Evet dostlar, değerli forumdaşlar. Uzun süredir detaya girmediğimiz farkettim. Oysa ki ister istemez, hatta sadece hep isteyerek birşeyler yapıyorum Subaruma. Lakin tam 1 yıl önceki 3 aylık S Turbo (Lpgli ) Forester maceramın burukluğunu yeni atabildim, sanıyorum yazma konusunu da bu buruk tecrübe olumsuz etkiledi.
Neyse uzatmadan gelelim yaptıklarımıza, yaklaşık 1 yıl içinde:
Ön oksijen sensörü değişimi,
Çift katalizör varmış, yeniden doldurma, ayrıca orta ve son kısım egzos içi elyaflarının değişimi, tekrar sabrımı Tarkaner üstadın tavsiyesi ile gittiğim yurtdışına da ihracat yapan bir firmada (İkitelli tarafında, Ağar Oto Egzoz), bu sayede Cruise lambası da söndü (Motor arıza yanmıyordu),
S Turbo tecrübesi nedeniyle, Haziran başında, Cadde Yetkili Servis'e giderek, eskimeye başlayan, eskime ihtimali olan, yaşlanma belirtisi gösteren parçaların özel talebim üzerine işçilik saat dahil olacak incelenmesi, listelenmesi, ne varsa orijinali ile değiştirilmesi (Yaklaşık ya 11 ya 13 bin TL, tam anımsayamadım şu anda, kayıtlara bakmam lazım, zaten Cadde'de de mevcut. 2022 Haziran ayı), bilumum hortumlar, kelepçeler, termostat, vb mekanik işlem gören teçhizat, akla ne gelirse,
Arada bir tutukluk yapan kalorifer flapları ve motorlarının (Bu da 2 tane, Allahım ya sabır) Cadde Motor Yetkili Servis'te, Japonya'dan sipariş edilerek değiştirilmesi,
Tüm bijonların yine yetkili serviste pas, eskime nedeniyle orijinal ve sıfırları ile değiştirilmesi,
150 bin bakım (153 bin km'de, Cadde),
Kışa geldik, çok şükür sıkıntısız geçti. Hatta Tem bağlantı yolunda, karlı bir günde, 4 aracın (1i premium segment/marka) kaldığı noktada maşallahlık bir performans ile tereddütsüz bir çizgi ortaya koyduk.
Ancak yine de kış, beklediğimiz gibi geçmedi maalesef. Hem kurak hem de ılık bir kış oldu bu lokasyonda. 7 derecenin altında gün sayısı oldukça azdı. Yani bu sezon, boşa mı taktık kışlıkları diye sıklıkla aklımdan geçirdim açıkçası. Neyse bahar başlıyor sayılır.
Geldik Nisan ortasına.
Elbette bu arada km de artmakta. Dijital sayacımız 160 bini gösterdiği an (Geçen hafta) yine her zamanki servisimizden randevu aldık. Bugün aracı teslim almaya gittik. Yaklaşık 2 ay önce sipariş vermiş olduğumuz 3 - 4 cm kadar kenarı kırık olan ön cam plastik (dış) çerçeve ve omuz sürtmesi sonucu yıllar içinde hafif yıpranmış ve küçük birkaç yırtık oluşmuş olan sol (Şoför) koltuğu kapısında yer alan kapı silikonu (Komple kapı yağmur suyu kanalı), 4 hafta içinde Japonya'dan gelmişti.
Son bakım sonrasında yaklaşık 8 bin km yi biraz geçmiş olsak da, filtre ve yağ temizliği, özellikle sıkışık trafikli ve pis havalı İstanbul'da bence daha bir önem kazanıyor.
Bakım olarak güncel fiyata arka fren balatası da dahil olmak üzere yaklaşık 3,5 - 4 bin TL bir tutar, kapı fitili (Yağmur suyu kanalı) ve ön cam plastik çerçevesi ile yaklaşık 6,5 bin TL tuttu
+ işçilik ve KDV elbette. Bu arada son 1 haftadır yine Cruise ışığı yanmaya başladı (Ya sabır Allahım, sen bana dayanma gücü ver inşallah ) Neyse ya katalizör ya arka oksijen sensörü nedeniyle iniş (Bilgisayar, motor arıza yanmaması nedeniyle kod vermiyor, hangisinden dolayı yanıyor, şu an muallakta) Ancak Barış Usta, boş yolda Cruise ile 15 dk gidince yanarsa katalizör nedeniyle olur, diye yorum yaptı. Geçen sefer de öyle demişti, iki katalitiği de değiştirince sorun çözülmüş gerçekten. Ağar Oto Egzoz'da emme manifold içinin de elden geçmesi, elyaflarının vb değişmesi gerektiğini belirtmişlerdi, belki etkisi vardır. İlk iş Ağar'a tekrar gidip baştan aşağıya tüm egzosun ve katalitikleri elden geçireceğim. O ışık SÖ NE CEK! Allahım sabır.
