(16-09-2019, Saat: 16:28)Ahmet G demiş ki: Hayırlı olsun yeni aracınız, kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah. Sanırım siz de benim gibi ilk dört çeker deneyimini Subaru ile tattınız, deneyimlerinizi okuyunca resmen kendimi gördüm Bir süre sonra alışıyorsunuz normal gelmeye başlıyor, ta ki başka bir araca bininceye kadar. Arada kayınpederimin Civic'ini kullanıyorum; sülalenin kadrolu şoförü olduğumuz için; hakikaten eziyet geliyor Forester dışında bir araç kullanmak. Sürekli dört çekerin akıcılığı, aracın geniş görüş açıları, manevra kabiliyetini başka bir araçta bulmak zor gerçekten!
Aynen Ahmet bey ilk 4 çeker aracım bu oldu ve yazdıklarınızı yaşayarak anlıyorum.
(16-09-2019, Saat: 20:25)bahcekapiliyavuz demiş ki: Aracınız hayırlı olsun. Ankaralı değilim ancak özellikle kayınpederler Dikmen'de oturduğundan o tarafın rampalarını (Öveçler 2,4, Cevizlidere vb.) iyi biliyorum. Benim size tavsiyem yazın yazlık, kışın da kışlık lastik kullanın çünkü dört mevsim ya da A/T lastikler özellikle kışın rampa inişlerde, frenlemelerde çok ciddi sıkıntı çıkarır. Çok fazla araziye çıkmayacaksanız BF Goodrich ve onun gibi agresif tasarımlı lastikler bence normal asfalt sürüşlerinde size olumsuz yansıyacaktır. Maddi bütçe uygunsa ve bulabilirseniz Yokohama Geolander çok iyi bir lastik. Ben Outback aracımla yazın dağda bayırda gezmek için Hankook Ventus Evo kullanıyorum. Tabi ki çok ağır araziye girmiyorum zaten Outback buna standart haliyle pek müsait değil ama bu lastik bugüne kadar oldukça iyi iş çıkardı diyebilirim. Üstelik kolay kolay eriyip gitmiyor.
Evet, forumdan gelen geri bildirimlere göre bende kışlık lastik almaya karar verdim. 3 kuruş ekonomi yapacağız diye de gidip birine arkadan bindirmek veya dikmende yokuş aşağı döne döne inmek isemem. Arazi lastiği şu aşamada biraz lüks kaçacak belki ilerleyen dönemlerde ona da sıra gelir.
(16-09-2019, Saat: 20:45)Praxis demiş ki: IHayırlı olsun.İyi günlerde kullanın. Kullanım yoğunluğunuza ve yaptığınız km ye bağlı olarak eğer uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız -ki sanırım kullanırsınız-LPG düşünün.Akaryakıt fiyatlarında bunlar iyi günlerimiz.Düzgün işin ehli bir yerde montaj yaptırıp AFR ayarı da yaptırırsanız ve yüksek devir kullanacağınız zaman benzine alırsanız uzun süre sorunsuz kullanırsınız.Satarkende sorun olmaz.Sonuçta bu günün koşullarında benzinde binecek kullanıcı elin parmağını geçmez.Ben XV aracıma LPG montajı @"Kayra Otogaz" da yaptırdım .Hiç sorunsuz kullanıyorum.Ne performans kaybı,ne ışık yanması vs hiç bir şey yok şükür. Lastik yaz ve kış ayrı olsa iyi olur Ankara için.Biz o şekilde kullanıyoruz.
LPG konusuna 2 yıl içinde arabayı satma ihtimalim olduğunu düşünerek yaklaşıyorum. Recep bey'in dediği gibi değer kaybı yaşamak istemem ama şu anda bunların hepsi sadece birer düşünce. Kullandıkça karar vereceğim benzin ile lpg farkı biraz daha açılırsa ciddi olarak düşünebilirim. Ne zaman yüksek devir çevireceğimi bilmiyorum açıkçası incek bulvarında çok kullanıyorum arabayı ve bazen otobüs kamyon trafiği çok ayarsız araç kullanmaya neden oluyor.
