(21-02-2022, Saat: 08:56)Nuri_Kongur demiş ki: Kaleminize sağlık Ertuğ bey, insan işinde titiz olunca biraz daha yorucu bu işler. Yedek parçanın böylesi pahalanması her duyduğunda şok ediyor insanı. Fiyatların Yavaş yavaş değil, bir anda artmasıyla bizdeki psikolojik kabullenme geride kaldı. Yakın zamanlarda ağır bakım yaptırmış birisi olarak sizi çok iyi anlayabiliyorum. Tek teselli Subaruların kolay kolay mekanik arıza vermeyeceği. Parça pahalı ama yaptırınca bir daha uzun süre düşünmüyorsunuz. Ne var ki, hiç bir süre 30 bin liralık bir aks masrafını makul hale getirmez. Her ülke için geçerli bir eşik bu. Sanırım otomobil firmaları planlı eskitme taktiğini bu bazı yedek parçaların fiyatlarını aşırı yüksek tutması ile yürütüyor. Yeni araç alınca senelerce fark edilmeyen bu politika, yılını almış araçta kendini belli etmekte. Tüketici olarak benim aldığım önlem şöyle: 1) Bir şeyi kendim yapabiliyorsam kendim yapıyorum. Yağ, filtre ve fren balata değişimlerimi kendim yapıyorum. Biraz daha hesaplı oluyor ama asıl artısı daha sık yağ ve filtre değiştirebiliyorum. Bunun araca katkısının büyük olduğunu biliyorum. 2) Yetkili servisin kendisinin dışardan aldığı bir hizmeti ben de yetkili servis dışından alıyorum. Munruf camını Asal’a değiştirtiğimde film kaplama için bana 600 lira fiyat verdiler o gün. Dışarda 250 liraya yaptırdım. (Gene de yaptıracaktım ama aracın bir gün kalması gerektiğinden yaptırmadımdı. Böylece öğrenmiş oldum gerçeği. ). Aynı şey klima gazı için de oldu. Klima soğutmuyordu ve acelem vardı. Sağolsun servis yetkilisi Bulut bey beni dışardan bir klimacıya yönlendirdi. 3) Her türlü elektronik ve sensör arızasında ilk önce sigorta, daha sonra parçaya has temizleyici ile temizlemek yoluna gidiyorum. Şimdiye kadar binlerce lira kar ettim bu yöntemle. Bir çok “beyin arızası” sigorta, bir çok sensör arızası temizlikle hal oldu. Bu hepsi böyle çözülür demek değil ama inanın %80’i böyle. Bu bilgi sadece Subaru’dan değil, farklı markalarda yıllara dayanan bir gözlemle elde edilen bilgi. 4) Bozuk parça Subaru’nun olabilir ama aynı parça başka bir çok araçda kullanılabilmekte. Böylesi durumlarda “after market” denen üretici firmanın kendi adı ve parça koduyla sattığı ürünler iyi bir çözüm. Fren parçaları, sensörler Subaru markası ile istenen rakamların yarısına ya da %30 hesaplısına alınabilmekte. 5) Yetkili servise bir işçiliğine güvendiğimden ve iki özellikle bazı parçaların orada olmasından dolayı gitmek. Şimdiye kadar her türlü körük, keçe, takoz gibi yedek parçayı oradan aldım. Sağolsun İzmit Subaru yetkili servis TeknikOto bana aracımı almadan önce başlayarak hep destek oldu. Şu ana kadar bütün dışardan aldığım tamir hizmetini oradan aldım. Kaskodan sebep munrufu Asal’da yaptırdım. Sizi şahsen tanıdığımdan titizliğinizi biliyorum, aracınız da maşallah diyelim çiçek gibi. Nice nice güzel anılar biriktirirsiniz inşallah.
Nuri üstadım, yazdıklarınıza tamamen katılıyorum. Bu arada gerek grupta gerekse burada her daim eşsiz desteğiniz size, Nurdoğan hocama, Seyit hocama, Erdoğan hocama, Mesut hocama, Alper hocama, Serdar hocama teşekkür ederim.
Bundan sonra bazı parçaları değiştirmek için iş başa düşecek, lakin büyük bir sıkıntım, bizim apartmanın özel bir otoparkı yok, sokağa (zar zor) park ediyoruz. Ancak, kuzeni ikna edip ve açık alan bulup ya bizim bölgede ya bazen Silivri tarafında ikamet eden çocukluk arkadaşımın yanına gidip onun evinin rahat alanında değişimleri yapacağım. Açıkçası belli başlı filtreleri, sıvıları el verdiğince servisin belirttiği 15 bin km gibi mesafeleri beklemeden yapmak taraftarıyım. Gerek sizin gönderdiğiniz videolar, gerekse youtube bu iş için güzel ve detaylı kaynak sağlıyor. Özellikle tavan döşemesi in ve deri döşemenin detaylı temizliğini ilk planda kendim halledeceğim, yakında bunun için de konu açar ya da açılmış konuya ek yaparım, devamındaki süreçte de çeşitli aksamların spreyle temizliği, klima gazı dolum ve temizliği, sigorta vb ya da kaput hidroliği vb mekanik sayılabilecek parça değişimleri için bir yol bulup yapacağım, gayret sarfedince yapılmayacak işler değil doğrusu. (Sol arka camı gerçekten güzel yaptık mesela, kameraya çekmeliydik ya neyse artık) Subaru'nun tadı, sanırım kişinin kendisi de birşeyler ortaya koyunca daha farklı çıkıyor doğrusu.