(Not: Şimdilik serviste ışığı söndürdük, o ayrı)
Servis çıkışında hava yine (Hem beklendiği hem de bu kış alışageldiğimiz üzere) 13 derece olunca lastikçinin yolunu tuttum (Serkan, Continental Trend Lastik, Ataşehir) 2 genç arkadaşın kurduğu firma, hem nezaket, hem fiyat performans hem de özen anlamında kalbimizden vuran esnaflardan. Üstelik işi biliyorlar. 2'si de araba tutkunu. Hatta biri P4track Instagram hesabının, kanalının, grubunun kurucusu. Bu Pzt Körfez Pisti'nde olacaklar (Kilitli diferansiyelli harikulade aracı olan i20N ile)
Laflafık, sohbet gırla. Bu arada Subaru'da bayılıyor, büyük saygı duyuyor. Belki birgün vesile oluruz, kimbilir. Bizim jantların içini gösterdi ustam, o da ne, pek dikkat etmemişiz birikmiş keçe, kauçuk, yağ kalıntılarına. O nedenle 2 aydır durduk yere lastikler iniyormuş, usta (Bunu kendisinin geçen sonbahar söylemiş olması gerektiğini, nasıl atladık diye biraz hayıflandı kendi kendine) Zımpara, jant içi temizliği sonrası, son çıkan ve yorumlarda / testlerde iyi sonuçlarını gördüğüm PremiumContact 7 takmaya karar verdik. Rot, vb ayarlar sonrası ödeme ve biniş.
Lastiklere henüz yorum yapmak için elbette erken. Yakında onu da yazarım.
Kaldı iki iş, biri ya selenoid valfi ya da tork konvertörü (2den 3e geçerken bazen, arada sırada hafif bir vurma var), diğeri de konsolda sağ havalandırma ızgarası kenarında baş parmağım kadar bir parça düştü, ya yeni konsol ısmarlayacağım Japonya'ya (Ufak bir düşünce aldı beni, 18 bin TL kadar tutar sözkonusu ) ya da konsol kaplattırılacak, ki 5 bin civarında fiyat belirtildi antika arabalar yapan bir yerden. Ya da duracak öyle, ne yapalım. O kadar olur, diyeceğiz.
(Not, Geçen yaz Barış ile dışarıdaki ustaları - Tork konvektörü ve şanzıman hk-konuşmuştuk. Özellikle bu konuda - eğer yetkili serviste yaptırılmayacak ise- Ankara'dan 2 ismi bildiğini söyledi (Biri Arıcan, işini bilir, iyi iş yapar onlar. Yaptıracaksanız atla git oraya yaptır, dedi) Diğeri de galiba ya Tork Garaj ya da Argos'tıu, açıkçası Arıcan için bu sözleri duyunca diğer servis ismini aklımda tutamadım.
Herkese kazasız, belasız, arka koltukta ve kısa mesafede dahi emniyet kemerli sürüşler,
İyi bayramlar dilerim.
Neyse uzatmadan gelelim yaptıklarımıza, yaklaşık 1 yıl içinde:
Ön oksijen sensörü değişimi,
Çift katalizör varmış, yeniden doldurma, ayrıca orta ve son kısım egzos içi elyaflarının değişimi, tekrar sabrımı Tarkaner üstadın tavsiyesi ile gittiğim yurtdışına da ihracat yapan bir firmada (İkitelli tarafında, Ağar Oto Egzoz), bu sayede Cruise lambası da söndü (Motor arıza yanmıyordu),
S Turbo tecrübesi nedeniyle, Haziran başında, Cadde Yetkili Servis'e giderek, eskimeye başlayan, eskime ihtimali olan, yaşlanma belirtisi gösteren parçaların özel talebim üzerine işçilik saat dahil olacak incelenmesi, listelenmesi, ne varsa orijinali ile değiştirilmesi (Yaklaşık ya 11 ya 13 bin TL, tam anımsayamadım şu anda, kayıtlara bakmam lazım, zaten Cadde'de de mevcut. 2022 Haziran ayı), bilumum hortumlar, kelepçeler, termostat, vb mekanik işlem gören teçhizat, akla ne gelirse,
Arada bir tutukluk yapan kalorifer flapları ve motorlarının (Bu da 2 tane, Allahım ya sabır) Cadde Motor Yetkili Servis'te, Japonya'dan sipariş edilerek değiştirilmesi,
Tüm bijonların yine yetkili serviste pas, eskime nedeniyle orijinal ve sıfırları ile değiştirilmesi,
150 bin bakım (153 bin km'de, Cadde),
Kışa geldik, çok şükür sıkıntısız geçti. Hatta Tem bağlantı yolunda, karlı bir günde, 4 aracın (1i premium segment/marka) kaldığı noktada maşallahlık bir performans ile tereddütsüz bir çizgi ortaya koyduk.
Ancak yine de kış, beklediğimiz gibi geçmedi maalesef. Hem kurak hem de ılık bir kış oldu bu lokasyonda. 7 derecenin altında gün sayısı oldukça azdı. Yani bu sezon, boşa mı taktık kışlıkları diye sıklıkla aklımdan geçirdim açıkçası. Neyse bahar başlıyor sayılır.
Geldik Nisan ortasına.