Ayrıca herkese iyi dilekleri için çok teşekkürler, umarum daha iyi subarular sizlerin olur trafik subaru kullanıcıları ile dolup taşar
Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın Oğuzhan Bey. Lastik konusunda bir tavsiyem olamayacak malesef daha ikinci arabam ve ilk defa buna yazlık lastik aldım ama yüksek devir çevirmeyle ilgili Aheste Hanım'ın söylediği kısa süreli şehir içindeki devirli kullanımlardan ziyade birazcık aracı, limitlerini tanımak veya keyfi uzun soluklu devir çevirmek kastediliyor. Yanlış anlamışsam lütfen düzeltin @Praxis Yani bende lpg yle şehir içi zaman zaman 1-2 dakika süreli 5-6000 devir çeviririm...
Hayırlı olsun kazasız belasız binin. Ben de yakın zamanda 2011 Forester aldım, lpgsiz ve lastikleri kötü durumdaydı. Benim 2. Forester'ım olduğu için bir tık tecrübe var. Ben aracı 104 bin km'de aldım. alır almaz AT lastik aldım ve montajının düzgün yapılacağına inandığım bir yerde aracıma uygun olduğunu düşündüğüm lpg kitini taktırdım ve 110 bininci km'de geçtiğimiz hafta sonu AFR ayarı yaptırdım. Şimdilik çok memnunum 6 bin km oldu. benzin ve lpg arasında km'de net 30 kuruş kâr ediyorum. bu da bana LPG montajı(2450tl)+ afr ayarı(200tl) + ilk 10 bin km lpg bakımı( yaklaşık 100 tl) dahil bütün maliyeti 9 bin km'de amorti ediyor. Şahsi fikrim bu araca totalde en az 20 bin km binecekseniz lpg takılmalı. Benzinde binilen her km zarar. Lastik olayı da, ben aldığımda aracın üstündeki lastiklerin diş derinliği iyi olsa da lastikler 5 yıllıktı. Yine aracı alır almaz 4 adet Maxxis OWL Bravo 771 AT aldım üstünde M+S logosu var. Zaten lastik BF deseninden çok 4 mevsim/ kışlık desenlere benziyor. orjinal ebatım 225/55/17 iken ben 225/60/17 aldım. Şimdilik memnunum kışı daha test edemedim. Türkiye'de pek kullanılmayan bir lastik ama özellikle ingiltere'de %90 oranında kullananın tekrar tercih ettiği ve yorumları çok olumluydu. en büyük avantajı kışın kış lastiğine çok yakın performans sergilemesi ve yaklaşık 80 bin km'ye dayanan çılgın kullanım ömrü. Marka lastiklere göre sanki bir tık konforsuz. Ama yaz kış lastik değişiminden ve hafif arazi ihtiyacından beni kurtaracağını düşünüyorum. Aracı da lastikleri de temmuz ayında aldım. O zaman BF Goodrichler 1100 lira idi ben tanesini 700'e aldım.
(17-09-2019, Saat: 14:57)Samet demiş ki: Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın Oğuzhan Bey. Lastik konusunda bir tavsiyem olamayacak malesef daha ikinci arabam ve ilk defa buna yazlık lastik aldım ama yüksek devir çevirmeyle ilgili Aheste Hanım'ın söylediği kısa süreli şehir içindeki devirli kullanımlardan ziyade birazcık aracı, limitlerini tanımak veya keyfi uzun soluklu devir çevirmek kastediliyor. Yanlış anlamışsam lütfen düzeltin @Praxis Yani bende lpg yle şehir içi zaman zaman 1-2 dakika süreli 5-6000 devir çeviririm...
Evet@Samet Bey .Dediğiniz gibi “gazlayacağınız” zamanki kullanımı kadt ediyorum.
