor olması lazım.A harfi olan soldaki tuş.
Frene bastığımda ekranlarda harici bir ışık fark etmedim veya dikkat etmedim, ancak sabah kontrol edebilirim. Belki de arkadaşlarında dediği gibi gereksiz veya kullanmanın bir avantajı yoktur ama bence varsa çalışmalı. Çalışıp çalıştırmamak benim seçimim olmalı . Yarın ekran kontrolü yaparak geri dönüş yaparım. Teşekkürler
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(21-10-2019, Saat: 23:41)nitro37 demiş ki: Start stop işlevinde akünün, alternatorun ve içindeki konjektorun durumu çok büyük önem arz ediyor. Sistem zayıf ise çok nadir devreye girer.
Alternatör ve konjektörü bilmiyorum ne durumda ama akü yeni alınmış. Ama amperine bakmadım Onu da kontrol edeyim. Start stop lu sistemlerde 72 amper mi gerekiyordu?
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aracinizda kac tane aku oldugundan emin olun. 1 tane mi 2 tane mi? Eger 2 taneyse yani start/stop un kendi akusu varsa onu kontrol edin. (kitapcik daki indexten aku basligina bakabilirsiniz)
start/stop ozellikli araclara aku olarak AGM denilen akulerden takilmasi gerektigini bircok yerde okudum.
(21-10-2019, Saat: 23:57)sea demiş ki: Start-stop sistemi pekçok sensörden aldığı verilere göre çalışır. Bu verilerin en başında da akünün şarj durumu gelir. Eğer bir veri uygun değilse start-stop çalışmaz. Akünüzün şarjı az ise ya da akü zayıflamışsa start-stopun çalışmaması normaldir. Soğuk motorda start-stopun çalışmaması normaldir. Endişelenmeyin...
Teşekkür ederim, aküyü kontrol etmek farz oldu
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(22-10-2019, Saat: 00:00)sarpworks demiş ki:
(21-10-2019, Saat: 23:45)berkay.kuzgun demiş ki: Frene bastığımda ekranlarda harici bir ışık fark etmedim veya dikkat etmedim, ancak sabah kontrol edebilirim. Belki de arkadaşlarında dediği gibi gereksiz veya kullanmanın bir avantajı yoktur ama bence varsa çalışmalı. Çalışıp çalıştırmamak benim seçimim olmalı . Yarın ekran kontrolü yaparak geri dönüş yaparım. Teşekkürler
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Alternatör ve konjektörü bilmiyorum ne durumda ama akü yeni alınmış. Ama amperine bakmadım Onu da kontrol edeyim. Start stop lu sistemlerde 72 amper mi gerekiyordu?
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aracinizda kac tane aku oldugundan emin olun. 1 tane mi 2 tane mi? Eger 2 taneyse yani start/stop un kendi akusu varsa onu kontrol edin. (kitapcik daki indexten aku basligina bakabilirsiniz)
start/stop ozellikli araclara aku olarak AGM denilen akulerden takilmasi gerektigini bircok yerde okudum.
Kontrol edicem, teşekkür ederim
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi