(21-02-2018, Saat: 02:42)sarpworks demiş ki: Is donusu eve girmeden 15dk gibi bir surede kablolari dosemeyi basardim. Sadece 1 ince tel cunuk kullandim doseme sokmeden aletsiz olarak.
Sol cam citasini sokmeden hafif kanirtarak kabloyu citanin arkasina kaydirarak gecirdim ve kapi fitilini cekip, doseme boslugundan sigorta paneline kadar goturdum. Elektrigi henuz baglamadim.
Geri gorus kamerasini once bagajdan one dogru geldim. Resimde goruldugu gibi dosemenin arkasindan elimle cekerek sag arka koltuk arka kosesine indim. Ordan fitilin icinden tavana cikip, emniyet kemeri/airbag citasina geldim. Kabloyu bastiratak citanin atkasina atip, on kapiya gectim ve fitil icinden yuruterek on cam citasina ulastim. Oncesinde kamera kablosunu aynaya baglayip yeterli miktarda kablo biraktiktan sonra onden atkaya dogru kablonun fazlaligini bagaja dogru aldim. Hatta ayni islemi bagaja dogru yapip fazlaligi bagaja biraktim. Bagaj dosemesini henuz sokmedim, sokup kamerayi takinca resim guncelleyecem.
Eline saglık işte bu sen yaparsın becerikli adamsın sarp
SS4G7 Sole cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sagolasin. Yaptik birsey iste. Bu arada satin aldigim kisiden email geldi 5V mus sistem. Aracin ana sisteme baglamak icin ekstra bir kablosu varmis. Ondan gerekiyormus.
Plakanin oldugu kisim komple cikartilmasi gerekiyor. Plakanin altinda 2 tane vida var. gerisi tirnak. Cekince cikiyor.
Sonra plaka isigini duz tornavida ile kanirtarak tirnaklari cikartiyorsunuz. Kabloyu bagaj kolunun plastik kilifi icinden gecirip, kamerayi sag lambanin icinden cikarttim. Kabloyu sagdan getirdigim icin. Ortalama 1 mt civarinda kablo artti onu da bagaji kapaginin arkasina attim.
Hicbir sekilde kamera icin delik acmadim. Cift tarafli bant ile yapistirdim. Plaka aydinlatma isiklarinin plastik cercevesinin altinsunger malzeme oldugu icin arka kenardan cikarttim. Cerceveyi taktiktan sonra, plakanin takildigi plastik paneli de takinca, aydinlatma isiklarinin cercevesini oraya iyice oturtuyor. Elektrik kablosu sadece kamera uzerindeki 4 led yi yakmak icin. Geri vitese takinca yansin diye, ekranin kosesinde arka kamera beliriyor geri cikarken buyumuyor. Gun gozuyle forograf cekip paylasacam. Eger kameranin elektrik kablosunu baglamak isterseniz de, doseme icinden geri vites duyuna ulastim. Duya giren kablolar siyah, siyah-kirmizi cizgili. Degdirerek siyah-kirmizi cizgilidenisik yandi diye, soketin arkasindan ittiri verdim. Kablo da kesmemis oldum.
resimleri bugun bilgisayardan kayitlara bakarken ekran goruntusu aldim. surucu ve plakalarda silme yaptim. sebebiyse, bu resimler sadece bu sitede kalmiyor google uzerinden yayilabiliyor hatta bazi kisiler reklam amacli da kullanabiliyorlar. Uzun lafin kisasi sorumluluk almak istemiyorum.
Montaj: Arka kamerayi dusunmezsek ve ince iscilik yapilmadigini dusundugumuzde kurulumu sadece 2-3dk suruyor. Yani aynayi yerine tak, kablosunu bagla cakmak girisine tak. Fakat kabloyu doseme icerisinden cakmaga ulastirmak isterseniz +5dk ilave edebilirsiniz. Geri gorus kamerasinin kablosunu dosemeden gezdirerek bagaja ulastirmaniz ortalama 10dk suruyor. Alet ihtiyaciniz yok 30cm ince demir tel olmasi yeterli. o da bagaj icindeki kabloyu arka koltugun yan minderi(hareketsiz) altindan rahatca cekebilmek icin. Bagaj kapagina montajini yapmak icin ihtiyaciniz olan aletler ise, 10mm soket, duz tornavida. (plakayi sokmek icin yildiz tornavida kullanmak zorundaydim, Turkiyedeki plakalar nasil monte ediliyor bilmiyorum). kamerayi monte etmek icin 2 vida ve cift tarafli bant kutudan cikiyor. Ben vidasini kullanmadim sadece cift tarafli banti kullandim tutuyor ama oto yukamada yerinden cikacaktir. O yuzden kaliteli cift tarafli bant is gorecektir veya silikon. Tabi cerceveyi delmek istemiyorsaniz. Elektrik hatti icin, sigorta paneli suan icin en ideali gozukuyor, fakat kablo yeterli uzunlukta oldugu icin doseme altindan cakmak cikisina uzanabiliyor.