(18-09-2019, Saat: 00:31)bcakir demiş ki: Hayırlı olsun kazasız belasız binin. Ben de yakın zamanda 2011 Forester aldım, lpgsiz ve lastikleri kötü durumdaydı. Benim 2. Forester'ım olduğu için bir tık tecrübe var. Ben aracı 104 bin km'de aldım. alır almaz AT lastik aldım ve montajının düzgün yapılacağına inandığım bir yerde aracıma uygun olduğunu düşündüğüm lpg kitini taktırdım ve 110 bininci km'de geçtiğimiz hafta sonu AFR ayarı yaptırdım. Şimdilik çok memnunum 6 bin km oldu. benzin ve lpg arasında km'de net 30 kuruş kâr ediyorum. bu da bana LPG montajı(2450tl)+ afr ayarı(200tl) + ilk 10 bin km lpg bakımı( yaklaşık 100 tl) dahil bütün maliyeti 9 bin km'de amorti ediyor. Şahsi fikrim bu araca totalde en az 20 bin km binecekseniz lpg takılmalı. Benzinde binilen her km zarar. Lastik olayı da, ben aldığımda aracın üstündeki lastiklerin diş derinliği iyi olsa da lastikler 5 yıllıktı. Yine aracı alır almaz 4 adet Maxxis OWL Bravo 771 AT aldım üstünde M+S logosu var. Zaten lastik BF deseninden çok 4 mevsim/ kışlık desenlere benziyor. orjinal ebatım 225/55/17 iken ben 225/60/17 aldım. Şimdilik memnunum kışı daha test edemedim. Türkiye'de pek kullanılmayan bir lastik ama özellikle ingiltere'de %90 oranında kullananın tekrar tercih ettiği ve yorumları çok olumluydu. en büyük avantajı kışın kış lastiğine çok yakın performans sergilemesi ve yaklaşık 80 bin km'ye dayanan çılgın kullanım ömrü. Marka lastiklere göre sanki bir tık konforsuz. Ama yaz kış lastik değişiminden ve hafif arazi ihtiyacından beni kurtaracağını düşünüyorum. Aracı da lastikleri de temmuz ayında aldım. O zaman BF Goodrichler 1100 lira idi ben tanesini 700'e aldım.
Lastikte 225 55 17 neden kullanmadınız yükseklikten dolayımğ.. Benimde aynı kasa var ej20 yani... Lastik hesaplamada 0,9 fark oluyor orjinal 215 65 16... Ben yukarıda yazdığıma geçmeyi düşünüyorum.... Bu lastikte yakıt olarak artma oldumu ve ses fazlalaştımı....
@bcakir lpg kullanımının yakıt ekonomisine ciddi katkı sağlayacağından şüphem yok fakat ben bu aracı zaten biraz da keyif için aldım. 20-30 bin km sonra bana çıkarabileceği ekstra masrafları veya keyif kaçırıcı sorunları da düşünerek kararsız kaldım. Lastik konusunda aslında bende sizin gibi yapmayı düşünüyordum, bu araçta da yazlık lastikler eski değişim şart. Bu sebeple düzgün bir a/t 4 mevsim işimi görür diye hayal etmiştim fakat Ankara'da kış mevsimini karlı ve buzlu geçiren bir bölgede oturuyorum. Sizin yazdığınız lastikleri araştıracağım cidden tek takım lastikle halledebilirsem kasko-poliçe vs derken elimde kalan son parayı da lastiğe kaptırmam da arabaya güzel bir ses sistemi taktırırım diye hayal ediyorum
(18-09-2019, Saat: 07:52)oguzhan00 demiş ki: @bcakir lpg kullanımının yakıt ekonomisine ciddi katkı sağlayacağından şüphem yok fakat ben bu aracı zaten biraz da keyif için aldım. 20-30 bin km sonra bana çıkarabileceği ekstra masrafları veya keyif kaçırıcı sorunları da düşünerek kararsız kaldım. Lastik konusunda aslında bende sizin gibi yapmayı düşünüyordum, bu araçta da yazlık lastikler eski değişim şart. Bu sebeple düzgün bir a/t 4 mevsim işimi görür diye hayal etmiştim fakat Ankara'da kış mevsimini karlı ve buzlu geçiren bir bölgede oturuyorum. Sizin yazdığınız lastikleri araştıracağım cidden tek takım lastikle halledebilirsem kasko-poliçe vs derken elimde kalan son parayı da lastiğe kaptırmam da arabaya güzel bir ses sistemi taktırırım diye hayal ediyorum
Hocam düzgün montaj+ afr ayarı ile 30 40 bin km de sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Ben lpg taktırdıktan sonra düşük hızlarda sorun yoktu zaten yüksek hızlarda sanki araç kesiliyordu biraz. afr ayarından sonra o da kalmadı. ki 40 bin km'de subap istese dahi ben o km'ye kadar 12 bin tl kar etmiş oluyorum. benim için ciddi rakam. Ben istanbulda yaşadığım için kışlık çok çok ihtiyaç değil ama şuan kullandığım lastiğin de kışın üzmeyeceğini düşünüyorum.
