gecen sene almisti bu urunu ve araclarina yazin takmis. ilk yag degisimini yapmis ve gercekten sorunsuz calisiyor dedi. ben urunu yuzeysel incelemistim. Fakat iki aracima da almayi planliyor. Yag degisimini yaptiktan sonra kayinpederle konustugum icin gec kalmistim. ama dert degil 1-2 ay icinde yag degisim surem gelir veya sizler icin feda olsun degisimi erkenden yaparim.
Urunu alirken dikkat etmeniz nokta var. "Aracinizdaki tapanin dis araligi ve capini bilmeniz ve ona gore siparis vermeniz lazim."
Sarp bey, ürün yağ değiştirme işini son derece kolaylaştırsa da, bir endişem var. Ürün temelde musluk görevini görüyor. Musluğun vida kısmı iç karterin iç kısmında kalmakta doğal olarak. Musluğu açtığımızda vidalı kısma kadar boşaltacak ama mutlaka ağzın aşağıda kalan bölüm boşalmayacak. Bu demektir ki bir miktar eski yağ mutlaka karterin içinde kalacak. Ne kadar kalacak karter tavasının dizaynı ve musluğun içerde kalan kısmının yüksekliği ile doğrudan alakalı. Bu kalan miktar konulan yeni yağı ne kadar etkiler dikkate alınması gereken bir şey. Bu ürünü takarken karter tavasının et kalınlığı ve musluğun içeride kalan kısmı ne kadar kontrol etmek lazım. Tavanın et kalınlığı ile musluğun içerde kalan kısmını ölçüp , aralarında fark var ise yani musluğun içerde kalan kısmı daha fazla ise aralarındaki farkı koyulacak ekstra pul ile sıfırlamak bir çözüm olacaktır. Yapacağınız uygulamada ölçümleri yaparsanız lütfen haber verin. Tava kalınlığı ile musluğun karter içine giren kısmı ve araya konulan pulun yüksekliği eski yağım tamamen boşalmasına imkan veriyor mu merak ettim doğrusu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
İyi ki foruma üyeyim ve sizleri tanıyorum, müthiş bir bakış açısı... 3 ay öncesine kadar twitter, instagram filan göz atıp telefpnu kapatıp yatar uyurdum, bu ve benzeri her biri birbirinden değerli bilgiler ile karşılaşınca forum bağımlılık yaptı, elden düşüremiyorum telefonu... Bu arada Nuri Bey, yazdıklarınızı iki kere okudum, dikkatiniz ve gayet net anlatımınız için teşekkür ederim.
gecen sene almisti bu urunu ve araclarina yazin takmis. ilk yag degisimini yapmis ve gercekten sorunsuz calisiyor dedi. ben urunu yuzeysel incelemistim. Fakat iki aracima da almayi planliyor. Yag degisimini yaptiktan sonra kayinpederle konustugum icin gec kalmistim. ama dert degil 1-2 ay icinde yag degisim surem gelir veya sizler icin feda olsun degisimi erkenden yaparim.
Urunu alirken dikkat etmeniz nokta var. "Aracinizdaki tapanin dis araligi ve capini bilmeniz ve ona gore siparis vermeniz lazim."
Sarp bey, ürün yağ değiştirme işini son derece kolaylaştırsa da, bir endişem var. Ürün temelde musluk görevini görüyor. Musluğun vida kısmı iç karterin iç kısmında kalmakta doğal olarak. Musluğu açtığımızda vidalı kısma kadar boşaltacak ama mutlaka ağzın aşağıda kalan bölüm boşalmayacak. Bu demektir ki bir miktar eski yağ mutlaka karterin içinde kalacak. Ne kadar kalacak karter tavasının dizaynı ve musluğun içerde kalan kısmının yüksekliği ile doğrudan alakalı. Bu kalan miktar konulan yeni yağı ne kadar etkiler dikkate alınması gereken bir şey. Bu ürünü takarken karter tavasının et kalınlığı ve musluğun içeride kalan kısmı ne kadar kontrol etmek lazım. Tavanın et kalınlığı ile musluğun içerde kalan kısmını ölçüp , aralarında fark var ise yani musluğun içerde kalan kısmı daha fazla ise aralarındaki farkı koyulacak ekstra pul ile sıfırlamak bir çözüm olacaktır. Yapacağınız uygulamada ölçümleri yaparsanız lütfen haber verin. Tava kalınlığı ile musluğun karter içine giren kısmı ve araya konulan pulun yüksekliği eski yağım tamamen boşalmasına imkan veriyor mu merak ettim doğrusu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Abi önemli bir noktaya değinmişsin. Normal Tapa uzun olsa bile söküldüğü için problem olmaz. Ama bu aparatın vidalı kısmı hep içeride kalacak. Karter zemininen yüksek olmaması lazım. Olursa dediğiniz gibi pul ile öne alınabilir. Bir de musluklu olan model ayrı mı onu anlayamadım. Musluklu küresel vana tipinde ise ben güvenemem. İlk baktığımız üründe çekvalf sistemi vardı. Yay bilyeye baskı uygulayarak kesiyordu yayı.
