(07-03-2020, Saat: 00:34)tarkaner demiş ki: (06-03-2020, Saat: 23:17)M.Ertug B demiş ki: 4matic ne oldu acaba? Hala daha "akıllı"(!) 4çekere devam mı? Yoksa gerçek bir 4 çeker sistem geliştirdiler mi acaba?
Açıkcası orijinal Outback varken neden "benzer"ine bineyim?... Diye düşünürdüm alacak olsam.
Yalıtım, konfor, teknoloji (mesela navigasyon ile ESP nin haberleşmesi ve virajdan önce ESP nin devreye girmesi, akıllı far sistemi, gece görüş, çarpışma önleyicisi gibi sürüş emniyet sistemlerinin yaklaşık 20 yıldan fazladır sunulması) daha uzun motor ömrü (1.000.000 km kapak açılmadan giden dizel ler). Elbette Subaru da sınıfında iyi ama çok da fanatik bakmamak lazım. Mercedes de son yıllarda eski segment müşteri leri tarafından beğenilmemeye başlandı. Ama B ve C segmentinde satışları çok arttı. G Wagen 70 li yıllardan beri hala aynı şase ve karoser ile çıkıyor. Renault dizeli kullandı ve batırdı ama C serisinde.
Demem o ki, her markada olumlu ve olumsuz yanlar var. Burası Subaru forumu haklısınız ama Mercedesin de iyi yanları vardır azıcık.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Estafurullah abi
Fanatizm kim biz kim? (Belki hooligan olabilirim
)
İşin şakası bir yana, ben Bmw (Çift vanoslu sistemlere kadar) çok severdim. Dizayn açısından 80'lerin sonu ve 90'lı yıllar boyunca bana daha çekici gelmişti®.
Mercedes'in de taş gibi teknolojisi (80'lerin başında piyasaya çıkan 302'lerin 2000'lere kadar Halk Otobüsleri için ya da şehirlerarası bazı illerde bile milyon km kullanıldığını düşündüğümüzde ne kadar saygı duyulacak bir teknoloji olduğunun bilincindeyim) de, SL450 type 107 (Dallas dizisi, Bobby Ewing kasa
) 'dan W211'lere kadar gerek teknoloji gerekse havalı dizayn olarak gönüllerimizde taht kuran bazı modelleridir.
Ama işte son yıllarda son yıllarda sadece Mercedes değil, Bmw'sinden Nissan'ına (Nerede o 300ZX'ler, 350Z'ler?!...) birçok araç, dayanıklılık, uzun ömürlük, dizayn, parça kalitesi anlamında üzmeye başladı.
Audi'nin Quattro'su ile Subaru'nun SAWD'si yanında ben şu geçen zamanda, özellikle son 20 25 yılda diğer markalarda da, çekiş sistemlerinde benzer öncü özellikler sunan teknolojik yenilik beklerdim, mesela çok detayını araştırmadım ancak G serisinin çekişinin alt serilere kadar (Belli başlı bazı modellerinde, GLA / E / C vb) yaygınlaştığını görmek gibi. (Kamyonetinde (Pick up'ta) uygulanıyor ise o altyapı onu da burası / sizler sayesinde öğrenmiş olacağım),
bunun yanında ise şirket birleşmeleri ve maliyet düşürme adına motorların ortak kullanımı, tampondan konsol düğmelerine, cam fitillerine kadar neredeyse her markanın eskiyi aratır hale gelmesi tüketici olarak üzüyor, ve üstüne bir de yeni dizaynları gördükçe de depresyona giriyorum :
Elbette ki Mercedes'in kalitesi (de) tartışılacak konu değil, orası ayrı...