(18-09-2019, Saat: 06:23)gonyalı4258 demiş ki:
(18-09-2019, Saat: 00:31)bcakir demiş ki: Hayırlı olsun kazasız belasız binin. Ben de yakın zamanda 2011 Forester aldım, lpgsiz ve lastikleri kötü durumdaydı. Benim 2. Forester'ım olduğu için bir tık tecrübe var. Ben aracı 104 bin km'de aldım. alır almaz AT lastik aldım ve montajının düzgün yapılacağına inandığım bir yerde aracıma uygun olduğunu düşündüğüm lpg kitini taktırdım ve 110 bininci km'de geçtiğimiz hafta sonu AFR ayarı yaptırdım. Şimdilik çok memnunum 6 bin km oldu. benzin ve lpg arasında km'de net 30 kuruş kâr ediyorum. bu da bana LPG montajı(2450tl)+ afr ayarı(200tl) + ilk 10 bin km lpg bakımı( yaklaşık 100 tl) dahil bütün maliyeti 9 bin km'de amorti ediyor. Şahsi fikrim bu araca totalde en az 20 bin km binecekseniz lpg takılmalı. Benzinde binilen her km zarar. Lastik olayı da, ben aldığımda aracın üstündeki lastiklerin diş derinliği iyi olsa da lastikler 5 yıllıktı. Yine aracı alır almaz 4 adet Maxxis OWL Bravo 771 AT aldım üstünde M+S logosu var. Zaten lastik BF deseninden çok 4 mevsim/ kışlık desenlere benziyor. orjinal ebatım 225/55/17 iken ben 225/60/17 aldım. Şimdilik memnunum kışı daha test edemedim. Türkiye'de pek kullanılmayan bir lastik ama özellikle ingiltere'de %90 oranında kullananın tekrar tercih ettiği ve yorumları çok olumluydu. en büyük avantajı kışın kış lastiğine çok yakın performans sergilemesi ve yaklaşık 80 bin km'ye dayanan çılgın kullanım ömrü. Marka lastiklere göre sanki bir tık konforsuz. Ama yaz kış lastik değişiminden ve hafif arazi ihtiyacından beni kurtaracağını düşünüyorum. Aracı da lastikleri de temmuz ayında aldım. O zaman BF Goodrichler 1100 lira idi ben tanesini 700'e aldım.
Lastikte 225 55 17 neden kullanmadınız yükseklikten dolayımğ.. Benimde aynı kasa var ej20 yani... Lastik hesaplamada 0,9 fark oluyor orjinal 215 65 16... Ben yukarıda yazdığıma geçmeyi düşünüyorum.... Bu lastikte yakıt olarak artma oldumu ve ses fazlalaştımı....
Hocam benim araç sh5 yalnız. Ben biraz konfor katsın, biraz yerden yükselsin biraz da daha gösterişli olsun diye yanağı bir büyük boy aldım. keşke tabanı da 225 yerine 235 alsaydım diye pişman oldum. hocam yakıt arttı mı ve ses fazlalaştı mı gibi sorulara net yanıt veremiyorum çünkü aracı alır almaz lastik aldım. Eski lastiklerle yakt ve yol sesi ne seviyedeydi kıyaslayamıyorum.
