(08-12-2022, Saat: 13:31)Emre KRMN demiş ki: (08-12-2022, Saat: 13:15)furtherquiterdeeper demiş ki: Bence bunu bize değil de yaşadığınız yerdeki bir Ford ustasına sorun. Bursa, Ankara, İzmir ya da İstanbul'da olsanız alın derdim ama Balıkesir'de Ford Escort'tan anlayan usta yoksa bu sizi sıkıntıya sokar. İnternetteki forumlarda Balıkesir'in içinde değil de Bandırma'da usta tavsiyesi var:
Ford Özel Servis: Kemal ve Fahrettin Ustalar.
600 Evler, 1313. Sk. No:7, 10200 Bandırma/Balıkesir,Türkiye
+90 266 721 0119
Şimdi şöyle anlatayım hocam, arkadaşlarımın neden alma dediği sebep;
O arkadaşım ilk o arabayı aldığında bir ford ustasına değil renault ustasına götürdü ve usta abi tanıdık diye arabanın kurcalanmayan tarafı kalmamıştı. Her bir yeri yaptığında farklı yerleri patlıyordu aracın. Arkadaşlar da bu yüzden alma diyor bana.
Elimde 120.000 TL nakit var. Az önce 206 arabaya baktım. Araç daha ilk sahibi, 180.000 bin km, daha hiç lpg takılmamış tamamen benzin de kullanılmış ama 170.000 TL istiyor abi o da bana verdiği fiyat, başkasına ne kadar söyler bilemem.
Şimdi elimde 120 varken kendimi zorlamadan yormadan bir araç almak istiyorum ki bu da Ford Escort. Sıralı sistem, camlar otomatik, klimalı ve en önemlisi airbragleri var.
Şimdi ben 170'e o arabayı almak istesem en az 60.000 TL kredi çekmem lazım; sigorta, bakım vs. yaptırmak için. Ee zaten şuanda totomda 60.000 TL'lik bir kredim var ve aylık 3.500 TL ödüyorum.
Bir araba için neden daha fazla bir taraflarıma kaçırayım?
Ford Escort kullandınız mı? Tanıdıklarınız da var mı? Nasıldır, önerir misiniz?
Uzuzn zaman (2000'lerde) Ford Escort benzinli kullandı arkadaşım, hatchback.
Ben de Fiesta tam otomatik (1.6 benzinli tam otomatik) yaklaşık 55 bin km, 4 yıl kullandım.
Hiç bir problem yaşatmadı.
Özellikle 2006 2010 Fiesta biraz yakması dışında mükemmel bir otomobildi. (Yol tutuş, fiyat/performans)
Escort da çok sorunsuz bir arabaydı, ki arkadaşım açıkçası çok kötü/aracı zorlayarak kullanırdı o dönemde.
Zaten o yıllara dönecek olursak, genel olarak araçlarda sensör vb yeni başlıyor, motor sarfiyatını kontrol eden (çevre kısıtlamaları) daha başlangıç düzeyde. Dolayısıyla o döneme ait Mazda, Ford, Renault (Dizel, hele ki dci motorlu o dönem var mı bilemiyorum ama) Epey rahat ettirir.
Ancak naçizane lpg ile tanışmamış bulunmasını tavsiye edeceğim, marka ne olursa olsun.
Ford ile ilgili değişik(!) bir sıkıntı olup olmadığı ile ilgili Ford forum sitesi var mı bilmiyorum ama, varsa oraya göz atıp bir sormanız tavsiye ederim.
Genel itibariyle bu sayılan araçlarda motor mekanik anlamda değil de, yorgunluk nedeniyle ne olur, cam motoru değişir, klima kompresör belki baş ağrıtır, ıvır zıvır diyebileceğimiz sıkıntılar olur.
Bir başka arkadaşımda Clio sedan var, dizel, 2005, yaklaşık 500 bin km'de. Bazı arıza lambaları yanıyor (Söndürüyor, yine yanıyor) Ama aracın gidişinde bir problem bulunmuyor
Günlük kullanmakta....
Eğer tanıdık varsa bir de sanayiye gidip sorun ustalara. Usta ne dersin, kim daha az uğruyor buraya, diye...