Değerli dostlar, Haftabaşında başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum. 1 ay kadar önce Cruise Control ve Motor Arıza lambası yandı, bilgisayara bağladık, Arka Oksijen Sensörü hatası. Ucuz oto parçacısı com dan, orijinaline (4,000) göre oldukça makul sayılabilecek bir fiyat ile (500) ithal parça alıp yetkili serviste taktırdık. Arıza lambası ve Cruise lambası söndü. Ta ki, bu Pzt ye kadar. Silivri'den benzin aldım, Ataşehir'e geldim, yaklaşık 115 km sonra sadece Cruise Control lambası yanıp sönmeye başladı. Yabancı forumları okudum. Fuel cap yani depo kapağının açık/gevşek olması halinde Cruise Control light yanabiliyor diye okudum. Gerçekten de, depo kapağını sağolsun son pompacı abi oldukça gevşek bırakmış ki benzin alımı sonrasında 45 dk civarında yoğun yağışta yol katettik. Kapağı sıkıca kapattım. Birkaç saatlik şehiriçi kullanım sonunda, ertesi sabah Cruise Control lambası söndü.
Ne olur ne olmaz, depo kapağını benzin alımı sonrası pompacıya güvenip başıboş, kimsesiz bırakmayınız
Gerçekten depo kapağını sıkıca kapatmak işe yaradı mı, problem bu muydu %100 emin değilim, arıza lambası yanmadığı için büyük ihtimalle hata kaydetmemiştir, ancak problem çözüldü. 6 gün, yaklaşık 300 kmdir sıkıntı yok çok şükür.
Tarihe not, Subaru çok yakar mı? Fazla mı yakar? Sorularına aslında altın gibi yanıt..
Araç, başlıkta yer alıyor (Limited paket diye biliyorum, yanlışım yoksa) Ümraniye - Kınalı (Silivri tarafı) Cuma akşamı 18:30, Kuzey Otobanı rotası ile, Sıfırlanmış bilgisayar sonuçları:
139 km mesafe, 90 km/h - 110 km/h arası sürüş, Cruise Control kullanılmadan, ortalama yakıt 5,6 litre olarak benzin harcadım.
Yaklaşık 1,5 tona yakın, ikibin motor, bakımlı, sürekli 4 çeker ve benzinli bir otomobil için yakıt konusu benim açımdan kapandı.
Arada sollama için ani hızlanma, arkadan çok hızlı gelen aracın önünü kesmemek adına ani gaza yüklenip şerit değiştirerek yol verme vb aksiyonları da mevcut.
Hava sıcaklığı 27 28 santigrat derece. Bazen camlar ve tüm yol boyunca sunroof tamamen açık. Sakin kullanılırsa yakmıyor.
(24-07-2022, Saat: 12:11)muallim54 demiş ki: Maşallah. Günümüz 1.6 benzinli araçları ancak bu kadar az yakabilir .
Teşekkürler hocam. Şunu iyi anladım ki, belki yaş itibariyle biraz geç olmuş diyebilirsiniz tabii ama, kurallara uygun, dikkatli ve çok sabırlı sürüş ile hem can ve mal güvenliğini, hem de bütçemizi korumak mümkün, üstelik yakıtından korkulan araçlarla bile. Düşündüğümde evet, yol, biraz daha (Yaklaşık bir yirmi beş dakika kadar) daha uzun sürdü, ama ne yoruldum, ne de yüksek hız ile karşılaştığım herhangi bir risk ile yüzyüze geldim. Hem konforlu hem de güvenli sürüşün anahtarını güncel yakıt fiyatları ile buldum diyebiliriz
(16-07-2022, Saat: 10:10)M.Ertug B demiş ki: Değerli dostlar, Haftabaşında başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum. 1 ay kadar önce Cruise Control ve Motor Arıza lambası yandı, bilgisayara bağladık, Arka Oksijen Sensörü hatası. Ucuz oto parçacısı com dan, orijinaline (4,000) göre oldukça makul sayılabilecek bir fiyat ile (500) ithal parça alıp yetkili serviste taktırdık. Arıza lambası ve Cruise lambası söndü. Ta ki, bu Pzt ye kadar. Silivri'den benzin aldım, Ataşehir'e geldim, yaklaşık 115 km sonra sadece Cruise Control lambası yanıp sönmeye başladı. Yabancı forumları okudum. Fuel cap yani depo kapağının açık/gevşek olması halinde Cruise Control light yanabiliyor diye okudum. Gerçekten de, depo kapağını sağolsun son pompacı abi oldukça gevşek bırakmış ki benzin alımı sonrasında 45 dk civarında yoğun yağışta yol katettik. Kapağı sıkıca kapattım. Birkaç saatlik şehiriçi kullanım sonunda, ertesi sabah Cruise Control lambası söndü.
Ne olur ne olmaz, depo kapağını benzin alımı sonrası pompacıya güvenip başıboş, kimsesiz bırakmayınız
Gerçekten depo kapağını sıkıca kapatmak işe yaradı mı, problem bu muydu %100 emin değilim, arıza lambası yanmadığı için büyük ihtimalle hata kaydetmemiştir, ancak problem çözüldü. 6 gün, yaklaşık 300 kmdir sıkıntı yok çok şükür.
Merhabalar abi. Ben de yabancı forumlardan okumuştum bunu hiç başıma gelmedi hatta videolu anlatımları da vardı. Huyu suyu değişik bir araba diğerleri gibi değil.