(18-09-2019, Saat: 07:52)oguzhan00 demiş ki: @bcakir lpg kullanımının yakıt ekonomisine ciddi katkı sağlayacağından şüphem yok fakat ben bu aracı zaten biraz da keyif için aldım. 20-30 bin km sonra bana çıkarabileceği ekstra masrafları veya keyif kaçırıcı sorunları da düşünerek kararsız kaldım. Lastik konusunda aslında bende sizin gibi yapmayı düşünüyordum, bu araçta da yazlık lastikler eski değişim şart. Bu sebeple düzgün bir a/t 4 mevsim işimi görür diye hayal etmiştim fakat Ankara'da kış mevsimini karlı ve buzlu geçiren bir bölgede oturuyorum. Sizin yazdığınız lastikleri araştıracağım cidden tek takım lastikle halledebilirsem kasko-poliçe vs derken elimde kalan son parayı da lastiğe kaptırmam da arabaya güzel bir ses sistemi taktırırım diye hayal ediyorum
Hocam düzgün montaj+ afr ayarı ile 30 40 bin km de sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Ben lpg taktırdıktan sonra düşük hızlarda sorun yoktu zaten yüksek hızlarda sanki araç kesiliyordu biraz. afr ayarından sonra o da kalmadı. ki 40 bin km'de subap istese dahi ben o km'ye kadar 12 bin tl kar etmiş oluyorum. benim için ciddi rakam. Ben istanbulda yaşadığım için kışlık çok çok ihtiyaç değil ama şuan kullandığım lastiğin de kışın üzmeyeceğini düşünüyorum.
(18-09-2019, Saat: 06:23)gonyalı4258 demiş ki: Lastikte 225 55 17 neden kullanmadınız yükseklikten dolayımğ.. Benimde aynı kasa var ej20 yani... Lastik hesaplamada 0,9 fark oluyor orjinal 215 65 16... Ben yukarıda yazdığıma geçmeyi düşünüyorum.... Bu lastikte yakıt olarak artma oldumu ve ses fazlalaştımı....
Hocam benim araç sh5 yalnız. Ben biraz konfor katsın, biraz yerden yükselsin biraz da daha gösterişli olsun diye yanağı bir büyük boy aldım. keşke tabanı da 225 yerine 235 alsaydım diye pişman oldum. hocam yakıt arttı mı ve ses fazlalaştı mı gibi sorulara net yanıt veremiyorum çünkü aracı alır almaz lastik aldım. Eski lastiklerle yakt ve yol sesi ne seviyedeydi kıyaslayamıyorum.
Anladım... Lpg ve benzin tüketimi neydi aracınızın 30 krş demiştiniz o kadar farkediyormu.. Aracınız kaç modeldi
(18-09-2019, Saat: 13:34)bcakir demiş ki: Hocam düzgün montaj+ afr ayarı ile 30 40 bin km de sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Ben lpg taktırdıktan sonra düşük hızlarda sorun yoktu zaten yüksek hızlarda sanki araç kesiliyordu biraz. afr ayarından sonra o da kalmadı. ki 40 bin km'de subap istese dahi ben o km'ye kadar 12 bin tl kar etmiş oluyorum. benim için ciddi rakam. Ben istanbulda yaşadığım için kışlık çok çok ihtiyaç değil ama şuan kullandığım lastiğin de kışın üzmeyeceğini düşünüyorum.
Hocam benim araç sh5 yalnız. Ben biraz konfor katsın, biraz yerden yükselsin biraz da daha gösterişli olsun diye yanağı bir büyük boy aldım. keşke tabanı da 225 yerine 235 alsaydım diye pişman oldum. hocam yakıt arttı mı ve ses fazlalaştı mı gibi sorulara net yanıt veremiyorum çünkü aracı alır almaz lastik aldım. Eski lastiklerle yakt ve yol sesi ne seviyedeydi kıyaslayamıyorum.
Anladım... Lpg ve benzin tüketimi neydi aracınızın 30 krş demiştiniz o kadar farkediyormu.. Aracınız kaç modeldi
Hocam aracım 2011 facelift model zincirli güncel motor. İstanbul şehir içi trafikte kullanım net 80-85 kuruş yakıyor Benzinde. Lpg de 40-50 kuruş arası değişiyor.