Xv'de hız limitleyici, ya da hız sınırlandırma bulunmuyor. Bahse konu rakamların, araç yüksekliği başta olmak üzere çeşitli faktörler düşünüldüğünde çok tehlikeli olduğunu belirtmek isterim.
170 - 175, kullanma kılavuzunda belirtilen son hız. Sonrasında yaşanabileceklere karışmam demek.
Biraz eğim, kaydadeğer arka rüzgar, aracın dolu olması / olmaması, motor ve lastik sıcaklığına göre bahsedilen 170'in %15'i civarında yukarısına çıkmak mümkün. Ancak tekrar belirtmek isterim ki bu veriler yasal değil, can ve mal güvenliği açısından çok risklidir.
(03-09-2021, Saat: 16:28)mrtgnc33 demiş ki: Merhaba, 1.6 turbo benzinli boxer motordan 114 beygirlik güç alabilmeyi aklım almıyor, Bir sınırlama olduğunu düşünüyorum. Bu motorun aynısını kullandığı başka bir modeli var mı acaba subaru nun. Belki kıyaslama yaparak bir kanıya vara biliriz. Yada chip tuning uygulaması yapan var mı. Hız tutkunu biri değilim ama güç gereken yerde araç buna cevap verirse bazen hayat kurtarır. Bende Nissan pulsar 1.2 turbo benzinli var 115 beygir. Xv ye çok hayran kaldım ve arabamı değiştirmek istiyorum ancak düşük beygir gücü beni düşündüren tek sorun diye bilirim. Suv araçlarda benzer klasman da ki arabalar genelde 135 beygirin üzerinde. Örneğin Ford kuga (180), kia sportage(130), Seat ateca (150), Nissan xtrail (130), hyundai i35(135) Citroën c4 crossback(130), vs
4 yıl kadar 1,2 Qashqai kullandım. Sollamada, şehirlerarası yolda, Xv'de, Qashqai'ye göre, "Ah ben naptım?!" dediğim bir an olmadı (2019 Eylül'de bugüne) Aksine Xv'ye bindikten sonraki dönemde daha oturaklı, daha güvenli ve muhteşem bir yol tutuşa sahip araca binmenin keyfine vardım.
Keşke 2015'te tanışsaymışım. Boşa zaman harcamışım. Otomobil buymuş...