(16-01-2020, Saat: 21:30)Nuri_Kongur demiş ki: Sarp bey, ürün yağ değiştirme işini son derece kolaylaştırsa da, bir endişem var. Ürün temelde musluk görevini görüyor. Musluğun vida kısmı iç karterin iç kısmında kalmakta doğal olarak. Musluğu açtığımızda vidalı kısma kadar boşaltacak ama mutlaka ağzın aşağıda kalan bölüm boşalmayacak. Bu demektir ki bir miktar eski yağ mutlaka karterin içinde kalacak. Ne kadar kalacak karter tavasının dizaynı ve musluğun içerde kalan kısmının yüksekliği ile doğrudan alakalı. Bu kalan miktar konulan yeni yağı ne kadar etkiler dikkate alınması gereken bir şey. Bu ürünü takarken karter tavasının et kalınlığı ve musluğun içeride kalan kısmı ne kadar kontrol etmek lazım. Tavanın et kalınlığı ile musluğun içerde kalan kısmını ölçüp , aralarında fark var ise yani musluğun içerde kalan kısmı daha fazla ise aralarındaki farkı koyulacak ekstra pul ile sıfırlamak bir çözüm olacaktır. Yapacağınız uygulamada ölçümleri yaparsanız lütfen haber verin. Tava kalınlığı ile musluğun karter içine giren kısmı ve araya konulan pulun yüksekliği eski yağım tamamen boşalmasına imkan veriyor mu merak ettim doğrusu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Abi önemli bir noktaya değinmişsin. Normal Tapa uzun olsa bile söküldüğü için problem olmaz. Ama bu aparatın vidalı kısmı hep içeride kalacak. Karter zemininen yüksek olmaması lazım. Olursa dediğiniz gibi pul ile öne alınabilir. Bir de musluklu olan model ayrı mı onu anlayamadım. Musluklu küresel vana tipinde ise ben güvenemem. İlk baktığımız üründe çekvalf sistemi vardı. Yay bilyeye baskı uygulayarak kesiyordu yayı.
Çekvalf şeklinde çalıştığı daha doğru bir tanım gibi. Bana ilk bakışta küre vana gibi gelmişti. Fumoto vananın altındaki kullanıcı yorumlarında eski yağın %2’sinin karterde kaldığını yazmış birileri. Bir başkası bütün bu tip valfli sistemlerde bir kısım yağın içerde kaldığını yazmış. Her karter tavasının et kalınlığı aynı olmayacağı için en mantıklı çözüm kalınlığa göre fazladan pul koymak .
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bu hafta icerisinde urunun, araclarimdan birine uygun modelini siparis vermeyi dusunuyorum. Eger galerici arkadasim izin verirse, stokta olmasi durumunda forester uzerinde degerlendirme yapabilirim
yıllarca yağımı kendim değiştirdim, eski evime yakın bir tünel vardı oraya sokup yağ filtre değiştirip çıkıyordum ama atık yağı ertaraf hep sıkıntı oluyordu, doğaya dökecek kadar da saygısız değiliz, taşınma ile birlikte arabayı kaldır indir artık yapmamaya başladım, Arıcana gidiyorum raci usta hallediyor, ayrıca alın verin ekonomiye can verin, servisler de kazansın, ayakta kalsınlar...
bu ez-drain hedesinden yıllar önce birkaç tane getirip takmıştık, sonra newyorkta bir arkadaşımızfarketmeden açılıp, tüm yağı yola döküp motor yiyince çıkarıp attık, her yağda yeni tapa pulu ve orjinal filtre ile devam...