Elbette bu arada km de artmakta. Dijital sayacımız 160 bini gösterdiği an (Geçen hafta) yine her zamanki servisimizden randevu aldık. Bugün aracı teslim almaya gittik. Yaklaşık 2 ay önce sipariş vermiş olduğumuz 3 - 4 cm kadar kenarı kırık olan ön cam plastik (dış) çerçeve ve omuz sürtmesi sonucu yıllar içinde hafif yıpranmış ve küçük birkaç yırtık oluşmuş olan sol (Şoför) koltuğu kapısında yer alan kapı silikonu (Komple kapı yağmur suyu kanalı), 4 hafta içinde Japonya'dan gelmişti.
Son bakım sonrasında yaklaşık 8 bin km yi biraz geçmiş olsak da, filtre ve yağ temizliği, özellikle sıkışık trafikli ve pis havalı İstanbul'da bence daha bir önem kazanıyor.
Bakım olarak güncel fiyata arka fren balatası da dahil olmak üzere yaklaşık 3,5 - 4 bin TL bir tutar, kapı fitili (Yağmur suyu kanalı) ve ön cam plastik çerçevesi ile yaklaşık 6,5 bin TL tuttu
+ işçilik ve KDV elbette. Bu arada son 1 haftadır yine Cruise ışığı yanmaya başladı (Ya sabır Allahım, sen bana dayanma gücü ver inşallah ) Neyse ya katalizör ya arka oksijen sensörü nedeniyle iniş (Bilgisayar, motor arıza yanmaması nedeniyle kod vermiyor, hangisinden dolayı yanıyor, şu an muallakta) Ancak Barış Usta, boş yolda Cruise ile 15 dk gidince yanarsa katalizör nedeniyle olur, diye yorum yaptı. Geçen sefer de öyle demişti, iki katalitiği de değiştirince sorun çözülmüş gerçekten. Ağar Oto Egzoz'da emme manifold içinin de elden geçmesi, elyaflarının vb değişmesi gerektiğini belirtmişlerdi, belki etkisi vardır. İlk iş Ağar'a tekrar gidip baştan aşağıya tüm egzosun ve katalitikleri elden geçireceğim. O ışık SÖ NE CEK! Allahım sabır.
(Not: Şimdilik serviste ışığı söndürdük, o ayrı)
Servis çıkışında hava yine (Hem beklendiği hem de bu kış alışageldiğimiz üzere) 13 derece olunca lastikçinin yolunu tuttum (Serkan, Continental Trend Lastik, Ataşehir) 2 genç arkadaşın kurduğu firma, hem nezaket, hem fiyat performans hem de özen anlamında kalbimizden vuran esnaflardan. Üstelik işi biliyorlar. 2'si de araba tutkunu. Hatta biri P4track Instagram hesabının, kanalının, grubunun kurucusu. Bu Pzt Körfez Pisti'nde olacaklar (Kilitli diferansiyelli harikulade aracı olan i20N ile)
Laflafık, sohbet gırla. Bu arada Subaru'da bayılıyor, büyük saygı duyuyor. Belki birgün vesile oluruz, kimbilir. Bizim jantların içini gösterdi ustam, o da ne, pek dikkat etmemişiz birikmiş keçe, kauçuk, yağ kalıntılarına. O nedenle 2 aydır durduk yere lastikler iniyormuş, usta (Bunu kendisinin geçen sonbahar söylemiş olması gerektiğini, nasıl atladık diye biraz hayıflandı kendi kendine) Zımpara, jant içi temizliği sonrası, son çıkan ve yorumlarda / testlerde iyi sonuçlarını gördüğüm PremiumContact 7 takmaya karar verdik. Rot, vb ayarlar sonrası ödeme ve biniş.
Lastiklere henüz yorum yapmak için elbette erken. Yakında onu da yazarım.
Kaldı iki iş, biri ya selenoid valfi ya da tork konvertörü (2den 3e geçerken bazen, arada sırada hafif bir vurma var), diğeri de konsolda sağ havalandırma ızgarası kenarında baş parmağım kadar bir parça düştü, ya yeni konsol ısmarlayacağım Japonya'ya (Ufak bir düşünce aldı beni, 18 bin TL kadar tutar sözkonusu ) ya da konsol kaplattırılacak, ki 5 bin civarında fiyat belirtildi antika arabalar yapan bir yerden. Ya da duracak öyle, ne yapalım. O kadar olur, diyeceğiz.
(Not, Geçen yaz Barış ile dışarıdaki ustaları - Tork konvektörü ve şanzıman hk-konuşmuştuk. Özellikle bu konuda - eğer yetkili serviste yaptırılmayacak ise- Ankara'dan 2 ismi bildiğini söyledi (Biri Arıcan, işini bilir, iyi iş yapar onlar. Yaptıracaksanız atla git oraya yaptır, dedi) Diğeri de galiba ya Tork Garaj ya da Argos'tıu, açıkçası Arıcan için bu sözleri duyunca diğer servis ismini aklımda tutamadım.
Herkese kazasız, belasız, arka koltukta ve kısa mesafede dahi emniyet kemerli sürüşler,
İyi bayramlar dilerim.