Geri gorus kamerasinin kablosunu, aracin sag tarafindan kapi ust fitillerinin altindan, sag arka koltuk altina ordan bagajin sag taraf dosemesi arkasindan, bagaj kapagi bacaklari icinden bagaj kapaginin arkasina ulastirdim. yaklasik olarak 1mt kadar ekstra kablo artti ve onu bagaj kapagi arkasi doseme altinda biraktim. tahminimce station wagon larda birebir yetecektir veya ekleme gerekebilir.
elektrik kablosu ise yine yetecek kadar dusunulmus. aracin sol tarafindan kapi fitili altindan sigorta paneline kadar cok rahat geliyor ve ordan paspas altindan veya direksiyon altindan on konsol cakmak soketine ulasabilirsiniz. Ben gecici olarak kolcak icerisindeki kullaniyorum. ucu ucuna yetisti o da paspas altindan getirdim.
arka kameranin elektrik kablosunun bir espirisi yok. sadece kamera uzeirndeki ledleri yakmak icin. baglamasaniz da birsey kaybetmezsiniz. gerivites ampul soketinin arkasindan kablo arasindan oylesine iceri soktum. profesyonel baglamaya gerek duymadim. geri vites soket kablosu siyah, siyah-kirmizi cizgili. deneme yanilmayla, siyah-kirmizi cizgilide calisti.
Cozunurluk: Tanitiminda on kamera 1080p, arka kamera 720p olarak yazilmis ama resimlerden de gordugunuz uzere plakalari okumak kolay degil. Arka kameranin cozunurlugu vasat. On kamerada plaka okunmasi icin ondeki arac ile sizin tampon arasinda yaklasik 3mt kadar birakmaniz lazim veya daha yakin. On tampon ile cam arasindaki mesafeyi de unutmayin. bu mesafe kameranin detayi gorebildigi mesafe. Yani kaza anini belgelemek icin ideal.
Hafiza: 32GB micro SD kart destekledigi yaziyor. daha buyuk kart henuz denemedim. ses kaydi yapmiyorum. cunku dosya boyutunu ortalama 2 kat arttiriyor. Dosya buyuklugu: Cihazda 1dk - 2dk - 3dk secenegi var. ben 1dk yi kullandim. 1dk da sessiz kayit on kamera 120MB, arka kamera 60MB yer kapliyor. 1GB = 1024MB 32GB = 32768MB sadece on kamera : ~273dk kayit sadece arka kamera : ~ 546dk kayit on + arka kamera : ~182dk kayit
Genel yorum; ince detayi goz onunde tutmazsaniz yani plaka okunabilirligini, kaza anini ve olusumunu kaydedecek detayi rahatlikla gorebiliyorsunuz. Eger beklentiniz kaza ani disinda ince detay, plaka okunurlugu ise $50 lik urun sizi tatmin etmeyecektir.disaridaki isigin parlakligina gore cihaz otomatik contrast ayari yapabilmekte. Gunduz kayit oldukca net fakat gece isin rengi birazcik degisiyor. ondeki stop lambalarinin parlakligi ozellikle LED ise goruntuyu etkiliyor. Ama yinede etrafi gorebiliyorsunuz. Ondeki aracin dibine kadar girseniz bile plakasini okumak imkansiz. Cunku aracin stop lambalari, sizin aracinizin farlarinin parlamasi birde arac beyaz ve sedefli boya ise plakayi ekrandan okumaniz imkansiz. Entegre pili sayesinde olasi bir aku bitmesi durumunda araciniz park halindeyken bile kayit yapabilme sansi taniyor. Darbe sensoru sayesinde birisi araciniza carparsa kamera otomatik kendiliginden acilip kayda basliyor ve bir sure sonra uyku moduna geri donuyor. ic dikiz aynaniz hasarliysa veya ayna ozelligini kaybetmisse, orjinal ayna almaktansa bu tarz urun kullanilabilir. Sonucta cok iyi olmasa da bir kamera sahibi de olacaksiniz. eger kamerayi kullanmazsaniz da mavi renk daha buyuk bir aynaniz olacak ve arkadan gelen aracin isigi gozunuzu rahatsiz etmeyecek. unutmadan arka kamerada perspective ozelligi yok. yani goruntuyu izlediginizde ingilterede araba kullaniliyormus gibi gozukuyor